Moeilijke dag

Vandaag is het de jaardag van Jayvey*, mijn eerste zoontje.
Drie jaar is het alweer geleden, het lijkt nog steeds als de dag van gisteren. Het is altijd moeilijk om aan terug te denken, maar nu met de kleine Jessey besef ik des te meer wat ik aan Jayvey* gemist heb. Geen huiltje, geen warm lichaampje om vast te houden, geen flesjes en luiers, bah wat voel ik me vreemd nu…
En zo stom, ik heb er gisteren helemaal niet aan gedacht, maar toen ik Jessey vanmorgen uit haar bedje pakte stond ik er ineens bij stil, ze heeft het allereerste slobpakje aan dat ik voor Jayvey* kocht… Het pakje was voor hem veeeel te groot, en zo heeft Joey het gekregen, en nu Jessey weer.

Als ik hier in huis om me heen kijk is het een groot kinderparadijs met al dat speelgoed, en Joey en Jessey die tevreden bij mij zijn. Dat geeft een compleet en trots gevoel, maar tegelijkertijd ook weer een leeg gevoel, want er hadden drie kindjes moeten zijn. Jayvey* heeft hier alleen zijn hoekje met herinneringen en een kaarsje…

Vanmiddag ga ik naar zijn grafje, een kaarsje aansteken en een cadeautje brengen. Hopelijk is het een beetje te doen met dit vieze weer, maar er zal wel een dikke laag sneeuw op liggen… Net als drie jaar geleden, toen sneeuwde het ook.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Heel veel sterkte!!

Ook ik weet niet wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte, en weet dat Jayvey* altijd bij jullie is.
Misschien niet lichamelijk, maar wel altijd in jullie hart en gedachten.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

heel veel sterkte vandaag!

Groetjes Gytha

Ik krijg er een brok in m’n keel van. Wat moet dat dubbel voor je zijn; je bent blij met Joey en Jessey, maar je mist ook Jayvey*. Heel veel sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoe moeilijk ook, in je hart heb je altijd 3 kindjes en ik weet dat je van alle heel veel houd. Hier is het droog al is het wel druilerig. Ik zal wat droog weer jou kant op sturen.

En Anouk, je mag verdrietig zijn. Laat het ook toe, rouwen is een proces dat heel lang duurt en iemand missen duurt een leven. Veel sterkte vandaag en knuffel Joey en Jessey maar een keer extra ik weet zeker dat Jayvay* over ze waakt.

Groetjes,

Michèle

och meis… ik wist dat helemaal niet!
wat moet dat ontzettend moeilijk voor je zijn…
ik denk aan je en ik weet niet hoe ik moet zeggen hoe erg ik het voor jullie vind…
Misschien een vraag die totaal niet op zijn plek is…maar Wat is er met Jayvay* gebeurd? als je niet wil antwoorden snap ik dat ook, en ik weet ook niet of ik het uberhoudt wel mag vragen…sorry voor het geval dat.
heel veel sterkte meid!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Feb 2010 10:36:54

Lieve mama_snoekie,

Hier zijn eigenlijk geen woorden voor. Wat vreselijk dat Jayvey niet bij jullie mocht blijven.
Heel veel sterkte met deze moeilijke dag.

Liefs Suzanne

Dankjewel voor jullie lieve woorden, doet me echt goed. In mijn omgeving zijn het alleen onze ouders en mijn broer en zus die er nog aan denken, en dat doet pijn!

Jayvey* is in mijn buik overleden toen ik 24 weken zwanger was. Ik voelde hem niet meer bewegen en we gingen voor een echo naar het ziekenhuis. Daar hoorden we dat hij overleden was. We konden nog net de meubels van de kinderkamer anuleren, die zouden die dag bezorgd worden…
Twee dagen later ben ik ingeleid en is hij na 17 uur geboren. We hebben hem gewogen en gemeten, en in een mooi mandje kwam hij bij ons op de kamer, waar we hem nog vast hebben gehouden en geknuffeld. Hij was zo mooi, helemaal compleet, alleen heel klein. Bijna een pond en 29 cm…
Er zijn voetafdrukjes gemaakt in een kaartje en veel foto’s. Joey lijkt sprekend op hem!
Na onderzoeken is gebleken dat hij was overleden doordat ik door mijn stollingsafwijkingen infarcten (door trombose) in de placenta heb gehad waardoor deze nog maar voor 1/3 deel functioneerde. Tot 24 weken was dat genoeg, maar daarna niet meer…

