Mijn Peuter puber heeft weer wat nieuws:(

oh ok thanx for the tip!

Das waar Inge, maar dat zien we dan wel weer

Groetjes,

Michèle

haha, ja kun je moeilijk nu al druk om maken he,
dadelijk over 100 jaar is het zo: winter = zomerweer, en zomer = winterweer
of ALTIJD zomer… heerlijk!
of altijd winter

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou altijd zomer lijkt me alleen lekker met normale temperaturen anders is het ook niks, maar eh 100 dan ben ik 130…

Groetjes,

Michèle

haha. tja wie weet wordt je de oudste vrouw op aarde
Nou zomer vind ik wel heerlijk,
dan een zwembad voor de flat laten bouwen, en ik vermaak me wel
ja ik heb teveel fantasie

meiden,
even hulp nodig!
Rico begint dus behoorlijk zn eigen gangetje te gaan nu he.
hij smijt gewoon KEI hard met een speelgoed tegen de tv aan, of tegen de laptop,
of tegen ons.
dit is echt al een hele tijd geleden gestopt (vlak nadat ik vertelde dat hij speelgoed tegen de honden gooide) omdat we hem geleerd hadden gewoon te aaien ipv te slaan of gooien,
nu is het al een paar dagen zo, (wilde het eerst afwachten voordat ik advies ging inwinnen hier)
hij doet iets wat niet mag. b.v. met een beker tegen de tv gooien (leeg hoor)
ik verhef mijn stem tegen hem dat hij dat niet mag doen, ondertussen kniel ik wel bij hem neer om dat te zeggen.
wat doet meneer? hij doet me gewoon na! gaat ook zijn stem verheffen en zegt dan : MAMA BRABBEL BRABBEL MAMA!!"
of dan negeer ik hem, als ik dat daarna gezegt heb, doet hij ook doodleuk alsof ie mij niet hoort als ik weer wat vraag. negeert hij mij ook.
net gooide hij zijn blokkendoos tegen de laptop aan, en ik zet hem in de hoek,
nou echt mn klomp brak echt toen rico gewoon naar me toeliep mama zei en terug naar de hoek liep. zovan: ga jij daar maar staan
wat is dit voor raar gedrag?
zo kan ik hem helemaal niks bijbrengen.
en als ik er dan radeloos van wordt van het op en neer brengen naar de hoek en hij mij dan weer gaat halen,
gaat hij binnenmonds zitten lachen (je weet wel alsof je kei hard moet lachen binnenmonds en er dan een harde “knor” uitkomt)
ja ik schiet dan ook wel in de lach uiteindelijk,
hij is me gewoon aan het testen,
maar hoe kan ik hem nou wat afleren als hij ALLES imiteert wat ik doe!
ergens vind ik het wel grappig maar ben er ook goed chagerijnig van.
iemand een tip tegen deze : ik vind het allemaal zooooooo lollig draak?

Ik zet hem ng ateeds in de kinderstoel in de hoek als hij het echt te bont maakt, want dan kan hij gewoonweg niet weg.

Vind ik het iets minder erg daarvoor zet ik hem in de hal (waar notabene een deel speelgoed staat) en doe de deur dicht. Ik kan hem wel zien en hij mij ook volgens mij maar dan krijst hij echt de boel bij elkaar dat vind hij dus totaal niet leuk.

En je moet nu hard zijn, laten zien dat jij de langste adem hebt. En dat is zwaar hoor maar volhouden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Tja ik moet zeggen ik maak nog steeds indruk op Morgan enne zij wijst mij terecht als ik gooi dus ik zou het even niet weten. Wat ik wel doe is dreigen haar in de box te zetten en dat helpt nog steeds hier gezien de box weer uit is bij haar.

Groetjes,

Michèle

@Michelle: ja die ga ik dus ook maar toepassen
maargoed, op den duur moet ie toch wel gaan luisteren? haha echt erg dit.
maargoed hij zit dan ook in zn sprong dus ergens begrijp ik hem wel…

