Mieren

Weet iemand of je mieren kan laten verdelgen??? Zonder dollen er lopen soms gewoon zwarte vegen door mijn woonkamer en he stoepje voor mijn deur is zwart… en elke keer als mer cloor, kennen ze niet tegen, tussen de tegels heeft laten lopen dan duiken ze weer ergens anders op. We worden er gek van.

Groetjes,

Michèle

Mierenkorrels van Bayer, dat is hier het enige wat helpt! Dat zijn hele kleine roze hagelslagjes. Dus wel zorgen dat je Morgan uit de buurt houdt van die dingen.

En verder: kalk! Stoepkrijten op je stoepje! Daar worden mieren niet blij van.

Ik heb hier al heel wat mierenpoeders gehad, maar tot nu toe is die van Bayer het meest effectief. Vandaag dat spul strooien, morgen geen mier meer te zien! Ik begin in het voorjaar al met lichtjes van dat spul langs de voor- en achtergevel strooien zodat ze al een seintje krijgen dat ze geen voet over mijn drempel hoeven proberen te zetten!

Groetekes, Sje

Hier ook KOLONNES op de muur. Niet normaal! En ook vliegende mieren! Mijn collega tipte mij ook over die roze korrels, vorig jaar, maar ik vind dat met kinderen ook wel een beetje eng…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Sje heb ik ook al gehad maar of ik moet mijn hele tuin roze maken of ik weet het niet meer. Elke keer als we een nest uitgeroeid hebben of denken dat we het gedaan hebben duiken ze weer ergens anders op.

@ Rainbow wij hebben ze ook met vleugels en in alle soorten en maten.

Groetjes,

Michèle

Hier vorige jaar heel erg veel binnen gehad… was vies van mezelf … Ben nl nog al een poetser en toen stond hele dagen de stofzuiger aan om ze te verdelgen

Alles geprobeerd maar … alleen de lokdoosjes waren succes verder NIKS…

Buiten gooi ik er kokend water of … dan verdwijnen ze ook …

Meneer Sje gooit als ik niet snel genoeg in de buurt ben met die roze korrels, altijd een scheut afwasmiddel in zo’n mierennest-ingang. Maar ja, daar blijven ze ook niet van weg, want dan zoeken ze gewoon een andere uitgang!

Groetekes, Sje

Het komt door het rare weer.
Het is telkens ineens zo warm en dan komen ze met hele nesten tegelijk de grond uit.

Wij hadden gisteren ook hele zwermen vliegende mieren in de tuin.

We gooien er dan meteen kokend water met zout overheen.
Daar blijven ze ook wel eventjes van weg. Het weekend is H. niet thuis en dan gaan we gif strooien.

jullie ook al die smerige ongedierte? wij ookk, heb net 1 of ander spul gehaald, want hier zitten ook rare beestjes in huis, ieekks weg ermee.

En wat te denken van vliegen! Gatver! Onze hor is kapot en gisteren zaten er serieus zeker 8 binnen. Die dingen willen ook gewoon niet dood! telkens ‘herrees’ er weer eentje en zo zijn wij lang bezig geweest met ze te elimeren. Het waren van die vliegen met zo’n half groen lijf, afgrijselijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Rainbow: 8 ja dat is veeel… mag ik even overheersen, ik heb er net 18 kapot gemaakt met wc papier (kleine mini torretjes lijken het op kruipende gore ieeeks) die beestjes zitten er sinds we op centerparks zijn geweest maar wist niet dat het een plaag werd, sinds vandaag zijn ze er ineens met honderden als het niet meer is volgens mij. vanavond wordt het huis behandeld en wij gaan ergens anders heen, tja je moet iets… ooh echt ik heb een steen in mijn maag vind het zo vies! vieze bos diertjes!

ik heb twee vliegenvangers in de woonkamer hangen. Het is niet netjes om te zeggen maar sinds wij ghaneese buren hebben hebben we ook meer vliegen…

Enne die mieren we blijven maar alles proberen. kl*te beesten,

Groetjes,

Michèle

@Inge, zijn het broodkevertjes? Typ broodkever op Google in en dan krijg je plaatjes en foto’s te zien.

Groetekes, Sje

ik dacht inderdaad ook aan een soort klander Sje. ze zien er eng uit en hebben slurfjes. ik ben al beroerd vandaag maar na het zien van die beestjes is het er niet beter op geworden. ze zitten vooral in de keuken. en die is altijd zo schoon!!
wel staat er hondenvoer en vogelzaad. en idd gemalen brood…
ik zal eens kijken want een broodkevertje is toch ook een soort klander?

even gekeken en dat is m niet. ik zoek m even op

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Jul 2011 20:36:02

@Sje: zo lijken ze precies alleen lijken ze op de foto gigantisch en ze zijn hooguit 3 a 4 milimeter

quote:
ik heb twee vliegenvangers in de woonkamer hangen. Het is niet netjes om te zeggen maar sinds wij ghaneese buren hebben hebben we ook meer vliegen......

Enne die mieren we blijven maar alles proberen. kl*te beesten,

Groetjes,

Michèle

Michele, moet je is dat spul komen van Roxasect. schijnt wonderen te verrichten

Hm, dat slurfje maakt hem dan weer geen broodkever.
Als het broodkevers zouden zijn, dan kun je ze niet meegenomen hebben van Centerparcs, want in die tijd kunnen ze zich niet in zo groten getale voortgeplant hebben. Dan moeten ze al in je huis gezeten hebben. Bijv. in zetmeelrijk voedsel.

Ik heb ooit broodkevertjes gehad. Werd er knettergek van. Zo’n ding mee naar het werk genomen waar een collega kevers verzamelen als hobby had en die zei meteen “broodkever”! Toen ben ik dus thuis gaan zoeken. Heb heel de voorraadkast leeggehaald en toen vond ik ze in een zakje droge kruiden. Heeeeeeeeeeeel dat zakje vol met kevertjes en larven. Gedverdemme!!!

Gelukkig was het daarna wel over met die plaag.

Groetekes, Sje

aaah jakkes ja daarom durf ik dus niet te gaan zoeken

wacht hier; ik vermoed dat dit het is:

ik lees nu de tekst pas, dat is m volgens mij, want het zit echt in de keuken maar waar komen die snertbeesten dan vandaan ik snap het niet hoor!
er staat dan dus vogelvoer en hondenvoer, misschien zat het tussen het voer? want je hebt ook nog rijstklanders. dus dat kan het dan ook nog zijn denk ik

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Jul 2011 20:49:14

Ik zou toch eens intensiever gaan zoeken. Want als ze komen bestrijden, weet ik niet of ze alleen die beesten weghalen of dat ze ook de oorzaak te pakken nemen. Dus toch je kast in duiken vrees ik.

Groetekes, Sje

ja het schijnt dat het toch niet helpt, de oorzaak moet idd gevonden worden, maar de kieren en gaten worden wel ingespoten, en de rest kieperen we maar weg. maar dat wordt dan morgen. (jeuhh weer 1 miljoen gore beesten erbij na een nachtje slapen) want ik ben nu te beroerd om iets te doen. en als ik dadelijk iets aantref wat jij net omschreef…denk ik dat het helemaal feest wordt op de wc.

Sterkte ermee! Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje