Als ik mijn mening mag geveb, dan zou ik hem niet kopen!
Wij hebben zo’n superdeluxe inbouwapparaat van Miele en gebruiken hem zelden.
Het probleem met die stoomovens is dat aardappelen alnger moeten dan de groente en dat verschillende groetes ook niet allemaal even lang moeten. Kortom het is een heel gedoe om met zo’n apparaat te koken.
Wanneer wij aardappelen, vlees en groente eten, dan gaan eerst de aardappelen erin, en dan moeten na 4 minuten de groente erbij en vervolgens ben je op het fornuis je vlees aan het bereiden…
Wat ik ga doen, wanneer Madelief warm mag eten, is op maandag (mijn vrije dag), aardappels koken, verschillende soorten groente koken, en wat stukjes vlees braden. Alles per portie mengen en invriezen, zodat ik elke dag wat ander voor haar heb. En na een paar dagen begin ik weer van vooraf aan het uit de vriezer te halen. Het blijft minimaal een maand goed in de vriezer,
Dat deed ik ook met fruithapjes. Bij de Hema kan je heel handige plastic bakjes kopen op de babyafdeling, die goed afsluiten en die kan je keer op keer gebruiken en bovendien ook in de magnetron opwarmen.
Wij eten ook erg gekruid en Madelief zal dan ook zeker het eerte half jaar niet met ons meeeten.
Hopelijk heb je er wat aan. Het bespaart enorm veel tijd en geld, want die stoomapparaten zijn niet goedkoop
…
Succes,
Anne-Marie