menC + BMR prik niet gegeven

Hoi,

Ik wil even weten of jullie het slim vinden wat ik heb gedaan.
Vorige maand moest ik met Aaron naar het CB voor de menC prik en de BMR prik te halen.
Ik had verhalen gehoord van ouders waarvan hun kind de prik wel hadden gekregen en die kinderen erg ziek ervan waren geweest.
Ik ben uiteindelijk wel naar het CB geweest en heb hem laten meten/wegen maar heb de prik niet laten geven.
Ik wil graag nog een maand of 5 wachten totdat Aaron een beetje aan kan geven waar hij pijn heeft en misschien ook wat kan zeggen.
40 graden koorts vind ik erg vervelend en doodziek zijn is geen pretje en ik weet wel dat hij als hij wat ouder is met hetzelfde probleem zit maar hij is dan wat ouder en kan hopleijk wat aangeven…snappen jullie?

Wat vinden jullie?
Moet ik toch snel een afspraak maken of gewoon wachten en doen hoe ik het wil?
Het CB zei: ik ben het er niet mee eens maar het is uw kind dus u mag het zeggen.

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou hem gewooon gaan halen, wij volgende maand ook
Als hij in de tussentijd (zou toeval zijn maar kan) 1 van die ziektes krijgt vergeef je, je het zelf nooit.

En niet ieder kind wordt er ziek van, Madelon heeft nergens last van gehad. Is wel 19 jaar geleden hahaha.

Hij heeft de andere prikken wel gehad? Daar had hij misschien ook wle pijn vna wat jij niet weet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Nou dat zijn er al 2 van de 2 reacties die zeggen:HALEN!
Denk dat ik het dan toch maar doe dan!

Vind het zo zielig als ie ziek is.
Maar dat hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk!

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou het ook gewoon doen Danielle! Eva moet 3 november de BMR halen. Ik hoorde ook dat ze er (flink) ziek van kunnen worden. Ik hoop dat Eva er ook geen of weinig last van zal hebben, want het is inderdaad zielig. Maar ja, het moet toch een keer! Eva heeft van de andere prikken geen last gehad, één keer een beetje verhoging, dus we duimen dat deze ook mee zal vallen. Ik hoop het voor Aaron ook!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik zou de prik wel geven. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze echt goed kunnen aangeven waar ze pijn hebben en waar niet. En als ze ziek worden is het hoe vervelend het ook is alleen maar goed, want dan bouwt het lichaam de anti stoffen op. En het is natuurlijk niet gezegd dat Aaron er ziek van wordt.

Tim heeft van de voorgaande prikken nooit last gehad. 1 dag na de BMR prik is hij ziek geworden. Boven de 40 graden koort en niets eten en drinken. Dit kon volgens de huisarts niet aan de BMR prik liggen. Want daar krijgen ze 5 tot 10 dagen na de prik last van. Hij is 3 dagen erg ziek geweest, maar op de 3e dag kwam ik erachter dat er 4 kiezen waren doorgekomen. Denk dus dat het daaraan gelegen heeft, want na 3 dagen is hij weer langzaamaan gaan opknappen. Daarna is hij niet meer ziek geweest, dus waarschijnlijk niet van BMR.

Anderen kunnen wel zeggen wat ze wel of niet zouden doen, maar het is natuurlijk hoe jij je er bij voelt. Als jij je er goed bij voelt hem later pas te geven, dan moet je dat zeker doen. Mijn mening is in ieder geval dat ik hem nu zou geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Erik is er goed ziek van geworden, een paar dagen lamlendig en hoge koorts. Hoe sneu ook, op zich niet ernstig en hij heeft toch maar mooi die enting gehad. Ik ben dan ook van mening dat je hem gewoon moet gaan halen, die paar maanden maken denk ik het verschil nog niet zo.

Maar goed: jij bent z’n moeder, lekker zelf beslissen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bjorn heeft hem 3 weken geleden gehad Hij heeft 2 snikken gehuild en dat was het Is er niet ziek van geweest
Ik denk ook dat ik liever een ziek kind heb voor een dag of 3/4 Hoe zielig ook Dan dat hij hersenvliesontsteking krijgt De bof, rode hond en mazelen zijn iets minder heftige ziektes Maar kunnen bv wel voor ontvruchtbaarheid van een jongen zorgen (weet niet welke vd 3)
Als je echt anti ben zou ik het niet doen Maar dan had je waarschijnlijk ook geen BMR gegeven denk ik
En met een zetpil kom je een aardig eind
Plus dat dit ook de laatste prik is voorlopig De volgende komt pas weer bij 3,5 jaar
Suc6 met je beslissing

Tja…er zijn ook moeders die hun kind(eren) helemaal niet laten enten, ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
En als jij vind dat je moet wachten, wacht je. Wil je het risico lopen dat hij ziek word en niet kan aangeven waar het pijn doet en dat dan maar voor lief neemt, moet je hem nu toch maar laten enten.

Ik heb nooit echt wat gemerkt bij de kinderen na de enting, hooguit dat ze zich misschien niet helemaal lekker voelde, maar ziek zijn ze van geen enkele enting geweest.

Hoi allemaal,

Ga denk ik toch maandag maar ff bellen om hem alsnog snel te geven dan.
Van de andere prikken heeft hij weinig gemerkt.
Bij het CB gaven ze aan dat van deze prikken de meeste kinderen wl last konden krijgen en hoge koortsen…nou…dat moeten ze net niet tegen mij zeggen!
Maar ik zal toch maar gaan bellen.

