Ja, eigenlijk is een dieet nooit echt goed volgens mij…Ik zag op mijn werk ook veel mensen slinken met SB en een paar maanden later waren ze weer dik! Een vriendinnetje van mij is ook zo’n jojo. Ze kan zo 20 kilo afvallen en er 22 bijkomen. Je moet dan inderdaad altijd je eetpatroon aanpassen en dat is bij mij juist het probleem. Bij mij is het vaak alles of niks. Ik kan gewoon niet tegen mezelf zeggen: ‘Rainbow, je eet 2 koekjes i.p.v. 6’. Dat vind ik zo moeilijk! Nu met dit dieet lukt dat veel beter, ik eet gewoon geen zoet. Klaar. Dat is dan duidelijk voor mij. Maar inderdaad Michele, je moet een balans zien te vinden. En daar horen ook lekkere dingen bij, vind ik ook. Ik zou knetter worden als ik vanaf nu nooit meer iets lekkers mocht hebben! Dat vind ik ook ongezellig, je moet wel leven! Bij mij is het meer ‘los vet’ inderdaad en vooral ‘los vel’.
Die buikplooitjes gaan maar moeilijk weg moet ik zeggen, maar dat vind ik niet zo erg. Je mag best zien dat ik 2 kindjes heb gehad! En er zit bij mij ook heus wel wat ‘vast vet’ hoor, dat ik er de afgelopen jaren bij heb gesnoept. Ik kan heeeeel lang heeeeel veel eten zonder aan te komen, maar uiteindelijk ben ik ook wel wat kilo’s aangekomen in de afgelopen 5 jaar. En niet alleen ‘losse’, ook ‘vaste’.
Groetjes Rainbow, trotse mama