Middag dutje

mijn vraag is tot welke leeftijd doen jullie
kind nog een middag dutje tanja de ene keer wel en dan weer niet is net hoe haar humeur is denk ik,

groetjes marielle mama van tanja

Stephan is nu dus 2 jaar en 7 maanden en slaapt meestal wel maar er zijn ook dagen dat ie gewoon geen zin heeft.
Ik kan ook wat makkelijker een middagje overslaan nu als het nodig is.

Groetjes, Bianca

P.S. ik blijf het trouwens wel zo lang mogelijk proberen, ook al merk ik dat hij een enkele keer niet zoveel zin heeft om te slapen.
Even op zijn kamertje kan geen kwaad naar mijn idee.

kaitlyn slaapt nog al te graag smiddags als die overslaat dan is het 6 uur dat ze roep mama ik wil bed toe,meetsal probeer ik dat te rekken tot ongeveer half 7 7 uur

maar de andere dag is ze dan helemaal op en geen pit in der.

als ik haar de kans geeft slaapt ze 3 uurtjes nog

dylan heeft tot ruim 3 1/2 smiddags geslapen
maar die kon wel eens zonder maar lag dan de andere middag gerust van 1 tot 4 op bed

nee ik blijf ook proberen hoor maar dan gaat ze gewoon spelen in der bed dus ik denk dat het wisselend zal zijn geef niks

gr marielle mama van tanja

hartstikke wisselend, voordat we op vakantie gingen in november wilde ze absoluut niet meer naar bed smiddag’s, op vakantie hele middagen slapen, en huplakee nu ze naar de psz gaat nou dan heeft ze het echt nodig hoor, helemaal afgedraaaid als ze niet slaapt

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Toevallig hebben we het er net met mijn schoonmoeder over gehad.
Haar leek het het beste om je kindje 's middags te laten slapen tot ze naar school gaan.
Shakira is nu 13 maanden en slaapt 's middags tussen 12.30-14.00 en dan gaat ze gewoon om 19.00 weer naar bed.
En dan slaapt ze tot een uur of 8…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Nou, dan was/is Stephan wel een langslaper hoor!
Die sliep op de leeftijd van Shakira echt nog ruim 2,5 uur 's middags!
Heerlijk (hihi)

Groetjes, Bianca

Of bedoel je soms dat ze tussen half 1 en twee naar bed gaat???

Gewijzigd door - Bieb op 28 Jan 2004 08:19:18

Dat is inderdaad lekker, dat zouden wij ook wel willen.
Maarja het is niet anders, ze krijgt in ieder geval haar rust…

We hebben haar vandaag na haar badje in bed gestopt en vanmiddag om een uur of 3 weer.
Ze heeft beide keren een uur geslapen.
En vanavond is ze zonder morren naar bed gegaan.
Morgen maar zien hoe laat ze wakker wordt

Hoi Marielle!
Onze robin is 2.5 en hij slaapt nog 1 x per dag…gemiddels zo’n 2.5 uur.
Ik heb het soms wel eens geprobeerd om het over te slaan, maar hij heeft het echt nodig…Wel let ik er op om zijn slaapje niet later dan 3 uur in de middag te doen…
Robin gaat tussen 11 en 12 zo’n 2 uurtjes naar bed…en komt dan als hij wakker is vrolijk zijn kamertje uit met de mededeling Mama Robin Wakker nou! Hij kan heel goed aangeven wat hij wil en we zien wel…Hij is erg energiek en heeft dit rust puntje gewoon erg hard nodig en mama soms ook! hahaha Groetjes Daantjuh

ja mama s hebben het soms ook hard nodig alleen krijgen we het niet altijd hihihihihihhislaapje maar tanja heeft het nu om de dag ene dag geen middag dutje en de andere dag weer wel maar ik blijf gewoon proberen

Het is vannacht trouwens goed gegaan met Shakira.
Ze is dus normale tijd naar bed gegaan en heeft tot half 8 vanmorgen geslapen.
Moeten we dit maar vasthouden.
En ja Marielle een uurtje rust voor mama zou ook niet verkeerd zijn.
Ik weet uit ervaring hoe druk het kan zijn…

Lucas slaapt nog gewoon smiddags, soms zelfs 3 uur.
Behalve op dinsdag, dan gaat hij naar creche (Lucas is bijna 3).
Soms slaan we over als we weg zijn of als Lucas geen zin heeft om naar bed te gaan.

Ze slapen tot wanneer ze zelf willen denk ik.
Er zijn kindjes die slapen tot ze naar school gaan (is ook niet makkelijk want dan moeten ze weer in een keer uit dat ritme).
Er zijn ook kindjes die met de 1 1/2 of 2 jaar al niet meer smiddags slapen.

Groetjes Mim

ik moet even mijn ergenis kwijt hoor!! al een paar middagen en avonden heeft fabiano (bijna twee) moeite met in slaap komen. ik doe hem pas neer bed als ik denk dat hij echt moe is maar hij trapt er niet mer in. ik loop vervolgens ik weet niet hoe vaak naar boven om te zeggen dat hij moet slapen. hij doet dan net of hij al slappt en als ik zeg dat hij moet slapen begint hij te lachen. wat moet ik nu doen, want ik geloof dat ik me helemaal gek maak. het gevoel dat hij van mij moet slapen en dan het niet doet. na een tijd valt hij wel in slaap. maar ondertussen kook ik, wat natuurlijk ook niet ten goede komt van fabiano. herkennen jullie dit of hebben jullie tips voor mij

groetjes maureen

Hoi Maureen,

Dit is volgens mij die typische “machtstrijd” waar peuters zo lekker goed in zijn

Hij merkt dat hij onwijs veel aandacht van jou krijgt door niet te gaan slapen.
Je zegt tenslotte zelf dat je heel vaak van beneden naar boven loopt etc.
En dat is nou juist zo leuk, DAT is wat hij wil!
JOUW aandacht!
Hij is je waarschijnlijk gewoon aan het uitproberen.
Vooral ook omdat hij net doet of hij slaapt en dan gaat lachen enzo (dondersteen Herkenbaar hier hoor, haha, alleen niet met slapen dan).

Volgens mij kan je hem gewoon het beste naar bed brengen zoals je altijd doet, boekje voorlezen, toedekken, welterusten wensen etc. en dan gewoon naar beneden gaan.
EN DAAR BLIJVEN.
Zodra hij namelijk merkt dat hij geen vat meer op jou heeft, dat je er niet meer van onder de indruk bent, is voor hem de lol er gauw af hoor!!!
De eerste avond slaapt hij dan misschien laat, maar ja, dat doet hij nu toch ook al.
Veel heb je niet te verliezen.
Ze zeggen altijd dat je negatief gedrag zoveel mogelijk moet negeren en positief gedrag moet belonen.

Succes ermee!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

P.S. Met Stephan samen neem ik trouwens 's avonds als hij net in bed ligt even de dag door.
Dan vertel ik gezellig (in het kort hoor) wat hij die dag allemaal gedaan heeft etc.
Ik merk dat hij dat heel prettig vind.

Gewijzigd door - Bieb op 11 Feb 2004 13:18:20

Ben het met Bieb eens.
Hij probeert je uit en zo te horen lukt het hem nu aardig.
Ik ken het van Lucas.
Ik ben ook gestopt met naar boven lopen.
Nu gaat het weer goed.

Groetjes Mim

oke hartstikke bedankt!!! ik ga het vanavond proberen. in het verleden is het altijd goed gegaan, maar aan peutermachtstrijd had ik nog niet gedacht jullie hebben gelijk ik moet duidelijk naar hem zijn dat geeft waarschijnlijk ook meer rust voor ons beide. thanks!!

groetjes maureen

trouwens goede tip bieb, over dat van de dag door nemen.

groetjes maureen

Ja, ik heb het gevoel dat je daarmee je kindje wat “rustiger” krijgt doordat je dus de dag hebt doorgesproken.
Want in bed gaan ook kinderen “malen” en de dingen verwerken die ze overdag hebben meegemaakt.
Als je er dan al over gepraat hebt, helpt dat best (dat is tenminste MIJN idee).

Liefs, Bianca, mamma van Stephan

ja ik leg tanja ook smiddags te bed maar daar is ze het helemaal niet mee eens en dan laat ik haar maar even huilen of schreeuwe en daarna slaap ze toch gek he geen slaap