Meric heeft doorgeslapen!

dag dames, ik ben ontzettend blij dat mijn zoontje van 4 maanden eindelijk heeft doorgeslapen! hoe? nou dat ga ik jullie allemaal vertellen!

Ik was helemaal op van die gebroken nachten…toen kwam ik deze website tegen www.babyslaapgids.nl en heb het gelijk besteld. de babygids dus. ik hoopte echt dat ik resultaat zou zien.

hij werd elke nacht stipt om 3 uur wakker. en ik liep altijd naar hem toe om de speen te geven. terwijl als hij overdag ging huilen liep ik niet naar hem toe en sliep hij automatisch door. zonder dat ik het door had (we denken altijd dat we het goed doen) had ik hem elke nacht die aandacht gegeven! volgens het boekje moest ik hem ook in de nacht laten huilen. mijn man heeft toevallig vandaag vrij dus dachten we waarom proberen we het niet gelijk en dan doortrekken tot de weekend. hij werd dus weer wakker in de nacht en we bleven stil in bed liggen. toen ik goed ging luisteren hoorde ik dat hij eigenlijk niet echt aan het huilen was! maar gwoon aan het zeuren. het was erg moeilijk om te blijven liggen maar we hebben het precies 20 minuten volgehouden. ik hield me hart vast! en ja hoor meneertje was stil na 20 minuten. daarna hebben we niets meer gehoord van hem! normaal kwam hij dan om 6 uur voor de eerste voeding en raad eens! hij werd pas om 6.45 uur wakker! ole ole oleeeeeeeeeeee!

intussen hebben we zijn speen gewoon afgenomen. dit kun je niet afbouwen volgens het boekje en is ook weer iets waar hij zelf nit bij kan dus moet jij het geven dus hij is dan weer afhankelijk van jou! nou ik moet eerlijkj zeggen hij kijkt er niet naar om sinds ik het weg heb gehaald bij hem. nu de verleiding doorstaan om het niet weer tevoorschijn te halen. wat een opluchting! om te voorkomen dat je kleine om de speen vraagt heb ik zelf bedacht om zijn flesjes zo zwaar te maken dat hij wel echt 20 minuten over zijn fles moet doen zodat hij ook geen zuigbehoeft meer heeft…

dames dit was pas nacht 1! er komen er nog meer en ik weet dat het wel eens fout kan gaan maar nit als we consequent blijven. ik hou jullie nog op de hoogte maar tot zover ben ik zeker blij dat ik de babyslaapgids heb aangeschaft. allemaal dingen die je al weet maar een extra duwtje in ons rug hebben we altijd wel nodig! het is gewoon een kwestie van doen!

hoi hoi!!

Wat goed joh! Knap dat jullie doorgezet hebben en nu inderdaad volhouden. Super!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hooooi!

Hier PRECIES HETZELFDE verhaal! Ik heb afgelopen maandag ook die slaapgids gedownload (wilde het niet doen, vond het te duur, maar toch maar gedaan) en wij hebben hem ook laten huilen die nacht (was maar 10 minuutjes nodig, toen sliep hij alweer). Nu heeft hij al twee nachten zelfstandig doorgeslapen, een keer tot 6.45 uur en vandaag tot 6.30 uur! Echt niet te geloven gewoon! Speentje gebruik ik nog wel, dat is het probleem niet echt.

Dus hier ook een blije mama, die na bijna 4,5 maand weer eens kan doorslapen (alhoewel ik nog steeds wakker word, haha).

Ik ben ook alleen bang dat het niet lang duurt! Hopelijk gaat het wel zo goed…

ben blij om te horen dat het bij jou ook gewerkt heeft! ze moeten dat boek op de markt brengen zo kunnen meer ouders genieten van de nacht! het is inderdaad niet goedkoop maar het is het echt waard en wees maar niet bang dat het verkeerd zal gaan hou je gewoon aan de regels en geef je niet over zo komt het echt wel goed! als je baby ineens huilt tijdens het voeden dan ga je toch ook niet gelijk overstappen naar een andere voeding? misschien een raar voorbeeld hoor hahahah maar zo is het wel. en ja dat speen gedoe dat las ik ook in de babygids…het schijnt dat ze dan toch afhankelijk van jou zijn dus je moet blij zijn als de jouwe zijn eigen speen kan vinden snachts dan is het geen probleem. Meric heeft vandaag ook de hele dag zonder speen gedaan dus dat valt tot nu toe gelukkig mee…het scheelt wel een hoop hoor nou heb ik hem een knuffel aangeboden en die kan hij wel snachts zelf vinden werd er vanmorgen mee wakker dus dat is weer anders en schattig ook nog hahaha

ben echt blij om nog meer leuke verhalen te horen over doorslapen ben benieuwd welke methodes moeders nog meer gebruiken…

Wat super dat hij heeft door geslapen!! Had jij trouwens niet eerst een andere gebruikersnaam? Tatlicatlaq ofzo

Liefs

Hoi hoi,

ik was die slaapgids ook al tegen gekomen op internet maar vond hem eigenlijk ook wel duur. Aangezien mijn zoontje al 8 maanden is en nog niet doorslaapt ( heeft nog 2 nachtvoedingen) heb ik hem net toch maar gedownlaod. Ik ga er vannacht gelijk mee aan de slag. Ben benieuwd!

Groetjes Suzanne

Zo, rust is weer teruggekeerd in huis! Vanaf uurtje of 7 slaapt onze zoon altijd heel snel in, MET speen! Om half 11 krijgt hij nog een voeding, maar daarbij valt hij eigenlijk weer in slaap (mag ook niet van de slaapgids, maar ja…). Hopelijk dan morgenochtend weer “laat” wakker (niet 's nachts in ieder geval).

Ik gebruik overdag wel nog gewoon de speen, want hij valt dan altijd wel snel in slaap (wel beetje dreinen, maar hoort erbij). Ik loop dan wel paar keer heen en weer voor zijn speentje, maar blijf dan gewoon boven, in de buurt, geen probleem. Na 5 minuutjes slaapt hij meestal wel.

Zou het ook kunnen komen, dat doorslapen, door het fruithapje? Geen idee, maar misschien heeft hij daar nu ook meer verzadiging door ofzo? Hij begint het steeds lekkerder te vinden en er gaat ook steeds meer in!

Succes weer allemaal vannacht!

ja voorheen had ik een andere gebruikersnaam en email. maar ik kon al een tijdje niet in ikkeben. ik kon wel inloggen maar kon niet reageren niets!

dus maar een nieuwe account geopend. merk dat het sindsdien weer beter gaat thuis kan toch wel een hoop kwijt hier.

Suzanne, dat heb je goed gedaan ik liep ook al 2 dagen te twijfelen van wat als het niet helpt dan ben ik mijn geld kwijt. maar je leest het zelf het heeft al bij 2 mensen gewerkt. het is een kwestie van lezen en toepassen.

Meric heeft vanmiddag van 3 tot 4 (sowieso sinds gisteren) zonder speen geslapen maar om 4 uur was het raak. hij bleef maar huilen tot 17.00 uur. toen maar uit zijn bed gehaald en in bad gedaan voeden etc. nu ligt hij sinds 18.30 uur weer in bed en slaapt als een roos, weer zonder speen. ik was het heen en weer lopen gewoon zat. hij was zo afhankelijk van mij nog waardoor doorslapen ook niet zo makkelijk ging. weet niet of het verband heeft verder. de reden waarom hij vanmiddag zo deed weet ik niet misschien omdat hij niet vol zat want had vorige fles niet helemaal leeg gedronken en we waren continu buiten vanwege een hoop afspraken dan kan hij niet echt slapen zeg maar…dus hij kan overprikkeld zijn hij is echt eenn slaapkop overdag…dus daar ligt het niet aan. ben benieuwd of het morgen ook zo gaat. maar heb het liever overdag dan in de nacht dat wel. vond het erg moeilijk om die speen niet te geven heb het zo gelaten nu is hij al 24 uur zonder speen. ik merk al dat hij snel in slaap valt zonder dat klote ding hopelijk hou ik het nog vol. dus voor mij is het dubbel op! stress in de tent tot het helemaal goed gaat maaar heb me voorgenomen om niet te toe te geven gewoon volhouden heb het eerder ook meegemaakt…van de veranderingen zijn ze vaak erg van slag maar ze wennen er gelukkig erg snel aan…dus we zien het wel moeilijk hoor…voor d enacht ben ik niet zo bang meer…gister heeft hij het goed gedaan hopelijk vannacht ook!

sterkte dames!

