In tegenstelling tot veel kindjes hier, geef ik Eva groeimelk i.p.v. gewone melk. Dat bevalt mij prima. Zeker omdat ze niet altijd goed meer eet (weinig brood, géén fruit), vind ik het gewoon fijn als ik weet dat ze toch alle vitamientjes krijgt. Ik gebruikte altijd groeimelk van Nutrilon, die 10,24 per bus kost. Deed ik 4 weken mee. Maar straks komt natuurlijk ons kereltje en ik ga hem ook flesvoeding geven. De Nutrilon 1 is ook al rond de 10,- en daar ga je snel doorheen. Ik heb dus als alternatief Friso, dat toch euro’s goedkoper is. Maar…
Friso heeft hele ellendige melkbewaarbussen! Ze hebben nu een nieuwe en die flikkert (sorry, maar dat is echt het juiste woord) heel snel uit elkaar. Ik heb al een paar keer gehad dat de onderkant eruit viel! Heb ik over geklaagd en ze hebben me heel netjes een nieuwe bus gestuurd mét een gratis pak groeimelk. Maar met deze bus heb ik hetzelfde. De folie schuift en dan gaat het fout, de bus schiet los! Ik wil de melk nu los in de bus doen zodat de folie niet schuift, maar volgens Friso is dat minder hygiënisch. Zeker bij onze baby wil ik daar wel goed op letten.
Waar bewaren/bewaarden jullie de melkvoeding in? En zou het echt kwaad kunnen om de folie weg te gooien en de melk los in de bus te doen (die niet echt luchtdicht sluit trouwens)? De bussen van Nutrilon zijn ideaal, maar ik vind die zo duur. Maar ja, ETOS, Kruidvat en Friso zitten nu eenmaal niet standaard in zo’n bus en moet je dus ergens anders in bewaren…Hoe deden/doen jullie dat?
Groetjes Rainbow, trotse mama