Ik ben elke morgen misselijk, tot laat in de middag… Ik hou niks binnen en loop maar te kokhalzen. Bij de vorige zwangerschappen heeft dit de hele zwangerschap geduurd… Zal het nu betekenen dat dit nu weer zo blijft? Of is dat per zwangerschap verschillend en kan het nu wel na 3 maanden over zijn? Ik hoop het zo… Dit is echt niet leuk meer, voel me er zo moe en slap en trillerig door…
Misselijk...:(
Oh wat vervelend meissie!
Kan per zwangerschap verschillen. Ik ken iemand die bij alledrie haar zwangerschappen 40 weken misselijk is geweest. Ken ook iemand die bij de eerste zwangerschap misselijk is geweest en bij de tweede niet.
Geen peil op te trekken.
Alle sterkte want het is inderdaad niet tof.
Weet je wat bij mij hielp tegen misselijkheid? Honingdropjes. Van die bijenkorfjes van Venco. Pakte ik zo af en toe eens eentje om op te sabbelen en dat hielp wel wat. Denk dat ik er 10 op een dag at totaal ofzo en dat is geen probleem volgens de verloskundige.
Groetekes, Sje
ahh wat naar.
Ik ben nooit misselijk geweest maar ik heb wel is gehoord dat als je 's ochtends opstaat een glas water moet drinken dat schijnt te helpen
En anders misschien naar de huisarts gaan ofzo.
Hebben jullie het blije nieuws al aan familie verteld?
Liefs
[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Voor je opstaat in bed een bakje vanillevla lepelen zou ook helpen. Heb ik een hele tijd volgehouden (kwam mijn man een bakje vanillevla brengen voordat-ie naar z’n werk ging). Tot het er op een ochtend net zo snel weer uitkwam. Daarna nooit meer vanillevla op tegen de misselijkheid. Werd al misselijk bij het idee.
Dingen hielpen bij mij elke keer een aantal weken en dan was het ineens over. Alleen die honingdropjes bleven wel wat helpen. Ik hou eigenlijk helemaal niet van drop overigens. Grappig hoe gek het kan lopen in een zwangerschap.
En de oudste, in wiens zwangerschap ik zoveel honingdrop gegeten heb, houdt erg van drop. Kan haast geen toeval zijn. Haha!
Groetekes, Sje
oh wat vervelend joh!
het hoeft inderdaad echt niet zo te zijn dat je het weer je volle zwangerschap hebt, het kan makkelijk weer over zijn na de eerste drie maanden.
ik hoop dat dan ook echt voor je!
heb zelf geen tips eigenlijk, maar wil je wel veel succes wensen!
liefs,
Rinske
Hmmm die dropjes kan ik proberen, vanmiddag gelijk even halen Maar alles wat ik voor het opstaan in bed eet, komt er halverwege de trap al weer met een noodvaart uit
Ik drink eerst een glas water om die weer uit te spugen, maar daarna blijft het misselijke gevoel, en hoe harder ik hoop dat ik niet weer hoef over te geven, hoe eerder ik weer ga kokhalzen en hup! Dan komt er weer een lading gal, bleeeh!
Ik hoop inderdaat maar dat ik deze keer het geluk heb dat het na 3 maanden over is, want dit is echt uitputtend!
We hebben het onze ouders en broers en zussen verteld, en die waren allemaal superblij! Tot mijn verbazing geen enkele reactie van 'nu al?!'
Ik zit nog wel steeds in spanning of er wel een vruchtje is, want die konden ze vorige week op de echo niet zien. Aanstaande woensdag heb ik weer een echo, spannend!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik hier ook veel last van en nu gelukkig niet. Zo zie je maar het kan heel anders zijn. Wat bij mij hielp:
- voor het opstaan in bed iets eten, als een droog biscuitje of een beschuitje ( idd je vent voor inschakelen
)
- gemberthee of ginger ale ( zit ook gember in)
- rennie ( mag je gewoon van de vk)
- de hele dag door kleine beetjes eten en niet te veel in een keer
Veel sterkte ermee, ik hoop dat het minder wordt!!
groetjes!
ik geloof dat het vitamine B6 is. Die kan ook helpen tegen de misselijkheid. Ik ben 6 weken misselijk geweest, ik kon alleen droge crackers en water verdragen. En na de 12 week was het spontaan over.
