Menstruatie blijft uit-Update: ben ongesteld!

Hoi meiden,
Allereerst ik ben niet zwanger…

Zoals een aantal misschien wel weten ben ik in februari gestopt met de pil, omdat wij een wens hebben voor een 2de kindje. Ik wilde graag alvast stoppen met de pil, zodat mijn lichaam weer even “normaal” kan worden en mijn normale cyclus weer opgang kan komen.
Nu ben ik alleen nog steeds niet ongesteld geworden en maak me er eigenlijk een beetje zorgen om.
Ik ben in het verleden wel vaker gestopt met de pil en werd dan steeds weer na ongeveer 28 dagen ongesteld (en was mijn ms altijd redelijk regelmatig)…nu dus niet…

Ik heb internet al een beetje rondgesnuffeld, maar wordt daar niet echt wijzer. De dokter wil ik ook nog niet bellen (als ik in mei nog niet ongesteld ben geworden ga ik haar wel bellen, dan ben ik nl alweer 3 maanden verder).

Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben. Elk lichaam is natuurlijk anders, maar omdat ik bij de vorige keren gewoon wel snel ongesteld werd vind ik het zo gek. Na de bevalling van Dani ben ik na ongeveer 2 maanden weer begonnen met de pil, ik was toen nog niet zelf ongesteld geworden. Kan het daar ook mee te maken hebben?

Gewijzigd door - Saro op 02 Jul 2010 22:48:25

Heb je wel getest dat je zegt ik ben niet zwanger??? Condoom zegt namelijk niet alles he

Maar ik heb er geen ervaring verder mee meid. Misschien andere dames.

Groetjes,

Michèle

@ Michele Ik heb verschillende keren een test gedaan (ook omdat we geen condoom gebruiken) en het dus mogelijk is dat ik zwanger zou zijn, maar die waren negatief. Verder zijn er ook geen andere aanwijzigen dat ik zwanger zou zijn, dus dat kan het niet zijn.

Ik ben voor de geboorte van Jurian ook gestopt met de pil slikken. En toen bleek wel wat het voor rotzooi (wat ik straks toch weer ga slikken ) is … ben daarna nl 6 maanden niet ongesteld geweest. Wel de krampen en het gevoel dat het kwam … maar niks! Het is heel vervelend, omdat je niks relax kan doen. Je gaat niet ontspannen zwemmen bijv.

Ik was toen wel 3x naar de huisarts geweest en die zei we wachten het minimaal half jaar af … en gaan dan verder onderzoeken. Volgens hen kwam het wel vaker voor maar half jaar is wel de max die ze aanhouden om je lichaam het zelf te laten regelen.

Lilypie In verwachting Ticker

@ miniboy
Ja precies, heb ook steeds wel het gevoel dat het moet gaan beginnen, maar idd niets.
Bij jou duurde het dus 6 maanden. Tussen Jurian en nr 2 ben jij niet meer aan de pil geweest toch? Bij Dani had ik het nl niet, maar blijkbaar kan dat dus ook per keer verschillen.
Ik hoop echt dat het snel weer een beetje “normaal” op gang komt.

Nee ik heb daarna nooit meer de pil geslikt … maar ga het denk na de volgende bevalling wel weer doen.

Hoop met je mee dat het snel weer beetje op gang komt en … bij twijfel gewoon naar de huisarts gaan hoor. Misschien kan die je wel gerust stellen…

Wat vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Ik heb het wel vaker gehoord bij mensen die de pil slikte dat het na het stoppen een tijdje duurde voordat ze voor het eerst ongesteld werden. Eerst werd het natuurlijk geregeld en dan ineens moet je lichaam het zelf doen. Wel heel vervelend die onzekerheid. Zeker omdat jullie gewoon graag zwanger willen worden. Hoop dat je het snel wordt. Hihi of dat je natuurlijk zwanger bent, maar helaas heb je dat al getest.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Meiden,

Zeg nooit nooit ondanks dat je zwanger kan zijn kan een test negatief blijven

Toen ik stopte met de pil ben ik ook 4 maanden niet ongesteld geweest. Daarna kwam het pas op gang. Ik ben destijds wel naar de huisarts geweest, maar die zei dat als ik na een jaar nog niet ongesteld zou zijn, ik dan aan de bel moest trekken. Dit ook omdat ik daarvoor heel lang aan de pil ben geweest. Meer dan 10 jaar.

Groetjes Natasja

Ik moet dus echt gewoon veel geduld hebben.
Ik vind het alleen allemaal zo onzeker. Ook omdat ik bij vorige keren stoppen met de pil gewoon snel ongesteld werd. En ik ben pas weer ruim een jaar aan de pil (daarvoor wegens zwangerschap en zwanger worden ongeveer 2 jaar niet).
Nou ja ik kan ook niets anders doen dan wachten…de dokter ga ik over een aantal weken wel bellen, maar die zal waarschijnlijk toch zeggen dat ik geduld moet hebben.

Wat jij ook zegt Sandra, als je dan weer graag voor een 2de wil gaan (en dat kan ook zo 1 jaar of langer duren voordat het lukt) dan is het wel fijn als je ms weer gewoon op gang komt.

@ lieke33: ik ga er toch wel vanuit dat de testen klopten. Heb verder ook geen andere verschijnselen. Mocht ik ineens trek krijgen in augurken met slagroom dan ga ik toch wel twijfelen

Hoe gaat het nu Saro?

Ben je inmiddels al ongesteld geworden of bij de dokter geweest?

Groetjes,
Sandra

Wat lief dat je er aan denkt.
Nee nog steeds niet ongesteld geworden
Vorige week op het punt gestaan om de HA te bellen. Had erg last van mijn onderbuik en voelde me niet helemaal oke. Het lijkt ook wel of mijn buik meer opgezet is. Vorige week ook voor de zekerheid nog een test gedaan, maar helaas!!
Aangezien het de afgelopen dagen weer wat beter gaat toch de HA nog niet gebeld.

Aan de ene kant twijfel ik ook om heen te gaan, omdat ze waarschijnlijk toch zal zeggen dat ik geduld moet hebben…maar aan de andere kant kan ze me misschien ook wat geruststellen…

heb je stiekem de prik pil gehad ipv de normale?
dan ben je ook 3 mnd niet ongesteld… sorry heel flauw maar als je laatste pil een prikpil geweest is is het ook nog wel logisch.
snap dat je je erge zorgen begint te maken en ik zou wel naar de dokter gaan.
die hoort die verhalen vast vaker dus als je je echt zorgen maakt, gewoon gaan hoor.
ik weet ook neit wat het verder kan zijn…
en ze kunnen je trouwens echt geruststellen als er niks mis is,
maar misschien kunnen ze via een inwendige echo kijken wat er mis is?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik herken je verhaal heel goed, En misschien is het raar zeggen, maar laat het even los… Ik heb het op een gegeven moment los gelaten, en maar gewoon gewacht tot ik ongesteld werd, en toen kwam het zo…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Als het je zo bezig houdt … waarom dan niet gewoon toch even naar de huisarts. Misschien heb je dat zetje in je rug juist wel nodig om je rust te vinden? De dokter vind het echt niet raar… en als hij/zij dat wel vind is ze zelf raar!!

Onzeker he als het allemaal zolang moet duren…

Wat balen joh dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Kan me ook voorstellen hoe moeilijk het is om het los te laten. Tenslotte zit je er toch op te wachten, omdat je graag zwanger wilt worden.

Ik zou toch net als wat mini-boy al zegt contact opnemen met de huisarts. Wie weet stelt dat je idd gerust en ben je er daarna minder op gefocust waardoor het vanzelf komt. Weet natuurlijk niet of het werkt, maar je kunt het altijd proberen. Een huisarts vind het helemaal niet raar als je daarvoor belt. En voor het zelfde geld weet hij wel iets om het weer op gang te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Jullie hebben gelijk hoor, moet eigenlijk gewoon een afspraak maken bij de dokter. Maar ben ook weer zo’n muts dat ik niet voor niets naar de dokter wil.
Maar misschien heeft ze wel tips voor me.
Het is niet zo dat ik er elke minuut van de dag aan denk, maar het houdt je wel bezig. Zeker ook omdat ik toch regelmatig soort van kramp in mijn onderbuik voel etc En omdat ik ook steeds denk…zal er wat met me aan de hand zijn? hoelang kan het nog duren?..en wie weet hoelang ik er daarna over doe om zwanger te raken…en het hoeft niet altijd goed te gaan…nou ja genoeg om over na te denken, haha

Ik kan tussen 15.00 en 16.00 bellen als ik een afspraak wil maken. Denk dat ik het toch maar doe.

Goed van je dat je gaat bellen.

Echt doen he!

Groetjes,
Sandra

Nou heb de dokter gebeld en kan donderdagochtend bij haar terecht.
Ben benieuwd wat ze voor me kan betekenen. Vind het toch altijd wel spannend om naar een dokter te gaan.

Wat fijn dat je voor donderdag een afspraak hebt.

Ik hoop voor je dat ze je verder kan helpen.

Hou ons op de hoogte he!

Groetjes,
Sandra