Mening over boodschappen tijdens onze vakantie

Echt waar, ik ben het met het overgrote deel van de Dames hier eens, maar ik zou die 45 euro (hoe erg je het ook vind) overmaken, en nooit, maar dan ook nooit meer mijn kind daar laten slapen! Dan is het helemaal klaar voor mij, als ze geen geld hadden, of bijzondere kosten hadden gemaakt is het daar aan toe, maar waar hebben we het over, brood en kiwi’s, dat ze die maar stoppen waar de zon niet schijnt! BOOS!

Weet je wat nog goed kan ook? Dat ze zelf niet eens door hebben dat het raar is. Dat ze er niet eens bij stilstaan dat ze die boodschappen ook gedaan zouden hebben als die kleine mannen daar gelogeerd zouden hebben en dat ze dan geen bonnetjes ingeleverd zouden hebben.

Kan goed hoor dat ze zich gewoon echt van geen kwaad bewust zijn, en als je ze ermee confronteert dat het schaamrood ze op de kaken staat dat ze dit überhaupt zo gedaan hebben.

Best kans dat ze gewoon zo kortzichtig denken dat boodschappen verbonden aan het huis waar ze verbleven, betaald moeten worden door de daadwerkelijke bewoners.

Groetekes, Sje

nou, ik lees dit nu pas en er is niks wat ik nog kan toevoegen aan wat er al gezegd is. Ik vind het ook echt BELACHELIJK en idd misschien beseffen je schoonouders wel helemaal niet hoe raar het is wat ze doen wat SJe al zegt. Ik zou ze dus daarop ook aanspreken en vragen waarom ik dat moest betalen. Ik zou niet zomaar geld overmaken en ze daarna nooit meer brengen, want daar los je niks mee op. Niet voor jullie, niet voor hen en niet voor de kids. Uitpraten, communiceren en eerlijk zeggen waarom je je zo boos voelt. Dat lucht op en daar los je uiteindelijk ook veel meer mee op dan niks zeggen en ze proberen te laten voelen door de kids niet meer te brengen. Eerlijkheid duurt het langst!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou ook niet op een feest beginnen over die bonnetjes.
Ook al escaleert het niet…je zit dan niet meer op je gemak op het feest omdat je scheven ogen creeert.

Gr, Danielle

Heb gisterenavond idd tegen mijn man gezegd dat ik echt niet wil wachten tot zaterdag. Aangegeven bij hem dat een verjaardag niet iets is om dit soort dingen te bespreken. En anders dan blijf ik er tot zaterdag mee bezig. Want het spookt echt al de hele dag door mijn hoofd. Hij zei dat hij ze vandaag ging bellen. Hij moet wel werken vandaag, dus ik belde hem net. Maar het gaat hem niet lukken te bellen. Dus dat gaat hij vanmiddag doen als hij naar huis rijdt. Zal blij zijn als we wat meer weten. Want ben er zo mee bezig, dat ik nog helemaal niet kan genieten van het feit dan Daan zaterdag jarig is. En daar ben ik veel liever mee bezig dan het rotgevoel wat ik nu heb.

Wat jij zegt Sje zou ook nog kunnen. Niet bij stilgestaan, maar aan de andere kant zou ik dat wel erg kortzichtig van ze vinden. Maar wie weet is het wel zo.

Groetjes,
Sandra

Vervelend dat je door heel deze toestand niet kunt genieten van de aankomende verjaardag van Daan. Want 1 jaar worden is heel speciaal!

Fijn dat je man toch al gaat bellen. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Nogmaals alle sterkte met het in bedwang houden van de spanningen. Kan me heel goed voorstellen dat het je niet loslaat.

Groetekes, Sje

het gets meid kan me voorstellen dat je hier nou niet echt op zit te wachten. vind het wel heel vreemd eigenlijk en zou het idd ook echt niet tof vinden.
ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.

liefs,
Rinske

Even snel tussen het eten koken door de update. Pff kan niet eens normaal tikken van woede. Vind het zo raar, maar mijn man heeft ze gesproken en ze willen dat wij het betalen omdat ze in ons huis waren. En dat terwijl ze dezelfde kosten toch ook thuis hadden gehad. En het is leuk dat ze Tim zo verwent hebben met dure pakjes chocomelk die hij normaal nooit krijgt. Maar die moet ik dus betalen, terwijl er ook limonade en diksap in de koelkast stond.

Ik vind dit zo kortzichtig en het zit me echt dwars. Wat zouden jullie doen, ik ga het in ieder geval straks maar overmaken. Maar ik zou ze wel graag mijn mening willen laten weten. Ik dacht eraan een sms te sturen dat het geld is overgemaakt en daarbij aangeven dat ik geen discussie aanga, maar dat ik het erg raar vind dat wij de boodschappen moeten betalen omdat… Maar ja aan de andere kant denk ik is ook een beetje raar. Haha en volgens mij past niet eens alles in een sms. Ik kan ze ook bellen, maar ben zo kwaad dat ik niet weet of dat een optie is.

Bah ik had nog zo gehoopt dat ze tot inkeer waren gekomen.

Groetjes,
Sandra

Belachelijk zeg dat ze erop staan dat jullie het betalen. Zeker omdat ze dingen gekocht hebben die niet nodig waren omdat er zat in huis was. En ze vinden het ook niet raar dat als ze in hun eigen huis gebleven hadden, ze ook die kosten hadden gehad? Of zouden ze die ook gedeclareerd hebben?

Ik zou echt niks betalen. Echt, ze kregen geen cent van me! En laat ze dan maar lekker gaan klagen bij bekenden dat het zo belachelijk is dat jullie niet willen betalen. Ik durf te wedden dat iedereen tegen ze zal zeggen dat het ook inderdaad belachelijk is dat jullie moeten betalen.

Als je wel besluit om te betalen, dan zou ik zeggen: hierna nooit meer oppassen! Niet in hun eigen huis en niet thuis! Klaar ermee!
Wat je evt. kunt doen is van die bonnetjes afhalen wat je zelf nooit gekocht zou hebben (zoals die pakjes chocomel bijv.) en dat dus sowieso niet betalen.

Groetekes, Sje

Oh, en ik zou geen discussie aangaan op sms of op mail. Dan staat het altijd anders dan het bedoeld is. Hoewel…het is boos bedoeld dus dan mag het er zo staan ook!

Groetekes, Sje

Oh ja, en weet je wat je kunt doen om je geld terug te verdienen? Beknibbelen op verjaardagscadeaus voor je schoonouders! Net zolang tot je je 45 euro terug hebt!

Groetekes, Sje

Oh ja, en zaterdag even eerst in de koffiekopjes spugen voordat je er koffie in giet!!!

Nee, da’s gekheid natuurlijk, maar kun je nagaan hoe boos ik ook ben over deze toestand. Belachelijk gewoon dat ze niet inzien dat ze diezelfde kosten ook hadden gehad als ze met de jongens in hun eigen huis waren gebleven!

Groetekes, Sje

Sje

Ik vind het inderdaad ook steeds gekker worden inderdaad. Ik heb echt geen idee wat ik zou doen. Maar ik begrijp je frustratie wel… en die van Sje

Groetjes Manderijn.

quote:
Misschien zaterdag een rekening geven aan het einde van hun verjaardagsbezoek: 4x koffie, 2x gebak, 3 handjes chips, 5 toastjes?

Haha! En vergeet ook niet bij te houden hoe vaak ze naar het toilet gaan, want wat denk je hoeveel water dat kost als ze doorspoelen?!

Groetekes, Sje

Echt Sandra: niet betalen! Het is van de gekke dat ze dit zo durven!

Groetekes, Sje

Nou ja, ik ben echt aan het koken hier, en dan is dat dus figuurlijk en niet letterlijk. Wat ontzettend erg! Tja ik kan niets toevoegen aan mijn vorige reacties, maar ze zouden bij mij geen Koffie krijgen Sje; die mogen ze ook eerst afrekenen!

sorrie maar ik moest wel ff vet lache…om die laatste reacties, spugen in de koffiekoppies…

ja ik zou er geen woord meer aan vuil maken,
maar inderdaad wel van die dingen uithalen, volgende keer als ze kwamen logeren, zou ik 'koekjes geld’of rozijnengeld meegeven, 2 euro voor de krentjes die ze misschien wel krijgen…

een bonnetje aan het end van de verjaardag vind ik ook een goede, … bedoel halloooo moet je het uitspellen? … misschien is de boodschap dan duidelijk…en de verjaardag is dan afgelopen, laat die bom maar knallen

zijn ze nu helemaal van dr pot afgerukt? (of da brabants is ) maar da’s ongeveer mijn reactie op die bonnetjes…

ik zou uit mijn plaat gaan! en over de emmer zijn…

maar ja ik had ze ook zelf aangepakt, schoonouders of niet, dan maar knalle…
nu zit jij je op te fokken, en waarvoor, voor een paar kiwi’s en brood!!!

en bij de overmaking, had ik geschreven ‘declaraties oppassen op je kleinkinderen’…

(sorrie maar ik zou er echt woest en spontaan sarcatische akties van gaan uithalen ! )

Pippy is geboren 17.07.2009

Sje en Sugars hebben al mooie suggesties gegeven, helemaal mee eens. Wat een domme mensen zeg! Onvoorstelbaar. Niet via mail of sms bespreken in ieder geval. Wat vindt je man ervan?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

mriek cursus nuchterheid?
Sje en ik cursusje wraakaktie’tjes … hihiihi

nee echt een vervelende situatie…
maar ik zou er niet mee blijven lopen hoor, uitspreken of uitknallen …
uiteindelijk krijg je alleen maar zelf stress ervan !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ja, dat is een goede van Sugars als je toch gaat betalen.

“declaratiebonnen voor oppassen kleinkinderen” komt goed hard aan.

Ik vind het eerlijk gezegd ook steeds bizarder worden (en zeker als ik hier lees wat andere ervan vinden)
Eerlijk gezegd zou ik ook niet snel meer vragen of ze een dagje op willen passen.

Gr, Danielle
Laat je man deze topic lezen misschien gata hij het dan ook zo inzien.