@Miss T Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk ben ik erg blij dat ze hebben opgepast. Maar door dit soort dingen ga ik wel denken dan breng ik ze de volgende keer bij mijn ouders. En zo wil ik niet denken, omdat mijn schoonouders ze al minder zien. En echt niet dat ze heel veel kosten hoeven maken doordat ik mijn kinderen bij ze breng en zelf lekker op vakantie ga. Want zo is het niet, maar dit voelt voor mij echt totaal niet goed. En idd 45 eur vind ik aardig wat boodschappen geld voor 4 dagen. En even lullig gezegd misschien, maar mijn ouders hadden deze dagen ook op kunnen passen. Maar daar heb ik ze niet gebracht, omdat ze mijn schoonouders al minder zien. Mijn schoonouders hebben het zo leuk gehad gaven ze zelf nog aan. We hadden nog wel een paar dagen weg kunnen blijven zei mijn schoonmoeder nog. Mijn schoonmoeder zei al dit is heel anders dan dat we ze zien als jullie erbij zijn. En dat gun ik ze ook echt, dus het is echt geen ondankbaarheid. Maar ik begrijp het gewoon niet. En het klinkt niet aardig, maar ik zie het echt als declareren wat ze nu doen.
En als mijn ouders dit zouden doen dan zou ik net zo reageren. Maar met het verschil dat ik het mijn ouders wel zelf zou durfen zeggen. En nu niet, omdat het mijn schoonouders zijn. Tegen je eigen ouders zeg je dit soort dingen toch makkelijker.
Dank je Sje, ik ben idd heel blij te lezen dat mijn reactie niet overdreven is. Ik blijf hier idd zoals ik al schreef mee zitten totdat het uitgepraat is. Toen mijn man zei dat hij het op Daan zijn verjaardag ging bespreken zei ik meteen dat ik dat niet prettig vind, want dan zijn er andere mensen bij. En ik vind het geen gesprek voor op een verjaardag. Ga het toch nog een keer met hem bespreken en hopen dat hij morgen zijn ouders wil bellen. Want toen ik dit zei was zijn reactie ik kan ze heus wel even een keertje apart nemen die dag.
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik houd jullie zeker op de hoogte.
Groetjes,
Sandra