Met je kind in een taxi?

Onze vakantie is geboekt. We gaan weer naar dezelfde camping als vorig jaar en we zitten nu in een bungalow. Vorig jaar zijn we met de auto gegaan. In 2 dagen gereden en een overnachting erbij. Was prima te doen maar toch wel erg vermoeiend. Daarom gaan we nu met het vliegtuig.

Alleen een vraag:
Mag je met je kind van (dan) bijna 2 in een taxi? Daar zitten natuurlijk geen autostoeltjes in? Dit zowel voor naar het vliegveld en naar je bestemming in Spanje.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Deze week is er een ander topic gestart over het vervoeren van jonge kinderen. Staan allerlei links in naar documenten met de offiële regeltjes (zoals bijv. taxi). Wat vervoer in Spanje met taxi betreft zou ik even contact opnemen met een instantie die daar meer over weet. Mogelijk kan Veilig Verkeer Nederland of de ANWB je aan een telefoonnummer helpen.

Zie hier het topic van eerder deze week:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12733

Groetekes, Sje

Ik heb al een beetje zitten kijken op internet. Je mag je kind onder de 3 jaar zonder gordel op de achterbank van de taxi laten zitten… Dit mag alleen in een bus of taxi. Boven de 3 jaar moeten ze in de gordel.

Vind het wel een beetje een eng idee…los op de achterbank…

Over hoe het in Spanje is geregeld kan ik nog niks vinden…
Dus mensen met ervaringen, roept u maar!

Spaanse ambassade hier in Nederland bellen?

Groetekes, Sje

Bij “Taxi in Spanje” kan ik me alleen maar voorstellen dat er helemaal niets geregeld is…

Nou ja, de regels voor vervoer van kleine kinderen is volgens mij al redelijk
op Europees niveau geregeld, maar dat wil niet zeggen dat dat ook overal op dezelfde manier gedaan wordt.

Optie om een auto te huren op het vliegveld?
Van te voren regelen, dan kun je meteen een kinderstoel meebestellen.
Als het alleen voor het heen en weer van vliegveld naar camping is
is dat denk ik een beetje te dure optie.

M.

Eerst wilde we een auto huren maar aangezien er ook familie op de camping heeft dat niet zoveel nut. We zullen niet vaak van de camoing af gaan en mocht dat het geval zijn dan kunnen we een auto lenen. Willen we echt een dag weg dan kunnen we wel een auto huren.

Ik ga maar eens in het rond bellen hoe het geregeld is in Spanje. Als je met je kind in de taxi mag zonder autostoel dan zal het in Sapnje ook ast wel mogen.

Hoi,

In spanje gelden de zelfde regels al hier in nederland. Ze mogen los op de achter bank tenzij ze in een maxicosi kunnen en jullie die meenemen. wij namen haar niet op schoot maar hielden allebei wel een arm om haar heen en deden allen de onder gordel om haar middel. Ik weet als het misgaat helpt dat ook niet veel maar geeft je toch een veiliger idee.

groetjes

lon106

een zitverhoger meenemen in de taxi misschien ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bedankt voor de reactie. Ik was er inmiddels ook al achter dat in Spanje dezelfde regels gelden als in NL. Mijn zoontje is tegen die tijd bijna 2 dus een maxi cosi gaat niet meer.

Het is gelukkig maar een klein stukje van het vliegveld naar de bestemming…