menC + BMR prik niet gegeven

Hoi,

Hebben jullie net ook Shownieuws gezein?
Het ging heel de show over de mexicaanse griep.
Waarschijnlijk worden knderen opgeroepen om ook de prik te gaan halen.
Aaron mag nu volgende week vrijdag (de 13e…kan nie beter…AHUM) zijnMENC en BMR gaan halen…ik heb de schrik er alweer inzitten…misschien zijn er wel ouders/kinderen met de mexicaanse griep in de buurt!
En heb je ook die moeder gehoord (vanavond bij shownieuws het uitgebreide verhaal) die haar 6 maanden oude zoontje een prik had laten geven…het kind is overleden!!!
Ik ben echt ZO BANG om ook weer die prikken te laten geven…ben zo bang voor de gevolgen die hij KAN hebben!
Wat doen jullie als jullie een oproep krijgen voor de mexicaanse griepprik voor de kleine?
Ikzelf heb ook ene oproep gehad voor de prik omdat ik met oudere mensen werk en die hebben een vehoogd risico waardoor ik ook een verhoogd risico heb omdat ik ermee werk.
Ik heb wel een hekel aan prikken…maar wat vinden jullie…is het verstandig om hem wel te halen?

Gr, Danielle

[img]http://m2.lilypie.com/BhwUp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

@aaron: ik denk dat we het niet gaan doen. Gewoon een gevoel. Dat moet toch ieder voor zich bepalen hè, wat goed voelt. Dus om je te adviseren vind ik moeilijk. Ik heb wel het gevoel dat ik me niet gek moet laten maken (Shownieuws is nou niet het meest zakelijke nieuwsprogramma vind ik in ieder geval…SBS hè…).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik weet het ook niet hoor…het is om gek van te worden (door al die vreemde verhalen)

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Precies. Dus zolang je je realiseert dat je er ook gek door gemaakt wordt, moet je goed gaan nadenken en niet meteen besluiten dan ook maar in te enten. Vind ik tenminste. Gewoon zakelijk proberen te benaderen, hoe moeilijk misschien ook. De gewone griep is tenslotte ook niet zonder risico’s, maar daar enten we die kleine hummels ook niet voor in.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

mijn gevoel zegt ook nee, het is maar een gevoel maargoed daar vertrouw ik nu nog op…misschien veranderd het nog.
Rico moet binnenkort ook de BMR, ik ben door de berichten ook wat huiverig over inenten. bij BMR zijn toch tot nu toe geen kindjes overleden he? pff
fok me maar niet op hahaha. en ook als hij de bmr heeft gekregen of ie dan eerder vatbaar is voor de mexgriep omdat zn weerstand misschien lager is na die inenting. heb namelijk al vanmensen gehoord dat ik beter niet naar de ikkeben dag kan gaan dan omdat zn weerstand al lager is door die prik en dan die mexgriep overal, dat ie dan misschien meer kans loopt, maargoed dat ga ik eerst even uitvogelenbij het cb en huisarts.
want mocht mijn vermoeden kloppen kan ik niet eens gaan. (kan wel janken want ik wil zo graag!)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@isa-schatje-isa: verzet dan je afspraak gewoon een week, nu kan dat vast nog.
Heb je sowieso geen gedonder
Liefs, Anne

Volgens mij kan je gewoon gaan hoor Inge Je kan hem toch ook moeilijk altijd binnenhouden toch?

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

nee dat zeg ik niet.
Hou m nooit binnen frisse lucht is gezond voor alles.
maar
in die week dat zijn weerstand minder is door de BMR kan hij dus wel makkelijker griep oplopen.
Dus dat houdt niet in dat ik hem altijd binnen houdt, maar die week hem wel zo veel mogelijk in de gaten houdt en ook die week wat dingen probeer te vermijden voo hem.
ik denk als het kan dat ik de afspraak verzet met de BMR, want als dat niet kan ga ik niet. heb het er met mn vriend over gehad, en hij zei al dat ik dat mezelf nooit vergeef mocht ik m bewust naar een plek brengen waar ontzettend veel mensen zijn en hij daarna ineens doodziek wordt omdat zn weerstand al zo laag is door een inenting.
geef m groot gelijk, en lijkt me logisch dat ik daar ook naar luister toch?

Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Moeder gevoel toch?
Voel jij je niet prettig als je de prik nu bijv zou doen dan moet je dat niet doen.

Ik heb hem ook 2 weken uitgesteld, omdat noah ziek was.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Tuurlijk Inge . Ik zou het ook zo doen hoor was als grapje bedoeld hè

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

ooh maar dat weet ik wel kikie merkte ik aan de manier van schrijven maar vaak kan internet anders overkomen dan bedoeld, dus ik snap dat je zegt dat het een grapje was

Hoi,

Nou hebben we dat weer…had ik moet verzameld om hem te laten enten (nu vrijdag de 13e) gaan de prikken niet door omdat de mexicaansegriep prik nu eerst gegeven moet worden en schuiven de andere prikken door naar een andere ekeer!

Zo blijven we bezig!

haha.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Vervelend dat je nu weer moet wachten tot na de mexicaanse inentingen Danielle.

Maar dan hoef je in ieder geval niet te enten op vrijdag de 13e

Nee hoor onzin, het blijft vervelend dat het weer is opgeschoven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

pff vrijdag de 13e zit ik in het ziekenhuis, zul je net zien dat ik de mexgriep daar oploop

aaargh wat kan ik hier slecht tegen. Ik ben zo dankbaar dat we hier in een land leven met de luxe ingeent te worden en dus beschermd te worden tegen levensbedreigende ziektes. want daar hebben we het hier over. En deze ziektes zijn niet altijd te behandelen.
en ja soms kunnen kids een beetje koorts krijgen maar ja dat is beter dan aan de apparaten op de intensive care.

ik las iets schokkends bij lalala: “als iedereen zijn kind inent dan hoef jij toch niet bang te wezen” mijn hemel. ja het is Gods wil. mmm…en als hij de ziekte krijgt, bezoeken we dan ook geen ziekenhuis…? omdat het Gods wil is? Wachten we rustig af tot ie beter wordt? Sorry, ik geloof in God, maar volgens mij heeft hij dit nooit zo bedoeld.

x Floss

Kreeg vanmiddag een telefoontje omdat we om kwart voor 4 ernaaroe moesten.
Ze belde op om te zeggen dat we voor de prikjes niet hoefden te komen omdat ze niet gegeven zouden worden.
Ze heeft gezegd dat we per post een oproep krijgen voor de mexicaanse griepprik en hij krijgt hem in Januari zei ze.
2a3 weken later krijgt hij alsnog de menC en BMR prik.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

quote:
aaargh wat kan ik hier slecht tegen. Ik ben zo dankbaar dat we hier in een land leven met de luxe ingeent te worden en dus beschermd te worden tegen levensbedreigende ziektes. want daar hebben we het hier over. En deze ziektes zijn niet altijd te behandelen. en ja soms kunnen kids een beetje koorts krijgen maar ja dat is beter dan aan de apparaten op de intensive care.

ik las iets schokkends bij lalala: “als iedereen zijn kind inent dan hoef jij toch niet bang te wezen” mijn hemel. ja het is Gods wil. mmm…en als hij de ziekte krijgt, bezoeken we dan ook geen ziekenhuis…? omdat het Gods wil is? Wachten we rustig af tot ie beter wordt? Sorry, ik geloof in God, maar volgens mij heeft hij dit nooit zo bedoeld.

x Floss

Je reageert nogal heftig?! Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, of jij er nu slecht tegen kan of niet…

Als je het goed lees (kan trouwens die opmerking van lalala niet vinden) dan mag je de middelen die er voor zijn wel gebruiken op het moment dit nodig is! Dus als je doodziek ben ga je niet thuis zitten wachten tot je misschien beter wordt / misschien ook niet. Nee dan ga je naar het ziekenhuis met spoed en neem je de middelen waar die je opdat moment waar mag/moet nemen. Ook in het ziekenhuis kan je op de Heere vertrouwen…

Laten we inderdaad elkaar in z’n waarde laten wat geloof betreft, wel zo fijn dat dat hier kan toch? Iedereen heeft wat dat betreft zijn eigen mening. wij zijn zelf hervormd(pkn), maar inderdaad geen haar beter dan een ongelovige of iemand die een ander geloof heeft. Vind het wel fijn om te weten dat er meer gelovige ouders zijn hier, als ik eens vragen heb wat geloof betreft over Rens.
Zelf hebben wij Rens wel laten inenten. persoonlijk zie ik daar niets verkeerds in.
Maar als inenten niet goed voelt moet je dat gewoon niet doen. Persoonlijk ben ik blij dat het kan, hoewel je kind natuurlijk nog genoeg andere ziektes kan krijgen en je wat dat betreft natuurlijk altijd risico’s loopt.
Wel ben ik van mening dat je de medische wetenschap op een verantwoorde manier moet gebruiken. Bij bepaalde vormen van stamceltherapie gebruiken ze cellen van embryo’s afkomstig van abortussen, dat gaat mij bijvoorbeeld wel te ver. Of embryoselectie, dat voelt voor mij alsof je op de stoel van god gaat zitten.
Het is niet mijn bedoeling om hier iemand mee te kwetsen hoor, dit is slechts mijn mening, zoals ieder zijn mening mag hebben.
Gelukkig komt het op dit forum weinig voor dat discussies respectloos worden, dat is echt fijn.
Mini-boy Petje af voor jou. Ik moet helaas tot grote schaamte zeggen dat ik er niet zomaar vooruit zou dureven komen, heb echt respect daarvoor.
Heb trouwens wel een vraag voor jou, als ik zo brutaal mag zijn. Is trouwens wel erg off-topic maar goed.
Je schreef dat je geen tv hebt(neem ik aan uit geloofsovertuiging) maar je hebt wel internet. Ik snap dan nooit zo goed dat dat wel mag, op internet staan namijk ook zat slechte dingen(helaas). Dit is geen kritiek op jou hoor, puur interesse.
Ben altijd erg nieuwsgierig naar meningen van mensen uit andere kerkelijke stromingen. Zelf zijn wij hervormd maar wil me niet per definitie in dat hokje plaatsen, vandaar.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Mini-boy Petje af voor jou. Ik moet helaas tot grote schaamte zeggen dat ik er niet zomaar vooruit zou dureven komen, heb echt respect daarvoor. Heb trouwens wel een vraag voor jou, als ik zo brutaal mag zijn. Is trouwens wel erg off-topic maar goed. Je schreef dat je geen tv hebt(neem ik aan uit geloofsovertuiging) maar je hebt wel internet. Ik snap dan nooit zo goed dat dat wel mag, op internet staan namijk ook zat slechte dingen(helaas). Dit is geen kritiek op jou hoor, puur interesse. Ben altijd erg nieuwsgierig naar meningen van mensen uit andere kerkelijke stromingen. Zelf zijn wij hervormd maar wil me niet per definitie in dat hokje plaatsen, vandaar.

Groetjes Ramona

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/19/RJh1.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/WgtZp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Zet die pet maar gauw weer op

Ja klopt internet hebben wij wel. Maar deze is beperkt. Wij hebben er een (weet even niet hoe het heet / filter?) op laten zetten zodat ik geen ‘uitzendig gemist’ etc kan kijken. Ook blokkeert deze als er iets op komt wat niet ‘in ons geloof’ past. Bijv sexplaatjes etc. Dus … we hebben internet waarbij we veel kunnen maar… lang niet alles. Gelukkig wel ikkebennen

Klein beetje duidelijk … ?

Dan snap ik het wel. Mensen die ik ken mogelijk namelijk ook geen tv maar kijken wel uitzending gemist via internet en dan kun je net zo goed tv hebben toch?
Wist niet dat er daar ook filters voor waren. Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers