Mijn fitplan: aaaaa, ik wil spijsbrood (en meer)

Ok, ok…nou ja, ik voel me er goed bij hoor! Volgens mij is elk dieet dan fout, want met Sonja kun je zo ook een kilo in de week afvallen. Of met bv van die shakes…Welk dieet is dan volgens jullie wel goed? Ik ga er vrolijk mee door hoor en zie wel hoe ik er over een half jaar dan uitzie… Ik kan in elk geval nu mijn gewone kleren weer aan en ik voel me verder prima, dus wat er dan mis mee is? Ik zie het niet…Wat ik zeg, ik vraag me dan af wat volgens jullie dan wel ‘gezond’ is? Ik bedoel het niet aanvallend hoor, ik vraag het me dan alleen wel af??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@ Rainbow eh ja op zich is elk dieet wat geent is op veel kilo’s in korte tijd afvallen slecht. Nou heb je wel het voordeel van los en vast vet. Los vet dat is wat jij aan het verbranden bent en dat is er zo af, maar vast vet is dat wat er al een tijdje zit en dat duurt over het algemeen langer, maar als je dat er af gaat crashen dan heb je een probleem. Wat het beste is, is je hele eetpatroon omgooien. Eet gezongd en geregeld, en zondige mag best af en toe. Ik eet zelf 6 boterhammen per dag maar over de dag heen. Daarnaast drink ik heel veel thee, gebruik natuurlijk geen suikers en eet op vaste tijden. Tuurlijk zijn dit dingen die ik in acht moet nemen met mijn suiker, maar daar ben ik wel die 12 kilo mee kwijt geraakt en blijven ze ook weg. Wat ik wil zeggen is als je straks op je gewicht bent, kijk wat je in je normale eetpatroon aan kan passen. Probeer de middenweg te vinden tussen dit dieet en wat je normaal at.

Groetjes,

Michèle

Ja, eigenlijk is een dieet nooit echt goed volgens mij…Ik zag op mijn werk ook veel mensen slinken met SB en een paar maanden later waren ze weer dik! Een vriendinnetje van mij is ook zo’n jojo. Ze kan zo 20 kilo afvallen en er 22 bijkomen. Je moet dan inderdaad altijd je eetpatroon aanpassen en dat is bij mij juist het probleem. Bij mij is het vaak alles of niks. Ik kan gewoon niet tegen mezelf zeggen: ‘Rainbow, je eet 2 koekjes i.p.v. 6’. Dat vind ik zo moeilijk! Nu met dit dieet lukt dat veel beter, ik eet gewoon geen zoet. Klaar. Dat is dan duidelijk voor mij. Maar inderdaad Michele, je moet een balans zien te vinden. En daar horen ook lekkere dingen bij, vind ik ook. Ik zou knetter worden als ik vanaf nu nooit meer iets lekkers mocht hebben! Dat vind ik ook ongezellig, je moet wel leven! Bij mij is het meer ‘los vet’ inderdaad en vooral ‘los vel’. Die buikplooitjes gaan maar moeilijk weg moet ik zeggen, maar dat vind ik niet zo erg. Je mag best zien dat ik 2 kindjes heb gehad! En er zit bij mij ook heus wel wat ‘vast vet’ hoor, dat ik er de afgelopen jaren bij heb gesnoept. Ik kan heeeeel lang heeeeel veel eten zonder aan te komen, maar uiteindelijk ben ik ook wel wat kilo’s aangekomen in de afgelopen 5 jaar. En niet alleen ‘losse’, ook ‘vaste’.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Troost je met de gedachte dat dat losse vel wel weer strakker wordt maar dat duurt lang. Het wordt nooit meer echt strak maar het komt goed

enne tja als je weet dat je dat niet kunt dan zul je moeten zeggen oke vandaag mag ik snoepen en dan zeg maar de rest van de week niet meer. Bij mij is zondag zondigdag en als ik ongesteld moet worden dan moet je me echt me gang laten gaan en juist omdat ik het mag van mezelf hou ik het beter vol. Het is een AA methode. Als je zegt dat je het NIET mag wordt het veel verleidelijker dan wanneer je het WEL mag. Zo hield ik het niet drinken in het begin ook makkelijker vol. Ik mocht wel maar dan moest ik ook de gevolgen overzien, en die waren nooit te overzien, maar omdat het wel mocht was het makkelijker. En net als met het snoepen ik mag het wel van mezelf maar ik wordt ziek, dus ik doe het minder of zoek een alternatief. Overigens zou ik dit met drank nooit kunnen hoor als ik daarvan zou zeggen soms is het hek snel van de dam en ga ik dood dus dat ik alles of niks. Misschien helpt deze stap ook voor jou. Heel grappig als je alle stappen van de AA leest zul je zien dat ze voor veel dingen toepasbaar zijn ook jou alles of niks koekjessyndroom

Groetjes,

Michèle