Middagdutje

Onze Julia van 4 en een halve maand is geen slaper, maar ik wil graag dat ze overdag langer dan een kwartiertje slaap, ze gaat zodra ik zie dat ze moe is naar bed maar slaapt dan niet langer dan 15 min. Met als gevolg dat ze verder best humeurig word. Weet iemand hoe ik dat kan rekken?
Moet ik wel of niet naar haar toe, als ze huilend wakker word?
En moet ik haar dan gewoon laten liggen?

Liefs Wendy

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
goeie ik wil ook tips hihihi
die van mij doet het zelfde
toen zeiden ze op het cb ze moet wel slapen hoor
ik zei ja hehe moet ik er naar dat kwartier neerhoeken ofzo
inbakeren al gedaag nou moest ik volgens hun aan een hangmatje
jaaa doeiiiii straks ben je ergens denk je shit hangmatje vergeten hihihih
nee hoor ze heeft een heerlijk bedje een vreselijk leuk kamertje het is niet anders maar het cb deed net of ik haar niet naar bed deed ofzo
ik denk dat slaap bestaat natuurlijk uit fases en die van ons dan gewoon niet een fase verder glijen ofzo???
savonds wel er zit gewoon een ingebouwde klok in
ik dacht eerst dat het kwam omdat het donker was maar om 6 uur is het ook donker maar dan word ze evengoed na een kwartier wakker
echt pas na de fles van 19 uur gaat ze slapen ??? maf he
en dan slaapt ze met flessen tussendoor tot de volgende dag 10 uur
nou dan maar een beetje klooien op de dag want ik mopper niet
maar ze heeft t nog zo hard nodig op de dag toch??
dus moeders kom op veeeeeeeeeeeel tips please!!!

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier precies eender
Toen ze vanmiddag wakker werd ben ik naar haar toe gegaan en heb zachtjes tegen haar gepraat tot ze weer rustig was, maar heb haar laten liggen, ben naar beneden gegaan en heb haar laten huilen, na een kwartiertje was ze weer in slaap, maar weer maar een kwartiertje geslapen
We blijven gewoon volhouden, maar tips zijn zeer welkom

Liefs Wendy

Weet niet of het de oplossing is maar ze is om 14 uur naar bed gebracht om half 3 wakker geworden heb haar ff gesust en toen ben ik weer naar beneden gegaan, ze heeft een kleine 20 minuten gehuild maar niet zo hysterisch, daarna is ze weer in slaap gevallen
Misschien dat ze het nu gaat snappen mama is de baas!
Ik hoop dat dit ook weer een stijgende lijn is, want 's nachts gaat op zich goed, ze slaapt soms door en soms word ze ff wakker om een uurtje of 4, ik sus haar ff en dan slaapt ze gewoon weer lekker verder in haar eigen bedje…
Wie weet krijg ik het nog onder de knie
Het laten huilen gaat me nu wel iets makkelijker af, vind het nog steeds niet leuk, maar ik weet nu dat het niet heel ernstig is…

Liefs Wendy

Moeders,
Mijn kleine meid slaapt nog wel heel veel, maar heeft van 18 uur tot 20 uur echt een 2 urig huiluurtje. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar laat haar wel liggen hoe moeilijk dat ook is. Ik ga wel vaak kijken en haar troosten, maar pak haar niet uit bed !!! Ze valt dan elke keer weer in slaap, maar ik denk als je de meiden uit bed pakt dat ze dan juist hebben wat ze willen en dan is het nog moeilijker om het af te leren. Dus de oude tips van de wat oudere generaties is “laten liggen en troosten, dan is het het snelste afgeleerd”. Ik ga daar maar vanuit en probeer dat ook met pijn en lood in mijn schoenen, mijn hart huilt ook als ik daarna moet luisteren, maar ze valt wel elke keer in slaap en denk bij mezelf "Ze heeft een schone broek, ze heeft gegeten, geboerd dus wat kan er zijn"Als ze de rest van de tijd wel slapen moeten ze daar even doorheen ben ik bang. Nu heb ik nog makkelijk lullen natuurlijk, omdat mijn dochtertje nog zoveel slaapt !
Liefs Natasja

hahahah
ja moeilijk hoor ik laat haar altijd huilen maar het helpt niet hihi
ik heb zovaak geklokt echt precies een kwartier
of ik er nou in slaap wieg of laat huilen of toendertijd ingebakerd had 1 misserig
kwartiertje en zelf word ze er ook boos om volgens mij hoor maar t lukt haar gewoon niet
heb ook alle senarioos al gehad wachten tot ze gaapt wachten tot ze huilt niet wachten gewoon naar bed hupsakee maakt allemaal niet uit hoor
en als ze nou niet meer nodig had maar dat heeft ze gewoon wel
dus als ik haar smiddags uurtje of een de fles heb gegeven leg ik haar in de wagen en ga boodschappen doen en alles en gelijk om drie uur door naar school om die jongens op te halen
dan loop ik dik twee uur met haar (geeft niet ben aan het lijnen hhiihi)
maar echt niet twee uur pitten hoor IK MOET NIET MAAR DA NVOORAL NIET STIL GAAN STAAN
ze zal ook nooit in de box of wipper in slaap vallen
het is onbegrijpelijk maar waar en je hoort het best veel hoor
mijn oudste sliep ook nooit op de dag die had ik uiteindelijk met volhouden en consequent op zijn kamer leggen met 6 maanden een middag slaapje van anderhalf uur!! moest ik in mijn handen knijpen hoor
dus niks ochtend en middag slaap
de middelste wel (klinkt dat leuk) die is slapend groot geworden die begon te huilen dan legde ik hem in bed en dan keek ie me zo dankbaar aan en was vertrokken tot de volgende voeding heeeerlijk
maar goed let maaar op dit word een bijdehandje lekker vlot met alles
hoop dat je nog lang op dit forum blijft dan kunnen we het bij houden hahaha

Nancy,
Wat een toestand ! Nou ja als jij er vrede mee hebt om toch lekker twee uurtjes te lopen en haar dat toch een bevredigend gevoel geeft dan is het toch niet anders. Elk kind is immers anders en jij kan het weten !
Ik moet heel erg wennen aan dat huilen, want mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en de eerste 4 weken sliep ze alleen maar en moet er nu dus heel erg aan wennen dat ze zich laat horen en langer wakker wilt zijn, maar ik blijf haar maar als primatuur beschouwen terwijl ook zij rond wilt kijken en de wereld wilt ontdekken ook al is ze nu pas 6 weken.
We zullen allemaal wel van die dingen meemaken, maar huilen is niet leuk en is ook ontzettend moeilijk om geen gehoor aan te geven, maar ik hoop toch dat het helpt om haar te laten liggen.
En als je haar lekker strak instopt, helpt dat niet een beetje ? Of dat heb je al geprobeerd natuurlijk ?
Natasja

hoi natasja
ja ook geprobeerd haha
maar gelukkig huilt ze niet zoveel meer tussen door
vanaf twee weken begon ze te huilen best wel de hele dag
nu ongeveer een week of twee doet ze dat niet meer en dat is wel lekker
ze is bijna 14 weken dus 10 weken gehuild pffffffffffff
nou dan vind je het niet meer zielig op den duur hoor
terwijl dat het natuurlijk wel is ze had gewoon vreselijk last van kramp
maarja op een gegeven moment werkt t wel op je zenuwen hoor
puur machteloosheid natuurlijk
mijn oudste heeft 4 mnd gehuild dus je zou denken dat ik het gewend ben nou niks is minder waar huilende baby’s wennen noooooit hihihi
maar goed ben nu ouder en wijzer en weet dat het overgaat en bij haar gelukkig sneller dan bij hem pffffffffff
verder is het een heerlijk kind lachen en geluidjes maken en lekker haar handjes aan het ontdekken heerlijk geniet nu met volle teugen
en dat slapen tja nemen we maar op de koop toe hoor
vind het alleen zo jammer want ze heeft het nog zo nodig
maar goed het gaat over ze gaat een keer slapen
en dat huil uurtje van jou dochter
ze willen dan gewoon ff huilen en dan kan je ze ook maar beter even met rust laten
dan moet ze gewoon even alle indrukken kwijt
als je maar laat merken dat je er voor haar ben en meer kan je niet doen
vaak gaan ze harder huilen als je ze oppakt dan willen ze gewoon lekker met rust gelaten worden
is ook goed voor ze hoor huilen
ene… ook dat gaat over

goedemorgen dames…
Hier precies hetzelfde hoor, veel te leuk, toch?
Die hele nieuwe wereld die je kan ontdekken
En ja, ik was nog van plan heeeeel lang op dit forum te blijven hangen
Moet wel zeggen dat ze gister voor het eerst een uurtje langer heeft geslapen nadat ik haar ff heb laten huilen, dus wie weet…
En ik begrijp het ook wel, alles maar dan ook alles is nieuw en leuk, dus waarom zou je willen slapen?!!!
En dat wandelen, wat een briljant plan!!! Zo sla je een heleboel vliegen in een klap!!!
En Natasja? Misschien moet je haar ook niet alleen maar laten liggen hoor, Demi wil ook die wereld ontdekken en je merkt misschien nu wel dat ze al meer wil, en kan…
Als het goed is heeft ze nu wel meer vermogens gekregen, en is ze gewoon al wat nieuwsgieriger

Liefs Wendy

ja hihi ik ben al drie kilo kwijt
maar ehhh t kost ook geld hoor
maar goed sport school is duurder
het lijkt mij leuk als iedereen een beetje blijft dan kan je die kids groter zien worden lache toch??
ik zie ook veel nieuwe komen die snel weer weg zijn jammer toch
ik vind het heerlijk om te lezen dat je niet de enige ben die met iets worsteld
en dat je mekaar advies kunt geven en ervaringen kunt delen

Nancy en Wendy,
Wat deden jullie met jullie dochters al ze meer wakker wilden zijn ? Ik leg haar in haar wippertje of even in de box, maar dat is toch niet zo heel erg leuk voor ze ?
Natasja

O jawel hoor!!!
Maar ze kunnen zich alleen nog niet zolang concentreren, dus niet langer dan 10 min. Maar die van mij vind het nog steeds prachtig in het wippertje, beetje rond kijken of heel even voor de tv, En in de box eender, ze ligt vaak gewoon een beetje rond te kijken of te verbouwen
Maar zij is wel iets ouder, maar toen ze Demi’s leeftijd was(alsof dat zolang gelee is)lag ze ook in de box, maar ik zou haar wel zodra ze moe is terug in bed leggen, want mijn fout was dat ik haar constant bij me hield…

Liefs Wendy

Wendy,
Ja dus het is niet zo erg dat ze maar een uur incl. de voeding uit bed is ? Ze slaapt namelijk echt zoveel. We moeten haar nog steeds voor de voedingen wakker maken, behalve 's nachts, dan laat ze zich horen natuurlijk, maar voor de rest heeft ze dus blijkbaar heel veel slaap nodig. Als ik haar de fles heb gegeven dan is ze heel even nog wakker (vaak valt ze ook tijdens de voeding gewoon in slaap) maar ze knikkerd gewoon in slaap. Vanavond dacht ik "laat ik haar bij ons avondeten houden in het wippertje"omdat ze dus een paar dagen achter elkaar dan haar huiluurtje had, maar ze lag alleen maar te slapen en dan lijkt het mij het beste om haar gewoon lekker op haar bedje te leggen. Was Julia al veel meer wakker op die leeftijd dan ?
Natasja

Tja, dat ze zoveel wakker was is geheel mijn eigen schuld geweest
Was nl eigenwijs wilde haar niet laten huilen en dacht dat het beter was als ik haar bij me hield, maar daardoor was ze dus vrij snel gewend aan het vele wakker zijn…
Dus of dat is omdat ze vroeg wijs of gewoon niet vermoeid was, weet ik niet, denk ook niet dat we moeten vergelijken, want elk kindeke is verschillend en ik weet dat als je haar ergens aan laat wennen dat het moeilijk terug te draaien is.
Maar het is niet erg als je haar regelmatig bij je wilt hebben en dus niet constant op bed laat liggen, je gevoel laat je wel weten wanneer het bedtijd is.
En anders doet Demi dat wel
Als ze gaat gapen, oogjes wrijven of jengelt is het gewoon weer bedtijd.
Jij bent mama en die weten het het beste over hun eigen kind,toch?
Hoe kort je ook maar een mama bent, jij weet het!!!
Das mijn overtuiging

Liefs Wendy

Ben ik helemaal met je eens. Demi is gewoon een kleine slaapkop !!! Wel lekker natuurlijk, want dat is straks voorbij ! Vindt het ook wel ontzettend fijn als ze wat langer op wilt blijven, maar slapen is haar hobby denk ik ! (ik slaap ook graag, heeft ze van geen vreemde).
Ja idd klopt het dat we zelf een patroon en aanwenselen erin brengen. Daarom is Demi zo’n slaapkop denk ik, want ik heb me altijd voorgehouden om haar eten te geven, kroelen een 20/25 min en dan naar bed te doen. Dat ritme zit er nu eenmaal in denk ik, maar ga overdag wel lekker met haar wandelen en even een boodschapje doen en dan is ze echt helemaal total-loss als we thuiskomen ! Maakt blijkbaar toch een hoop impact op haar ! Ze ligt dan wel lekker te slapen, maar al die geluiden en dat gehobbel is toch een nieuwe ervaring.
Slaapt Julia al door 's nachts of is dat een lekkere nachtbraker ?
Liefs Natasja

GODZIJDANK, slaapt ze nu vanaf een uurtje of 7 tot een uurtje of 4 door op een papfles… Maar ipv van dat wij nou slim zijn en ook lekker naar bed gaan, neeheeeeee wij gaan nog ff lekker op de bank hangen en nachtbraken
Maar om 4 uur geef ik haar ff een knuffel en een vinger en dan slaapt ze weer verder tot een uurtje of 7…
Ik ben blij dat ik dat doorgezet heb, eerst liepen we hele avonden te slenteren in huis, tot ze sliep en dan lag ik de rest van de avond als speen te fungeren, hihi…
Vandaar dat ik gestopt ben met bv, en dat heeft geholpen
Maar ik neem echt mijn pet af voor jou en je structuur, ben nl zelf nogal chaotisch, en mijn man gelukkig ook
Dus nu zitten we echt met een schema en dat schijnt te werken, hiep hoi!!
Hoe is het met Demi’s poepluiers?

Liefs Wendy

Ja joh dat is lekker zeg ! Dus jij hebt wel gewoon je nachtrust …heerlijk hoor, maar mijn tijd komt nog wel !
Mag Julia nu al een papfles dan ? Wat gaat het toch allemaal snel he ? Ongelooflijk !
Nou het is echt een heel verhaal geworden, want ik moest van de dokter dus andere voeding voor koemelkallergie gaan geven, maar vond dat zelf nog geen goed idee, want die JBPM blijkt ook laxerend te werken dus vond dat ik dat eerst moest gaan minderen voordat ik op zoiets over zou stappen en dat vond de dokter uiteindelijk ook. Heb wel natuurlijk een pot van €20 gekocht, maar ja je neemt het maar aan, maar heb 1 voeding gegeven en ben toch mijn eigen intuite gaan volgen en dokter vond het oke, dus nu minder van die JBPM erin gedaan en heeft nu gewone poep, maar wel maar 1 of 2 keer per dag dus ik denk dat het nu helemaal goed gaat komen (hoop dat het zo blijft). Ik was wel echt helemaal gestresst hoor, wat voel je je dan klote als ik het zo mag zeggen. Je gaat jezelf alleen maar gekker maken en dat voelt zo’n kleintje ook natuurlijk !
Hoop dat gevoel niet meer zo te hebben, want ik was er gewoon ziek van !
Liefs Natasja

Maak je borst maar nat
Het gaat waarschijnlijk nog wel een paar keer gebeuren, maar het hoort erbij en het gaat gek genoeg wennen
En ja, ik ben eigenlijk gewoon maar met die papfles begonnen omdat ik hoopte dat ze dan doorsliep, en het werkt wel een beetje, geloof ik.
Ben eigenlijk sowieso iemand die heel erg op mijn eigen gevoel afgaat. Ze krijgt nu ook fruithapjes en das pas lache!! Vooral als haar papa het doet, dan helpt er geen slabbertje meer aan

Maar ik kan het me wel voorstellen hoor, hoe je je moet voelen, vooral omdat ze 5 weken te vroeg geboren is, dan maak je je helemaal zorgen…
Maar zoals je al hebt gemerkt je eigen gevoel is het best!!!

Heel veel liefs,
Wendy

Hi Wendy en de rest,
ik ben zo’n nieuwkomer, die dit forum vorige week ontdekt heeft en graag leest, maar laat ik me nu ook maar ff mengen in dit onderwerp. Sarah is van 11-9 (makkelijk te onthouden :-&gt en slaapt overdag in haar wandelwagen ergens anders dan op haar eigen kamer. Beetje vreemd misschien maar heb in boek (inbakeren boek, rust & regelmaat verhaal) gelezen dat overdag een andere plek slapen best ok is. Als ze 'savonds rond uurtje of half 7 dan naar eigen kamer gaat is het dan ook ok.
Ze slaapt 's ochtends even (afh. van nachtrust, max.1,5 uur) en 's middags wel 2 en soms 3 uur (van ene voeding naar andere). Truc is verder soms rustige muziek aan als het niet goed lukt (bocelli, etc, en soms slaapliedjes van babyfoon maar als ze echt moe is (of pijn, zoals nu met tandjes) en de slaap niet kan vatten zet ik de fohn aan. Pedagogisch vast niet verantwoord…maar max. 1 keer per dag. Dan wordt ze echt rustig… deze tip kreeg ik van iemand toen ze darmkrampjes had en dat hielp toen ook al zo goed. Verder is ze ingebakerd en met speentje, want het is eigenlijk ook zo’n druk ding (handjes, babbelen etc.).
Misschien moet Julia nog wel eens boertje laten en wordt ze daarom ook wakker? Dat is bij Sarah in ieder geval, maar die boeren zitten haar nog wel dwars (misschien bij Julia niet meer). Dan is het even op de schouder en weer terug, speen terug en loop ik weer weg en gaat ze verder slapen.
Maar helaas slaapt Sarah 'snachts echt niet door nog…ook pap helpt helaas niet…dus wat dat betreft heeft Julia jullie nachtrust weer beetje in ere hersteld :->

Welkom op de site, en je zult al snel merken dat het errug verslavend werkt
Tja en zoals je al gelezen had, waarschijnlijk is het mijn eigen domme schuld geweest, maar ze is gelukkig al weer aan omturnen hoor…
Mama moest gewoon streng worden en dat was moeilijker dan de haar omturnen
Helaas was het toen ook al te laat om in te gaan bakeren, maar wat ik het belangrijkste vind is dat de nachten nu lekker gaan, verder klooien we nog wel ff verder…
Die fohn heeft hier trouwens ook veel geholpen met de krampjes.

Liefs Wendy