Met poep smeren

Bah, Erik heeft weer iets nieuws: met poep smeren. BAH!

Hij heeft het gisteravond én vanavond gedaan. Hij ligt al in bed, poept blijkbaar en gaat smeren. Op de muur, op z’n bedje, etc. Vanavond riep 'ie keurig dat 'ie had gepoept (na gisteren afgesproken), maar toch had hij al gesmeerd. We hebben voor straf z’n nieuwe tractor afgenomen en gezegd dat als hij het nog een keer doet, we ook z’n loopfietsje afnemen. Etc.

Hebben jullie er ervaring mee en nog goeie tips? Ik las op internet dat het op zich niets geks is en dat het bij de leeftijd hoort, maar het kan wat mij betreft gewoon echt niet.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Dat is zeker wel vervelend zeg!
Nee, hier geen ervaring mee maar ik denk dat wat jullie doen, qua afpakken van zijn geliefde speeltjes, dat dit wel goed is.

Hoop dat ie snel van deze viezigheid afstapt!
Straks hebben jullie bruine muren ipv mooi wit!

gr, Danielle

Bah kan me voorstellen dat dit heel vervelend is. Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar kan me voorstlelen dat het ook erg lastig is hiermee om te gaan. Behalve idd heel goed duidelijk maken dat dit niet kan.

Ik weet ook niet of het werkt om speelgoed zoals fietsjes af te pakken, maar je kan het in ieder geval proberen. Hoe lastig het ook is om te doen.

Sterkte en ik hoop dat het snel stopt.

Groetjes,
Sandra

Bah, wat smerig!!!

Uhm… ik probeer even mee te denken…
Zou het misschien helpen om hem voor hij naar bed gaat op de wc te zetten, en hem te vertellen dat hij daar moet poepen (evt. met boekje).

Of anders… de babyfoon aanzetten, misschien hoor je wel als hij zijn luier losdoet oid.

Sterkte ermee, want het is inderdaad lastig om hier iets op te verzinnen.
Hopelijk maakt het tractor afpakken zoveel indruk dat hij het niet mee doet!

Liefs, Anne

@bakmama: zou ik er toch aan moeten geloven? Aan crea-bea doen met m’n zoon? Misschien is dit wel zijn manier om me te vertellen dat hij met mama wil kliederen met verf Slaapzak zal niet lukken, daar zijn we al bijna een jaar mee gestopt omdat hij hem uittrok.

@Anne: de babyfoon staat altijd nog aan, maar desondanks horen we het niet. En hij maakt z’n luier ook niet open, hij steekt er gewoon van opzij een vinger in. We zetten hem 9 van de 10 keer voor het slapengaan op de wc, lijkt niet echt te helpen?

Dat speelgoed afpakken is wel sneu, maar ja…weet het verder ook niet goed. Hopen dat de boodschap doordringt, want straks heeft hij geen speelgoed meer over en dat is natuurlijk ook vrij onhandig

Groetjes,
M

ohjeej! ik moet er stiekem een klein beetje om lachen maar het is totaal niet grappig natuurlijk. ik dacht namelijk toen ik je titel las dat hij tijdens de verschoning ging smeren… maar meneertje trekt zn broek en pamper dus zelf uit? oops! ik heb er geen ervaring mee behalve dan dat ik als baby ooit in de box lag en mijn moeder boven pampers ging halen en ik met HAAR bankpasje alles in mijn haren smeerde over mijn hele gezicht etc. hahahaha ieeekss. vieze baby
enfin… ik vind dat je het zo prima doet hoor, begrijpt hij wel de "afpak methode?"
anders krijgt hij het snel genoeg door vermoed ik… jeetje sterkte met je kleine smeerpoets… ik zie het rico nu nog niet doen, die wordt al akelig als er koek aan zn hand zit

Hij begrijpt de afpakmethode wel, maar ging vanmorgen doodleuk op z’n loopfietsje fietsen en was niet heel lang verdrietig toen hij weer doorhad dat z’n tractor er niet meer was. Dus we wachten af of het zin heeft…

Gatver Inge, dat klinkt ook vies! Erik trekt niets uit hoor, alleen z’n pyjamabroek. Luier blijft gewoon aan, gewoon een paar vingertjes van opzij erin en smeren maar.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FG5jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 10 Apr 2011 11:18:48

hmm nou idd even afwachten dan maar. ik zou gewoon echt heel nadrukkelijk zeggen: ieeeeeeh stinkie stink! nou ruik je helemaal naar de poep, hier ruik maar is.
ruikt dat lekker? nee he… dan handjes wassen met zeep en dan: ruikt dit wel lekker? ja he!
enne ja idd ikw as een smeer baby dit is overigens maar 1 keer gebeurd, volgens mijn moeder was het wel extreem haha anders zou ze het zich niet meer herinneren denk ik

Heb al even gegoogled en het is de anale fase; de orale fase hebben we net achter de rug en hierna volgt de fallische fase. Als we Freud moeten geloven, tenminste… Hoe dan ook, het klopt tot nu toe precies. Niet te streng mee omgaan, maar ook niet te losjes, dat is het advies. Wat dat concreet betekent, staat er dan weer NIET bij, lekker handig

@Inge, gelukkig was het bij jou maar één keer. Vond je het lekker?

Groetjes,
M

hahahhaa heks!
nou ik had volgens mijn moeder daarna 2 dagen buikgriep
maarre wat hield bij jullie de orale fase in? en wat was die laatste nou? ik weet en het woord niet meer en niet wat het inhoudt.

De orale fase is dat ze alles in hun mond stoppen. Wacht, hier een link:

http://home.wanadoo.nl/a.heer/Freud.htm

Groetjes,
M

ja nee dat snap ik Mriek het ging mij om die laatste,
maar ik bedoelde meer wat dat bij jullie inhield omdat we het van tevoren over poep smeren hadden, ik bedoel het kon ook zo zijn dat erik het in zn mond stopte
enne ik zal die link is bekijken dankje!

zit even te kijken maar volgens mij klopt het niet helemaal
ik bedoel
die fallische fase ofzoiets dat heeft rico al een tijdje.
en die oedipale fase ofzoiets (haha wat een namen)
ik bedoel… rico is altijd al een mama’s kindje geweest. en nu sinds kort begint hij wat meer aan papa te hangen.
wel altijd een goede band gehad hoor maar ik bedoel nu is het niet constant: mama toe… als hij gevallen is oid…
maar waarom staat dat in leeftijdscatagorie 5 t/m 7?
die vat ik niet helemaal eigenlijk…

Die fallische fase heeft Erik ook al een tijdje hoor, die leeftijdscategorieën zijn volgens mij gemiddelden en kunnen in elkaar overlopen. En Erik stopt het niet in z’n mond, maar smeert er alleen mee in het rond

Vanmorgen werd hij wakker en poepte hij en riep mij keurig, zónder te smeren. Top dus!

Groetjes,
M

mooooi! peuter streken dus die maar even aanhouden
ja goed maar die mama zoon fase heeft hija ltijd al gehad dus haha ben benieuwd hoe dat dan straks is.

Dat wordt alleen maar erger

Groetjes,
M

hahaha oh yeeahh! 1-0 mama papa

Groetjes,
M

Wat fijn dat het weer goed is gegaan.

Nu vol blijven houden Erik en niet meer gaan smeren

Groetjes,
Sandra

Oh gatsie … wat een boef! Ja moeder Mriek dat is dan de ontkenningsfase :stuck_out_tongue_winking_eye: hij weet nl niet dat je alleen met vingerverf mag verven … Dus hup creabea wij willen u kunstwerk wel even bewonderen…

Psst lastig is dat met straffen… zou zelf denk eerder zeggen dat hij het zelf op mag ruimen (soms ook van wal in sloot) maar toch misschien dat hij het dan begrijpt?! Want als ik speelgoed afpak ben ik zelf ook de pineut … moet ik zelf iets verzinnen wat hij wel mag en is hij oervervelend ben ik bang …