Meric heeft doorgeslapen!

mama van Lenna mijne heeft ongeveer 2 maanden lang zonder die fles gedaan en sliep ook van 6 tot 5. ik geloofde er ook heel heilig in dat ze het neit nodig hebben. maar we vergeten soms dat ze met 4 maanden al aan bijvoeding mogen. die sla ik nu over. maar ik merk toch dat hij iets extras nodig heeft sinds hij 4 maanden oud is. heel gek is dat maar je moet je daar gewoon van loslaten. hoe moeilijk het ook is. wat het was zal het niet meer worden. in ieder geval nu niet. heb me eindelijk bij neergelegd. waarom slapen de babys met 5 voedingen veel beter dan de mijne vroeg ik me altijd af. of waarom geeft 80% 5 flessen en de rest 4 flessen…ze hebben het misschien een tijdje niet nodig maar op een gegeven moment toch weer wel. ik heb me erbij neergelegd…tot 6 maanden gaan we het geven en hij stopt er zelf wel een keer mee. nu gaat het in ieder geval niet lukken. ik baal er ook van dat hij van 7 tot 2 uur snachts lekker doorslaaapt en dan hysterisch begint te huilen van de honger. waarom niet om 22.00 uur dan??? vraag ik me af. soms moet je gewoon anders proberen. dan gaat het misschien beter met ze. en kijk moschten ze daar echt geen behoefte aan hebben na 2 weken geprobeerd te hebben kijken of ze dan wel doorslapen! misschien is het een periode en gaat het wel over…dat van die speen blijft voor mij ook lastig. probeer het echt niet te geven maar stiekem denk ik er ook aan en dan denk ik jeetje wat makkelijk zeg hup speen hou je mond en ga slapen…daar komt het echt op neer…maar hij doet het nu al 48 uur zonder speen. en hij mist het echt niet. hij huilt gewoon of om voeding of uit gewoonte. meer niet. die speen hebben ze echt niet nodig. is wel een redding af en toe maar zo komj e ook nergens natuurlijk. zo los je de echte oorzaak van hun gehuli echt niet op tenminste zo denk ik erover hoe hard het ook klinkt de rest mag het echt zelf weten hoor dit is puur mijn eigen mening voor mezelf hihihi

@Iris
Heb ik ook aan gedacht maar hij is nu 8 maanden en krijgt overdag 3 1/2 fles (soms zelfs 4) plus zijn groente, brood en avondeten dus eigenlijk is dat meer dan genoeg. het ging de tweede nacht ook wel al beter.

Groetjes

Gewijzigd door - M-Suzanne op 17 Apr 2010 17:53:00

Ha ladies!

Hier vannacht weer een goede nacht gehad, meneer was om 6.45 uur wakker (wel na een fles van 23.00 uur). Alweer de 5e nacht op rij (nou ja, eerste nacht wel even laten huilen, maar daarna alleen maar doorgeslapen). Volgens mij heb ik hem echt heeeeeeel eventjes gehoord vannacht, maar dat weet ik zelfs niet eens meer, dus dat viel hartstikke mee!

Nogmaals, ik denk echt dat een kind er aan toe moet zijn om door te slapen, want ook wij hebben van alles geprobeerd; voeding voor hongerige babies, rijstebloem, steeds minder water met minder poeder geven 's nachts, etc. Uiteindelijk van de week dus maar besloten om hem eventjes te laten huilen en het klinkt heeeeel raar, maar dat was echt de truck (in ons geval). Daarna dus 4 nachten zelf doorgeslapen, zonder huilen. Ik snap er zelf ook werkelijk niets van!

Maar snap heeeeeeeeeel goed jullie frustratie, want wij hebben dat ook gehad! Ik geloofde mensen niet als ze zeiden dat het doorslapen ineens zou komen, dat je op een dag wakker wordt en dat het gewoon gebeurd is. Nu hebben we het wel een beetje geforceerd (door hem te laten huilen), maar de nachten daarna waren echt een verademing…

Succes allemaal! Ik blijf jullie verhaaltjes volgen…

Wat goed Iris! wat een verademing he! hoeveelste nacht is dit nou voor de jouwe??? spannend hoor lijkt goed te gaan denk niet dat het vanaf nu anders zal gaan hoor! even afkloppen hihihi
Suzanne het is inderdaad teveel voor 8 maanden maar dat geeft niet je hebt het spelletje nu door ik zal zeggen hou lekker vol! je zegt het zelf huilen en dan weer in slaap vallen…zo hoort het ook op een gegeven moment weet de jouwe ook hoe laat het is en dat het gewoon voortaan anders moet gewoon volhouden meid!

zo dames ik kan gewoon niet slapen van de zenuwen. even een update:
ik wilde heel graag de 5e fles blijven geven totdat mijn man hier ingreep. hij vond dat ik teveel door elkaar doe en dat ik consequent moest blijven. we hebben het natuurlijk al een paar weken achter elkaar geprobeerd en het lukte maar niet om die 5e fles binnen te krijgen dus mijn man was het er absoluut niet mee eens om de kleine hiervoor wakker te maken gisteren om 22.00 uur. ik voelde me letterlijk niet op me gemak vanwege de vorige nacht nog. dus maar zo gelaten en een filmpje gepakt. intussen ben ik in slaap gevallen op de bank tot een uur of 2 snachts. mijn man sliep nog niet hij maakte mij wakker om naar bed te gaan. toen ik vroeg of de kleine al wakker was geweest vertelde hij mij dat hij als een roos lag te slapen en niets van hem had gehoord. dus eenmaal naar bed kreeg ik geen oog dicht tot nu toe hij is gewoon door gaan slapen! dus sinds gisteren 19.00 uur tot nu toe. ik ga hem zo wakker maken voor zijn voeding ik ben helemaal op van de zenuwen…dit heeft hij natuurlijk veel eerder ook gedaan maar voor mijn gevoel is dat heel lang geleden dit beschouw ik als de eerste nacht met goed resultaat. en hoop dat er nog meerdere nachten komen…maar dan hoop ik dat ik ook slaap!!!

ik hou jullie nog op de hoogte maar het lijkt wel alsof het einde in zicht is! sterkte dames!

Gefeliciteerd, joh! Superfijn! Misschien niet zo fijn dat je zelf amper geslapen hebt, maar dat is nu even minder belangrijk, toch? Straks slaapt het hele gezin weer lekker en daar gaat het om!

Hier ook weer een goede nacht! Rond 6 uur hoorde ik hem, daarna was het nog 20 minuutjes stil (weet niet of hij toen sliep of wakker was) en toen heb ik hem uit bed gehaald (lag rustig om zich heen te kijken). Half 7 de fles en nu eigenlijk alweer op bed! Wel wat vroeger dan anders (rond 8 uur al), dus geen twee uur wakker, zoals normaal eigenlijk. Waarschijnlijk was hij dan dus wel helemaal wakker om 6 uur, maar heeft toen niet gehuild. Doet hij uberhaupt niet 's ochtends als hij wakker is (ook even afkloppen). Maar in ieder geval, weer een topnacht, de zoveelste op rij! SUPER! Ik ben echt nog steeds elke ochtend verrast dat het weer gelukt is…

Jaaaa! Het is hier ook gelukt vannacht.
Om half 2 begon ze te jengelen… al gauw werd het minder… was ze een paar minuten stil en begon dan weer een beetje… na 3 kwartier was ze echt stil. We hebben haar daarna nog een paar kikjes horen geven maar das alles! Vanmorgen werd ik wakker om 8:15! Meteen even wezen kijken… en ze lag lekker te slapen. Om 9:00 begon ze te kletsen en nu is mn man haar t flesje aant geven. Dus ze heeft vanaf gisterenavond 21:30 bijna het klokje rond geslapen. Hopelijk is dit de eerste nacht weer van velen dat ze doorslaapt.

Groetjes Elly

top om te horen dames!!! ik heb de mijne uit laten slapen ik dacht laten we eens kijken tot hoe laat hij gaat slapen…hij werd dus pas om 7.00 uur wakker dus ook een hele klok rond! 7 tot 7 super knap van hem! ik ben ook nog steeds verbaasd hoor en overdag doet hij het opeens beter dan anders…even afkloppen hoor ben zo bang dat het zo weer verkeerd gaat maar goed nu is de aanpak ook anders we weten er in ieder geval mee om te gaan hihihi

als dit langer dan een week duurt dan mag deze topic wat mij betreft sluiten hahahaha of als informatie voor andere moeders dienen…goed om te horen dat het bij jullie ook goed gaat mama van Lenna…hoop echt dat je wat aan onze ervaringen had!

succes verder!

dames het was vannacht echt een drama. hij werd om de uur wakker. ik was zo moe dat ik niet heb kunnen bedenken dat hij misschien honger had…steeds maar weer in slaap gevallen na het aanbieden van de speen. voel me echt schuldig. ik snap niet hoe dat kan. de ene dag doet hij het goed de andere dag gaat het helemaal berg afwaarts. ik heb er weinig vertrouwen in jammer genoeg. ik vermoed dat Meric ook veel lucht binnen krijgt sindskort tijdens het drinken van een fles. vanwege nutriton die ontzettend veel schuimt de laatste week. voorheen was het nooit zo erg sinds ik de nieuwe pak heb geopend is het zo. ik heb Nutricia maar gebeld ik word nog teruggebeld…weet niet of het verband heeft maar had het vermoeden dat hij veel krampjes had en dat vermoeden had ik al toen hij zijn fles zat te drinken en ik hoorde geen geklok meer tegen het einde het was net of hij schuim naar binnen zat te drinken maar hij was pas 8 minuten bezig met de fles! normaal doet hij 20 min. over een fles ik snap er echt niks meer van dus ik had het al geraden dat het vannacht niet zo goed zal gaan als gisteren…ik ben echt helemaal radeloos…

vannacht heeft meric wel doorgeslapen. wij hebben gisteren ontdekt dat hij ontzettend veel last van krampjes had. dit kwam door rijstebloem. daar zijn we onmiddelijk mee gekapt en nu heeft hij wel lekker doorgeslapen. eerder met 3 maanden hadden we het ook al geprobeerd toen kreeg hij ook erg last van zijn buik maar nu hij 4 maanden oud werd mochten we het nog eens proberen van de cb. geen succes. maar intussen zijn we ook achter gekomen dat babys zeker geen rijstebloem nodig hebben om door te slapen. hopelijk gaat het vanaf nu weer goed.

Wat fijn dat het vannacht weer goed ging! Ook hier is het weer goed gegaan, hij heeft tot 6.45 uur geslapen! Vandaag officieel een hele week, dus hier alleen maar blijheid!

Wij hebben ook gemerkt dat rijstebloem voor krampjes zorgt! Wij dachten dat hij ook zou doorslapen met rijstebloem, maar het tegendeel was waar. Hij ging er alleen maar meer van huilen! Ik mocht van het CB zelf in elke fles 1 of 2 schepjes doen (dus de hele dag door). Nou…ik heb het geweten, na een dag was het huilen! Dus daar zijn we ook mee gestopt. Doe nu nog wel 1 schepje in de fles van half 11, maar heb ook het gevoel dat dat niets helpt. Hij heeft er in ieder geval geen last van, maar of hij er nou echt van doorslaapt? Denk het haast niet…

Ik ben nog steeds verwonderd dat het zo goed gaat, hoor! Vraag me nog steeds af of het komt door die ene nacht laten doorhuilen (10 minuutjes) of dat het gewoon zijn tijd is. Zullen we nooit achterkomen, denk ik!

