Miconazol en ketoconazol helpt beide niet wat nu?

rico had al zo’n anderhalve maand geleden een schimmelinfectie bij zijn billetjes gekregen.
nu kreeg ik eerst miconazol (daktarin) wat een half jaar geleden toen ie dat kreeg wel hielp.
nu hielp het dus niet en toen schreven ze ketoconazol voor (sterker middel dus)
nu was het een paar dagen rustiger aan het worden en ik verschoonde net zijn luier…ik wist echt niet wat ik zag. heel zijn billen onder de bultjes (ertussen knalrood) zijn ontlasting leek wel zwart.
ook zn liezen zitten bomvol en bij zn linkerballetje (klinkt weer zo) is het opgezet, niet het ding zelf maar er net boven zeg maar. ook vuurrood.
ik blijf aan eht bellen bij die dokter. wat kan dit zijn?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

heb de dokter maar weer gebeld,
ze hebben WEER andere zalf voorgeschreven.
hij wil nu al de hele dag niet slapen (denk daardoor…??)
en is vanaf half 9 al wakker.
huilt constant als ik hem in bed leg.
vanmiddag heeft ie anderhalf uur in bed gelegen…ofja gestaan want hij was eerst aan het spelen en daarna heeft ie constant liggen huilen.
weer zn tut gegeven en pamper gecheckt noem maar op.
maar hij wil niet. is inmiddels oververmoeid en ik ben chagerijnig geworden

Als het allebei niet helpt is het geen schimmelinfectie geweest en moet er goed uitgezocht worden wat er wel aan de hand is.

Voor de diagnose van schimmelinfecties horen artsen materiaal in de praktijk te hebben. Ze kunnen huidschilfers bekijken met bepaalde scheikundige stofjes en of met een ultraviolet lamp en dan is snel duidelijk of het een schimmelinfectie of een andere huidaandoening betreft.

Overigens kan zwarte of bijna zwarte ontlasting duiden op een bloeding in de darmen of de maag. Dus goed in de gaten houden die ontlasting. Als die zo donker blijft meteen contact opnemen met de arts.

Groetekes, Sje

hee sje, dankjewel voor je reactie.
wat stom dat ze hier niks over hebben gezegt?
ze hebben nu weer een ander middeltje voorgeschreven kan het morgenvroeg ophalen bij de apotheek.
tjonge raar dat ze er niet behoorlijk naar kijken.
heeft dat “onderzoek” een bepaalde naam? zodat ik kan zeggen van: doe dat onderzoek eens?

Bij de geneesmiddelenfabrikant waar ik gewerkt heb, konden artsen zogenaamde KOH-setjes aanvragen (Spreek uit Kaa Oo Haa-setje, dus gewoon spellen. Staat voor Kalium Hydroxide). Daar zat alles in om zowel schimmelinfecties van de huid als vaginale schimmelinfecties te herkennen.

Veel schimmelinfecties kun je met het blote oog herkennen, maar soms ligt het zo dicht bij andere huidaandoeningen (eczeem, allergie, etc.) dat er microscopisch onderzoek nodig is. En daar zijn die setjes voor. Die konden ze gewoon zo gratis krijgen!

Elke huisarts hoort in zijn praktijk een microscoop te hebben anders is het geen goede huisarts. Althans, dat vind ik vanuit mijn ervaring in de medische wereld.

Ik ben benieuwd welk middel je nu van de apotheek krijgt.

Groetekes, Sje

Geen tips of raad , maar wel weer heel veel sterkte met je kleine grote man. Het zit hem echt niet mee pff

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Lucht helpt zowel bij schimmel als bij exceem. Ik zou hem als is gaat slapen op een paar handoeken met een zeiltje daaronder op bed leggen. Gewoon open en bloot.
Dat verlicht in ieder geval iets. Miischien dat ie dan kan slapen. Het is natuurlijk lastig nu het kouder is maar misschien dan maar even de kachel aan.

groetjes,

lon106

Ach, die arme schat. Geen tips, wel veel sterkte en beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb ook helaas geen tips voor je, maar wens je heel veel sterkte en hoop dat het snel over is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

zou het voor het weekend even aankijken met de nieuwe zalf en anders zou ik maandag de huiarts weer bellen en het advies van sje opvolgen voor zo’n test
Het is zo zielig voor een kleintje om maar aan te blijven modderen

Sterkte ermee

Lilypie Second Birthday tickers

Hoe is het nu met de kleine man?

Groetekes, Sje

pff brak, slaapt slecht en nu de klok is verzet al helemaal. was om 5 uur wakker dus…gezellig. mijn ogen hangen nu al weer op half 11 dus je kunt je wel voorstellen dat ik afgebrand ben had maar 4 uurtjes geslapen vanacht… kon ook al niet inslapen.
Ik denk dat rico zo slecht slaapt vanwege die uitslag.
sliep volgens mijn vriend gisteren maar een uurtje waarvan hij bijna zekerw eet dat hij een half uur daaran heeft gespeeld in zn bed (ik was naar de bioscoop met een vriendin)
s’avonds had ie wel een uur geslapen en daarna even gespeeld fles gehad en zn bed weer ingestopt. (dit gebeurd overigens vaker hoor dat ie 's avonds even wil slapen en dan gaat de nacht ook supergoed)
die zalf lag maandag pas klaar, want hadden ze niet op voorraad:S
en het ziet er nog belachelijk uit…
loopt wat uit enzo

Belachelijk dat die zalf er niet eerder kan zijn. Kan toch evt. bij een andere apotheek opgehaald worden?

Beroerd dat-ie zo slecht slaapt. Hopen dat je met die nieuwe zalf de uitslag wel weg krijgt en anders inderdaad vragen of kunnen testen of het echt schimmel is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Oct 2009 09:10:44

Ik heb zo’n vermoeden dat je Daktacort gaat krijgen. Dat is hetzelfde als Daktarin maar dan met hydrocortison erbij. Dat is een hormoon. Dus niet te scheutig mee smeren!

Groetekes, Sje

wat bedoel je met dat scheutig smeren?
ik ben niet voor hormoonzalf nee… maarja wat dan?
het is opzich nu toch wel ietsje minder, ik ben 2x per dag gaan smeren ipv 1x per dag met ketoconazol.
nu is het weer een beetje rustig zag ik net.
hopelijk blijft dit zo ofja, trekt het zoiezo weg.

@Sje: het is inderdaad micanozol met hydrocortison. Daktakort dus.
ik weet niet hoor… zal ik niet gewoon eerst laten onderzoeken volgende week (dokter is op vakantie en wil het liefste wel HAAR aan dr mouw trekken…)
kan ik dan terecht.
ik wil gewoon zeker weten dat ik dat spul smeer om de goede reden. want op het etiketje staat: ontstoken eczeem
daar snap ik de ballen al helemaal niet van.
het ging toch om een schimmelinfectie? is het nu opeens besloten (op afstand) dat het ontstoken eczeem is?

Ah, had ik het toch goed met die daktacort.
Je kunt proberen wat het doet, maar dan heel dun smeren. Nogmaals, het is een hormoonzalf.

Kan goed dat het wel een wondermiddeltje is bij de uitslag die hij heeft, maar dan zou je ook vrij snel verbetering moeten merken.

En anders inderdaad aandringen op onderzoek of het inderdaad wel iets met een schimmel is, want het is niet tof om die kleine man elke keer vol te smeren met antimycotica terwijl er iets heel anders aan de hand is.

Ik vind het bijzonder vreemd dat er gewoon blindelings smeerseltjes voorgeschreven worden terwijl er helemaal geen huidschilfers onderzocht worden op de aanwezigheid van schimmel. Ik vind dat amateuristische geneeskunde, kan er niks aan doen. Je kind is geen proefkonijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Oct 2009 16:10:46

nee precies, hij is zeker geen proefkonijn!
maar daarom zit ik nu me eigen op te vreten snapje, nu ze hormoonzalf zijn gaan voorschrijven.
ik bedoel, micanozol zelf kan weinig kwaad dus dat vond ik niet zo’n issue maar nu!
en die huidschilfers he, hoe doen ze zo’n onderzoek?
doet dat geen pijn ofzo?
of is dat echt alleen maar kijken met zo’n paars lampje?

Nee, zo’n onderzoek doet geen pijn. Ze pakken gewoon een miniscuul velletje wat toch al los zit (de huid vervelt en vernieuwt voortdurend). Er is altijd wel een loszittend huidschilfertje te vinden. Net zoals je zelf bij droge huid of bijv. bij de huid langs je nagels weleens van die velletjes hebt. Even met iets erlangs schrapen en het komt al los. Dat moeten ze dan op een prepareerglaasje leggen, van die KOH-vloeistof erbij en tjoepa, onder de microscoop.

Bepaalde schimmelinfecties zijn ook te herkennen met zo’n ultravioletlampje. Dat is gewoon van dat blacklight wat ze ook in discotheken hebben of waarmee ze in winkels controleren of bankbiljetten vals zijn. Een arts zou zelf ook zo’n lampje moeten hebben (althans, het bedrijf waar ik gewerkt heb, stelde ze gratis beschikbaar).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Oct 2009 18:27:15

Ahh oke, dan is het goed.
ja ik heb nog steeds niet gesmeert, het ziet er nu ik 2x per dag smeer (ketoconazol) beter uit.
zal ik dit dan nog een tijdje aankijken? gek dat ie hier eerst helemaal fout op reageerde en dat het nu ineens beter gaat.
is dit normaal? dat bij zo’n soortgelijk medicijn het eerst erger wordt en dan beter?