@Michele: Tja zo zie je maar weer dat elk kindje anders is. Ben maar blij dat je indruk op Morgan maakt.
ik eerst altijd ook op Rico en nu ineens niet meer, hij vind het allemaal zo lollig.
ik hoop dat ik ook weer indruk op hem ga maken,
misschien na zn sprong… ik voel me zielig haha

trouwens, verder is hij wel erg lief hoor, het zijn gewoon bepaalde momenten, niet dat je nu denkt dat hij altijd een draakje is want dat is dus niet zo.
net toen ie naar bed ging was ook grappig, hij staat dan in bed, en ik wil hem dan eruit pakken om zn tandjes te poetsen (heb m er even ingezet om de spullen klaar te zetten) zeg ik: kom je? gaat ie zn bed door crossen haha en valt ie ineens op zn snoet. lacht ie heel verlegen en strekt zn armpjes uit.
daarna toen ik m in zijn slaapzak had gedaan wilde ik samen de lamp uitzetten,
ging hij ineens doen of hij sliep! ja echt hij ging liggen oogjes kneep ie kei hard dicht. en toen ik zei: slaapje al? dan gaat mama vast… daag Rico!
begint hij me toch te schaterlachen! hahaha zulke momenten zijn echt leuk.
hij kwam overigens wel meteen daarna overeind om me een kus te geven: mama kus? hmmm! zegt ie
dat maakt alles dan weer goed he, mijnl ieve boefje!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Feb 2010 19:49:56

Ik maak meestal wel indruk op Dylano maar hier heeft papa dat probleem
Enne ik zeg altijd, die oren kunnen er later aangemaakt worden want voor ze een jaar of 16 zijn werken ze toch niet

Zodra René momenteel binnenkomt begint het gestier hij is hem echt aan het uitdagen pffffff

Liefs Michelle

Poeh, wat hebben wij het dan makkelijk hier…als ik die verhalen van jou zo lees, heb je echt een draakje Maar inderdaad, de aanhouder wint!!!

Julian probeert ook van alles, maar ligt niet te krijsen op de grond. Ook hij hield zich wel eens stijf als hij niet in de buggy wilde (dat deed hij trouwens alleen tijdens een sprongetje). Ik hield dan één voet op de voetensteun en mijn knie tussen zijn beentjes (hij heeft toch een luier om, dus voelt ie weinig van ). Zo voorkwam ik dat ie uit de buggy gleed en kon ik hem verder snel vastmaken.

Heb trouwens ergens eens gelezen over dat kinderen echt de dingen nadoen die jij als ouder ook doet. Dus geef je hem een tik op de vingers, dan kun je die een keer terugverwachten. Schop jij het speelgoed aan de kant, dan zal hij dat ook gaan doen. Mag je daar dan boos om worden??? Is ook al zo lastig…

Als Julian iets doet wat niet mag, waarschuwen we hem een paar keer en zeggen dan: als je het nog een keer doet, zet ik het speelgoed weg (of als iets niet weg te zetten is zoals bij de hond slaan: ga je naar de gang). Hij begrijpt dit drommels goed en houdt dan vaak wel op. Zo niet, dan wordt de sanctie uitgevoerd. Wij hebben geen hoekje waar hij in moet zitten, dan ben ik eerst tien minuten bezig om hem in dat hoekje te houden en dan is hij allang weer vergeten waarom hij daar ook al weer moest blijven. De gang is voor hem voldoende, hij wordt dan even bij papa of mama weg gehaald en dat vindt hij al erg genoeg. Als hij dan weer terug naar binnen mag, komt hij bij je benen staan en zegt: kroelen??? Zo lief! En dat negeren we natuurlijk niet! Want ook hij mag leren dat hij het goed kan/mag/moet maken.

eeh om even uit de wereld te helpen, ik tik rico niet op zijn vingers,
ik gooi ook zijn speelgoed niet door de kamer, en ik gooi al helemaal geen speelgoed tegen de tv aan of tegen de dieren.
of is dat niet wat je bedoelde?
en rico is niet alleen maar een draakje hoor,
ik beschrijf alleen moment opnames.
oh djeez ik schiet in de verdediging maar denk dat je net mijn wijziging hebt gemist waarin ik vertelde hoe lief hij ook kan zijn.
wil niet een beeld schetsen van een terroristje want hij is echt een schatje!

Ik begreep heel goed dat je momentopnames beschreef hoor En tuurlijk zijn het niet heel de dag boefjes (NOU??)
maar we kunnen hier moeilijk iedere keer neerzeteen hoe lief ze wel niet zijn, geloven ze ons ook niet

En ik denk dat ze bedoelde het speelgoed met je voet opzij schuiven zodat je er niet over valt, doe ik wle namelijk en ja dan kan ik verwachten dat Dylano het wegschopt omdat hij niet snapt dat ik dat doe om er niet over heen te vallen

Liefs Michelle

nah ik ben zo gek dat ik zijn speelgoed terug in de box leg. hahha serieus!
ja snap nu ik het voor de 2e keer lees ook wel iets beter wat ze bedoeld,
sorry freubeltje, las het de 1ste keer meer als een aanval. Maar was nog wat chagerijnig van de gezellige avond
tja ook op het forum ben ik mezelf, kan moeilijk altijd doen alsof ik zo happy ben,
mensen weten hier meteen wanneer ik een pest humeur heb

Rico ging tegen kwart over 8 huilen,
ik denk door de stress avond ofzo,
dus ik naar hem toe, zei hij : mama tut!
wilde hij dat ik zijn tut in mn mond deed. jaha hij wilde het goedmaken, haha beter laat dan nooit hehe.
maar goed denk dat ie nog een extra knuffel wilde, heb m dus een dikke kus gegeven, lekker gekroelt en zn knuffeltje aangegeven en lekker terug in bed gestopt.
nu slaapt ie als een roos.
ging net nog even kijken en hij zei in zn slaap: mama…bal…
dat doet ie altijd slaap praten, jullie kindjes nooit?

Hoi Inge,
Nee, het was niet als aanval bedoeld. De dingen die ik schrijf, schrijf ik gewoon in het algemeen (als je begrijpt wat ik bedoel). Het was meer zo van: goed voorbeeld doet goed volgen Ik zal op een forum nooit iemand zo maar aanspreken op zijn/haar gedrag door negatieve dingen te schrijven omdat op een forum de intonatie niet te horen valt en dingen al snel verkeerd vallen. Dat vind ik altijd een nadeel van een forum, maar goed…

Lief is dat he, als ze het goed willen maken Ennuh, had je mijn knipoog niet gezien bij draakje (of is die niet doorgekomen?)? Tuurlijk weet ik dat Rico ook ontzettend lief is, dat lees ik ook in andere topics die jij schrijft :smiley: Maar ja, die koppigheid he…

Groetjes!

heej freubeltje
jawel had ik later pas gezien, maar ik las al met een slecht humeur
over wat je schreef over in zn algemeenheid.
ik snap natuurlijk wat je zegt, en logisch ook dat je als ouder het goede voorbeeld geeft.
maar in sommige situaties moet je gedrag negeren, of streng toespreken.
het gekke is dat ie dat dan ook nadeed.
tja die dingen MOET je als ouder soms ook doen,
maar hij zit in zo’n lollige bui dan dat hij denkt: ik doe dat dan ook na, ik ben immers imitator

Hier ook eentje die het de laatste dagen te bont maakt in zijn badje!
Hij is super wild, spetterd in het water, springt op zijn buik met een luide “boem” erbij.
En dan komt er een grote glimlach op zijn gezicht.
Maar spijtig genoeg niet op mama’s kletsnatte!! gezicht…
En dan zeg ik hem dat het niet mag, of toch niet op die manier,
maarja hij maakt zoveel plezier dus het maakt hem niets uit!

Ik kan hem toch moeilijk in een ‘droog’ badje doen he.
Maar bij hem is het letterlijk spetter spetter spat en alles is nat!

Groeten
Tanja

haha nee niet in een droog badje, dan breekt ie zn neus als ie zo’n boem maakt
rico is nu lekker aan het rondrennen hier,
hij is echt aan het leren rennen zo schattig
armpjes vooruit en dan uhhhhhhhhhhhhhhhhhh erbij
hahaha
en dan heel hees en met een zware stem.

Dan krijg je hetzelfde als Morgan die gister met een lege emmer aan het schuiven was. De emmer kiepte en tok zo op der neus. Dus eerste bloedneus arm schaap. Dat was brullen natuurlijk. En leg maar aan zo’n uk uit dat ze moeten gaan zitten meteen lepel in der nek. Maar goed gelukkig mochten we deppen want ze had een wit bloesje aan en was het leed zo weer geleden toen ze patatjes kreeg

Groetjes,

Michèle

ooch meisje! wat sneu voor dr,
maarre lepel in dr nek??
en hoe gaat het nu met dr neus? arm meisje dat is echt niet tof.
nou rico rende net dus ook zo hard dat hij over zijn eigen voeten struikelde en NET voor de tafelrand terecht kwam, net niet ertegen aan…scheelde niks,
bah ik schrok me echt kapot.
ik kon m net niet tegenhouden. pff
bonk bonk bonk