ik ging vanochtend nietsvermoedend koffiezetten. lopen er 2 over het aanrecht, en omdat ik de koffiepot altijjd (ook al is hij schoon) nog een keer eerst omspoel kwam er een spettertje water op het beestie en leekk het of ie weg sprong dus liet ik de pot in de afwasbak vallen (zucht haha) dat beestje sprong niet die glee gewoon met die waterdruppel die op hem spatte naar beneden ofzo. maargoed we beginnen zodadelijk met “ons onderzoek” yek… en ik ben nog steeds nie lekker. maargoed het moet.
Mieren
ja we hebben zo’n larfje waar jij het over had tegen de plint ontdekt, gek genoeg verder niets. maar we hebben het vermoeden dat het in het vogelzaad zat (in zangzaad) en daarna in de hondenbrokken. het vogelzaad stond namelijk boven op de keukenkast en vanuit daar hadden we ze het meeste opgemerkt (op die muur en dat is weer bij het aanrecht) vond er vandaag op de wc 2, en de wc zit tegen de keuken aan dus het is aan het verplaatsen. zaterdag is rico hier niet in de buurt dus dan kunnen we pas gaan spuiten, en tot die tijd is het veel stofzuigen en alles afdoen met dettol. we hebben alle kruiden/voorraadkastjes nagekeken en nergens vonden we de oorzaak…ook zagen we niets in het vogelzaad hoor maar het schijnt dus dat ze zich een weg in het zaad boren en dan zie je ze dus niet. jakkes!
Ja ze boren zich inderdaad een weg in het zaad, en daar worden het larfjes. Dus heel dat vogelzaad weggooien lijkt me! Brrrrrr…
Groetekes, Sje
Even terug naar de mieren: ik lees net in het receptentijdschrift Boodschappen een tip tegen mieren. Komkommerschillen!
Mieren kunnen daar blijkbaar niet tegen dus als je komkommerschillen bij zo’n nest-uitgang legt, zouden ze weg moeten blijven (tot ze weer een andere uitgang gevonden hebben blijkbaar, maar het is te proberen).
Groetekes, Sje
ha hah a ik zal het tegen manlief zeggen, kan hij de afgeschreven komkommers meenemen
Groetjes,
Michèle
@Michele: sorry dat ik je topic half overneem, zullen we samen delen? aangezien ik er al op had gereageerd vind ik het zo stom om er nu een nieuw topic over te openen en ik wil nog wat kwijt als dat mag?
@Sje: GADVER DE GADVER! we hebben zangzaad gevonden EN strooizaad van de parkieten (ofja gevonden die stond er gewoon)
de ene zak vogelzaad zat dus niets in maar in het strooizaad… AAAAAARGH Mijn vriend ging die zak controleren en ja hoor!!! het krioelde ervan! het zat inmiddels al in de zak appels, in de broodjes aa jakkes! ik heb serieus ALLES weggemieterd, aan eetwaren. hahaha zelfs de ciabata’s die ingeseald zitten…ik draaide even door geloof ik aah bah!!! Mijn vriend werd laaiend het komt namelijk vanuit de fabrikant in de winkel en hij is nu naar de winkel om ons beklag te doen. we hebben namelijk heel wat fruit, en brood en koekjes, krentjes, je kunt het zo gek niet bedenken waar wij net die troep ingevonden hebben, hebben we allemaal weg moeten gooien en dat is nogal wat geld. verdorie! vraag me af hoe ze dat gaan verantwoorden want las net hele verhalen op forums waarvan de fabriek een groot probleem kreeg hierdoor. we zijn nog niet halverwege maar ik ben van plan ook alle theedoeken en handdoekjes die in de keuken in de keukenkastjes liggen flink heet uit te gaan wassen. we moeten wel! dus vandaag moet de hele keuken leeg. in de wc zaten er een paar maar dat is zo opgelost dat is maar een klein hokje. de “bron” is nu weg. dus… dat is al de grootste stap. nu alles stofzuigen, dettol poetsen en de naden en kieren in de plinten insprayen met een verdelger. Ik weet dat het niet echt gepast is in een keuken maar we moeten wel. Het is een oud appartement die nogal wat kieren heeft dus… helaas wordt dat even afzien en flink luchten.
zucht… ik zit nog te trillen.
Oh vreselijk zeg! Kan me voorstellen dat je over je nek ging!
Wel fijn dat je de bron gevonden hebt, hoe lastig het ook is en hoe zonde het ook is van alles wat je weg moet gooien.
Als het goed is ben je na vandaag van die beestjes af. Sterkte en succes met verder opruimen en uitmesten.
Groetekes, Sje
@Sje: we worden vandaag teruggebeld want ze nemen de zaak zeer serieus. voldoende bewijs voor een schadeclaim zei de winkel. en de centjes? vast ook een beetje voor ons om nieuwe boodschappen te doen
en de tijd die het kost om alles daar helemaal schoon en steriel te krijgen met die gore uitwerpselen bahbah… ja die komen er niet zomaar vanaf
heb je nou gekeken naar die Roxasect ??? is goed spul!!
enne dankjewel haha, wij gaan maar nieuwe boodschappen doen
dat spul is ook hardnekkig, als dat spul kakkerlakken weg kan krijgen dan zeker ook mieren, moet je wel die voor wespen en kruipende insecten nemen, das de zwaarste…knappe mier als die dat overleefd