Melkpoeder bewaren

In tegenstelling tot veel kindjes hier, geef ik Eva groeimelk i.p.v. gewone melk. Dat bevalt mij prima. Zeker omdat ze niet altijd goed meer eet (weinig brood, géén fruit), vind ik het gewoon fijn als ik weet dat ze toch alle vitamientjes krijgt. Ik gebruikte altijd groeimelk van Nutrilon, die 10,24 per bus kost. Deed ik 4 weken mee. Maar straks komt natuurlijk ons kereltje en ik ga hem ook flesvoeding geven. De Nutrilon 1 is ook al rond de 10,- en daar ga je snel doorheen. Ik heb dus als alternatief Friso, dat toch euro’s goedkoper is. Maar…

Friso heeft hele ellendige melkbewaarbussen! Ze hebben nu een nieuwe en die flikkert (sorry, maar dat is echt het juiste woord) heel snel uit elkaar. Ik heb al een paar keer gehad dat de onderkant eruit viel! Heb ik over geklaagd en ze hebben me heel netjes een nieuwe bus gestuurd mét een gratis pak groeimelk. Maar met deze bus heb ik hetzelfde. De folie schuift en dan gaat het fout, de bus schiet los! Ik wil de melk nu los in de bus doen zodat de folie niet schuift, maar volgens Friso is dat minder hygiënisch. Zeker bij onze baby wil ik daar wel goed op letten.

Waar bewaren/bewaarden jullie de melkvoeding in? En zou het echt kwaad kunnen om de folie weg te gooien en de melk los in de bus te doen (die niet echt luchtdicht sluit trouwens)? De bussen van Nutrilon zijn ideaal, maar ik vind die zo duur. Maar ja, ETOS, Kruidvat en Friso zitten nu eenmaal niet standaard in zo’n bus en moet je dus ergens anders in bewaren…Hoe deden/doen jullie dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij gebruikten wel de Nutrilon en dat beviel inderdaad prima. Maar zou je de voeding niet kunnen overgieten in iets van Tupperware ofzo?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek, dat deed ik in het begin wel. In zo’n ton, maar dan heb je geen schraaprandje en moet je met een mes in de weer! Ik ben van het gemak he? Ik neig toch naar Nutrilon, lekker handig die bus MET afstrijkrandje!

En kun je niet meer die oude bewaarbussen van friso krijgen?
Ik had daar nooit dat de bodem eruit viel doordat het folie ging schuiven.
Los in de bewaarbus zou ik ook niet doen hoor.
Ik kan wel eens kijken of ik nog een bewaardoos heb staan?

Ik deed de melkpoeder altijd in de tuppeware doos (ruimtemakers)
Ideaal vondt ik het. Ik deed een kindermes erbij in, om af te strijken zeg maar.
Ideaal, maar ieder zijn ding… En het is overigens luchtdicht…

Greetzz Cora

Misschien heel simpel…

Maar je kunt het toch ook in een lege bus van Nutrilon overgooien? Inclusief schraaprandje, luchtdicht, hygienisch bij mijn weten…

Ik heb altijd Nutrilon gebruikt, dus geen idee hoe het met Friso zit.

Liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb de oude doos van Frisco nog staan, als je hem wilt hebben stuur ik hem wel naar je toe.

Groetjes,

Michèle

Hier vliegt de nutrilon er nog steeds doorheen met Jessey. Lege pakken genoeg dus, wil je er zo een? of twee of drie? haha! Dan stuur ik het zo naar je toe. Kun je mooi zelf versieren aan de buitenkant met foto’s van de kindjes, weet ej precies van wie de melk is die er in zit, en heb je je handige afschraaprandje er in zitten!

Groetjes Anouk

ik deed het ook overgieten naar nutrilon!
Al vanaf dat ze klein was.
En ik gerbuik trouwens nu ook peutergroeimelk bevalt ook prima!

