Mijn ventje ziek is?

Het arme schaap, hij is al heel lang niet ziek geweest, of koorts, dus ik vroeg mij vorige week al af, of we het dit jaar zouden overslaan, maar helaas, hij stond op met 39 graden en ging net naar bed met 40,5… Hij wil geen billen pil, dus gelukkig heb ik sinaspril in huis, kauwtabletjes, 1, tot 1,5 tablet per keer. Dit vond hij nog best lekker smaken, dus hij heeft 1,5 tablet net gehad (de hele dag niks gegeven) en hij lag er om 1830 in, vanmiddag had hij ook al liggen slapen op de bank.
Waarom hij koorts heeft, geen flauw idee, hij heeft vanmiddag met papa een pannekoek helemaal op gegeten, maar dat was tevens het laatste voedzame, hij heeft er geen zin in, en dat hoeft ook niet. Drinken doet hij wel redelijk, heeft geen diarree, niet overgeven, heeft alleen koorts en is daardoor ook wat rustiger in gedrag en ligt lekker bij je, maar wat het is, is onduidelijk. We zullen het vanzelf mee maken de komende dagen. Hoop echter wel dat hij snel weer beter is, vind het zo sneu namelijk!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/5R2ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 18 Dec 2011 19:03:27

Ik zag het op FB. Sneu. Hopelijk is hij snel weer de oude!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi Woezel,

beterschap met Bo! Het heerst wel weer hoor, net zoals de buikgriep
Hier de oudste is al heel lang aan het kwakkelen, sinds oktober aan het hoesten,
regelmatig een dag met hoge koorts (39./39.5)
en niet lekker.
paar keer mee naar de ha geweest, zo kon het niet langer, geen longontsteking
vlg hem (geloof ik dan maar ook ) wel piepen, ws astma aan de pufjes,
Wij proberen 2 weken (zelf beetje kijken hoe gaat wel/ niet nodig )
hadden ideel slechter ging door de pufjes,
vorige week weer terug naar de ha. en eindelijk een kuurtje gekregen
(hij bleek ook een middenoorontsteking te hebben ------- hij klaagt helemaal niet over oorpijn???)
3 daags kuurtje wat nog week moet doorwerken, hij knapt nu wel op, maar moet toch af en toe wel hoesten…

Met pufjes zijn we zelf maar mee gestopt, idee dat niet echt lijkt te helpen…

Veel beterschap met Bo!
groeten

gisteren rond 2230 ging ik even kijken en hij gloeide nog steeds, dus weer even gemeten , 39,1. Wel bijna 1,5 graad gezakt, maar nog niet genoeg in mijn ogen., Het was al bijna 5 uur terug dat hij die sinasspril had gehad, en op de verpaking stond dat hij 4 tot 6 keer 1,5 tablet mocht hebben. Dus max om de 4 uur. Hij mocht dus weer in principe iets nieuws hebben om de koorts te zakken, en dit keer was het geen probleem om hem een zetpil te doen. Hij heeft daarna lekker weer geslapen, en werd zonet wakker en riep zachtjes dat hij dorst had. Ik had de babyfoon naast mijn bed staan, en doordat ik gisteren net iets teveel heb geslapen, was ik al een tijdje aan het woelen dat ik niet echt eer kon slapen, dus heb hem een flesje pap gemaakt ( ja ik weet het, een flesje is niet goed, maar wanneer hij ziek is, vind hij dit fijn) en deze heeft hij grotendeels leeggedronken en hij slaapt weer. Voelt nog steeds aan als een kacheltje, maar heb nu nog maar niks gegeven, want wilde hem op dit tijdstip niet vervelen met een thermometer en een zetpil, dat komt straks wel als het echt ochtend is.
Hij zei gisteren nog wel rond 2230 dat hij auw in de buik had, toen ik vroeg of hij iook ergens pijn had. Maaar goed, hij heeft geen diaree, heeft keurig maar 1 keer gepoept gisteren, en tot nu toe ook niks geen overgeven. De pannenkoek vangisteren ging er redelijk ini, daarna niet veel meer, maar de pap nu ook. IK heb dus niet het idee dat er een buikgriep achter zit, maar wat wel? Kinderen schijnen bij alle pijntjes te zeggen dat ze auw in de buik hebben, dus zeg het maar!! We zullen het vanzelf zien, maar deze mama zit nu even beneden, boek er bij, en hopelijk zo nog even slapen, ben er echter bang voor das mijn straf omdat ik er niet uit kon koen gisteren middag!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Owh en mamavan 2 kids, jij ook veel beterschap met je kleine boef, die is ook aan het kwakkelen zeg!!

liefs woezel

Vroeg zeg! Heb je nog even kunnen slapen? Fijn dat Bo in ieder geval drinkt, gaat hopelijk snel beter met 'm.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik had het idd op je fb gelezen. Echt sneu voor jullie mannetje, hoop dat hij snel weer de oude is.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

Vanmiddag bereikte zijn koorts de 40,9, beetje erg hoog voor mijn gevoel, en hij sliep ook zo op mijn schoot, en dat voelde niet helemaal prettig, dus huisarts weer gebeld, maar meer dan een zetpil konden we nu nog niet doen, pas nadat hij een zetpil had gekregen en weer wakker was, konden we beoordelen of hijd oor een dokter gezien moest worden. Inmiddels is hij weer wakker, oma was er met een bord soep, en daar heeft hij van gegeten (het eerste wat hij vandaag binnen heeft gekregen aan eten) en hij heeft weer praatjes gelukkig!! Hij voelt nog net zo warm, dus of die zetpil voor de koorts heeft gewerkt, dat is de vraag, maar ik ga hem niet vervelen om weer de temp te meten, dat doe ik wel voordat hij gaat slapen. En dan kijken hoe hij morgen is, hij heeft niet echte groep verschijnselen op de hoge koorts na dan, dus ergens denk ik ook dat hij nog wel eens de 6e ziekte te pakken heeft. Maar goed, het blijft afwachten, en als het de 6e ziekte is, dan zullen de vlekjes op zijn vroegst woensdag er zijn, dus we zien wel. In de tussen tijd hoop ik dat hij zich snel weer beter voelt!! En dat de koorts zakt, ant 40,9 das wel erg hoog hoor!

liefs woezel

Ik zou hem de volgende keer toch even met de thermometer vervelen want je moet eigenlijk wel weten of de koorts na een uur of anderhalf uur is gezakt op de zetpil.

hopelijk i hij snel weer de oude.

Liefs Michelle

Heb je gelijk in, hij ligt nu sinds 1825 te slapen, zal ik hem straks wakker maken? misschien slaapt hij er wel zo door heen, maar stel dat het niet gezakt is, zal ik dan de huisartse post bellen?

liefs woezel

Ik zou hem voor de zekerheid toch even temperaturen, kijken of het wat gezakt is en zo niet zou ik even bellen om te vragen wat te doen omdat de koorts niet zakt.

Liefs Michelle

hij hasd om ongeveer 1815 40,3 en nu , anderhalf uur later 40,1 is niet veel gezakt denk dat ik toch effe bel

liefs woezel

ik zou ook ff bellen, dat is geen zakken

Liefs Michelle

Ik hoop dat Bo snel weer beter is zeg.

Groetjes Ramona

nou heb gebeld en wordt terug gebeld door de huisarts, op zich was het niet erg dat het niet zakte, dat was pas erg als het heel erg lang duurde de koorts, en op zich ook een goed teken dat hij voor het slapen gaan goed te pas was in de zin van niet grieperig, en dat hij geod dornk etc etc, maar toen ik vroeg of het nromaal was dat hij aan het ijlen was, omdat hij ook opeens praat in zijn slaap enzo, toen gaf ze aan dat ze toch de huisarts even terug alat bellen, dus daar wachten we dan maar even op.

liefs woezel

nou e odkter zei hetzelfde als de assistente, en hij zei wel dat het praten van bo in de slaap echt ijlen was en dat dit geen pretje is, maar dat we voor nu niks kunnen doen behalve wachten op wat er achter zit, zolang hij niet suf en duf is, kunnen ze niks doen, juist ook omdat hij verder niet verkouden is, niet moet hoesten, geen diaree, geen overgeven niets!!

liefs woezel

Nee dan is het ook moeilijk zoeken Zou hem wel een paar keer wakker maken om te laten drinken, dan weet je ook gelijk of hij suf word, want als hij slaapt merk je dat niet,
Arm ventje

Liefs Michelle

Ja ga ik ook doen, hij heeft net al een hele fles leeggedronken.
wat de arts ook nog zei, en dat vond ik dan weer typisch, maar dat je van apracetamol ook niet zoveel kon verwachten mbt koorstverlaging. dat als het een halve graad zakt je al blij mag zijn, gek ik heb toch andere ervaringen, of is dat nou puur geluk?

liefs woezel

Goed dat je gebeld hebt Woezel, idd de koorts zakt niet echt eigenlijk
ik heb dat ook wel eens gehad met kinderen , maar toen hadden ze koorts boven de 39 en niet over de 40
En dan zakte de koorts met een halve graad ofzo, wel pcm blijven geven en toen na een paar dagen werd het pas minder…

Beterschap nogmaals!
groeten,

Hier zakt hij eigenlijk altijd behalve de keren dat er indd een ontsteking zat. Vind het ook wel een vreemde opmerking.

Hoe is het vannacht gegaan?

Liefs Michelle