Mijn man wil graag een 2de

Bij de 2e ben ik er zelf overigens niet uitgekomen, hier is er het crisis-team van de GGZ aan te pas gekomen… ik had echt anti-depressiva nodig, die werkten helaas pas na 5 lange weken, en een psychiater! Maar dat is helemaal raar, want toen mijn schoonmoeder overleed wilde ik heel graag huilen, maar het ging gewoon niet!!!

@ Bakmamma ja klopt dan is ze 5, maar dan nog 2 jaar is de max. Dan ben ik echt uit de luiers en dan is mervin 40 en ik 34 en bij suiker word dan het risico een stuk groter.

Groetjes,

Michèle

Moeilijk om daar een beslissing over te nemen als je daar allebei anders over denkt he…
Goed dat jullie het in ieder geval nog een jaartje uitgesteld hebben!

Je moet zeker niet aan nog een zwangerschap/kindje beginnen omdat je man het zo graag wil, terwijl je het zelf helemaal niet ziet zitten!

Tja leeftijdsverschil hoeft niet heel veel uit te maken denk ik. 10 jaar verschil is inderdaad wel heel veel, en leef je inderdaad in een heel andere levensfase. Maar 4-5 jaar kun je evengoed nog heel veel aan elkaar hebben denk ik.
En soms heb je ook met klein verschil de pech dat t gewoon niet klikt samen…

Mijn broer is 2 jaar ouder, en we hebben 17 jaar lang slaande ruzie gehad… (Sinds ik getrouwd ben kunnen we het gek genoeg heel goed met elkaar vinden, hihi )
Terwijl mijn andere broertje 5 jaar jonger is, en een verstandelijke handicap heeft, en ik daar juist altijd heel veel mee bezig was. Hoewel dat natuurlijk wel meer zorgen voor- was als dat ik ook echt iets aan hem had.

Tussen mijn eigen kinderen zit 4 jaar verschil en vind het prima zo. Bij de oudste kwam de peuterpuberteit samen met behoorlijk heftige woedeaanvallen (dus geen driftbuien, maar écht onbeheersbare woedeaanvallen), moet er niet aan denken dat ik er toen nog een baby bij had toen! Met 3,5 jaar werd dat wel wat minder, maar echt vrijwel over is het pas sinds hij medicijnen ging gebruiken met 4,5 jaar.

Nu zijn ze 6 en 2, en leert de oudste eigenlijk heel veel van de jongste qua sociaal gedrag, hihi! Erg apart, maar ook wel leuk om te zien.

@ Suzsje; je hebt gelijk hoor, soms klikt het en soms niet, maar goed dat kan spelen ongeacht leeftijdsverschil, ik heb een zusje met wie ik 6,5 jaar scheel, en wij kunnen onzettend goed overweg, zelfs nu ik een kindje heb en zij echt een vrijgezel is die het Amsterdamse nachtleven aan het ontdekken is! Dat is toch ook wel grappig!