Meerdere vragen over kindjes met 1,5 jaar verschil

Hihi, nou ik kom hem maar niet ophalen Ik ken niemand die daar woont, dus we komen er nooit En dan zijn we nog meer geld voor benzine kwijt dan als we hem bij ikea zouden kopen, haha
Enne hij kost sowieso maar 60 euro, zo duur is ie ook niet
Maar heb m nog lang niet nodig hoor Eerst maar eens zien dat we de 12 weken halen he

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik heb geen ervaring met zo weinig leeftijdsverschil, dus ik geef alleen mijn mening maar dus niet uit ervaring.

Ik verschoon Tim echt altijd op de commode, maar persoonlijk zou ik geen 2 commodes aanschaffen. Je kan ze beide op dezelfde commode verschonen en als het echt een keer zo is dat diegene waar de commode staat ligt te slapen zou je die ergens anders kunnen verschonen.

Een duowagen lijkt mij gezien het leeftijdsverschil erg handig. De wandelwagen die je nu hebt kun je op marktplaats verkopen. Dus dat brengt dan ook weer wat geld op. En verder ben je lijkt mij ontzettend aan huis gebonden als je geen duowagen hebt. Natuurlijk heb je een zak waar ze in kunnen, maar zodra ze wat zwaarder zijn lijkt me dat ook geen pretje. En je hebt het over een kwartiertje naar de supermarkt. Maar het lijkt me toch dat je ook wel eens wat vaker aan het wandelen bent en niet alleen dat ene kwartiertje naar de supermarkt !!

Ook zou ik wel een 2e ledikantje aanschaffen. 1,5 vind ik zelf wel heel klein om over te stappen naar een peuterbedje. Daarbij komt dat je dan al eerder dan 1,5 jaar zou moeten overstappen om Sylvie niet het idee te geven dat ze plaats moet maken voor de baby. En ja dan is ze toch nog wel erg jong. Commode hoeft ook niet duur te zijn en ook die kun je later weer verkopen.

Enne, je moet niet de eerste 12 weken van je zwangerschap overleven maar gewoon 40 weken

Groetjes,
Sandra

Toen Jessey egboren is was Joey 15 maanden. Ik heb voor Jessey wel een complete babykamer aangeschaft, met bedje en commode, want samen doen leek me niet ideaal, zeker ook omdat ze beiden een eigen kamer hebben. Joey is nu ruim twee jaar en nog steeds gebruik ik voor hem de commode bij elke verschoning en na het bad en met aankleden.
Wij hebben een duowagen, achterelkaar met in het begin een babynestje voor Jessey, van Topmark. Die hebben we gekregen van mijn ouders en was goedkoop, Ik kan hem je alleen niet aanraden, want het is een erg zwaar ding!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wow, das echt een leuke! Jammer dat het voor ons niet meer loont… Anders had ik hem zo gekocht! Hahaha

Groetjes Anouk

Lilypie Third Birthday tickers

@Goudvisje, ja die link met die tandem havana dat is hem ook.

Wat bedjes betreft, zie mijn eerste bericht: ik kon een ledikantje lenen wat mijn schoonouders hadden staan. Die waren oppas voor de kindjes van mijn zwager en schoonzus en op dat moment hadden die geen kindje wat in een ledikantje moest, dus dat bedje stond daar werkeloos te zijn.

Groetekes, Sje

Haha nou daar hoeven we niet meer over te tobben, we schaffen gewoon een 2e ledikantje aan

Ik was inderdaad sowieso al van plan om een duowagen aan te gaan schaffen.
Ja bakmama, die is zeker heel erg gaaf!! Maar ja, is ie ook praktisch?
Ik ga eens kijken of ik er reviews over kan vinden
Maar ehm, ik weet niet voor welke prijs jij m hebt gezien, maar ik vind m op internet alleen maar voor 620 euro…
Kijk, het is niet dat we dat geld echt niet hebben, maar ik vind dat gewoon belachelijk veel om aan een kinderwagen uit te geven…
Ook hebben we er wel het budget voor, ik wil het er gewoon niet aan uitgeven. Ik heb dan zoiets, 600 euro, daar heb je een auto voor!! (niet een hele mooie dan, maar het gaat om het idee!!)
Ik ben geen geld over de balk smijter Al zou ik miljonair zijn, zou ik nog geen 600 euro aan een kinderwagen uitgeven Haha sorry

