dag dames, ik ben ontzettend blij dat mijn zoontje van 4 maanden eindelijk heeft doorgeslapen! hoe? nou dat ga ik jullie allemaal vertellen!
Ik was helemaal op van die gebroken nachten…toen kwam ik deze website tegen www.babyslaapgids.nl en heb het gelijk besteld. de babygids dus. ik hoopte echt dat ik resultaat zou zien.
hij werd elke nacht stipt om 3 uur wakker. en ik liep altijd naar hem toe om de speen te geven. terwijl als hij overdag ging huilen liep ik niet naar hem toe en sliep hij automatisch door. zonder dat ik het door had (we denken altijd dat we het goed doen) had ik hem elke nacht die aandacht gegeven! volgens het boekje moest ik hem ook in de nacht laten huilen. mijn man heeft toevallig vandaag vrij dus dachten we waarom proberen we het niet gelijk en dan doortrekken tot de weekend. hij werd dus weer wakker in de nacht en we bleven stil in bed liggen. toen ik goed ging luisteren hoorde ik dat hij eigenlijk niet echt aan het huilen was! maar gwoon aan het zeuren. het was erg moeilijk om te blijven liggen maar we hebben het precies 20 minuten volgehouden. ik hield me hart vast! en ja hoor meneertje was stil na 20 minuten. daarna hebben we niets meer gehoord van hem! normaal kwam hij dan om 6 uur voor de eerste voeding en raad eens! hij werd pas om 6.45 uur wakker! ole ole oleeeeeeeeeeee!
intussen hebben we zijn speen gewoon afgenomen. dit kun je niet afbouwen volgens het boekje en is ook weer iets waar hij zelf nit bij kan dus moet jij het geven dus hij is dan weer afhankelijk van jou! nou ik moet eerlijkj zeggen hij kijkt er niet naar om sinds ik het weg heb gehaald bij hem. nu de verleiding doorstaan om het niet weer tevoorschijn te halen. wat een opluchting! om te voorkomen dat je kleine om de speen vraagt heb ik zelf bedacht om zijn flesjes zo zwaar te maken dat hij wel echt 20 minuten over zijn fles moet doen zodat hij ook geen zuigbehoeft meer heeft…
dames dit was pas nacht 1! er komen er nog meer en ik weet dat het wel eens fout kan gaan maar nit als we consequent blijven. ik hou jullie nog op de hoogte maar tot zover ben ik zeker blij dat ik de babyslaapgids heb aangeschaft. allemaal dingen die je al weet maar een extra duwtje in ons rug hebben we altijd wel nodig! het is gewoon een kwestie van doen!
hoi hoi!!