Ik weet dat ze een fase krijgen dat ze niet of nauwelijks eten. Maar Dylano presteert het al om 3 maanden geen avondeten te eten behalve friet, pannekoeken, poffertjes etc. rijst gaat ook nog wel maar zodra ik met aardappels, vlees en groente aankom word er naar het bord gekeken en zonder 1 hap te nemen het bord weggeschoven. Zijn vlees wil hij nog wel eens opeten maar word ook steeds minder.
Heb alles al geprobeerd geloof ik. Negeren, boos worden en vanavond heb ik hem gedwongen totaal tegen mijn gevoel in, met het gevolg kind totaal overstuur,dat zijn eten uitspuugde,
ik boos het bord weggesmeten dus dat schoot helemaal niet op. Heb hem voor het eerst ook geen toetje gegeven geheel tegen mijn principes is omdat ik het een deel van de maaltijd vind. Hij vraagt er normaal nooit naar en nu toevallig wel dus zei nee krijg je niet, voelde me er totaal niet lekker bij, maar wel stand gehouden.
Merk dat ik nu toch makkelijker iets klaar maak wat hij wel lust om hem maar te laten eten zodat hij om de dag toch avondeten binnen krijgt. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik daar zo specifiek rekening mee houd.
Nu eet hij de rest van de dag wel goed, dus daar ben ik al blij mee.
Nu wil ik toch maar met een beloningsbord gaan werken al geloof ik niet dat dat gaat werken.
Verder wil ik net als ik bij Madelon gedaan heb, hem laten kiezen uit 2 van de 3 dingen (zij lust geen aardappels, die eet ze pas sinds ze 18 is eentje per keer )
En anders misschien maar beginnen met 1 hapje en zo opbouwen?
En waarom trek ik me dit zo aan omdat ik zelf ook altijd het advies geef negeren is omdat Dylano al veel te weinig weegt voor zijn lengte en volgens mij ook helemaal niets is aangekomen,
Iemand de gouden tip voor mij??
Liefs Michelle