Groetjes,
Michèle
Ik hoop echt dat het met 3 maanden over is, heb er zelf weinig tot geen ervaring mee gelukkig. bij madelon maar 1 keer overgeven en bij dylano 3 keer gelukkige ik
Groetjes Michelle
Dat was het ergste ik kon niet eens overgeven dus ik liep de hele dag te kokken…
Groetjes,
Michèle
wat bij mij direct hielp.
was geen koffie meer drinken, en ik had altijd wat op mijn nachtkastje liggen.
Zodat ik niet met een lege maag uit bed stapte, ik at dus eerst wat in bed voordat ik eruit kwam.
groetjes gytha
Hallo,
Ik hoop echt voor je dat de misselijkheid overgaat. Ben nu 31 weken van de tweede, en ben nog steeds misselijk . Bij de eerste had ik het ook heel lang. Maar er is troost: de misselijkheid veranderd. Waar het de eerste 12-14 weken echt er alles uitgooien is, worden de toiletbezoeken minder. Ik kan niet veel ineens eten en ben soms op 5 minuten tijd zo misselijk dat ik een half uurtje moet liggen, maar het overgeven is weg. Bij mij was het overgeven op 12 weken echt te erg, ik hield niks meer binnen. Dan hebben ze mij 2 dagen aan een baxter gelegd en toen was het wel beter. Maar voor je kleine spruit maakt het op die “leeftijd” gelukkig niets uit of mama nu alles overgeeft of niet. Hij neemt wel lekker wat hij nodig heeft van je reserves.
Malox of Gaviscon wil wel helpen om de maag in orde te houden en mag tijdens de zwangerschap. Tegen het overgeven helpt primperan.
Ook raadde mijn arts me aan om enkel nog “natuur” producten te eten, wat inhield om de producten met te veel bewaarmiddelen of ingevroren dingen zoals pizza te mijden. Mijn leuze is: “het is voor het goede doel” en dan kom je er wel weer voor een dag! Succes en hopelijk gaat het snel over.
Groetjes,
Tamara
Hey hey
Bij mij heeft cola nog een tijdje goed geholpen. Gemberthee of -tabletten helemaal niet. Verschilt idd heel erg per persoon.
Uiteindelijk heb ik medicatie van de huisarts gehad. Eerst orale tabletjes, later hielp dat ook niet meer en kreeg ik zetpillen ()… Maar ja, 't hielp wel voldoende (niet 100%). Kon weer gewoon achter Jens aan als die niet luisterde bijv.
De tabletjes en de zetpillen zijn beide van Emesafene.
Groetjes en sterkte ermee! Is zoooooooooo kl*** je zo te voelen! Dikke knuf!
quote:
Ik zit nog wel steeds in spanning of er wel een vruchtje is, want die konden ze vorige week op de echo niet zien. Aanstaande woensdag heb ik weer een echo, spannend!<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/buIhp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/yh94p2.png" alt=“Lilypie Expecting a baby Ticker” border=“0” /></a>
Wil het niet zeggen dat als je misselijk ben dat de kans heeeel groot is dat er een kindje in zit? Euh… bedoel mijn zusje was misselijk bij de zwangerschappen (met vruchtje en niet bij de zwangerschappen waar het mis is gegaan (miskraam)…
Ik heb wel goede hoop mini-boy, maar bij mijn tweede zwangerschap was er ook geen vruchtje, en bleef ik gewoon misselijk tot een paar dagen na de miskraam…
Aanstaande woensdag weer een echo. Volgens de berekening van de eerste dag van de laatste menstruatie ben ik dan ongeveer 8 weken zwanger, maar omdat ik een hele onregelmatige syclus heb kan dat dus helemaal anders zijn op de termijn echo.
Het vruchtje kunnen ze pas zien als je meer dan 5 weken zwanger bent, en vorige week met die echo was ik dus ook niet verder dan 5 weken volgens de menstruatie-berekening. Ik heb dus wel goede hoop, vooral ook omdat ik me op en top zwanger voel!
Nou “top zwanger”, eerder “tob zwanger” door die misselijkheid!
Ik zit op je schouder hoor tijdens de echo, om je te steunen!
Groetekes, Sje
Ik vind het ook zo spannend… kijk elke keer of je al iets gezien/gehoord heb… maar helaas je leeft nog steeds in de spanning.
Hopelijk word je misselijkheid beloont woensdag … duim voor je!