Mijn Beaut'je gaat weg:(:(

Wij hebben zelf al een hond, Maxi. Zij is een vrouwtje.
nu had ik vroeger een hond gekregen (Beau = een mooie rode engelse cockerspaniel)
ik had die gekregen omdat ik iets bereikt had wat voor mij heel moeilijk was. even niet teveel op door gaan nu…maar goed toen ben ik thuis weggegaan en ik wilde Beau eigenlijk meenemen maar dat mocht ineens niet.
nu, jaren later, wil mijn pa ineens van het hondje af. Mijn moeder gaat het nog steeds niet goed mee die kan het gewoon niet opbrengen om volledig voor Beau te zorgen. Mijn vader speelt het nu zo: of jij zorgt voor hem(tegen mijn moeder) want ik doe er helemaal NIKS voor.
dat is gewoon ontzettend lullig want zij wil ergens het hondje niet kwijt.
nu hebben wij gezegt: geef m maar gewoon aan ons dan (nu was het ineens wel goed van mijn vader)
en we kijken hoe het gaat een week of 2.
hij was er nog geen week en ik had zoiets van: oh help… hij verliest ZOVEEL haar. ik had m geborstelt, toen in bad gestopt, toen weer geborstelt en met een natte doek na gedaan.
nou haalde niks uit, echt ik stofzuig en het hele huis zit weer vol plukken haar na 2 uur.
ik vond dit voor rico niet echt fris ofzo dus ik belde op na overleg met rijco, dat het eigenlijk niet ging enzo…
dus zouden we hem het weekend terug brengen.
maar toen met oud en nieuw, was Beau zo bang van de knallen (is ie niet gewend aangezine mijn ouders eerst niet “druk” woonde en nu wel dus)
dat ik m lekker geknuffelt heb en dacht: ik wil m helemaal niet kwijt!
tis toch mijn lieverd enzo.
maar het punt is nu.
nu is ie er bijna 2 weken. hij is ontzettend veranderd sinds ik weg ben gegaan thuis. hij luisterd helemaal niet meer.
kan 1000x in de mand zeggen maar komt er telkens uit. loopt ons constant achterna en s’nachts krast ie tegen de deur en gaat herrie maken omdat ie bang is alleen te zijn.
ik vind het gewoon erg zielig voor hem want door al dat gesleur met m is ie eigenlijk helemaal verpest (eerst ik en rijco weg, toen mijn broer weg, toen mn moeder tijdelijk, daarna zijn ze weer verhuist en mn vader schreeuwt alleen maar tegen die hond…,nee maar verder bemoeit ie zich nergens mee pff!)
nu het uiteindelijke punt waar ik mee zit. ik kan beau hier echt NIET meer houden.
ik heb net uitgelegd hoe het er ongeveer aan toe gaat.
ik moet heel veel tegen hem roepen omdat ie niet meer luisterd, en ik vind dit gewoon voor Rico niet goed.
door dit gedoe is er heel wat stress in huis, het is constant poetsen, mijn vriend en ik hebben nauwelijks tijd voor elkaar omdat het constant poetsen en roepen naar de hond is.
rico gooide al met spullen naar de honden maar nu doet ie het alleen maar erger, en dat vind ik deels onze fout omdat wij gewoon niet moeten roepen. maarja je wordt gewoon krankzinnig van die hond.
en dat is het hem nou juist, ik hou echt veel van het beestje maar hij is gewoon helemaal verpest door een hoop omstandigheden en mijn pa die constant tegen die hond schreeuwt en als ie niet de mand in gaat (die moet constant daar in de mand, omdat ie NIET op het vloerbedekking mag komen…zucht) gaat ie doen alsof ie met een slof gaat gooien (doet ie niet maar hij doet ALSOF ie dat doet)
't beestje is gewoon hartstikke bang.
ik kan m dus niet houden en moet m wel terug brengen.
maar ik voel me dan zo’n **** omdat mn vader nu ineens zegt: dat als ie terug komt hij m meteen weg doet (Assiel dus)
dit wil ik ook weer niet!
ik weet het dus even ook niet meer, vind het erg voor Beau, vind het gewoon niet goed voor hem, maar ja ik moet ook aan mn eigen gezin denken…
wat zouden jullie doen?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Jan 2010 09:49:16

Wat zielig voor jou en je lieve hondje. En wat een dilemma. Kan je niet met hem op een heropvoedingscursus, zodat je hem toch kan houden?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja misschien wel maar ik heb het geld gewoon niet
dit is gewoon echt niet tof.
net bijvoorbeeld ook weer,
Ik had erwten met worteltjes, krieltjes en kipfilet voor rico klaargemaakt.
rico lekker smullen en beau constant schooien. dus ik stuurde hem in zijn mand (want hij is in staat gewoon van tafel af te eten als ik even niet oplet)
en toen wilde ik een toetje pakken kwam ie snel zijn mand uit om te kijken of er wat op de grond was gevallen. ik zei dus weer: beau in de mand nu meteen!
ging ie toch eerst wat van de grond af eten. ja dan wordt ik gewoon kwaad want ik pik dat gedrag dus niet.
en gewoon NIET ind e mand gaan he… pff ik wil gewoon dat ie luisterd!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ouwe sok (niet te groot natuurlijk) met spliterwten erin…dicht knopen en als beau iets doet wat niet mag, gooien op zijn achterste( niet loeihard) zodat ie schrikt daar van… en dan naar plaats sturen.
bij onze diego werkt het perfect, en dat is ook een eigenwijs ding(alleen stukken groter)
na verloop van tijd hoef je alleen maar te zeggen…:moet vrouwtje de sok pakken??? en dan( als het goed werkt) gaat ie naar plaats!

succes!

karin

haha is dat geen dierenmishandeling
net zo min waarschijnlijk als zn nekvel beetpakken
maargoed ik heb het idee dat ie alleen maar banger wordt van dingen op m gooien, omdat ie wegduikt als 'n kind dat mishandeld wordt zo gauw je al iets omhoog heft (als ik bijvoorbeeld speelgoed opraap of gewoon als er iets om is gevallen is ie al zo bang als wat)

Inge kijk eens op www.baasjegezocht.nl Dit is een herplaatsingssite waar ze nieuwe baasje voor honden zoeken. En anders misschien even googelen op herplaatsen honden, Daar vind je meer sites die je misschien ook kunnen helpen.

Want aan asiel is in deze tijd ook niks. Wel sneu dat je vader zo doet. Ik wil niet oordelen, maar gezien ook zijn opmerking van moet rico niet eens een tik lijkt het me geen makkelijke man en ook niet echt liefdevol. Sorry wil je niet kwetsen, maar ik vind hem best hard.

Groetjes,

Michèle

het is geen mishandeling want daar doe ik zelf ook absoluut niet aan…!
ben ik zelfs zwaar op tegen…

onze hond was altijd dingen aan het uitspoken zo gauw ik me om had gedraaid en de kamer uit was…als je dan terug loopt en je hond doet dan alweer iets anders wat ie wel mag, kan je hem niet meer straffen voor wat ie daarvoor niet goed had gedaan…dat snappen ze niet( in feite straf je hem dan voor niks) snap je me nog?
dit was een tip van onze fokker om hem zo direkt te straffen zonder dat je hem pijn doet.
als je het ziet vanuit bv de keuekn en je gooit en de sok zou hem raken, doet dat geen pijn…hij schrikt er alleen van ( stel je voor dat je zelf een sok met een goeie hand vol spliterwten tegen je aan krijgt) en als jij dan zegt dat wat ie deed niet mag (FOEI!!!)…snapt ie dat op den duur…
zoals ik al zei…moet je natuurlijk normaal gooien, niet loeihard…en mikken op z’n achterste…

ik wist niet dat jullie hondje zo bang was…dan is dit inderdaad geen oplossing maar wou het je toch graag ff uitleggen

groetjes!

karin

@Michele: nee hoeft geen sorry te zeggen, je kwetst me ook niet, je weet nog lang de helft niet over hem.
hij heeft buiten zijn “nare” kanten ook wel goeie kanten, hij is er wel altijd voor je als je m nodig hebt.
in die zin is ie weer wel heel liefdevol maar hij kan zo ontzettend…naar zijn.
het kutte van de situatie met Beau is, ik wil m ook niet kwijt, maar ik wil m ook niet hier hebben. ik wil m nog gewoon kunnen zien wanneer ik wil snapje?maarja wat moet je dan??

@Karin: haha nee ik maakte ook maar een grapje
nee idd ik snap je ook welmaar bij Beau kan dat helaas niet aangezien hij al heel angstig is

@ Inge informeer daarom eens bij die herplaatsing, misschien kun je wat regelen dat je hem kan blijven zien.

Enne dat snap ik wel dat ie ook zijn goede kanten heeft, maar met kleine kinderen en honden vind ik hem niet lief

Groetjes,

Michèle

ja je zou het nooit geloven maar hij is helemaal gek op rico,
ook MET rico trouwens, het was een incident zeg maar dat ie dat toen zei maar daarna heeft ie het er ook niet meer over gehad en hij is hartstikke gek met m en ook lief voor hem…
alleen die opmerking vond ik gewoon niet tof, ik bedoel jij geeft morgan wel is een tik, ik heb rico wel is een tik gegeven. dat hij mij wel is billenkoek heeft gegeven past dan ook in ons plaatje, MAAR hij moet dat niet over MIJN kind zeggen.
voor een kind opvoeden is het voor hem te laat. snapje

Ik snap je helemaal meid. Maar nu nog een oplossing voor beau zoeken.

Groetjes,

Michèle

ja weet je wat het is, het is ook dat het aan me knaagt dat als ie WEER ergens anders heen moet dat er dan helemaal niks meer mee te doen is,
tis geen voorwerp die je op marktplaats zet.
hij heeft ook gevoel en vind het al zo sneu dat het tot nu toe zovaak al is voorgekomen.
verdient ie gewoon niet

Misschien wil je moeder ( je ouders ) je financieel meehelpen met een opvoed cursus, zo hoeven ze hem zelf ook niet te missen. Uit ervaring weet ik dat je veel weer goed kunt krijgen. Ik ben geen voorstander van een asiel, ook al snap ik goed dat het soms niet anders kan. Zeker als het hondje al vaker een andere leefsituatie heeft gekend, zou ik proberen om er zelf iets aan te doen. Overigens zijn er veel hondenforums waar je het gedrag ed van je hondje zou kunnen bespreken, wellicht zou je daar tips op kunnen doen om het ongewenste gedrag alsnog af te leren.
Heel veel succes !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Boehoee
We hebben met dank aan Asje op een website gekeken mbt het gedrag van Beau (dankjewel Asje!)
de tips die er gegeven werden hebben we allemaal toegepast maar het wordt eigenlijk alleen maar erger en hij lijkt gewoon obsesief te worden naar ons toe, hij mag geen moment alleen zijn en houdt ons constant in de gaten, en dan zijn gedrag er nog bij… wat al lastig genoeg is.

met dank aan Michele (bedankt Michele!) hebben wij op baasjegezocht gekeken en een advertentie geplaatst.
Gisteren al en nu is er al reactie.
ik ben zo verdrietig dat ik mijn hondje weg moet doen.
hij is nu 5 jaar en 7 maanden.
en hij was altijd zo lief en fijn… en echt een trouwe vriend (ja nu is hij obsesief trouw)
en nu is er gewoon niks meer van over en moeten we hem wel weg doen… dit schiet gewoon niet op.
ik voel me echt rot en bij de gedachten dat ik hem de laatste knuffel ga geven, krijg ik tranen in mijn ogen.
ik ben echt verdrietig snif!

Geen dank Inge, Ik weet hoe moeilijk het is om afscheid te nemen van een levend dier vandaar dat ik je dit aanraden. Wat je zegt het is geen voorwerp wat je op marktplaats zet om door te verkopen.

Kleine tip als het kan check dan af en toe even hoe het met hem gaat maar ga er niet te vaak langs anders komt hij niet los van jullie en is de frustratie nog groter voor iedereen.

Groetjes,

Michèle

Zielig nieuws Inge. Sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat naar meid!
Je hebt de juiste beslissing gemaakt, maar snap je verdriet heel goed.
Sterkte ermee!

Kan me voorstellen dat je er verdriet van hebt. moet er niet aan denken om mijn borisje weg te moeten doen (is 10) en dat heeft er toch even en tijdje ingezeten met de luchtwegen van Dylano, maar sinds de vogel weg is lijkt het ene stuk beter (afkloppen). Dus ik weet wat je voelt. heel veel sterkte en net wat Michèle zegt kijk of je contact kunt houden met hem al is het maar via mail zodat je weet of het goed gaat.

Sterkte meid

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oh Inge, wat een dilemma! Ik begrijp heel goed dat Beau bij jullie niet te handelen is. Misschien maakt hij zichzelf alleen maar gek, waardoor hij straks misschien ook wel vals wordt. Rico gaat met dingen naar hem gooien, omdat hij ook voelt dat Beau niet goed in zijn vel zit en daar kan Beau dan weer op reageren. Ik ben blij dat er al iemand op de advertentie gereageerd heeft! Dat hij een goed nieuw baasje krijgt. Want het lijkt me supermoeilijk om hem weg te doen en niet te weten wat er met hem gebeurd. Er zijn zoveel slechte mensen, die een hond nemen en er dan niet naar om kijken. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat die mensen hem, als hij daar heen gaat, goed kunnen opvoeden en hem weer de oude Beau kunnen maken. Ik denk wel dat dat het beste is, voor hem en voor jullie! Want zeker ook doordat Rico zo gevoelig is met zijn huid ook, zijn al die haren ook niet tof. Daar kan hij ook weer op reageren…Moeilijk he meis? Maar het komt goed met Beau!

Groetjes Rainbow, trotse mama

lief van jullie meiden… ik weet gewoon niks te zeggen,
ik zie telkens voor me dat ik m voor het laatst een knuffel geef.
Ik geef ook gewoon toe, zoals Beau nu is… ben ik niet de beste baas voor hem zeg maar… en dat vind ik al erg zat want voel me daar schuldig over. Ik kan het gewoon niet af, dat lukt me gewoon nu niet.
ga er geen excuus voor maken, of een smoesje ophangen. Beau heeft gewoon een beter baasje nodig met hoe hij nu is, en ik kan hem dat niet bieden…en pff wat is dat moeilijk om toe te geven zeg