Met Tim naar de EHBO

quote:
Wat ik trouwens steeds vergeet te vertellen en weet niet of het waar is wat ik denk. Maar toen de arts de wond onderzocht had wilde hij dat we zijn romper omhoog deden. Dus wij broekje naar beneden en romper omhoog. Toen keek hij naar zijn buik en rug. Verder niet voelen ofzo echt alleen kijken en toen mochten we hem weer aankleden. Op het moment zelf dacht ik er niet echt aan, maar thuis bedacht ik me. Zou hij het niet vertrouwen en gedacht hebben dat we die wond zelf veroorzaakt hebben ofzo. En wilde hij kijken voor blauwe plekken op buik en rug ??

Weet iemand of ze dit standaart doen?? Aan de ene kant natuurlijk goed dat ze dit controleren, maar aan de andere kant voel ik me er wel lullig onder. Hij denkt toch niet dat wij dit gedaan hebben ofzo ??Hoop dat ze dit standaard doen en niet omdat ze het niet vertrouwde ofzo.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/kWGDp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Ze doen het standaard, Sandra. Er is de laatste tijd veel aandacht besteed aan het leren van bv. medewerkers op een eerste hulp hoe ze mogelijke kindermishandeling kunnen herkennen. Als gevolg hiervan zijn er veel meer gevallen van kindermishandeling bekend geworden (goede zaak natuurlijk). Ze checken het dus, omdat er veel meer aandacht voor is op bv. eerste hulpen. Dus jullie zijn geen bijzonder geval hoor!

Fijn dat de nacht zo goed ging.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha dan heeft die arts dus goed zijn werk gedaan door het na te kijken

Vind het ook goed hoor dat ze zoiets nakijken, je weet tenslotte maar nooit. Maar ja toen ik thuis kwam voelde ik me toch een beetje van huh vertrouwde ze het niet en deden ze het daarom of doen ze het standaard. Maar dat ze het bij iedereen doen is ook wel een goede zaak. Je hoort tenslotte soms de raarste dingen dat je echt zoiets hebt van hoe kun je je kind dit aandoen.

Dank je Mriek !

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Mijn buufje wilde een paar jaar terug dat ik met haar mee ging naar het ziekenhuis. Haar zoontje had echt zo’n ongeluksleeftijd en hij wat tegen een roestige spijker gevallen dus even laten kijken of het niet gehecht moest worde, maar dat was al de 3e keer die maand, Ze durfde niet meer alleen omdat ze bang was dat ze dachten dat ze hem mishandelde. Ik legde al uit dat mishandelingswonden er heel anders uitzien, maar ik moest per se mee als getuigen.

Groetjes,

Michèle

Logisch dat je je daar druk om maakt hoor, Sandra. Je weet zelf dat je goed voor je kind bent en dat het een ongeluk was en dan wil je zeker niet bekeken worden als iemand die mogelijk z’n kind iets aan zou doen. Maar je kan gerust zijn dus…

Hoe is het met Tim en de bult?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend voor je buurvrouw Michelle, kan me heel goed voorstellen hoe ze zich voelde.

Mriek, het gaat op zich goed met Tim. Hij is heel vrolijk en heeft zoals het eruit ziet nergens last van. Hij heeft vandaag alleen ontzettend veel geslapen. Hij werd vanmorgen om 9.00 uur pas wakker. Vanmiddag heeft hij van 13.00 uur tot 17.30 uur geslapen. En vervolgens is hij zoals altijd om 20.00 uur naar bed gegaan en sliep ook zo. Het is een slaapkop, maar hij slaapt nu wel extreem veel. En dat terwijl hij vannacht gewoon goed geslapen heeft en niet wakker is geworden. Alleen de nacht na de val dus een raar nachtje geweest, maar goed kijk het wel even aan.

Jolanda, ik was misschien niet helemaal duidelijk maar we hadden een theedoek om de coolpack gedaan. Maar dat vond hij dus helemaal niks.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja, zoals voor alles is slaap vast ook voor zo’n bult de beste remedie. Fijn dat 'ie zo goed slaapt, des te sneller is het vast genezen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Best kans dat ie wat hoofdpijn heeft enne ik weet uit ervaring dat zo’n buil onwijs zwaar voelt en drukkend. En dat put ontzettend uit. Alleen maar goed dat ie er aan toe geeft.

Groetjes,

Michèle

over dat coldpack gedoe…
wij deden dat ding altijd in een hydrofiele doek, dus het kan niet aan de wond vastplakken want dat risico kun je wel lopen als het zo bevroren is zeg maar.
wij hebben ook van die dingen voor in de koelkast.
dan is het lekker koud maar niet te (met van die blauwe vloeistof)

hoe gaat het nu met m?
maar mijn vraag of hij een hersenschudding had?
ik weet niet of je het ergens toch opgeschreven hebt maar ik kan het zo niet vinden

Bedankt voor jullie reacties, erg lief.

Het gaat gelukkig erg goed met Tim. De bult zit er nog wel en ook de snee is nog goed te zien. Maar de bult wordt steeds minder en zit nog gewoon op dezelfde plek. De kans zat erin dat de bult zou zakken en dat zijn ooglid daardoor dicht kon vallen. Gelukkig is dat niet gebeurd en aangezien het ei al kleiner aan het worden is ga ik ervanuit dat dat niet meer gebeurd.

Nee, Inge hij heeft er gelukkig geen hersenschudding aan overgehouden.

Ja, zou heel goed kunnen dat hij toch vanwege de pijn veel slaapt. Gelukkig merk ik verder niets aan hem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker