Ik woon in Enschede, en de meste haltes zijn aangepast aan de bussen, zodat je makkelijk in en uit zou kunnen rijden. Maar ik heb de pech dat de halte bij mijn huis nog gewoon heel laag is, en het is zo’n peronnetje waar een fietspad achterlangs loopt. Dat peronnetje is 3 stoeptegels breed, dus daar krijg ik sowieso de wagen al niet over dwars op… Dat word dus schuin instappen, pfff!
Duowagens zijn hier ook gewoon toegestaan, en misschien zijn er hier ook wel aardige chaufeurs die je helpen hoor, maar ik heb het nooit gezien, terwijl ik echt heel veel met de bus ga. Zo zielig als zo’n oud vrouwtje staat te stunte;en met de rollator ook… En de chaufeur kijkt dan gewoon toe, beetje geergerd want anders komt hij te laat… Dan sta ik zelf altijd maar op om te helpen.
Bedoel je met die haltes waar je met de banden tegen aan kan rijden, van die stoepkanten met zo’n ronde hoek…? Tjee hoe leg ik dit uit, hihi! Die hebben ze hier alleen bij de haltes van de busbanen, en zo’n busbaan loopt hier helaas nog niet![]()
Morgen gaan we met z’n 4-en even de stad in, en dan is mijn vriend er bij, dus dan kan ik oefenen
Als het helemaal niks word kan mijn vriend me helpen! Ik ben benieuwd, misschien stel ik het em inderdaat allemaal stukken moeilijker voor dan het is![]()