Minder eten met 6+

normaal at rico een 4+ potje zowel fruit als groente enz. helemaal op dat is ong. 120/125 mg (ligt eraan wat voor merk)
nu heb ik die 6+ potjes en eet ie de helft van zo’n potje (100 mg) niet eens helemaal op bij zowel fruit als groente.
is dat zo’n zwaardere kost dan die 4+?
hij vond gisteren die andijviepotje met rundsvlees best lekker maar hij had gewoon geen trek meer dus heeft mama het laatste beetje maar opgegeten
hij heeft ong 3 kwart gegeten van de helft.
daarna wilde hij ook geen roosvicee meer.
hoe hij dit allemaal laat merken: hij blaast in zn fles (je ziet de bubbels gewoon omhoog de fles in schieten zo hard blaast ie) en met zn hapjes doet ie dat dan ook.
het is idd net alsof hij blaast maar het is meer: AAAA-BOEVVVV als geluid wat ie daarbij maakt. (is heel grappig om te horen maar wel lastig met eten geven)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze moeten zich gewoon even instellen op die hoeveelheid hoor. Het is natuurlijk een verdubbeling van de 4±potjes tenslotte. En de samenstelling is anders, met meer ingrediënten. Dus dat is ook wennen. Hij eet wat hij nodig heeft hoor. Hij was wat ziekig geweest toch? Kan best daarmee te maken hebben ook, het moet weer eventjes op gang komen misschien. Kortom, gewoon geduld hebben. Voor je het weet eet 'ie hele potjes op en hoef jij ook niet meer z’n restjes op te eten…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oooo, dat zal hier dan ook wat worden. Heb net met veel pijn en moeite een 4+ brocolli erin ‘geduwd’, dus ik vrees dat het hier ook veel weggooien wordt! Ik denk dat ik eerst maar de helft opwarm en daarna de rest, anders vind ik het toch een beetje duur hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja, ik heb nog 3 potjes 4+ groenten en fruit, komende week ga ik 6+ kopen! Spannend! D:-

Groetjes Rainbow, trotse mama

mriek hij eet zoiezo maar de helft hoor ik ben nog niet van plan hem hele te geven want als ie nog maar met moeite die 4+ opkon…ga ik er niet vanuit dat ie een hele 6+ op kan…
ik heb m dus de helft 6+ gegeven (100 mg minder dan in een 4+ potje) en dat at ie niet helemaal op dus het is zoiezo al minder dan wat ie krijgt dan een 4+ potje en zelfs daarvan eet ie amper. tis al knap als ie nu 75 gram op heeft, en daarn wilde hij ook niet drinken.
hij vond het komisch want blies zn eigen rot aan dat lepeltje.
hij pakt ook alles af nou het lepeltje en smeer zn eige helemaal onder en duwt dat ding ver in zn keel kokhalzen is het gevolg dus
wel een +puntje: sinds een paar dagen probeerd hij te gaan zitten wat dus niet lukt hij komt misschien NET 10 cm overeind en zn sprong is nog niet eens voorbij
maarja goed…vanavond dus de 2e helft andijvie.
wel vet lekker dat spul

pfff het gaat hier echt kaaa uu thee(sorry!) met eten, en dat is nog zacht uitgedrukt!
hij zit echt ongeïnteresseerd naar zn lepel te staren (na 6 hapjes eten)
en wil of zelf de lepel overnemen of niet eten, als ie zelf die lepel vast heeft (met hulp van mama) eet ie wel gewoon. erg frustrerend want je snapt zelf ook wel dat hij die lepel ver in zn mond steekt en dus kokhalst. dus als mama helpt lukt het wel maar is het een drama want hij laat die lepel niet meer los smeert dan heel zn kleding onder.
wat moet ik nou? het is leuk en schattig allemaal maar het is echt irritant want hij is gewoon echt raar bezig met eten.
verder gaat alles wel perfect niet veel huilen ofzo slaapt goed. drinkt zn flessen leeg en ook fruit gaat goed…maar avond eten is een hell en ik weet niet meer hoe ik t m moet geven.
nu nog minder gegeten dan gisteren, ja sorry ik stop er dan gewoon mee want als hij zn mond niet open doet dan denk ik dat ie gewoon pech heeft. want al doet ie het zelf duurt het uren voordat zn bordje leeg is en wordt alles koud en lust het dan niet meer zzzzzzzzzzuchhtt!!!

Hij zit in een sprong lieverd. Dat kan het ook zijn waardoor hij minder eet. Valt toevallig samen met de overgang naar nieuwe potjes.

Groetekes, Sje

hmm ja is ook wel waar.
maar goed ALS hij zelf wil eten wat dan? want hij kan het nog niet en dat is ook logisch, maar is het niet te vroeg om daar mee te beginnen?
hoe leer je je kind zoiets, het is namelijk lastig als hij het persee op zijn manier wil doen en ondertussen alles onder het eten zit, en hij die lepel te ver in zn keel stopt, als ik wil helpen gaat hij krampachtig worden dus dat gaat ook niet. echt een strijd dus die we allebei niet winnen…maar aan’t eind van het liedje hou ik maar gewoon op met eten geven want ja eten moet ook leuk blijven voor hem anders gaat ie dadelijk echt lopen rotzooien altijd

Misschien hem toch een lepeltje geven en ‘mee laten helpen’? Als 'ie dan wél eet…

Bij ons is het nu ook kaa uu tee met eten. De overgang van 4 naar 6 ging prima, maar de overgang van 6 naar 8 (met uitzondering van een paar dagen dat het wél goed ging) gaat hier nog steeds ruk. Hij eet soms de helft, soms maar een kwart en heeeel soms maar een paar lepeltjes. 's Nachts slaapt hij er wel goed om en heeft 's ochtends ook niet eerder honger dus we willen het nog even aanzien. Hij kan ook brood eten, dus dit eten met stukjes moet ook kunnen. Als de hap eenmaal in z’n mond zit slikt 'ie het keurig door en kokhalst niet meer, maar blijkbaar vindt 'ie het toch minder lekker. Vandaag naar het cb geweest en hij zit nog steeds keurig qua gewicht, dus wil ook niet meer terug naar de 6+. Dus we proberen hier geduld te hebben. En dat moet jij ook maar Inge, er zit niet veel anders op (behalve hem ook een lepeltje geven denk ik…).

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zelf eten kan eigenlijk nog niet, maar hij kan wel samen met jou het lepeltje vasthouden. Dat vinden ze vaak ook al heel erg leuk.

Groetekes, Sje

Hoe krijg je zelf dat spul weg Inge brrrrrrrrr. Ik wacht dus nog wel even met die 6 maanden potjes hahahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ik weeet dat hij t leuk vind, samen eten maar hij doet dan zo krampachtig en gaat t lepeltje heel moeilijk normaal in zn mond zodat t eten min of meer op t lepeltje blijft zitten. kijk…effe is leuk maar niet continue want dan duurt t uren en is zn eten koud en lust ie t ook niet meer.

enne michelle, ik vind t echt lekker haha kocht vroeger soms een potje voor mezelf…gewoon voor de lekker

owwwwwwww Inge gatsieeeeeeeeeeeeeeee, dat fruit gaat nog iets maar de groente. Proef ook echt niet of het te warm is of niet hahahah blaas wel heel lang en hij vindt het gelukkig ook niet erg als het al vrij koud is hahahaha.

Groetjes Michelle

nee vanaf 6+ is het echt lekker voorheen niet hoor maar met dat vlees erin jammie haha ik heb stiekem nog de lusten die een baby heeft, veel melk (maar wel normale melk dan) en potjes en kinderkoekies
nee das onzin alleen de potjes zijn lekker.
mijn nichtje vertrouwde het fruit in spanje niet helemaal en toen kocht ze daar superveel olvarit potjes, haha vond m wel grappig

Oke ik wacht het af Dylano krijgt nu nog die van 4 maanden, Ik zal je op de hoogte houden of ik die van 6 maanden wel lust hahahaha. Het fruit vindt ik ook niet vies alleen zo drappig

Groetjes Michelle

nee 4+ is niet te ete
maarre ik heb net bij de bieb een pasje gekregen voor rico gratis tot 18 + een cadeautje echt leuk! aai aai boekjes enzo gehaald

michele…visrisoto rulezzzz hiero!!!
eindelijk zn hele bord leeg en wel in 5 a 10 minuten whoeehoee

Mogguhhh,

Hoeveel heb je er zelf van op Inge hahahahahaha. Nee geintje hij vond de rest waarschijnlijk gewoon niet lekker

Groetjes Michelle

hij heeft zn hele bordje opgegeten dus ik heb niet hoeven eten
maarre toch altijd een 1ste hapje om te kijken of het niet te warm is want die lepels kloppen ook niet altijd hij eet het graag wat warmer.

maargoed
NIET TE ETEN die visrisoto, hij vond van wel maar mama vond dus van niet
daarna had ie zn roosvicee ook netjes opgedronken.
het enigste nadeel. een half uur NA het eten had ie een knisperboekje gevonden van de bieb en omdat hij er zo wild mee was spuugde hij wat ranja uit…NADEEL------>> STONK NAAR VIS hahaha bah!! dus dat hele boekje ruikt er nou naar haha echt ERG hebben wij weer

Ik zit hier even smakelijk te lachen, Als je het boekje terug inlevert ruikt de hele bieb naar vis lolllllll

Groetjes Michelle