Miconazol en ketoconazol helpt beide niet wat nu?

Het kan voorkomen dat je de ene keer beter reageert op een bepaald medicijn dan de andere keer. Dat kan bijv. komen doordat je weerstand het ene moment beter is dan het andere moment. Of doordat je al zo vaak het medicijn hebt gehad dat je er immuun voor raakt.

Bij schimmelinfecties kan het ook voorkomen dat de uitslag / jeuk (vooral bij vaginale infecties) eerst erger wordt. Dat wordt dan veroorzaakt door afstervend schimmelmateriaal. Dan lijkt het geneesmiddel dus niet te werken, maar het is wel degelijk z’n werk aan het doen.

Groetekes, Sje

oke…bij vaginale infecties, maar rico heeft (hahahaha) geen vagina
kan dat dan ook bij hem het geval zijn? want hij heeft het wel bij zijn plassertje en zijn liesjes.
het vervelende is nu, dat het nu vooral een ontzettende rode huid is, wat “vochtig” lijkt te zijn…de bultjes zijn een stuk minder.
is het dan nu overgegaan in een smetplek?
ik maak hem altijd goed droog na het wassen, en dep hem ook droog na elke verschoning. dus vraag ik me weer af hoe het dan kan gaan smetten…het is net alsof er vocht uit zijn huidje komt daar op die plekken, terwijl er geen bultjes zitten (tussen zijn liezen zijn ze weg en aan de onderkant van zijn plassertje ook)
het is gewoon echt knalrood en vochtig. kan deppen wat ik wil

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee, tuurlijk heeft die kleine man geen vagina, ik gaf ook alleen een voorbeeld. Normale huidschimmels geven eigenlijk niet echt jeuk.

Wat die nattige plekken betreft, heb je al gepoederd met talkpoeder?

Onze oudste had in het eerste half jaar en in de zevertijd vaak zo’n rood randje aan de voorkant van haar hals zitten. Als ik dat goed poederde was het zo weg.

Groetekes, Sje

ja ik kan wel talkpoeder proberen
de kraamverzorgster zei in die tijd dat ik beter zinkzalf kon smeren dan talkpoeder omdat dat zo korrelt in de luier als ze gaan plassen.
maar dan is het toch nog raar dat er vocht uitkomt terwijl ik alles goed droog maak?

Het feit dat er vocht uit huiduitslag komt is gewoon een soort bescherming van het lichaam zelf. Als die plek droog wordt, kan het alleen maar meer gaan jeuken en lelijk gaan doen.

Hoe is het nu?

Groetekes, Sje

ja het gaat eigenlijk wel goed!
de roodheid is eigenlijk vrijwel weg. soms is het wat roder (als ie iets te lang in zn poepluier heeft gelegen omdat ie ligt te slapen bijvoorbeeld) maar daarna trekt het wel redelijk weg.
ik heb hem net in een badje met een laagje water gezet, dat ie een minuut of 10 kon weken, en ik m lekker kon wassen, toen heeft ie nog 10 minuten bloot gelegen met alleen een romper aan met open knoopjes. en toen heb ik m aangekleed.
er zitten nog wel wat bultjes maar dan heb ik het over een stuk of 5. dat is zo weinig vergeleken bij hoe hij eruit zag eerst, dat ik het niet erg interesant vind
maargoed, ik kan nu wel gaan juichen, maar vorige week zag het er ook zo uit als nu, en van de 1 op de andere minuut stond ie weer helemaal vol…geen pijl op te trekken dus.
ik juich pas als het helemaal weg is en ook een week weg blijft nadat ik doorsmeer.
ik ben dus eigenlijk niet van plan daktacort te smeren. blijf ketoconazol gebruiken voorlopig…
hormoonzalf wordt je huid ook zo dun van op den duur, en als ik dat spul net zolang moet smeren als ketoconazol, dan ligt het feit zo op tafel dat zn huid ervan naar de knoppen gaat