Mijn zusje is opgenomen in het zkh

Dames,
Vorige week moest mijn zusje voor d’r keelamandelen en een neusbrug reparatie naar het ziekenhuis ivm moeilijk ademhalen!
Alles ging goed, ze heeft 3 dagen bij mijn ma geslapen en daarna weer terug naar haar eigen huisje (ze woont alleen, 22 jaar) Nu kreeg ze zondag (na 5 dagen) en vreselijke nabloeding met bloed dat tegen de muur spoot (ja zo erg was het) ze is toen naar mijn tante gelopen, die woont schuin tegenover en heeft ze wakker gemaakt, ze is toen op straat flauwgevallen en de ambulance heeft er opgehaald, ze is toen op de eerste hulp behandeld en de volgende ochtend naar mijn ma’s huis, vannacht kreeg ze weer een nabloeding, met spoed is ze naar de OK gereden en hebben ze ongeveer in 1 uur haar hele keel “dicht gebrand” omdat daar de bloeding zat! Ze moet daar nu een aantal dagen blijven, mijn moeder helemaal “over de zeik” aan de telefoon! Dan baal ik echt dat ik hier woon en niet even langs kan zeg! Pffff moest even van me afschrijven. Inmiddels blijkt dat ze door het vele bloedverlies ook nog eens flinke bloedarmoede heeft!

jemig he wat vervelend en dat bij zo´n routine operatie!!
ik kan me voorstellen dat je het op dit moment onwijs vervelend vind om zo ver weg te wonen!
hopen dat het nu goed komt en blijft!!
sterkte en beterschap voor je zusje!

before you judge me, try hard to love me

He gatver nou blijkt maar dat wat tot 12 jaar een routine klus is daarna echt levensgevaarlijk kan worden. Sterkte meid daar aan de andere kant, hopelijk is ze weer snel opgeknapt.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat een heftig verhaal. Kan me heel goed voorstellen hoe vervelend het nu is dat je aan de andere kant van de wereld zit en niet even bij haar langs kan. Wel heel fijn dat ze naar je tante toe is gelopen. Je moet er toch niet aan denken dat ze in haar eigen huisje flauwgevallen was, terwijl niemand dat wist.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je zusje snel weer opknapt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@ Sandra, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht zeg! Bah ja erg he! brrrrr

Dat is pas schrikken!!! Kan me voorstellen dat je moeder helemaal over haar toeren was. En dat je zo ver weg bent is helemaal balen.

Veel succes en sterkte. Ik hoop dat je zusje snel opknapt en dat alles nu wel goed gaat.

jeetje wat heftig zeg! maar hoe kan dat dan? is het niet genoeg gekoeld ofzo na de operatie?
ik hoop dat ze snel opknapt want dat is flink schrikken!

@ bakmama, heb een bos bloemen via interflora laten versturen!

@ mamavanrico, dat weten ze niet, er is een adertje gebarsten (maar als het zo spoot zoals mijn ma zei was het dus een slagadertje) Daarom vind ik het ook jammer dat ik er niet ben, omdat ik die medische taal wel versta, maar mijn ma natuurlijk niet, die vertaalt het dus in “normale” mensen taal zodat ik er weer geen barst van begrijp, maar ze ligt in het twee steden ziekenhuis in Tilburg, dus wel redelijk dichtbij!

Jee, wat een schrik zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Oh, ik kan me zo voorstellen hoe je je dan voelt dat je niet langs kunt gaan! Lief dat je een bloemetje hebt verstuurd.

Toen mijn zus 14 was (en ik 11) werden haar keelamandelen verwijderd. Ze hoefde niet in het ziekenhuis te blijven, kans op een nabloeding was 1 op 100.000. Daar gaan we geen bed voor bezet houden… Nou, diezelfde nacht is het open gegaan en werd ze wakker omdat ze gelukkig op het zij sliep en het kussen nat was (als ze op haar rug had gelegen was het al einde verhaal geweest). Ze riep mn moeder en het bloed bleef maar stromen, je kunt het natuurlijk niet stelpen ofzo achter in je keel. Mn vader heeft direct de auto gepakt en is samen met mn moeder en zus naar het ziekenhuis geracet. Toen ze weg waren zag ik een emmer vol bloed en drie rode handdoeken om haar kamer liggen. Dat was 5 minuten. Ze heeft het op het nippertje gered en ze hadden inderdaad niet meer op de ambulance moeten wachten. Dus heel herkenbaar verhaal en ik ben blij dat het met allebei onze zussen goed is afgelopen, want echt iedere minuut telt in die situatie!

Sterkte met het bekomen van de schrik!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Dat is schrikken zeg. Zeker omdat het een relatief simpele en kleine ingreep is en dan moet je met spoed weer terug. En door de bloedarmoede zal ze zich voorlopig nog wel niet vit voelen. Wel raar dat dat dus na 5 dagen nog kan. Dan verwacht je dat toch niet meer.

Lief dat je een bloemetje hebt gestuurd. kan me voorstellen dat je baalt dat je nu even zo ver weg zit.

dit is dus de reden waarom ze liever na 12 jaar oud deze operatie niet meer uitvoeren. Ze weten niet waarom maar wat bij kinderen een kleine ingreep is is bij volwassenen een levernsgevaarlijke ingreep. Ik zato p het randje van bijna 12 anders was de ingreep misschien niet doorgegaan.

Groetjes,

Michèle

Ja das dus ook met bijv een besnijdenis; bij kinderen een relatief kleine ingreep, voor volwassen mannen, een langdurig proces

Inderdaad malawimamajada. ik hoop wel dat je zus snel opgeknapt is. Ik moest overigens 4 dagen in het ziekenhuis blijven toen, snap niet dat ze dat niet bij je zus gedaan hebben.

Groetjes,

Michèle

Tja maar 1 nachtje michele, maar goed even als ze drie nachter was geweest, ze kreeg naar 5 nachten pas de bloeding, ook laat hoor! ik weet dat de meeste bloedingen de eerste 48 uur plaatsvinden, maar niet allemaal dus, denk dat als mijn zusje word ontslagen ze zeker 2 a 3 weken bij mijn moeder blijft gewoon voor de zekerheid!

Da’s schrikken. Sterkte meid, vooral op die afstand. Hopelijk krabbelt je zusje snel op.

Groetjes,
M

Ow, bah, wat een schrik.
Rot idd, dat je op dit soort momenten niet bij je zusje kan zijn.
Heel veel beterschap voor haar.
X Boukje

Lilypie First Birthday tickers

@malawimamajada Gelijk heeft ze. Nu niks meer riskeren en geen risico’s nemen.

Groetjes,

Michèle

hoe is het nu met je zusje??

before you judge me, try hard to love me

@ mama van 3 jongens, ze word vandaag als het goed is ontslagen, ze krijgt voor 3 maanden ijzertabletten mee want ze is dus best wel veel bloed verloren, verder wil ze graag naar d’r eigen huis, maar mijn moeder is daar niet zo happy mee, dus we moeten zien. Had haar gisteren aan de telefoon en zei dat ze voor het einde van het jaar ons op wil zoeken! jeeeeeeeehhhhhhhh, fijn, maar ik zei; vanaf begin December is hier wel regen! Het kon er niets schelen, ze zei; ik dacht dat ik dood ging, nu ga ik genieten!

Ja dit soort ervaringen zetten je inderdaad wel aan het denken. Maar ik zou inderdaad als ik haar was toch nog even bij je ma blijven ja, iet omdat ht mis kan gaan maar ook omdat ze denk ik best verzwakt is nog.

Groetjes,

Michèle