Met hoeveel mnd liepen jullie kindjes?

Mijn dochtertje is nu 15 maanden en loopt nog niet. Ze trekt zich wel aan alles op en stapt aan de bank en rond de tafel. Dit doet ze al sinds ze zo’n 10 a 11 maanden is, dus zeker al 4 of 5 maanden nu, maar daar blijft het bij. Meer dan dit doet ze nogsteeds niet. Aan mijn handen wil ze niet, achter een loopkarretje ook niet. Ik denk dat ze het eng vind. Zodra ik haar recht wil zetten ergens anders dan aan de tafel, de bank of mijn knie, dan trekt ze haar beentjes in zodat ze niet kan gaan staan, maar zodat ze op haar gat beland. Staat ze aan de bank en zit ik zo’n 50 cm bij haar vandaan dat zeg ik: kom maar naar mama toe en strek mijn armen. Ze kan me dan zowat aanraken maar ze doet het niet. Laat haar hoofd op de bank vallen en zegt dan huilerig en stampvoetend: NEE! Kan of beter gezegd moet ik dit gaan stimuleren op 15 maanden en hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen lopen?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 22 Feb 2011 21:49:26

Gewijzigd door - mama1980 op 22 Feb 2011 21:50:11

Gewijzigd door - mama1980 op 22 Feb 2011 21:50:38

De oudste was 12 maanden en 3 weken
De jongste liep los 1 dag voordat ze 11 maanden was.

Groetekes, Sje

Ik zou het niet te veel stimuleren, als ze er aan toe is komt het vanzelf wel. En 15 maanden is nog helemaal niet laat. Tim was 13 maanden en 1 week toen hij los liep.

Groetjes,
Sandra

Coin stapt sinds hij 13 maanden is. Hij kan goed door de kamer lopen, maar heeft er meestal geen zin in. Kruipen gaat sneller. Hij stond al met 10 maanden, dus heeft lang geduurd.

22-12-2009 colin geboren

Hoi,

oudste zoon liep met ca 14 maanden, en jongste met 15 maand.

Groetjes,

De oudste liep met 15 maand en de jongste met 14,5 maand. Dion liep al een tijdje langs vanalles en nog wat en binnen een week ging hij los staan en liep. Dus het kan snel gaan. Marijn heeft er wel een maand over gedaan om echt los te gaan lopen.
De een zegt dat zijn kind loopt terwijl ze nog maar 1 stapje alleen hebben gezet en de anders als de pas goed lopen. Dus kijk niet teveel naar anderen.

Hier liep de kleine meid pas vanaf haar 2,5 jaar.
Dus echt erg is het niet 15maanden ieder kind is anders

Ik ben benieuwd wanneer mijn kleine manneke gaat lopen.

Hoi hoi, hier liep de oudste met iets minder dan 13 maanden en de jongste met ruim 16 maanden, heel verschillend dus… komt vanzelf!

Onze meid liep 2 dagen na haar 1ste verjaardag los. Elk kindje doet het in zijn of haar tempo. Als je kindje bijna 2 is en het wil nog niet lopen zou ik me meer zorgen maken.

Nog geen zorgen maken hoor. Erik liep ‘pas’ met 19 maanden. Dus je dochtertje heeft nog even

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Morgan was maanden toen ze los ging lopen, maar stond al met 8 maanden rechtop. En liep met maanden langs de tafels, ze durfde ook niet echt los te laten.

Groetjes,

Michèle

Hoi mama1980,

de fysio van Julian zei vorige week: in principe ‘hebben ze’ tot 18 mnd. Dat is nog steeds gemiddeld. De gemiddelden liggen tussen 13/14 mnd en 18 mnd. Ook zei ze, als de intentie er niet is om te willen leren lopen, kun je echt niets beginnen. Julian trekt net als jouw dochter zn benen in of gooit ze juist omhoog en wil dan helemaal niets meer. Dan is het dus nog te vroeg zei ze fysio. Wel moest ik het blijven uitlokken. Julian loopt nu sinds kort pas aan de tafel of aan de bank, doordat ik hem lokte met een speeltje. Dat soort dingen moet je blijven doen, maar de echte wil moet vanuit onze kindjes komen.

Succes…
Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn dochter loopt ook net een maand, dus met ruim 15 maanden. Ook zij trok zich al vanaf 10 maanden op en vanaf die tijd “liep” ze overal zolang ze maar ergens aan vast kon houden. Ik zag het ook niet meer gebeuren maar van de ene op de andere dag liep ze los.
Groetjes Nancy

Lilypie Pregnancy tickers

Luka liep met 17 maanden, die was ( en is) liever lui dan moe…
Het komt vanzelf als ze er aan toe zijn, geniet nog maar even an de ‘rust’ met het kruipen. Als ze lopen is het rennen geblazen!

Lilypie Pregnancy tickers

ehm… met 14 mnd geloof ik. stom dat ik dat niet meer zeker weet ik weet dat hij met 13 mnd langs de tafel liep en rond 14 mnd kleine stapjes en vanaf toen ging het heel snel met snel lopen en rennen.

Senne loopt net en is nu 19 mnd dus ze heeft nog ff…

Kijk anders even bij mijn topic over wanneer lopen…

Groetjes van Sascha en Senne

ooooh, nou dan heeft ze idd nog wel even de tijd. Ik geloof best dat het rennen geblazen is als ze lopen, ze is met kruipen nu al zo snel dat ik haar soms amper bij houdt haha! Ik heb hier als voorbeeld het dochtertje van mijn broer en het dochtertje van de buren, liepen allebei rond het jaar, nog iets eerder zelfs. Dus die 2 rennen vrolijk rond en die van ons kruipt er dan achteraan Had dus gedacht dat ze dat wel na zou willen doen, maar niet dus…

mama1980

hahaha ja dat herken ik, rico begon te tijgeren en ineens kroop hij en SNEL!!! haha echt leuk die momenten. hee maar so what al is ze er iets later mee, als ze rond 18 mnd nog niet loopt zou je eens naar het cb kunnen bellen om te informeren maar niet elk kind loopt met anderhalf hoor, rond die periode gebeurd het meestal, wel

Senne kruipt al bijna 5 maanden rond op het KDV tussen allemaal lopende kinderen.
Ze durft gewoon niet… maar ze loopt al wel aan 1 vinger. Eigenlijk heeft ze die ook niet nodig maar goed, das een ander verhaal.

Ze lopen wanneer ze er aan toe zijn…

Sterkte met wachten, ik wacht gewoon met je mee

Groetjes van Sascha en Senne

H.ayley kon met 9½ maand staan en een week later begon ze aan de tafel en de bank te stappen.

Een week voor haar verjaardag begon ze de eerste losse stapjes te zetten en sinds zaterdag (12 maanden en een week) loopt ze helemaal los.

Dat ze al vroeg kunnen staan wil trouwens niks zeggen over het lopen.
De kleine van een vriendin van mij ( scheelt 1 week met mijn dochter) kon al 6 weken voor mijn dochter staan. Maar lopen doet ze nog niet en ze staat ook nog niet stabiel los.