Bedankt!

Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Ook wij hebben noah alle inentingen laten halen.
Bij de MenC en de BMR, heeft ie wel even flink gehuild, en heeft de 10e dag 39graden koorst gehad savonds maar is verder totaal niet ziek geweest.
De koorst was de volgende ochtend ook weer voorbij…

En als jij liever nog even wacht, is dat jou keuze.
maar ik zeg absoluut wel HALEN. Hoeft niet meteen, maar sowieso wel even doen

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/6r9fp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik zou gewoon nog even wachten!
Zeker als het tegen j gevoel in gaat!
Seth heeft alle inentingen veel later gehad dan normaal, omdat ik er zelf vroeger heel veel last van heb gehad (allergieen en huilbaby, wat precies na de prikken begon, en met elke prik erger werd!)
Daarom stellen we ze bij hem ook uit!
Mijn zusje heeft zelfs geen een inenting gehad, nou… zij is werkelijk nooit ziek!!
En als ieder kind wordt ingeent, dan hoef jij toch niet bang te zijn dat jouw kind ziek wordt, omdat alle andere kindjes al ingeent zijn, dus het niet kunnen krijgen.
Toch?
Ik voel me in ieder geval geen slechte moeder, dat ik de prikken bij Seth later doe!
Liefs, Anne

Hoi Danielle,

Mijn dochter heeft van de BMR en MenC prik totaal geen last last. Bij het CB zeiden ze zelfs tegen mij dat de prikken tegenwoordig zo ‘goed’ ontwikkeld zijn dat er nauwelijks bijwerkingen optreden.
Dus ik zou de prikken gewoon geven, voorals als je kind naar het kinderdagverblijf gaat.

Groeten
Iris

Ik zou ook de prikken halen. Je vergeeft het jezelf nooit als hij in de tussentijd meningitis krijgt!!! ( of iets anders)
Je argumenten begrijp ik wel, maar ik geloof dat je deze prikken krijgt met 13 maanden toch? Ik weet namelijk niet hoe oud je zoontje precies is, maar met 18 maanden ( als je dus 5 maanden zou wachten) kunnen ze echt niet heel duidelijk aangeven hoe of wat. De een praat wel sneller / beter dan de ander maar tot een jaar of 3 schijnt het ook zo te zijn dat ze AU hoofd zeggen terwijl ze buikpijn hebben. Dus vestig daar je hoop niet teveel op.
Je merkt snel genoeg aan hem of hij er last van heeft, ook zonder dat hij het zegt en dan kun je maatregelen nemen. zoals een pcm. Lijkt me minder erg dan de ziekte(s) krijgen waar de prikjes tegen werken toch?

Groetjes van Christa

ik weet wel voor 100% zekerheid te zeggen dat je kind minder ziek zal worden van de prikjes dan van de ziektes zelf als ze die oplopen. want dat kan ook op die leeftijd.
ik begrijp je wel! maar zou het toch overwegen alsnog die prik te laten zetten
als ze ziek worden is dat binnen 2 weken omdat het lichaam die stof dan pas echt goed opneemt ofzoiets. die ziektes dan (stof wat lul ik nou)
ik snap je gevoelens echt, had ik ook met rico’s hormoon zalf (en dat isn og maar zalf) maar ben het toch gaan smeren

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik vind dit heel persoonlijk, er zijn allerlei voor en nadelen aan het geven van inentingen. Het geven van menC en BMR betekend trouwens niet dat ze het niet kunnen krijgen, sommige kids kunnen het dan alsnog krijgen, omdat ze niet genoeg immuniteit hebben opgebouwd. Ook heb ik gehoord dat menC beschermd tegen een bepaalde soort meningitis maar zeker niet alle soorten, dus dames als je kind last krijgt van meningitis klachten, maar je hebt hem toch ingeent, ga dan alsnog naar het ziekenhuis, een buurjongentje in NL is hier 4 jaar geleden aan overleden, omdat zijn moeder dacht; het kan geen menigitis zijn, hij is daarvoor ingeent!

ja maar daar zijn die pneu prikken toch voor? die ze de eerste 4x krijgen samen met de dktp-hib ??
dat is ook hersenvliesontsteking en menC ook toch of heb ik het mis

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Even nieuwsgierig
Heb je nog gebeld met het cb Of toch besloten om te wachten???
Just wandering
Groetjes Linda

hoi,

Heb gebeld en kan over 4 weekjes komen.
Bij ons is het alleen op maandag en vrijdag dat die arts er is om de prikjes te geven en het zat helemaal vol van tevoren.

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Nou toch nog even respijt 4 weken
Ga niet zeggen dat het goed is dat je het nu wel doet dat is geheel je eigen keus en gevoel
Hoop alleen dat je straks kan zeggen dat t mee viel
Mijn mannetje sliep altijd veel na zn prikken Hopelijk bij jou ook
Lees in een andere toppic dat je nog rommelt met de winter tijd

En voorlopig ben je dan even klaar met de prikken Pas weer bij 3,5

Gr
Linda

Hoeven we pas met 3.5 jaar weer terug naar het cb?
Pffff… Gelukkig maar, hou er niet echt van… De mensen hier zijn erg kortaf…
krijgen ze met 3.5 weer een inenting?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker