mijn zoontje liep de dag na zijn eerste verjaardag helemaal los. Met 10 maanden achter een karretje en daarna af en toe een stapje of paar stapjes los. Maar dus de dag na zijn verjaardag helemaal los.
groetjes
Ineke
mijn zoontje liep de dag na zijn eerste verjaardag helemaal los. Met 10 maanden achter een karretje en daarna af en toe een stapje of paar stapjes los. Maar dus de dag na zijn verjaardag helemaal los.
groetjes
Ineke
Bo liep met 18 maanden pas. Nog wel binnen de normen en hij was met de geboorte 6,5 week te vroeg, dus officieel moesten we die er nog vanaf treken, dus dan zou het eigenlijk 16,5 maand zijn dat hij liep. Maar goed, ik zeg altijd 18 maand, omdat hij ook echt 18 maand was. En het was nog binnen het gemiddelde, dus tja, ik zou me er nog niet druk om maken. Ze heeft nog 3 maanden de tijd om het gemiddelde te halen!
liefs woezel
Noa liep toen ze ruim 20 maanden was. Ze was over het algemeen wat later op het gebied van de grove motoriek. Ging pas kruipen met 11 maanden en ging pas van lig naar zit toen ze 13 maanden was. Pas toen ze 15 maanden was, ging ze staan aan de bank en tafel. Toen ze ongeveer 18 maanden was begon ze met lopen langs de bank en de tafel.
Bo kon met 10 maanden al zelf zitten, vanauit tijgerstand. Kruipen kon hij echter pas met 12,5 maand. En lopen dus met 18 maand, dit terwijl hij al heel erg lang uit zichzlf kon gaan staan (voordat hij kon zitten zelfs, de gekkerd) en overal langs heen lopen. Ach soms zegt de volgorde ook niks, bo is bv weer heel snel met taal!
liefs woezel
ja mijn dochter is ook snel met taal! Niet normaal hoe die al klets voor haar 15 maanden. Dan zegt ze iets luid en duidelijk en dan denk ik: Hoe heb je dat nou weer geleerd??!! Ze zullen idd het een wel sneller ontwikkelen als het ander.
mama1980
Onze dochter liep helemaal los met 14 maanden. Dus nu bijna een maand.
Zij is daarentegen weer heel erg traag met taal.alleen mama en papa dus.
gr, Jeuly
ik verbaas me er hier over wat ze allemaal al zegt en het dan ook echt begrijpt ook nog. Ze zegt o.a: papa, mama, mee, happen, poes, baby, pop, koek, kaas, bumba, maan, zon, vis, koe, aai, hai, dag, nacht, nat, deur open, deur dicht, stappen, trein, ja en vooral NEE!!! haha! en vergeet vast nog meer. Ook doet ze alle dieren geluiden als waf waf, beeeeh, miauw, boeeee, kwak kwak, etc etc. Knap he
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 23 Feb 2011 22:05:46
Ja, geweldig dat ze al zoveel kan zeggen. Lijkt me echt leuk, maar ook reuze handig. Hopelijk beh=gint die van ons eerdaags ook eens wat meer te vertellen. Ze begrijpt de dingen wel heel goed, maar ja…
Gr, Jeuly
Ja dat heb ik bij bo dus ook, onvoorstelbaar wat hij al allemaal zegt, en ook begrijpt!! Ik kan al hele gesprekken met hem voeren (ok zijn wel allemaal 3 a 4 soms 5 woord zinnetjes) maar goed, behoorlijk veel dus!!! Ik denk ook dat dit de reden is waarom hij eigenlijk niet zo gek vaak een echte driftbui heeft, omdat hij steeds meer begrijpt, en hij steeds meer duidelijk kan maken. Hierdoor voorkom je vaak een boel frustratie!!
liefs woezel
Onze kleine man liep een week voor zijn 1e verjaardag. Ze hadden verwacht dat hij met 9 maanden al zou lopen, maar niet dus. Een flink lange tijd met verkoudheid heeft zijn ontwikkeling een beetje opgehouden.
Dus hier wel al lopen, maar praten helemaal niets. Het ene kindje ontwikkeld zich motorisch gezien snel en de andere is weer sneller met praten. Het komt allemaal vanzelf goed.
En als ze het eenmaal door hebben gaat het heel erg snel.
suc6 ermee
Danielle liep precies met 11 maanden. een week voor dat ze de ringen naar mijn broertje mocht brengen op zijn huwelijk.
Danielle is geboren op 7-1-2010
Nathanael stond met 9 mnd, en met 12 maanden en een dag liep hij los.
Nu moet je echt achter hem aan vliegen want let je even niet op issie zo ergens waar je hem niet kan vinden!
Gelukkig kletst ie de oren van je hoofd dus vind hem altijd wel, maar je moet er wel elke keer achter aan vliegen…
18 maanden is ongeveer de richtlijn inderdaad, maar het verschilt per kind, en elk kindje is anders dus geen vergelijking aan
Nathanael is van 10-06-09