Hi Wendy en de rest,
ik ben zo’n nieuwkomer, die dit forum vorige week ontdekt heeft en graag leest, maar laat ik me nu ook maar ff mengen in dit onderwerp. Sarah is van 11-9 (makkelijk te onthouden :->
en slaapt overdag in haar wandelwagen ergens anders dan op haar eigen kamer. Beetje vreemd misschien maar heb in boek (inbakeren boek, rust & regelmaat verhaal) gelezen dat overdag een andere plek slapen best ok is. Als ze 'savonds rond uurtje of half 7 dan naar eigen kamer gaat is het dan ook ok.
Ze slaapt 's ochtends even (afh. van nachtrust, max.1,5 uur) en 's middags wel 2 en soms 3 uur (van ene voeding naar andere). Truc is verder soms rustige muziek aan als het niet goed lukt (bocelli, etc, en soms slaapliedjes van babyfoon maar als ze echt moe is (of pijn, zoals nu met tandjes) en de slaap niet kan vatten zet ik de fohn aan. Pedagogisch vast niet verantwoord…maar max. 1 keer per dag. Dan wordt ze echt rustig… deze tip kreeg ik van iemand toen ze darmkrampjes had en dat hielp toen ook al zo goed. Verder is ze ingebakerd en met speentje, want het is eigenlijk ook zo’n druk ding (handjes, babbelen etc.).
Misschien moet Julia nog wel eens boertje laten en wordt ze daarom ook wakker? Dat is bij Sarah in ieder geval, maar die boeren zitten haar nog wel dwars (misschien bij Julia niet meer). Dan is het even op de schouder en weer terug, speen terug en loop ik weer weg en gaat ze verder slapen.
Maar helaas slaapt Sarah 'snachts echt niet door nog…ook pap helpt helaas niet…dus wat dat betreft heeft Julia jullie nachtrust weer beetje in ere hersteld :->