@Ieppom, tof dat je, ondanks dat ik zo rechtstreeks kan zijn en dat ik weleens met strenge adviezen kom (“eet-ie niet, dan eet-ie maar niet!”
), toch een goede en aardige indruk van mij hebt.
Ik heb hetzelfde als jij: ik kan overal met mijn kinderen komen, ze hebben hier nooit moeilijk gedaan met slapen, ze hebben nooit driftbuien gehad om hun zin te krijgen, gewoon omdat ik ze een met-mij-is-niet-te-sollen-opvoeding geef. En ze vinden mij nog steeds de liefste mama van de wereld, want hier in huis (en in de tuin!) geldt “Als je lief bent, mag je alles”. (Nou ja, bijna alles, maar ze weten waar de grens ligt. Haha!).
@Mini-boy, duidelijke uitleg hoor. En ik vind ook, ondanks dat de meningen over het wel of niet inenten verschillen, dat we elkaar in de waarde moeten laten en respecteren dat anderen een andere keuze maken. Ik heb erg weinig met het geloof dus ik kan me dat gevoel van wat God kan en waar Satan een rol speelt niet voorstellen. Maar ik respecteer het gewoon als dat in het leven van anderen wel een belangrijke rol speelt.
Zolang we maar op ons moedergevoel afgaan en van mening zijn dat we de beste keuzes maken in het belang van onze kinderen, is het goed. Nooit iets doen of laten omdat een ander dat wil. Altijd achter je eigen keuzes staan. Dan is het goed.
“En Sje zag dat het goed was…”. ![]()
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 28 Oct 2009 21:08:36