Hee,

Blij dat het weer wat beter met slapen gaat. Ik weet wat het is als ze maar blijven huilen Gelukkig heeft Justin sinds een weekje of 2 zijn duimpje gevonden (speentje wilde hij niet) en troost hij zichzelf daarmee. Slaapt hij toch maar mooi even tot een uurtje of 6 's ochtends (vanaf 19.30). Ben ik al erg tevreden mee!

Succes er maar weer mee!

Groetjes Nicole

[/url]

helaas moesten we kappen met de 5e fles. voorheen dronk hij ook 4 flessen maar laatste 2 weken gaven we hem de 5e fles om te kijken of hij doorsliep maar dit was geen succes. hij weigert deze fles omdat hij er waarschijnlijk echt geen behoefte aan heeft. met 4 maanden weegt ons zoontje ook pas 6kg dus misschien is het voldoende wat hij over de hele dag drinkt (180cc per keer). dus we hebben hem gisteren niet wakker gemaakt na zijn flesje van 18.00 uur en hij heeft doorgeslapen tot 4 uur snachts werd even wakker toen viel ik weer in slaap…waarschijnlijk viel het mee met zijn gehuil anders was ik er echt wel uitgegaan toen sliep hij weer verder tot 6 uur. het gaat hier zeker de goede kant op maar we hebben zeker nog een paar dagen nodig om te kijken of het echt werkt. de eerste nacht sliep hij wel door tot 6.45 maar toen hadden we hem ook nog een fles om 22.00 uur gegeven. dit is erg verwarrend voor ons ook maar kan hem niet dwingen om die fles naar binnen te slurpen hij had er ook maar 50cc uit gedronken dus dat viel mee…ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan. moet de deur weer uit voor een hoop afspraken (heb alles voor gister en vandaag gepland omdat mijn vrij was) dus hopelijk gaat het hem goed af want hij slaapt zo slecht in de kinderwagen en de auto baal er ook van om hem overal heen te sleuren nu we met iets nieuws bezig zijn…nicole…je moet er zeker tevreden mee zijn hahaha wou dat de mijne dat nou in 1 keer kon!

Nou, vannacht ging het weer goed! Hij was rond 6 uur wakker, toen hebben we hem er maar uitgehaald en om 6.15 uur de fles. Dan moeten de flessen van vandaag maar een beetje gerekt worden, zodat we vanavond weer uitkomen rond 18.30 uur. Maar dat moet niet al te moeilijk zijn! Kortom, weer een nacht doorgeslapen! Hopelijk verschuift dit tijdstip een beetje richting 7 uur, maar moet allang blij zijn met 6 uur!

Wij geven hem nog wel een voeding om 22.30 uur. Het CB heeft dat ook aangeraden (ook al weegt hij al 7,5 kilo). Ik moet op 5 voedingen blijven tot eind mei (volgende bezoek CB). Hij drinkt zijn laatste fles ook nog helemaal op, hoor…dus kan er denk ik niet ineens mee stoppen. Ik ben nu allang blij dat hij doorslaapt, dat van die flessen minderen komt nog wel een keer. Een ding tegelijkertijd!

hallo,

Vannacht voor het eerst de “slaaptraining” van Lucas toegepast en het viel gelukkig mee. Hij is om 18.30 uur naar bed gegaan. Heeft toen om 17.45 uur een fles met pap en vanillerijstebloem gehad. Daarna werd hij om 22.30 uur wakker, heb ik hem laten huilen en om 22.35 uur sliep hij alweer. Daarna werd hij om 23.40 uur wakker en huilde tot 23.50 uur net toen ik naar hem toe wilde gaan werd hij stil. Een kwartier later huilde hij weer toen ben ik er wel even heen gegaan totdat hij rustig werd. Toen ik weg ging begon hij wel weer te huilen maar dat was maar 3 minuten. Daarna sliep hij tot 03.00 uur toen heeft hij ook maar 4 minuten gehuild en daarna moest ik hem om 06.45 uur wakker maken.
Op zich geen slechte nacht.
Vond het wel heel moeilijk helemaal om 24.00 uur toen duurde het best wel lang en had ik al bijna een flesje gemaakt maar heb het toch maar niet gedaan en dat is maar goed ook. Hij moet het toch leren.
Ben benieuwd hoe het de aankomende nacht gaat.

Het is een heel verhaal geworden maar ben wel positief, het was ook een beetje te gek voor woorden dat een baby van 8 maanden nog 2 nachtvoedingen heeft.

Liefs Suzanne

Waarom geef je hem dan geen voeding meer rond half 11 's avonds? Misschien heeft hij het nog nodig?

Iris ik snap je vraag heel goed heb er ook heel lang mee rond gelopen…met de gedachte dat hij nog zo klein is om met 4 voedingen te doen! maar uiteindelijk werd via de cb en ka aangeraden om hem verder niet te forceren…hij wilde het gewoon niet 18.00 uur was voor hem echt het einde van de dag en daarna wilde hij gewoon slapen en niet meer wakker gemaakt worden…heb toen om de 3 uur voeding proberen te geven maar zelfs daarmee heeft hij moeite gehad wilde het liefst om de4 uur drinken had nog niet zo een trek…ik heb het echt vaak geprobeerd lees mijn eerste bericht laatst nog 2 weken volgehouden maar het ging steeds mis een uur later lukte ook niet dus om 23.00 uur of iets later nog…hij wilt het gewoon niet drinkt het ook absoluut niet leeg…en dat hij snachts wakker wordt is gewoon gewenning want ik weet echt wel hoe hij huilt als hij honger heeft dan moet je snel wezen met flesje klaarmaken anders lijkt het alsof hij afgeslacht wordt! maar als hij om 3 uur ofzo wakker wordt snachts dan is het een soort van aandacht vragen een beetje jammeren en zeuren om een speen…ik merk wel sinds hij van de speen af is dat hij veel rustiger is geworden trouwens! hij is niet meer zo onrustig! hij was zo lief vanmorgen heeft met zijn knuffel zitten spelen en op zijn handjes lopen sabbelen maar was verder heeeeeeeeel braaf in de auto enzo…viel me op! normaal als hij de speen heeft dan zeurt hij al na 10 minuten en kan echt niet slapen terwijl hij net een half uur heeft geslapen in de auto gek he! hij gaat zo eten en dan slapen ben benieuwd of hij net als gisteren ook weer zo gek gaat doen ik hou jullie op de hoogte!

Het was meer aan vraag aan Suzanne. Als je kindje nog om twee voedingen komt in de nacht, is het misschien beter om dan een half 11 voeding te geven? En dan kijken wat hij doet?

sorry verkeer gelezen

Super dat Meric heeft doorgeslapen!
Onze Lenna is nu 4,5 maand en ze slaapt sinds ongeveer 5 weken niet meer door… eerst dachten we ‘sprongetje’, zal het misschien ook wel geweest zijn… maar goed ik las dit gisteren en dacht ik ga het ook gewoon proberen. Dus vannacht om 2:30 werd ze weer huilend wakker (nou ja, meer zeurend, jengelend) en ik heb haar laten huilen. Na een half uur huilde ze nog, en na 3 kwartier hebben we het maar opgegeven… werkte niet dus. Heb je misschien tips??!

Groetjes Elly

gister nacht heeft de mijne ook om 2 uur gehuild. dit keer van de honger. ik kon het aan zijn gehuil horen. ik snap er niks meer van of ik nou 4 of 5 flessen moet geven. de ene dag kan hij zonder die 5e fles en de ene dag moet hij hem hebben. we hebben per direct besloten om gewoon tot 6 maanden die 5e fles te geven. totdat hij toe is aan bijvoeding. hoeveel hij ook laat staan we gaan eht gewoon geven.

Lenna heeft het toch goed gedaan vind ik maar hoeveel flesjes krijgt zij dan? was het niet van de honger? want om aandacht huilen ze niet zo hysterisch…staat ook in de babygids. als het niet van de honger was wil ik graag weten wat je qua tijd hebt bijgehouden. heo lang heeft ze bijv. gehuild maar hoe ze heeft gehuild is belangrijker. als ze echt hysterisch huilt dan is er echt iets aan de hand. als ze een soort van zeurt of jammert dan kun je haar ongeveer een uur aanhoren…op gegeven moment geven ze zich wel over. meestal duurt het niet langer dan 20 minuten. maar kan ook langer duren. ik zou eerst kijken of uitsluiten of er niet iets anders aan de hand is daarna kun je die methode echt toepassen. ik zal je een voorbeeld geven: wij zijn tegelijktertijd ook gekapt met Zantac omdat we wilden kijken of hij al zo ver was, hij heeft namelijk last van maagzuur…toen merkte ik dat hij overdag niet langer dan 35min. kon slapen! dus we hebben gelijk Zantac weer gehaald en hij heeft vanmorgen opeens wel 2 uur achter elkaar geslapen. ook niet de bedoeling) maar goed…dus wat ik bedoel is eerst even uitsluiten of ze niet ergens anders last van heeft…honger, reflux etc. etc…daarna moet het geen probleem zijn vind ik! laat even weten hoe het vandaag eraan toe gaat en of je iets heb opgemerkt uit mijn verhaal misschien kan ik je dan meer helpen…stertke meid het is even volhouden maar we komen er echt wel! nu krijgt de mijne Zantac en 5e fles dus we moeten helemaal opnieuw beginnen met de nieuwe methode…ik merk dat we echt op een slechte timing zijn begonnen maar nu heb ik er volle vertrouwen in…

Bedankt Selma voor je reactie.
Nee, ze huilde niet hysterisch, t was meer zeuren, jengelen… Alleen toen dit ruim 3 kwartier duurde toch maar de fles gegeven.
Ze mag op 4 flessen… maar we geven haar er nu ook gewoon 5 op een dag… sinds ze niet meer doorslaapt. En hoe laat we de laatste fles geven maakt niet uit, ze komt toch altijd rond 2:30 weer… misschien had ik nog ff moeten volhouden vannacht. Ze is een pittig meisje, een echte volhouder . Gaan het gewoon vannacht weer proberen. Ze heeft die voeding echt niet meer nodig, want ze heeft voor dit begon weken doorgeslapen. Soms van 7 tot 7! Dus ik weet bijna zeker dat dit gewoon gewenning is. Wat ik wel gedaan heb vannacht is haar 2x haar speen geven… had ik misschien ook niet moeten doen…

Groetjes Elly

sorry meid lees er over heen…je zegt dat ze ongeveer 45 minuten lang heeft liggen jengelen…hoe moeilijk het ook is gewoon blijven liggen in je bed. dat is de truck! meer tips kan ik je hierover echt niet geven. op een gegeven moment moet het echt ophouden. ze houdt het geen 4 uur lang vol daar moet je vanuit gaan en je zelf gerust stellen dat ze toch niet echt huilt…ik denk dat ze extra last had van doorslapen! vandaar dat het langer duurde. op een gegeven moment wordt het jammeren steeds zachter en ze stoppen er opeens mee echt grappig dan is het doodstil…je moet gewoon naar je gevoel luisteren als je zeker weet dat ze alleen amaar jammert en niet echt hysterisch huilt dan moet je gewoon blijven liggen. er komt echt een moment dat ze vanzelf opeens stil wordt dat beloof ik je zelfs! de volgende nacht zal het zelfs korter duren. ik weet dat 45min erg lang zijn maar mijn man en ik gingen toen heel rustig naar boven om een sigaretje te roken op de zolder met de deur dicht…we konden hem net nog horen maar we gingen gezellig kletsen zodat we niet zo gefocust waren op hem zo leek de tijd sneller te gaan…want het is gewoon erg moeilijk om je kleine zo aan te horen…het is ook voor haar best wil. laat haar lekker zelfstandig doorslapen daarbij moet ze jou hulp niet nodig hebben. ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. eigenlijk zat je op de goede spoor jammer dat je het opgaf maar dat geeft niet! misschien sta je vannacht veeeeeeeeel sterker in je schoenen! heel veel sterkte meid! we komen er echt wel!!! sorry voor het lange verhaal