We gaan de kinderwagen van Sylvie sowieso niet verkopen, die hebben we namelijk van Stefan zijn ouders gekregen. En zodra wij hem helemaal niet meer gebruiken gaat hij gewoon terug, want Stefan zijn zusje wil hem graag hebben voor later (Al is ze nog maar 15 )

En ik denk dat we sowieso maar die opvouwbare commode halen van de Ikea. Hebben we ook geen gezeur meer van Stefan zn broertje en zusje dat het vies is om een baby op de bank te verschonen, hahahaha

@Sje: Oh ja sorry Over heen gelezen En okee, ik zit nu te twijfelen tussen de jouwe en die van miniboy. Maar ik neig meer naar de jouwe, aangezien miniboy zei dat die van hun moeilijk de stoep op reed

We gaan wel eens een keertje naar babydump om uit te proberen

@Sandra: Haha tuurlijk gaan we voor de 40 weken Al denk ik dat als alles goed gaat het vast wel weer 41-42 zal zijn

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Feb 2011 15:22:33

@bakmama: leuke duowagen!!! maar wel weer duur… maar dat zijn ze allemaal als je een goede wilt hebben.

@goudvisje de Kees lijkt mij ook wel wat. Vandaag gezien bij babyplanet. En ach… geen van alle duowagens, naast elkaar of achter elkaar kan bij ons in de auto (grom grom grom…). Liever duurdere duowagen die in de auto past dachten wij dan andere auto moeten kopen . Wij denken hier nog ff na…

Uhm nou dat ben ik dus echt niet met jullie eens!
Die van Sje EN die van Miniboy, dat zijn de Kees tandem cabrio en Marco tandem S Havanna zijn beide rond de 200 euro!!
Dat vind ik absoluut geen vergelijking met die van bakmama van 800 euro

En Sje en miniboy waren beide erg te spreken over hun wagens

Wij hebben het qua geld hartstikke goed en mogen echt niet klagen, maar we zijn geen tweeverdienersgezin
En volgens mij heb jij echt het geld op je rug groeien bakmama, maar dat zal vast door je fotostudio komen Helaas heb ik dat talent niet Haha

Enne bakmama, ik zei niet WAT voor auto he Mijn vorige auto kostte 350 euro En die heb ik in Apeldoorn gekocht, toen ik daar nog woonde
Een subaru mini jumbo, was echt een heerlijke auto!
Zo klein en knus, kon echt overal parkeren, altijd inhalen, overal tussendoor En als er iets kapot aan was, kostte het een 10tje om te laten maken
Maar ja nu we Sylvie hebben zou ik zo’n autootje niet meer kopen

Wij zitten in dezelfde situatie als jouw Hanna. Dus ik heb je topic zeer aandachtig gelezen.

Onze kleine man is 1,5 jaar als de nieuwe spruit geboren wordt. Ik wil ook zeker een duowagen. Waarom kijk je niet op marktplaats? Of misschien via via kan je iets overnemen ik weet niet of Sylvie naar de opvang gaat anders zou je daar eens kunnen informeren of via buren, vrienden etc.
Wij kunnen een duowagen overnemen van familie, wat erg fijn is. Als je een duowagen koopt zou ik een tandem nemen want dan kan je overal langs/doorheen etc. Met zo’n brede kan je niet in de bijv. kruidvat/zeeman/blokker of moet je altijd in de brede (drukke) rij bij de supermarkt staan.

Over een bedje ben ik ook nog niet helemaal uit. We hebben een wiegje waar de spruit de eerste 6/7 mdn in kan slapen en dan willen we switchen (dan is broerlief 2jr) en ik zat te kijken naar http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59827956 met 'n uittrekbaar bedframe. Maar wat ik hier al eerder las ben ik ook bang dat hij nog niet zoet in z’n bedje blijft liggen en er uitgaat klimmen. Hij is nu al ondeugend en zal dat rond z’n 2de alleen maar meer zijn.

De commode vind ik ook moeilijk. Het liefst zou ik een multifunctionele kast hebben die breed genoeg is om als commode te dienen, juiste hoogte heeft en ook nog jaren mee kan als die ouder is. Zo’n kast Sje is top maar voor ons helaas geen optie ivm grote. Heeft iemand andere tips, wat je eventueel ook makkelijk zelf kan maken, misschien een dressior etc. Ik heb al gezocht op internet maar ver ben ik niet gekomen.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers

@Lencios: Wij hoeven geen 2e hands duowagen hoor
200 euro vind ik prima om er voor uit te geven!!
Ik vond alleen die van bakmama erg duur
En we zijn sowieso niet van plan om 2 naast elkaar te nemen Dat vinden wij ook echt geen doen

Verder gaan wij denk ik voor een aanschuifbedje en de opklapbare commode van ikea
We zien het tegen die tijd nog wel een keertje na allemaal

@goudvisje20
Ik zou wel voor grotere banden gaan en niet van die kleine buggy bandjes. De Kees de Luxe die wij hadden had grotere banden en is voor de meeste ondergronden geschikt.

Onze dochter is onlangs geboren en toen was onze zoon 15 maanden. Wij hebben via Marktplaats een ledikantje en commode aangeschaft voor de nieuwe kamer van onze zoon. Over de duowagen zijn we nog aan het nadenken, want onze zoon kan nog niet lopen. Eigenlijk weten we al wel dat we er één willen, maar nog niet wat voor één. In ieder geval één waar de kindjes naast elkaar zitten, maar voor de rest weten we het nog niet!

Lilypie Second Birthday tickers

Ja gaan jullie echt voor een duowagen naast elkaar? Lijkt het je dan niet verschrikkelijk dat je geen enkele winkel in kan enzo?

Met zo’n naast elkaar duowagen van urban jungle paste ik door alle winkelpaden hoor . Het enige dat niet lukte was het Kruidvat…
Verder vond ik het heel fijn zo naast elkaar, ze zaten ook zo gezellig!

groetjes!

[img]http://lb2f.lilypie.com/uFs8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@goudvisje20 wat heb jij eigenlijk gekocht? Of heb je nog geen wagen voor als de 2e komt?? Ach… je hebt ook nog best even tijd

Haha nee we hebben nog geen 1 gekocht Jij wel? Welke hebben jullie?

@ Linette; met 1 buggy pas je al amper door de kruitvat, ligt niet aan de buggy, maar aan de winkels

De Kruidvat zal inderdaad een probleem worden, maar daar kom ik niet zo vaak met kinderen. Wij wonen buiten het dorp dus ik moet overal met de auto naartoe. Met name met 2 kinderen naar het CB of ziekenhuis (voor controles bij dezelfde kinderarts) is de wagen erg welkom. En àls ik een keer met 2 kids naar het dorp/stad wil, is ook een duowagen nodig, omdat onze oudste nog niet kan lopen.
Een nadeel (voor ons) van een wagen achter elkaar is dat de lengte van de opgevouwen wagen vaak een meter is, en dat pas nooit in onze auto!

Lilypie Second Birthday tickers

Wat voor auto heb je?
Ik heb ook een Kees duowagen, achter elkaar! Neem hem gerust mee in de auto, en jawel… Ik maar een Fiat seiciento! Heb je die kofferbak wel eens gezien?
Kan makkelijker de duowagen mee nemen dat boodschappen doen.

@goudvisje: ja wij inmiddels wel. Ook wel nodig aangezien t kleintje elk moment kan komen
Wij hebben de Phil en Teds duo gekocht, en gebruiken die nu al voor Elisa. Is zij er aan gewend op moment dat de baby komt. Zij loopt immers ook nog niet. En deze is nu als ‘enkele’ wagen te gebruiken, straks als duo. Ideaal!
En daarbij… past in een zeer kleine achterbak! De Fiat Seicento mag dan een kleine achterbak hebben… de citroen C1 is denk ik nog kleiner . En daar past ie in! (de Kees kinderwagen past nl niet…)