Moedeloos al 3 maanden geen avondeten

@MamavanRico

Brood eet Dylano nog wel goed 4 boterhammen per dag wel met zoet beleg, pasta of pindakaas, maar dan geef ik het worstje zo Ik hou ook niet van hartig beleg op een boterham bahhh. Fruit eet hij ook goed.

Vanavond stokbtood gezond(met flinker klodder mayo) en goed gegeten dus auto mocht vooruit
Morgen de echte proef met de aardappels pffff

Liefs Michelle

aardappels worden hier ook nauwelijks tot niet gegeten.
maar heb misschien wel een ideetje gekregen… ga het in ieder geval proberen.

dat houdt dus in dat we nu 2 bordjes op zijn tafel zetten. 1 bordje gevuld. ander leeg. dan schep ik voor zijn neus op wat hij minimaal op moet eten (2 hapjes van elk b.v.) dan ziet hij dus wat hij wel moet eten en wat hij niet op hoeft te eten.
misschien gaat dat werken. groter bordje heb ik al gekocht want dan wordt het wat overzichtelijker dan zo’n diep babybordje zeg maar…
het moet geen chaos worden in hun ogen. dus teveel op het bordje kan ook neigen naar afkeer van: jee dat is veelste veel en te rommelig bij wijze van.

verder ga ik met rico afspreken dat als hij 5 dagen datgene op eet wat ik op het 2e bordje schep uit uit de grabbelton wat mag grabbelen (ga een grabbelton maken met zeeman-prul erin of een doosje krentjes of whatever)
verder heel veel prijzen als hij goed eet. want aanmoedigen heeft een kind immers nodig. dan voelt hij zich helemaal trots en dat moet ook wel een fijn gevoel geven…
verder ga ik m toch ook straffen met hetgeen waar ie graag mee speelt NA het eten. want na het eten gaat ie graag even een kwartier op de storio. dat ziet ie vast ook als beloning na het eten… dus dat krijgt ie dan niet meer. want in feite beloon ik hem dan ook nog voor zijn slechte eet gedrag…

quote:
@Suzje: even een verbetering, liever margarine in plaats van roomboter. Er zit in margarine namelijk evenveel vet en energie, maar in margarine zitten betere vetten dan in roomboter.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/ggj4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

het schijnt wel zo te zijn dat b.v. volle melk, en roomboter en groene groentes helpt bij kindjes die chronische luchtweginfecties hebben. wij zijn 2 mnd geleden overgestapt en nu sinds een paar weken gaat het aanzienlijk beter met zijn ziek zijn.

Joehoeeeeeeeee, door omstandigheden was het er nog niet van gekomen om aardappels, vlees en groente te eten dus hij had zijn auto al 4 keer vooruit mogen zetten, omdat we alleen nog maar gegeten hadden wat hij wel lust, al at hij daar meer van als normaal Alleen bij zijn stokbrood gezond heb ik wat moeten pushen van neem een hap (we zaten voor de tv )

Dus vanavond aardappels met rode kool en slavink en voor hem appelmoes erbij en hij heeft heel zijn bord leeg zonder mopperen. Hij kwam zelfs zonder te mopperen aan tafel. Ben helemaal blij En hij glunderde helemaal (Werd natuurlijk de hemel ingeprezen) Wij gezegd we zijn helemaal trots op jou vroeg hij Madelon ook? Ik zeg die mag je na je toetje bellen en dan vragen of zij het ook goed vind van jou, Natuurlijk zei ze ja.

Hopelijk is het nu een beetje doorbroken.

Liefs Michelle

Wat goed…!! Aanhouder wint dus ook in dit geval! Hopen dat ie het zo doorzet!!

Oh wat goed zeg! Hopen dat het zo door blijft gaan!

Groetekes, Sje

Wat fijn dat het vanavond zo goed ging. Hoop dat het zo goed blijft gaan.