Liefs Shirley

Handige tip, overgieten in een leeg Nutrilonblik. Twee vliegen in één klap!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jaaaa, DAT blik van Friso bedoel ik! DAT was een goed blik! Ik, sufkop, heb dat weggegooid met de verhuizing! Nu hebben ze dus nieuwe, de zogenaamde ‘Smartpack’, maar dat zijn me toch ondingen! Ik vind die bussen dus erg handig, maar opsturen kost 6,75 verzendkosten en dat vind ik toch net wat te veel. Toch bedankt!

Maar…ik heb hier nog een bus groeimelk 2 van Nutrilon staan. Die ga ik daarna mooi gebruiken en anders gewoon de luchtdichte bus van Tupperware! Friso scheelt echt zoveel met Nutrilon, dat is met 2 kindjes toch de moeite, om daarvoor te kiezen! Ik koop nu ook de luiers van de ETOS, die bevallen me opperbest en zijn 2,50 goedkoper dan Pampers. Scheelt toch allemaal in de portemonee! Kan ik weer meer centjes uitgeven aan kleding!

Ik gebruik de bewaarbussen van Friso niet meer… als je ze wil hebben moet je het maar even zeggen.

Groetjes van Sascha en Senne

Ja ik wil ook een bewaarbus van Friso… Is er nog eentje over? Heb nu de smartpack besteld … maar hoorde er al negatieve verhalen over. En we zitten voorlopig nog wel even aan de Friso vast…

Hier zo geknoei met die plastic folie verpakking… maar ik zit bij Friso omdat deze beter voor Levi is anders zou ik het NOOIT doen… Ben meer de liefhebben van Nutrilon…

Ben ik blij dat ik ook nog zo`n bewaarbus heb vn Friso… Die moet ik bewaren dus!!

Liefs, Melanie

quote:
Jaaaa, DAT blik van Friso bedoel ik! DAT was een goed blik! Ik, sufkop, heb dat weggegooid met de verhuizing! Nu hebben ze dus nieuwe, de zogenaamde 'Smartpack', maar dat zijn me toch ondingen! Ik vind die bussen dus erg handig, maar opsturen kost 6,75 verzendkosten en dat vind ik toch net wat te veel. Toch bedankt!

Kijk ik of ik iemand anders er blij mee kan maken.

Groetjes,

Michèle

Ik heb er dus nog 2… ik hoor wel wie ik er blij mee kan maken

Groetjes van Sascha en Senne

Sinds ik afgestapt ben van nutrilon en kruidvat gebruik, gebruik ik de oude verpakking ook nog als bijvul ^^ harstikke handig ^^ je kan hem zelfs uit je handen laten vallen zonder dat hij losschiet, wat hier met mijn bambix die ik in een oude chocolademelkblik bewaar niet zo is, ligt regelmatig over de vloer heen, dik zonde

Je moet er ook niet mee gooien he Jaantje

Groetjes,

Michèle

Hmmmm, als ik dan toch 6,75 verzendkosten moet betalen, heb ik er liever twee! Die kunnen vast wel samen in een doos toch? Ik heb gisteren nog eens alle prijzen vergeleken en het scheelt echt enorm veel in merken, zeker de peutermelk van Friso en die van Nutrilon: dik 3,-! Ik wil dan graag TWEE bussen hebben. Sacha en Senne? Zal ik jou even mailen?

Miniboy, Michele heeft er dus nog eentje in de aanbieding!

Zo, jullie zijn je bussen kwijt en Miniboy en ik zijn weer tevreden! Mocht deze ook niet bevallen, dan pak ik wel een pak Nutrilon en dan gebruik ik dat! Pfff, wat een moeilijk gedoe om zoiets stoms als poedermelk!

Alleen al om die stomme verpakkingen wilde ik graag weer terug naar Nutrilon. Maar vanmorgen op het cb geweest en daar staat Friso bovenaan wat betreft voeding. En het gaat NU goed… dus mama moet niet overstappen maar gewoon even met Michéle onderhandelen (is al gebeurd!)