In ieder geval een heeeeeeeeeeeeeeele blije mama hier! Het hele leven ziet er ineens zo anders uit, hahahaha!

Hier blijft het ook goed gaan, fijn inderdaad Goed slapen maakt de wereld zoooveel leuker hahaha!

Lilypie First Birthday tickers

Ha Linette, ook fijn voor jullie! Wat is de wereld toch mooi, he? Met een goed slapend kind…

Ben benieuwd wat het volgende topic is waar ik jullie weer tegenkom!

zoooooo wat ben ik toch blij dat ik gekapt ben met rijstebloem! hij slaapt nou overdag gewoon steeds 2 tot 2 en half uur achter elkaar! geen krampjes meer of ze zijn heel erg minder geworden (met behulp van infacol)…hij heeft vanmorgen dan om 7 uur gegeten dus was heel erg benieuwd of hij standaard om 10 uur weer zou komen maar hij sliep door tot half 11 dus heb zijn voeding pas om 11.00 uur gegeven. dus nu is zijn schema ook aangepast naar 7,11,15,19 uur…hopen dat dit een week lang duurt echt ben echt zo bang dat alles weer mis gaat net als de afgelopen dagen…was heel erg teleurgesteld…idd een heel ander wereld als je kleine doorslaapt heb gelukkig dit keer zelf ook geslapen in de nacht en voel me stukken beter ik ben erg trots op mijn aapje jullie ook hoop ik hahahaha

vannacht heb ik zelf doorgeslapen! hahaha echt te gek voor woorden…ik lag al 2 nachten te wachten op zijn kreetjes maar die kwamen maar niet dus vannacht ben ik als een blok in slaap gevallen ik werd wakker om zijn gehuil…had het gevoel dat het nog vroeg was. toen ik op de klok keek was het al 06.00 uur. dit is al de derde nacht dat hij doorslaapt. hier gaat het goed.

nog meer dames die dit hebben ervaren en is het verder goed gegaan of zijn ze wel eens teruggevallen in hun oude slaappatroon?

wat ik ook heb gemerkt is dat hij nu wel veel meer huilt overdag. weet niet of het met een sprong te maken heeft hij is net 20 weken oud. maar hij huilt echt abnormaal veel overdag en kan zich absoluut niet vermaken in de box of elders soms huilt ie zelfs op mijn schoot…gaat het eindelijk snachts goed komt dit er weer bij…kan de rust niet echt vinden heb ik het idee

Hier ook weer een goede nacht! Nou ja, we hebben hem rond 5 uur eventjes gehoord en is toen in slaap gevallen tot rond 6 uur. Toen ben ik maar opgestaan en heb hem eruit gehaald, rond 6.15 uur toen de fles. Maar ben verder goed uitgekomen met de rest van de flessen vandaag. Morgenochtend hopelijk ietsjes later dan 6 uur!

Verder heeft hij overdag heel goed geslapen! Meestal slaapt hij in de ochtend maar een uurtje, was vandaag bijna 2 uur. Tussen de middag verschilt ook heel erg, maar dat was vandaag bijna 3 uur (wel twee keer wakker geworden, waarbij ik 1x het speentje gegeven heb). En dan aan het einde van de dag nog bijna een half uur in de wandelwagen! Hopelijk wil dit niet zeggen dat het vannacht niets wordt…

de mijne werd gisteren ook iets eerder wakker rond 6 uur dus. vond het niet zo erg. zo gelaten hele schema aangepast. maar vanmorgen weer om 7 uur wakker! hij moet er ook aan wennen denk ik. we hebben hem ook 30 seconden gehoord om 01.00 uur. hij sliep gewoon vanzelf weer verder. wat een andere wereld opeens nu hij doorslaapt jeetje ben echt apetrots op hem hihihihi…ook dat hij dit nu zelfstandig kan ben ik zeker trots op. 2 vliegen in 1 klap! geen speen meer en doorslapen in de nacht…ben echt ontzettend blij wat een verademing…