Drie dagen later hebben we hem begraven na een mooie dienst in de aula. We hebben allemaal een witte balon opgelaten op de begraafplaats en zelf het mandje in het grafje laten zakken. Dat waren drukke en bijzondere dagen, en daarna vielen we in een gat. Danny en ik zijn toen beiden bij de psycholoog onder behandeling geweest, omdat we er niet mee om konden gaan… Het is nog steeds heel moeilijk, maar we hebben het wel een plekje kunnen geven. Joey en Jessey gaan ook opgroeien met het idee dat ze eigenlijk een grote broer zouden hebben, en ze gaan ook gewoon mee naar zijn grafje.
Het eerste kindje van mijn ouders is overleden tijdens de bevalling. Dat was natuurlijk in een heel andere tijd, en zo hebben ze ons pas op mijn twaalfde verteld over onze grote broer. Hij heeft geen naam, geen grafje, geen foto. Voor mijn ouders is het ook een hele moeilijke dag, ze zijn niet alleen hun eerste kind kwijt geraakt, ook hun eerste kleinkind. Maar zo gaan wij het bij Joey en Jessey niet doen, die gaan ermee opgroeien, zodat het niet zo’n grote schok voor ze is als ze al ouder zijn.

Lilypie First Birthday tickers

Ik ken het van mijn schoonmoeder, Mervin heeft eigenlijk nog een zusje. Ze is met 26 weken geboren maar was te klein om te overleven. Ze heeft een half uurtje geleefd. Maar ze heeft geen naam en geen grafje. Daar was ze 1 week te vroeg voor geboren. Mijn schoonmoeder heeft daarom ook heel erg gehuild bij morgan, want die is in hetzelfde ziekenhuis geboren.

En wat je zegt ze hebben een grote broer en die is er nog steeds alleen niet tastbaar, maar soms is het er zijn voldoende.

Groetjes,

Michèle

{{{{{Anouk}}}}}

Groetekes, Sje

Heel veel sterkte meid, woorden schieten te kort…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat een verhaal Anouk. Veel sterkte vandaag.

Liefs

Heel veel sterkte vandaag en een dikke knuffel

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Veel sterkte vandaag meid! Ik denk aan je.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Knuffel

Groetjes Marianne mama van Ruben

Meid ik denk aan je!! Hele dikke knuffel & veel sterkte vandaag.
Wat ligt gevoel dicht bij elkaar he…zo gelukkig met de kleintjes die je hebt, maar ook zo verdrietig over het wondertje wat niet meer bij jullie is!

quote:
{{{{{Anouk}}}}}

Groetekes, Sje

Ik doe mee, een hele dikke digi-knuffel!! Een dag zo bijzonder… Houd je Joey en Jessey maar lekker vast en knuffel Jayvey* in gedachten mee.

Ik sluit me bij alle digi-knuffels aan en wens je veel kracht en sterkte toe…

Ach, lieve Anouk,

Vandaag is een hele trieste dag. Probeer hem te vullen met mooie herinneringen aan je zwangerschap en de tijd die jullie samen zo dicht bij elkaar hebben gehad.

Volgens mij ga je er hartstikke goed mee om ook naar Joey en Jessey toe. Dit draag je altijd met je mee en vooral op dagen zoals deze wordt je er weer extra van bewust en denk je terug aan de traumatische tijd die jullie toen hebben doorgemaakt.

Ook moeilijk dat een voor jullie zo ingrijpende gebeurtenis door anderen zo snel ‘vergeten’ wordt. Misschien weten ze niet goed hoe te reageren en leven ze van binnen wel met jullie mee?

Heel veel sterkte op deze dag!

liefs