Mijn fitplan: aaaaa, ik wil spijsbrood (en meer)

Vandaag ben ik begonnen aan een programma om na de bevalling weer in shape te komen. Ik heb nog steeds positiekleding aan en ik merkte dat er kilo’s bleven hangen en dat ook mijn buik niet ‘zomaar’ weer platter werd. Dat was bij Eva wel, maar nu niet. Omdat ik niet eeuwig mijn eigen kleding in de kast wil laten hangen, heb ik me ingeschreven bij een afslankstudio. Ik ga een dieet volgen en onder begeleiding oefeningen doen, die we rustig opbouwen.

Na de in-take was ik dolenthousiast. Ze had me helemaal gewogen en gemeten en door de zwangerschap had ik een vrij hoog vetpercentage, al was dat normaal. Maar bij mijn lengte zou ik eigenlijk 58 moeten wegen, voor het ideale gewicht en het zijn er nu nog 63. Ik zou 5 kg af mogen vallen, maar omdat het vooral zwangerschapskilo’s zijn en ik geen aanleg heb om snel dik te worden, is het ook goed als ik bij 60 stop. Ik hóef niet 5 kg af te vallen zeg maar. Ik kijk even wat haalbaar is, want het is een streng dieet! Geen enkele vorm van suiker, heeeel veel groenten (400 gram per dag) en veel crackers, rijst en pasta…Ik moet voedingssupplementen gebruiken om geen spiermassa kwijt te raken…

Vandaag heb ik een ontslakkingsdag. Ik heb nu geen honger, ik moet veel drinken, maar het wordt allemaal best heftig vrees ik. Ik moet echt 180 graden ‘om’. En het dieet is vrij eenzijdig vind ik. Niet zoals bij SB, dat je elke dag compleet anders eet. Dit is helemaal uitgebalanceerd enzo…Ik MOET volhouden, want het is echt duur, ook de combi met dat sporten in de studio…Vannacht heb ik de hele nacht liggen denken aan de komende weken, zo van: ‘Waar ben ik aan begonnen? Is dit wel te doen?’ Maar terugkrabbelen kan niet, dan vindt mijn vriend me een slappe hap zegt hij! Ik ga eerst maar eens voor 3 kg en als ik dan al in shape ben naar mijn gevoel, train ik alleen maar, zonder dieet. En anders gaan we door tot aan de 5 kg!

Ik heb wel af en toe wat hulp nodig, dus als ik het niet meer volhoud, kom ik hier even klagen! Weg met de zwangerschaps-blubberbuik! Lang leve de crackers en de droge avondhappen (lees: groenten, rijst, vlees…geen jus)…

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 09 Dec 2010 14:49:45

Pfffffffff knap hoor !! Succes !!

Hihihi…ik moet het eerst nog vol gaan houden he?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hmm mag ik zeggen dat ik het vreemd vind dat je zoveel koolhydraten moet eten?? En dat ik het inderdaad ook wel erg streng vind. Zelfs mijn dieet is niet zo streng. Maar we steunen je wel hoor. Ik snoep eigenlijk ook weer te veel en te makkelijk op het moment dus we gaan samen suikerloos oke dan weet je dat ik ook weer streng ben. Alleen doe ik echt geen oefeningen met je mee, ik fiets al elke dag 40-60 minuten

Groetjes,

Michèle

Nou, succes meid! Klinkt heftig hoor!

Ben blij dat ik BV ga geven, dan mag ik eerst nog niet afvallen, ik stel het dus een half jaartje uit, maar daarna moet ik er waarschijnlijk ook aan geloven!
Heb wel al aan de Sint gevraagd het boek Fit na de zwangerschap (Oh, de nieuwste film van Wilders, vroeg manlief… ) Dus wie weet kom ik daar ook een eind mee.

Maar heel stoer hoor Rainbow! In elk geval het voornemen al!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Wauw Rainbow, ik heb nu al respect voor je dat je ermee gaat beginnen. Kun je nagaan hoeveel respect je zal krijgen als je het volhoudt Succes!

@Liske: jouw man is grappig

Groetjes,
M

@ Liske die snapt denk ik ook niet iedereen

Groetjes,

Michèle

Ik vond de grap van Liske haar man ook wel een goeie! Enne…inderdaad veel koolhydraten…maar dat zal wel bij deze vorm van dieëten passen…Er zijn heel veel vrouwen (heb alleen nog vrouwen gezien!) dit het plan volgen, het is er heel druk en zit bij mij om de hoek. Dat is ideaal. Als anderen het kunnen, moet ik er ook voor gaan. Het zal niet makkelijk zijn, ik ben een echte Bourgondiër! Ik heb vandaag al 2 appels op en ‘moet’ er nog 3…heerlijk! Dat is alleen vandaag hoor, daarna mag je 's avonds gewoon mee-eten, alleen niet zo veel en geen pizza natuurlijk!

Knap van je dat je deze stap genomen hebt. Kan me goed voorstellen dat je gewoon weer lekker je eigen kleding aan wilt. Maar wat is het precies voor dieet? Krijg je voorgeschreven wat je s’ochtends, s’middags en s’avonds moet gaan eten. Of wordt er aangegeven wat je wel en niet mag en verder mag je zelf bedenken wat je eet?

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes,
Sandra

Ja, het is lachen gieren brullen bij ons thuis hoor, met zo’n grappenmaker!

Maar volgens mij heeft een (mannelijke) collega van mij ook zo’n dieet gevolgd. Hij moest twee keer per week trainen en continu een dieet volgen. Hij is er echt veel kilo’s mee kwijt geraakt en het is er niet meer aangekomen. Hoop dat het bij jou hetzelfde effect heeft!

