Met Tim naar de EHBO

Pff voel me nog steeds schuldig, ondanks dat we er niks aan kunnen doen. Vlak voordat we Tim naar bed gingen brengen is hij met zijn hoofd tegen de deur aan gevallen. Precies tegen het uiteinde van de deur, dus echt de punt. Je zag het ei meteen op zijn hoofd groeien, zag er zo eng uit. Maar goed ik kan helemaal niet tegen bloed, dus vind iets er al snel eng uitzien. Behalve het ei op zijn voorhoofd zat er ook een flinke snee in de bult. De bult is ook erg blauw en paars. Tim keihard huilen, dus dat was wel een goed teken. Maar toch maar met hem naar de EHBO en daar hebben ze hem gehecht. Vind het zo sneu voor hem en ondanks dat je het niet tegen kan houden, voel je je toch vervelend. Hoop voor hem dat de bult snel weg is. Ik ga altijd op donderdag met hem zwemmen, maar helaas moeten we dat morgen overslaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh meid wat is dat schrikken!! Hier kan je natuurlijk helemaal niets aan doen, maar toch voel je je wel schuldig dan he. Maar het is gewoon ook heel erg ziellig om te zien dat hij pijn heeft en dat dit ook nog bevestigd wordt met een enorme bult. Dan kan er trouwens heel naar uitzien.
Toevallig is Dani afgelopen weekend hard gevallen (helaas dit keer wel mijn fout), gelukkig niets ernstigs, maar elke keer als ik die plek boven zijn lip zie vind ik het wel vervelend.

Hoop dat de bult snel weg is. Heeft hij er zelf veel last van?

Dank je Saro.

Gelukkig heeft hij er zelf helemaal geen last meer van. Toen het gebeurde liep hij bijna paars aan zo hard huilde hij. Maar dat was over toen we in de auto zaten onderweg naar het ziekenhuis. Hij is toen vrijwel direct in slaap gevallen, logisch ook want het was bijna bedtijd voor hem. Gelukkig is het maar 5 minuutjes rijden, maar we hebben wel een uur in de wachtkamer gezeten. Ze hebben alleen het bloed schoongemaakt en toen moesten we dus lang wachten op de dokter. In de wachtkamer werd hij weer helemaal wakker en had de grootste lol. Hij heeft heel lief gespeeld en veel gelachen. Iedereen die er zat vond het ook heel sneu voor hem, dus hij kreeg ook erg veel aandacht. Uiteindelijk lag hij dus veel later op bed dan normaal en is zo in slaap gevallen.

Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet, denk nog wel hetzelfde. Hoop echt dat het ei snel minder wordt. Oh ja en de bult zou ook nog kunnen zakken tot onder zijn ogen. Dit omdat zo’n ei op het voorhoofd erg zwaar is. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar goed dat wachten we maar af. Het wordt in ieder geval een paar dagen niet douchen voor hem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ohh arm kind toch. Je moet je niet schuldig voelen, je kunt niet iedere pas volgen.
Gelukkig dat hij er niet veel last van heeft en zelfs nog kon lachen!

Mocht het nou nog eens gebeuren dat hij zo hard valt, pak dan direct een handdoek oid, maak dat nat met koud water en leg dat op de plek waar hij op gevallen is, af en toe opnieuw natmaken met koud water zodat je ook blijft koelen.
Koelen is goed tegen zwellingen
Als hij eens met zijn vinger tussen de deur zou blijven kun je zijn handje gewoon onder de kraan houden (niet te koud water dan)

Dit is eigenlijk wat ik standaard doe als een kind (of iemand anders) zich op de een of andere manier goed pijn heeft gedaan en het heeft heel wat zwellingen beperkt.

Ik heb nu standaard een coolpack in de vriezer liggen. Deze heb ik bij de apotheek gekocht (redelijk groot coolpack voor 7 of 9 euro meen ik) ik vind het wel een fijn gevoel dat ik dat ding in huis heb, mocht hier nou ooit zoiets gebeuren als bij jou, kan ik onderweg naar het ZK ook goed blijven koelen
Je zou ook ijsblokjes kunnen maken, deze daarna in een boterhammenzakje doen, en standaard in de vriezer leggen, dan heb je hetzelfde effect als de coolpack.
(doe wel een handdoek tussen het ijs en de huid!)

Beterschap voor de kleine man, geef hem morgen maar een extra dikke knuffel.

Ach dat meen je niet… arme Tim…
Moet je hem nu ook om de zoveel tijd wakker maken of niet?

Wat zielig voor Tim! Hoe heeft hij vanacht geslapen?

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ach gos. Ik hoor je nog zeggen: “Het gaat met vallen en opstaan.” Maar als het dan zo misgaat, dan is dat toch echt heel naar. Hoe heeft 'ie vannacht geslapen? Geef 'm maar een dikke knuffel. Heb jij de schrik nog in de benen of is dat inmiddels over?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

jeetje meid, wat een schrik!

