Mezelf voorstellen

hoi iedereen
ik ben nikky en ben momenteel 19jaar en juist 20 weken zwanger.
ik denk dat er nu veel denken van oh zo jong en al mama maar het is een bewuste keuze geweest van mijn vriend en mezelf
ik verlangde altijd al naar een kind, maar nu het eigenlijk zo ver is begin ik toch wel een beetje te slikken. ik weet dat ik veel hulp heb van de schoonfamilie maar als je geen hulp krijgt van je eigen familie voel het allemaal een beetje moeilijker aan. ik heb er nu al 2 weken platte rust op zitten door de stress en zorgen. Aan 4 maanden had ik al vroegtijdige weeën en leuk is anders.

ik hoop dat ik hier ook een beetje steun kan krijgen en ideetjes uitwisselen
groetjes

Hoi Nikky,

Nou van harte welkom op de site! En alle dames hier zullen je graag met raad en daad bijstaan daarvan ben ik overtuigd.
Gelukkig dan maar dat je een fijne schoonfamilie hebt, dat scheelt al 50%.
Verder proberen niet te druk te maken, want de hormonen gaan al snel een eigen leven leiden hoor en dat is niet goed voor je kindje!
Ik ben trouwens Inge, 32 jaar, mama van Zoë en getrouwd met John.

Groetjes,
Inge

jazeker, je kunt hier je steun en evt vragen wel kwijt.
probeer je niet te druk te maken ook al valt dat niet altijd mee. Maar er ondanks alles een fijne zwangerschap van en probeer toch een beetje te genieten.

ik ben trouwens gytha moeder van lieke ( 6 weken) 25jaar en getrouwd met dennis

groetjes gytha

hoi Nikky

Welkom op het forum.

Je kunt hier met al je vragen terecht

liefs van Diana

Hallo Nikky,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Wat vervelend dat je al twee weken platte rust hebt moeten houden van de spanning en de stress. Een zwangerschap is iets heel moois en daar horen dit soort gevoelens eigenlijk niet bij. Al heb je daar helaas zelf niet altijd wat in te zeggen. Ik hoop dat je alsnog van je zwangerschap kunt gaan genieten en tuurlijk kun je hier goed terecht met je vragen, verhalen e.d.

Ik ben Miranda, 31 jaar en woon samen met Bert.
Samen hebben we een dochtertje van bijna twee jaar en is ons tweede kindje morgen uitgerekent.

Tot schrijfs en groetjes van Miranda

hoi hoi,
Ik ben brenda 20 jaar en trotse moeder van Charissa. Ben ook een jonge mama was niet gepland, maar erg blij met haar. Als je wil mag je me toevoegen op msn om eens verhalen uit te wisselen.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

welkom hier en ik hoop dat je de rest van je zwangerschap alsnog kan genieten!!!
ik ben nancy , mama van drie hele leuke kanjers

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

dank je wel voor jullie steun! doet me veel deugd!!
ik ben blij dat ik nu eens ergens terecht kan met vragen en zo dat ik niet altijd mijn schoonmoeder moet lastig vallen

en tussen haakjes Inge van die hormonen is wel volledig waar! is dat trouwens normaal de ene moment zou ik mijn vriend ( thierry ) altijd bij mij willen! als hij nog maar eventjes weg is mis ik hem al en als hij dan bij mij is wil ik dat hij me met rust laat! achteraf heb ik dan spijt dat ik zo naar tegen hem doe maar ik kan er niets aan doen!
en beginnen wenen zonder aanleiding!

hoort dat er allemaal bij

ja hoor heel normaal hihii hormonen!!!
de een heeft het sterker dan de ander maar het hoort erbij
en dat heb je niet altijd in de hand
en volgens mij neemt niemand dat je kwalijk hoor

met andere woorden daar ga ik nog heel mij zwangerschap last van hebben? nou ja last nu ook weer niet want als ik dan weer eens van mijn huilbuien heb is thierry wel altijd (veel) te lief en troost hij me wel goed! hij vind het alleen jammer dat hij er niets aan kan doen voor mij te doen stoppen met huilen!

ja het kan zijn dat je dat de hele zwangerschap hebt
maar het kan ook over gaan , is zo moeilijk te zeggen
maar er gebeurd nogal niet wat in je lichaam ,maar ook emotioneel , het is niet niks een kindje krijgen , het is heel mooi natuurlijk , maar onbewust ook heel eng!!!
wat staat je allemaal te wachten?? dat weet je bij een eerste kindje niet , en er is niemand die je daar op kan voorbereiden , dat moet je allemaal ervaren
laat het lekker over je heen komen , en probeer er zoveel mogelijk van te genieten
en wat je man betreft ,voor hem is het ook wat hoor , hij kan niks doen en voelt niet wat jij voelt (gelukkig maar hihihi) maar fijn dat ie zo lief voor je is
ik hoop dat jullie samen lekker kunnen genieten van jou dikke buikie

soms wou ik wel dat hij kon voelen wat ik nu voel! nu begint het kindje redelijk goed te bewegen vooral savonds als ik wil slapen! hij ligt dan naast mij te snurken en ik kan maar proberen in slaap te vallen! hihi de wereld zou er zo anders uit zien moesten mannen kinderen dragen

maar ik zou toch niet weten wat ik zou doen zonder zijn steun daar ben ik zeker van!
nu begint mijn buikje toch wel uit te zetten! en elke keer ik zeg van ik voel mij dik zegt thierry dat is normaal maar als hij dan eens goed naar mijn buik kijkt verschiet hij zelf elke keer omdat hij goed aan het groeien is!

hoe dikker hoe mooier , dat vind ik hoor , geweldig toch en zeker als je het al voelt bewegen , enuh!! je bent 19 lekker jong dan ben je zo van je buikje af hoor!!!

ja dat is waar hoe dikker hoe beter want hoe dikker hoe minder lang dat nog duurt!
k verlang al! en we gaan ons best doen voor dat buikje weg te krijgen

zeg tweety je moet mij dan maar toevoegen he! kheb je verhaal ook al eens bekeken en je moet dan maar eens kijken naar mijn reactie
doei
xxx

nikkytje@hotmail.com

hoi nog eens ik! euhm hoe krijg je zo een aftel kalender in je kadertje? heb het al eens geprobeert maar zoals wel gemerkt is het niet gelukt!

ok laat maar blijkbaar is het nu wel gelukt

hoi ik nog eens met een vraagje!
wanneer moet ik eigenlijk al kijken voor al de praktische dingen zoals de wieg en kleertjes en zo? moet dat tegen een vroegere tijd in orde zijn dan wnr het kindje moet komen of mag het op het laatste moment ook in orde gebracht worden?
groetjes

Hoi Nikky,

je moet in ieder geval met 7 maanden alle spulletjes in orde hebben, dat adviseert de verloskundige. Ik ben zo’n muts die het al veel eerder in orde had, want stel dat de baby te vroeg komt en je mist de helft. Ook moet je alle kleertjes, beddegoed, slabbetjes, hydrofielluiers etc. etc. etc. vantevoren 1x wasssen zonder wasverzachter. Dit is best veel werk en veel strijk dus het kan maar gedaan zijn

Groetjes,
Inge