Groetjes,
Sandra

@Mama van Rico: wij hadden hier ook een tijdje geleden problemen met eten. Hij wilde ook niets. Toen ook een mooi bordje gepakt van de teletubbies en een paar stukjes erop gelegd. En gezegd dat als hij het op zou eten, hij natuurlijik de teletubbies zag op het bordje. Dat werkte wel (hij had gelukkig nog niet het benul om zijn eten gewoon een stukje aan de kant te schuiven om dan ook het plaatje te kunnen zien). En wat hier soms ook werkt: een hapje van papa of mama mee-eten.
Succes!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Michelle, wat goed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@michelle wat goed zeg!
hoop idd voor je dat het nu dan ook klaar is met dat niet eten!!

liefs,
Rinske

@michel; waar had jijd at beloningsbord gekocht en wat staat daar op.
Miss iets voor hier ook dan!

Super van dylano dat ie lekker heeft gesmuld!

Gr, Danielle

Heb ik bij de action gekocht voor 0,79 cent en heb er eentje met een auto die hij op de weg vooruit mag zetten. En eentje met een piraat maar die is nog niet in gebruik.

Gister heeft hij goed gegeten want we aten friet, omdat mijn vriendin met 3 kids pas om kwart voor 6 wegging, dus papa gauw na de friettent gestuurd

Liefs Michelle

En ook de boerenkool ging vandaag naar binnen nog niet de hoeveelheid die ik zou willen maar het waren toch zeker wel 10 happen Hij had zelf opgeschept
En wel met appelmoes, maar mijn broer lust ook heel weinig groente zonder appelmoes, nu nog Maar ach dat ga ik over een paar weken weer wel afbouwen ben al blij dat hij weer eet.

Liefs Michelle

Ik ben helemaal trost op mijn ventje. De eerste auto heeft hij al binnen . En we zitten nu weer al op dag 2. Hij heeft vanaf het beloningsbord pas een keer zijn eten geweigerd en dat was dikke tranen dat zijn auto niet vooruit mocht

Wel gaat het meeste met appelmoes maar ik ben al weer blij dat hij eet. Zijn geen super hoeveelheden volgens mij maar een hap of 10 buiten zijn vlees is het meestal toch wel

Alleen gaat hij nu moeilijk doen over zijn toetje, Als ik doordruk eet hij het wel en gaat het ook zonder moeite op maar vaak zegt hij nu van tevoren ik heb te veel gegeten

Liefs Michelle

Dylano gaat al om half 7 naar bed, dan is hij totall loss, dus zou ik het toetje op de dag moeten geveven. Nu heeft hij het gister en vandaag wel weer gewoon op, gek kind

Liefs Michelle

Miremady: echt heel goed hoor! hier gaat het ook weer een paar dagen wat beter maar nog wel met strubbelingen. hij vind witte bonen met tomatensaus het einde. en elmo bonen (gewoon sperziebonen hoor hahaha)

@Mamamooiezoon2010: jua ook dat is een goed idee zeg! bij rico werkt het nu om te zeggen: minimaal 2 hapjes vlees aardappels en groente.
en dan uiteindelijk: nog maar 1 hapje!! maar daarna eet ie er toch weer meer

@michelle, goed man!
en 1 happen…wouw…dat gaat er hier niet in hoor…nou ja…ligt eraan wat we eten
Aaron weet dat ie eerst wel moet eten en dan pas toetje krijgt.
Aaron krijgt ook jougurt voordat ie naar bed gaat…is toch weer extra zuivel.

Nu is ie zeker wel trots op zichzelf dat ie het WEL lust!
Enne appelmoes…nou en…hier ook hoor…niet altijd maara ik heb gewoon altijd van die kuipjes…hoef je geen hele pot te openen.

Gr, Danielle

@Danielle: wij hebben ook kuipjes maar rico is niet zo’n appelmoes gek helaas. soms vind ie het ineens beren lekker, en dan zegt ie: is vies!