Weet nog van toen Nora van de commode afook. Je kunt het niet allemaal voorkomen, maar toch voel je je schuldig. Moet je eigenlijk niet doen, maar het zal wel een beetje bij het ouderschap horen!

Gelukkig was ie snel weer rustig en is hij lekker gaan slapen. Hoe is het nu met em?

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

och lieverd toch! ik voel helemaal met je mee hoe jij je gevoeld moest hebben, voel je absoluut niet schuldig hee!
hoe is hij dan gevallen als ik vragen mag?
kroop hij zelf of stond hij? of had je m vast en werd je niet zo goed?
wat de rede ook is, voel je niet schuldig, dit wil jij natuurlijk ook niet! soms gebeuren dingen gewoon meid en niet alles is te voorzien…helaas want mocht dat wel zo zijn was het ook niet gebeurd, ik weet zeker dat jij hier NUL schuld aan hebt.
je hebt goed gehandeld!
hoe ging het hechten? en heeft ie een hersenschudding ofzoiets?
heel veel beterschap met de kleine man!

He gatsie Sandra, Hoe is de nacht gegaan???

Overigens kan het inderdaad zakken. Het is vocht he en dat kan naar beneden. Enne mocht ie toch hoofdpijn hebben gewoon een pcm geven he, Doen wij ook als we hoofdpijn hebben

Groetjes,

Michèle

Hoe is het nu met hem Sandra?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe het met onze vriend is…!? En met zijn mama… beetje van de schrik bekomen???

Bedankt voor jullie lieve reachties.

Heb me gisterenavond de hele avond rot en schuldig gevoelt. Weet dat ik er niks aan kan doen, maar toch voel je je zo schuldig en wordt je liever zelf gehecht. Voel me nu nog steeds wel rot als ik hem zo zie, maar gaat al beter dan gisteren.

Hij heeft vannacht gelukkig goed geslapen. Ondanks dat hij pas om half 10 op bed lag werd hij helaas gewoon om half 8 wakker. We moesten hem om de 2 uur wakker maken en dat is goed gegaan. Hij werd zelf om 1 uur vannacht wakker en moest toen echt heel hard huilen. Ben toen naar hem toe gegaan en heb hem getroost. Hij was toen stil, maar zodra hij weer op bed lag ging hij weer heel hard huilen. Weer getroost en toen is hij verder gaan slapen. Hij heeft vanmorgen om 10 uur nog een uurtje geslapen, terwijl hij normaal s’ochtends niet meer slaapt. Maar ja na zo’n nacht en laat naar bed is dat wel logisch.

Hij is vandaag heel lief en vrolijk, alleen de wond ziet er echt niet uit. Hoop zo dat het goed geneest en dat het geen litteken wordt. De bult is nog niet gezakt, maar dat zou volgens de dokter wel heel goed kunnen. Het is echt een groot ei, dus als het gaat zakken, dan gaat zijn oog dichtzitten, want het zit nu een stukje boven zijn oog. Maar goed beter boven zijn oog, dan in zijn oog.

Hoe het vallen kon gebeuren weet ik niet exact, omdat het allemaal zo snel ging. We waren boven en Tim liep met een auto in zijn hand van zijn naar onze kamer en ging met het autootje bij ons op de kamer over de vloer rijden. Op een gegeven moment pakt hij het autootje weer op en loopt weer onze kamer uit. Hij liep best hard, dus denk dat hij over zijn eigen benen gestruikeld is en zo tegen de deur gevallen is. Stom ik stond er bovenop, maar het ging allemaal zo snel. Ineens lag hij op de grond heel hard te huilen. En als je dan die stomme bult ziet groeien is dan zo’n zielig gezicht.

Bedankt voor de tips Jolanda. Wij hebben ook zo’n coolpack in huis en die hadden we er ook op gedaan. Maar dat werd alleen maar krijssen en het ding wegduwen, dus dat heeft geen zin gehad.

Kreeg in de wachtkamer nog de tip van iemand om boter op de zwelling te doen. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? Weet wel dat je boter kan gebruiken als je je verbrand hebt. Maar van boter op een zwelling heb ik nog nooit gehoord. Die vrouw zei dat de zwelling dan meteen weg zou gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Pas op met coolpacks … tja hierdoor is bij ons een bewoner op het werk haar been verbrand. Te koud kan ook verbranding veroorzaken… Beter/lief koud/nat washandje…

Boter?? Nooit van gehoord… maar kan geen kwaad om het te proberen denk. Vloeibare

Snap dat je jezelf schuldig / rot voel hierover … maar kan iedereen overkomen. En je geeft zelf aan dat je niet weet hoe het had kunnen gebeuren. Dus moedertje Sandra … voel je niet té schuldig… wie weet voelt Tim het nog minder dan jij …

Wat sneu dat 'ie vannacht een paar keer moest huilen. Niet niks ook natuurlijk, allemaal. Gek voor jullie, 's nachts eruit of niet? ik hoop mee dat de wond goed zal genezen en er niet teveel meer van te zien is straks. Dikke knuffel voor Tim van digi-broertje Erik. Erik vindt een litteken trouwens wel stoer…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bedankt voor de tip mini-boy, dat van die coldpacks wist ik helemaal niet. Dan volgende keer maar de boter of een koud washandje proberen.

Ja, Mriek het is heel raar als je er nooit uit hoeft s’nachts en ineens je kind hoort huilen s’nachts. Ik lag ook echt even zo van huh hoor ik Tim nu, maar al snel ging hij harder huilen dus toen was het wel duidelijk

Was dus beetje raar nachtje, want hij huilde dus om 1 uur waar we wakker van werden. En daarna werden we telkens wakker van de wekker, omdat we hem wakker moesten maken of alles nog goed was. Gelukkig sliep hij iedere keer meteen weer als we hem wakker hadden gemaakt. Hij vond het ook niet echt leuk dat hij telkens wakker gemaakt werd

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Als je een handdoek tussen de coolpack en de huid doet kan de huid niet verbranden daarom schreef ik dat er al bij.

Wel balen dat hij zich niet liet koelen
Dat boter koelt weet ik wel (het ligt immers in de koelkast) maar of het de zwelling echt tegen gaat weet ik ook niet. Ik heb er ook nog nooit van gehoord
Boter is bij verbranding met bijv frituurvet goed omdat dat vet op vet is en dus ook samen pakt en dan kan koelen, water op vet gaat minder omdat het elkaar afstoot.

Een litteken is natuurlijk niet fijn zo op zijn voorhoofd, maar uit eigen ervaring weet ik dat je het straks ‘niet meer ziet’.
Wie weet word het zo dat andere mensen het straks ook bijna niet opvalt.
Tegenwoordig kunnen ze aardig hechten en omdat hij nog zo jong is kan het litteken mooi genezen. Ik ga het hopen voor je.

Och arme ventje toch, zal hij over zijn val gedroomt hebben waardoor hij zo hard moest huilen?

boter bij verbranding ken ik wel maar op een zwelling. Een koude natte zwembroek helpt wel weet ik uit eigen ervaring maar die heb je niet altijd bij de hand

Enne ik weet niet of het je beter doet voelen maar ik heb een litteken op mijn voorhoogd gehad maar die is in de loop der jaren omhoog getrokken zeg maar en zit nu tussen me haar. Enne mijn nichtje had er 1 op der wang en daar zie je nu niet meer van.

Groetjes,

Michèle

geluk bij het ongeluk dat hij nog zo jong is dus is de kans groot dat de litteken straks niet meer te zien is
mijn oudste zoon was ook eens flink gevallen met zijn neus op een plastic speelgoedbak flinke snee in zijn neus ook gehecht natuurlijk gelukkig met een soort lijm ipv de normale draadjeshechting nu is hij bijna 9 en als je het niet weet zie je het ook niet wij weten het maar ook wij moeten goed kijken om het nog te zien

misschien een kleine troost maar wou het je toch even laten weten dat die kans er dus wel degelijk is

groetjes

Fijn om te horen dat het niet zo hoeft te zijn dat je het litteken blijft zien. Littekens houd je toch niet tegen, maar zo duidelijk op zijn voorhoofd vind ik zo sneu voor hem. Maar goed wie weet komt het zo ver niet en zie je er idd niks meer van.

Wat ik trouwens steeds vergeet te vertellen en weet niet of het waar is wat ik denk. Maar toen de arts de wond onderzocht had wilde hij dat we zijn romper omhoog deden. Dus wij broekje naar beneden en romper omhoog. Toen keek hij naar zijn buik en rug. Verder niet voelen ofzo echt alleen kijken en toen mochten we hem weer aankleden. Op het moment zelf dacht ik er niet echt aan, maar thuis bedacht ik me. Zou hij het niet vertrouwen en gedacht hebben dat we die wond zelf veroorzaakt hebben ofzo. En wilde hij kijken voor blauwe plekken op buik en rug ??

Weet iemand of ze dit standaart doen?? Aan de ene kant natuurlijk goed dat ze dit controleren, maar aan de andere kant voel ik me er wel lullig onder. Hij denkt toch niet dat wij dit gedaan hebben ofzo ??Hoop dat ze dit standaard doen en niet omdat ze het niet vertrouwde ofzo.

Gelukkig heeft hij vannacht goed geslapen en hebben we hem niet gehoord. Hij werd vanmorgen zelfs pas om 9.00 uur wakker. Misschien doordat hij die nacht daarvoor beetje rare nacht heeft gehad met laat naar bed. Zelf een keer wakker geworden en paar keer door ons wakker gemaakt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker