Mening Gevraagd!

Hallo Ouders,

Binnenkort mag Djayden ook een warme hap en ik wou een stoomkoker aanschaffen.
Zo kan ik zelf zijn warme hapje maken zonder dat ik extra potten en pannen moet gebruiken.
Maar er zijn zoveel keuzes en ik vroeg me af,wat beter zou zijn!
Bijvoorbeeld een stoomkoker waar het eten naast elkaar wordt gestoomt of boven elkaar(kon dan wel eens de smaken gaan overnemen van elkaar)
Ik heb er een gezien van princess 261908 maar weet niet of dat wat is.
Misschien zou iemand hem willen bekijken en zijn oordeel geven?
en waar kan ik zoal zo’n ding kopen?ook bij de blokker?
scheer en foppen?
wie helpt?

gr Diana

Hoi Diana,

Je kan toch gewoon een extra aard, stukje groente en vlees in de pan doen
waar jullie eten ook in zit.
Dit deden we bij Elke en willen we ook weer gaan doen bij Anne.
Ik maakte dan gelijk een paar bakjes en zette die in de vriezer.
Zo kon ik iedere keer wat anders pakken.
Dus als wij een keer iets eten wat Anne nog niet mag dan haal ik een bakje
eruit.
Een stoomkoker is misschien wel handig, maar om dat alleen te gebruiken
voor de kleine?
Zou ik zelf niet doen.
Jou lijkt het wel handig dus dan zou ik er gewoon een kopen.
Hebben ze vast wel bij de blokker.

Groetjes en succes met stomen!
Heleen.

Voor verkooppunten zou je stoomkoker op Google in kunnen typen.

Groetekes, Sje

hoi Sje,

Ja dat heb ik natuurlijk al gedaan maar ik wil hem niet bestellen.

Hoi Heleen,

Wij koken niet zonder zout en kruiden dus dat mag Djayden dan nog niet hebben.
Vandaar dat ik graag wil stomen,ook goed voor het behoud van alle goeds wat erin zit.

gr diana

als ik stoom doe ik dat altijd in de magnetron… gewone normale overschaal en dan speciaal magnetronfolie erover heen.

Dus dan leg ik de bevroren vis en 7 minuutjes later heb ik een heerlijk gestoomd visje… in de diepvries, hier bij de c1000 hebben ze meestal stoomgroenten van oerlemans, wortels, peultjes,broccoli dat zit al in een zakje wat je met de naad naar boven in de magnetron kan stomen.
erg makkelijk en heerlijk knapperig en vers.
beetje rijst erbij en smikkelen maar . heerlijk gezond en vet loos

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Als ik mijn mening mag geveb, dan zou ik hem niet kopen!

Wij hebben zo’n superdeluxe inbouwapparaat van Miele en gebruiken hem zelden.

Het probleem met die stoomovens is dat aardappelen alnger moeten dan de groente en dat verschillende groetes ook niet allemaal even lang moeten. Kortom het is een heel gedoe om met zo’n apparaat te koken.

Wanneer wij aardappelen, vlees en groente eten, dan gaan eerst de aardappelen erin, en dan moeten na 4 minuten de groente erbij en vervolgens ben je op het fornuis je vlees aan het bereiden…

Wat ik ga doen, wanneer Madelief warm mag eten, is op maandag (mijn vrije dag), aardappels koken, verschillende soorten groente koken, en wat stukjes vlees braden. Alles per portie mengen en invriezen, zodat ik elke dag wat ander voor haar heb. En na een paar dagen begin ik weer van vooraf aan het uit de vriezer te halen. Het blijft minimaal een maand goed in de vriezer,

Dat deed ik ook met fruithapjes. Bij de Hema kan je heel handige plastic bakjes kopen op de babyafdeling, die goed afsluiten en die kan je keer op keer gebruiken en bovendien ook in de magnetron opwarmen.
Wij eten ook erg gekruid en Madelief zal dan ook zeker het eerte half jaar niet met ons meeeten.

Hopelijk heb je er wat aan. Het bespaart enorm veel tijd en geld, want die stoomapparaten zijn niet goedkoop

Succes,
Anne-Marie

Hoi Kim,

en de aardappels dan?en heb je ook iets waar je de receptjes weghaald?
en als je gewoon vlees bereid dan?
karbonaadje oid?

Gr Diana

vlees gewoon in de pan hoor…of op de grill…

aardappeltjes stoom ik trouwens in een normale pan met een stoommandje, nooit uitgeprobeerd in de magnetron…

da’s een voorbeeld van een stoommandje, die doe je dan in een gewone pan, laagje water eronder in… aardappels of je groente erboven op, aan de kook brengen met de deksel erop, op moment dat het kookt vuur lager en dan stoom het gaar

ik bedoel eigenlijk maar te zeggen dat je geen dure stoommachine nodig hebt als je een paar kleine hulpmiddeltjes gebruikt.

quote:
hoi Sje,

Ja dat heb ik natuurlijk al gedaan maar ik wil hem niet bestellen.

Ik bedoelde ook niet dat je hem online moest gaan bestellen, ik bedoelde dat je via Google verkooppunten (=winkels) op kunt zoeken.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

ja ik kom allen bij de kijkshop uit eigenlijk.
verder wel wat winkels die je bij ons niet hebt.

gr diana

Misschien een gekke vraag, maar wat is er mis met koken in plaats van stomen? Zo doen we het toch al jaren?
Is het voor babietjes beter om het eten te stomen?
Groetjes

hoi anne , er is niets mis met gewoon koken… helemaal niets… alleen wil de topic startster een stoomkoker misschien aanschaffen en tja daar reageren we op

Hoi,

Stomen schijnt beter te zijn dan koken,maar met koken is niets mis hoor,het wordt al genoemd,ik zou toch graag het eten met stoom bereiden voor mijn kleintje.
Er wordt her en der beweerd dat zo de vitaminen beter bewaard worden in het voedsel.

Gr Diana

AH okee… Ik heb een stoomoven, dan ga ik voor die kleine toch maar het eten stomen.
Dankjewel!

nou graag gedaan
ik ben blij dat ik zo andere ouders ook op ideeen kan brengen.
het schijnt dat de potjes voeding ook zo bereid wordt.

gr diana

Hallo allemaal,

Ook ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende
Mijn dochter drinkt ongeveer om de 3 uur, ik geef borstvoeding, maar nu slaapt ze al twee dagen anders. Voorheen ongeveer van voeding naar voeding 2 uurtjes slapen. maar nu slaapt ze soms maar 1,5 uur. En ze heeft dan echt alweer honger. bijvoorbeeld vandaag om 3 uur gevoed, 3,45 op bed en ze werd om 5 uur wakker. ik wat gerekt met fopspeen, maar die wou ze ook niet meer na een kwartier dus jah om 5,15 uur gevoed. Gisternacht ging ze van 23 00 uur tot 3 00 uur slapen. Ze is soms zo verschillend.

Wat vinden jullie moet ik me echt aan die drie uur houden en als ze eerder wakker is gewoon wachten, soms bijna een uur dus, voordat ik haar voed. Of moet ik gewoon maar voeden

Our littel angel is Larissa

Hallo Vartien,

Dit gaat over het stomen van het eten en niet over honger en borstvoeding.
Open maar even een nieuwe toppic.
Je bent net nieuw zie ik en weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt.
Geeft niks hoor!

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

Hoi Vartien,

OOk al weet ik dat deze topic niet gaat over bv wil ik je toch graag helpen,
Ik geef zelf ook bv en heb al veel meegemaakt en heb me er zover in verdiept dat ik toch wel mag zeggen dat ik er behoorlijk wat vanaf weet.
Je moet altijd voeden op verzoek,dat is het beste.
waarschijnlijk heeft jou kleintje last van regeldagen,dan willen ze gewoon vaker drinken,gewoon lekker aanleggen en laten drinken naar behoefte.
na een paar dagen is dit weer voorbij.
Als je bv geeft is het ook anders als met flesvoeding.
Bij borstvoeding maakt het niet uit hoevaak je je kindje voedt als het maar minimaal 6 voedingen zijn op deze leeftijd van jou kindje.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

groetjes diana

Sorry hoor voor het ongemak, moet idd even beter kijken waar ik een vraag neerzet…
Diana, heel lief van je dat je mij wil helpen. Misschien dat ik je een e-mail mag sturen met wat vragen. Ik lees dat je veel weet van bv en ik heb nog wel wat vragen. Kan ze ook wel stellen op het consultatiebureau ofzo, maar gek genoeg zijn bijna alle vrouwen die hier werken zelf geen moeder. Kunnen ze mooi veel vertellen, maar hoor het toch liever van iemand die zelf ervaring heeft

Dus als je het niet erg vind dan zou ik je graag een e-mail willen sturen.
Mijn e-mail is vartien@hotmail.com

Gr.

Our littel angel is Larissa