Mijn Peuter puber heeft weer wat nieuws:(

Jeetje net heb ik het even geweten hoor! hij was rond aan het lopen in de huiskamer, en ik zei dat ik hem even andere kleren ging aandoen.
Nou ik pak hem op en hij wordt me toch kwaad!
hij krijste zoals ik hem nog nooit heb gehoord,
hij begon te zwaaien met zijn armen en benen. en nu is 1 oor tijdelijk half doof! ja zo hard ja!
jeetje, haha ik schrok er wel even van…
ik denk dat dit gekrijs genegeerd moet worden, want wat kun je hier nou eenmaal op zeggen?
eenmaal op het aankleedkussen was het weer goed en was ie weer aan het kletsen hahaha wat een stemmingswisselingen.
en mn oor doet zeer

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Feb 2010 17:28:34

Heerlijk, he!

Je weet het, het is herkenbaar, en we moet consequent blijven! Soms is het stiekum ook wel lachen vind ik. Al laat ik dat natuurlijk niet merken aan Nora, want mama die lacht is garantie voor herhaling van het trucje!

Succes met je oor !

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ja die geintjes hebben we hier ook. Ik negeer het gegil en weer haar af want morgen slaat en schopt ook dan, vandaar laatst die nagels in der been en ik pak haar wat harder dan normaal vast en dan wordt het vrij worstelen.

Groetjes,

Michèle

hahaha,
maar als ik het negeer, dan denken ze misschien ook weer dat het goed is dat ze dat doen?
of is dit niet zo zeer slecht gedrag maar gewoon een fase wat “eruit” moet?

oh en trouwens, ik vind het ook heel grappig en moet echt mn gezicht afwenden
dat GEZICHT van hem pff, en daarna zette ik hem in de wandelwagen want we moesten even vers brood halen, nou ook daar was hij het niet mee eens en was het even een schreeuw geven.
haha hij kijkt dan ook echt super pissig

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Feb 2010 12:02:05

Ach, hou op!
Seth kan ook heel de boel bij elkaar schreeuwen en gillen!
Vooral als hij iets niet wil of mag, gaat hij heel zielig doen en kan er ook lang in blijven hangen.
Ik moet alleen nog een beetje gaan kijken waar bij hem de grenzen liggen tussen gillen van plezier en ondeugend zijn, anders ben ik heel de dag zijn mond aan het dichttapen, want hij is nogal luidruchtig

Liefs, Anne

Oh das zo erg als Morgan niet in de wagen wil. Gillen en dan zichzelf zo stijf als een plank houden.

Groetjes,

Michèle

Ja, Inge bij mij gaat aan het negeren meestal vooraf dat ik ‘boos’ zeg dat ze niet zo raar moet doen, of als ze echt los gaat, laat ik haar naar me kijken en zeg ik: mama vindt dit NIET leuk, je bent nu STOUT.

Meestal zegt ze dan: tout… en gaat dan op volle kracht weer verder met haar toneelstuk…

Ze weet dan volgens mij dondersgoed dat ze stout is… Tis ook ene beetje zoeken naar wat werkt, maar niet de zin geven in elk geval. Dan is het einde zoek!

Ik lijdt hem ook af na een tijdje, anders blijft hij er in door gaan.
Verder laat ik hem ook altijd naar mij kijken als ik iets zeg, anders gaat het volledig langs hem heen.
En als het allemaal niet werkt, dan laat ik hem even in zijn sop gaarkoken.

Liefs, Anne

Ja heel herkenbaar weer. En ik probeer (net zoals Anne) hem af te leiden. Vaak lukt dat goed. Anders blijft het doorgaan…
En ik heb bij het omkleden van hem ook al aardig wat schoppen gehad

Groetjes Bianca

@Michele: haha DAT IS ZO ERG! rico heeft dat ook wel is in de kinderstoel ooh echt zo dramatisch!
en idd zo stijf als ene plank zodat je ze er niet in kunt zetten en ze er weer "uit glijden"
en wordt het echt een mama zoon ruzie
en trouwens rico zegt ook ineens deus tegen neus
’t zal er niet 1 van de 3-ling zijn

@Liske: ja dat lijkt me opzich ook wel ergens logisch, om eerst toch even te zeggen dat het niet oke is en daarna negeren,
maar ik ben voortaan best goed in rico negeren als hij dramt ofzo,
alleen dit was echt een ontzettende drift.
en voorheen had ie dat nooit,
moet zeggen dat hij er best laat mee begonnen is dan.
hij had wel is dat hij ging huilen heel hard maar echt een drift? zover ik me herinner nooit. maargoed kon weten dat het nog komen zou

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh wat een herkenning! Ben blij om te lezen dat Dani hier dus echt niet de enige in is. Ik maak me er soms nl best wel eens zorgen over. Vorige week bijvoorbeeld ging ik bijvoorbeeld koken. Dani wilde er perse bij zijn…prima…in de kinderstoel en bij mama in de keuken. Op een gegeven moment was hij het zat en liep alleen maar te piepen…dan gewoon op de grond en klaar. Nou meneer werd boos!!! Hij gaat dan op de grond liggen en maakt zich dan helemaal stijf, of begint een beetje heen en weer te trappelen met zijn voeten. Wil dan ook niet meer staan…dit ging echt wel 10-15 minuten zo door.
Vanmiddag ook weer even. Nu heb ik het echt totaal genegeerd (nadat ik heb gezegd dat hij normaal moet doen). Ben op de bank gaan zitten en wat gaan lezen. Op een gegeven moment stopte hij en zag een papiertje op de grond, dus liep erheen en zei; “bah?”. Zijn boosheid was toen weer helemaal weg. Dat is voor mij een moment om dan wel even naar hem toe te gaan en samen met hem het papiertje in de prullenbak gooien. Daarna was het weer helemaal goed.

En dat stijf houden om in de wagen te moeten (of soms ook de autostoel). Dat is een ramp, haha. Maar de aanhouder wint en dat is mama

haha ja de aanhouder wint zeker, maar wel met moeite rico is echt enorm sterk,
dat was hij al een paar dagen na de geboorte dat ze zeiden dat hij echt een behoorlijke kracht had. met 3 mnd stond ie al op mijn schoot als ik m vasthield en bewoog ie op en neer alsof hij wilde springen.
als we nu zo’n mama zoon ruzie hebben kan ik m nauwelijks houden, en papa heeft er soms ook wel moeite mee want je moet precies weten HOE je hem dan in zn stoel krijgt, of waar ie dan ook in moet, zonder dat hij zich kan bezeren.

En werd dani niet boos toen je dat papiertje afpakte?
ooh ik mag echt NIKS afpakken van rico.
maargoed hij kijkt naar iets. zegt"nee nee" en pakt het dan toch??
ja dan zeg ik ook van: rico je zegt al dat het niet mag, je zegt al: nee nee… waarom pak je het dan toch?
en dan kijkt hij me aan met een half open mondje zovan: tja moet ik toch weten

Nee hij wordt daar niet boos over, omdat we deze dan samen in de prullenbak gaan gooien en dat vindt hij leuk!

Wat grappig dat Rico al zelf nee nee zegt, haha. Dan praat mij daar wel in na. Als ik dan zeg “nee nee Dani”. Zegt hij ook nee nee (tenminste de klanken lijken erop haha).
Hij probeert zo ie zo van alles na te zeggen. Als ik dan zeg “we zijn klaar”, dan zegt hij klaa klaa.

ja het zijn echt schatjes allemaal. Maar als ze nu al zo sterk zijn en boos kunnen worden…mhh dan staat ons nog een hoop te wachten over een paar jaar…

Ik win ook altijd maar het gaat niet altijd makkelijk. Als ze ouder is en beter luisterd en doorloopt mag ze best zonder wagen naar het kdv. Overigens over een anderhalve maand kunnen we op de fiets en dat vind ze geweldig

Groetjes,

Michèle

@Saro: ja goed van hem he, als ie nou ook gaat leren naar zichzelf te luisteren is mama dik tevreden En leuk dat dani het dan wel oke vind haha, samen mag, maar mama alleen niet! die houden we erin!

Michele, lieverd, als het over anderhalve maand nog zo spek glad is zou ik toch niet gaan fietsen
wat een brak weer is het he, niet te filmen.
Rico slaapt lekker die denkt : bekijk het maar allemaal, hier is het lekker warm!

16 maart, ja kan, maar ik acht de kans klein eerder nat dan glad

Groetjes,

Michèle

quote:
Oh das zo erg als Morgan niet in de wagen wil. Gillen en dan zichzelf zo stijf als een plank houden.

Groetjes,

Michèle

Haha, hier is het ook zo!
En zoals MamavanRico zei, er uitglijden kan hij ook als de beste.
Maar de aanhouder wint idd altijd…

Ik negeer het ja.
En als hij dan stopt zeg ik iets in de trend van
"Wat flink dat je stopt met huilen"
Hij kan dan zo echt kijken van ‘goed he?’

Groeten
Tanja

Als Diego niet wil opgepakt worden dan steekt hij zijn armpjes zo hoog in de lucht dat je hem net niet kan oppakken, als je begrijpt wat ik bedoel?
Maar dat maakt het alles behalve gemakkelijk…
Ik heb dan altijd schrik om hem pijn te doen, maar ik kan hem moeilijk zijn gangetje laten gaan.
hebben jullie dit ook weleens voor en wat doe je dan?

Groeten
Tanja

@Michele, nou met het afgelopen jaar weet je het nooit

Hebben jullie ook nooit als dat gebeurd in de wandelwagen of eetstoel…je weet wel dat erin zetten dat dat dan moeilijk lukt, dat als ze dan ook kei hard gaan krijsen en hysterisch doen, dat je jezelf dan soms ook wat machteloos gaat voelen?
ik vind die momenten echt niet fijn ofzo…
maargoed, kan het ook niet tegenhouden.

@TanElle: ja dat doet rico ook wel is.
ik pak hem dan niet meteen onder zijn oksels, omdat doordat zn armen zo hooggehouden worden je hem eigenlijk niet goed kan vastpakken, maar dan maak ik er een spelletje van en dan gooi ik m over mn schouders, ofja gooi hahaha dat klinkt ook belachelijk, maar snap je wat ik bedoel, dat ie gewoon over mn schouder hangt, en leunt op zn onderbuik dan, ik hou dan mijn arm helemaal over hem heen dat hij niet kan vallen, en hij vind dat meestal een erg leuk spelletje, ik ga dan een vliegtuig na doen.
de eerste 3 seconden krijst hij nog wel (omdat ie dat al deed toen ik m wilde oppakken) en zn drift gaat na een paar seconde ook meteen over als ik hem meteen ga afleiden met een vliegtuig spelletje, ik ben dan het vliegtuig, hij de passagier