Jeetje, 5 appels! Das niet niks! Nou, als je resultaat gaat zien is het volhouden ook makkelijker, denk ik! Nogmals: Succes!

Liefs!

Succes meid!! Goed hoor dat je het doet. Het is belangrijk dat je je weer lekker voelt met je eigen lichaam. Wel gewicht daar ook bij past!
Enne we helpen je graag hoor, dus als het even moeilijk wordt kom hier maar lekker “klagen”.
You go girl!!

Pfoe wat goed van je dat je die stap al hebt genomen! Ik moet er helaas heel wat meer kwijt (lees 26 kilo), maar ik kan die knop maar niet omzetten (waar zit die ergens???) Ik ben nu al wel heel veel water aan het drinken en dan heb ik ook minder zin om te snoepen, dat scheelt… En ik let ook wel op wat ik eet 's avonds… Verder heb ik de schildkliermedicijnen wat omhoog gedaan en hoop dat de stofwisseling nu ook iets sneller zal verlopen… En als Chris 's avonds thuis is en het is droog ga ik ook weer een rondje polder lopen… meer zit er voorlopig niet in helaas… Succes, ik hoop dat het lukt!

Er zijn inderdaad best veel mensen die dit programma volgen, dus het kan goed Liske dat jouw collega het ook heeft gedaan. Ik oefen in een hele warme cabine…vanavond voor het eerst! En er staat inderdaad globaal wat je mag eten elke dag (is elke dag hetzelfde), alleen kun je dan kiezen uit een lijst producten. Dus de ene dag eet je 's avonds kip en de andere dag witvis, of de ene dag tussendoor yoghurt met een kiwi en de andere dag een smoothie…Op die manier. Het wordt zwaar, dat weet ik eigenlijk zeker…Vandaag ging het prima met die appels, ik heb geen honger en moest zelfs daarnet een Granny naar binnen proppen omdat dat nu eenmaal moet. En dan over een uur alweer eten…Maar dat is vandaag en een paar weken helemaal geen suiker…bwwww…daar krijg ik het moeilijk mee. Het zijn maar 3 kilo’s en als ik dat zelf aangeef 5, maar de coach zei dat het bij mij moeilijker zal gaan omdat ik a) net bevallen ben en mijn lichaam dan extra vet vast blijft houden voor het geval ik bv wil geven (is een automatisme van je lichaam) en b) geen overgewicht heb en een gezond BMI. Ik wil van 63 in elk geval naar 60 en liever naar 58, maar dan moet ik het wel lang volhouden! Maar het is alles of niks bij mij, dus ik ga niet smokkelen met dingen…alleen met kerst (dan ben ik wel bijna klaar) zal ik heus wel iets lekkers eten. Dat zal ook niet uitmaken lijkt me en dan doe ik de 27ste wel een balansdagje!

Knap hoor dat je de knop om hebt gezet!
Enne… na 2 weken heb je al flink minder trek in suiker, en na 6 weken heb je er echt bijna geen behoefte meer aan Leuk vooruitzicht!

@Michele: Ik zag ook meteen die koolhydraten Maar, ik denk dat die te maken hebben met het sporten. Normaal zou je dan eiwitten eten, maar omdat ze waarschijnlijk niet willen dat je(Rainbow) teveel spiermassa aankomt.

Good luck!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Oe, ik weet niet hoe dat allemaal zit hoor…Ik moet spiermassa behouden, maar ook vetmassa verliezen. Of zoiets! ANYWAY, hihi, het resultaat moet een slankere na-zwangerschaps-Rainbow worden!

Wauw jij durft … pepernoten/chocolade … sinterklaas maakt het je niet makkelijk hoor!

Nee klopt Mini-Boy, maar ik moest daarstraks opgemeten worden voor een spiegel en werd niet echt blij van wat ik zag. Er was weinig over van de ooit 57 kg wegende zwem-strakke Rainbow… Ik had echt een na-zwangerschapslichaam, wat natuurlijk normaal is, maar niet echt wat ik wil houden zeg maar. Door die spiegel ben ik echt gemotiveerd en ik heb me net het leplazeres gewerkt in een cabine van 37 graden! En zwaaaar dat die buikspieroefeningen waren, ik lag te kermen en te stuntelen, maar het komt vast wel goed!

Ik roep altijd al tegen mijn moeder, het enige wat bij mij gaat helpen is mijn mond dichtnaaien of me droppen op een onbewoond eiland! Dan liever het laatste natuurlijk

Pfoe ik vind het behoorlijk heftig!

Ik zou er nooit aan beginnen, en al helemaal niet afmaken hahaha
Een tijdje geleden had ik een abonnement van de sportschool gewonnen, 3 maanden 2x per week sporten, gratis dus! Kinderopvang is aanwezig, dus dat is geen probleem…
…Ben maar 6x geweest :blush:

Ben gewoon te moe, en heb geen zin om weg te gaan. Ik hoef dan ook niet zo nodig af te vallen, dus waarom zou ik me in het zweet werken
Ik woog voor mijn zwangerschappen ook altijd rond de 58, en na die van de jongste nog 65. Niet te zwaar voor mijn lengte. De weegschaal is kapot, dus ik heb me nu al een jaar niet gewogen maar aan mijn broeken te merken is het er vanzelf afgegaan… en nog een beetje meer ook. Dus ik ga mn best doen om lekker veel te snoepen en weer wat aan te komen tot normaal gewicht. Hahaha.

Hmm sorry… dit is natuurlijk niet erg stimulerend
Maar ik vind het echt top van je dat je hieraan durft te beginnen, en wens je heeeeeeeel veel sterkte om het vol te houden, jij kunt dat vast!!!

En hoe bevalt dag 2 van je strenge regime? Nog met tegenzin appel weggewerkt, of staat er vandaag iets anders op het menu?

Liefs!