juist Thirza maar daar ging het hier niet over…
gr Tries
Weet ik, maar er kwam al veel commentaar op een kinderwagenbak op de achterbank zonder dat duidelijk was hoe Heleen dat precies gedaan had…
Maar los op de achterbank zou ik nooit gedaan hebben hoor.
Groetjes, Thirza
ging er ook over dat ze los in de wagenbak lag, maar dat dat niet paste naast ze kinderstoel enz lees even de topic dan snap je waar het om ging en snap je mischien ook de reactie’s
Gr Tries
Wat een belachelijke reacties hier! Mijn haren gaan er recht van overeind staan!
Jullie doen allemaal net alsof Heleen een ernstig misdrijf begaan heeft! Het enige wat ze wil net als iedereen hier is het beste voor haar kind! Ik kan best begrijpen dat je je kind niet 4,5 uur in een maxi cosi zet ( Dt wordt overigens ook afgeraden! ) Ze wil gewoon dat haar dochter lekker kan slapen en als ze zelf het gevoel heeft dat het veilig is, wie zijn jullie dan om haar zo af te branden?
Je moet gewoon je eigen gevoel volgen! Of is het soms omdat Heleen vaak antwoorden heeft op andere onderwerpen en dit een uitgelezen kans is om haar eens wat te kunnen vertellen?!
Nee, het is misschien niet de veiligste manier, maar zo kun je overal wel wat op aan merken! Wat denk je van de bus of taxi!? Daar hoef je geen kinderzitje in en de chauffeur ken je niet eens, weet jij veel wat voor debiel er achter het stuur zit! Alsof dat zo veilig is! En alsof alle moeders hier alles maar perfect doen! Ik kan hier ontzettend boos om worden! Het is een forum om elkaar om advies te vragen en te geven en niet om elkaar eens even asociaal de les te lezen! Laat elkaar even lekker in je waarde zeg, erg jammer dit.
Ze heeft geen misdaad begaan, maar we zijn wel bezorgd om de veiligheid van een kindje. Haar kindje wel te verstaan. Dat het zo uit de hand loopt komt omdat ze niet wil begrijpen hoe gevaarlijk zoiets kan zijn. ALS je de mogelijkheid hebt om je kindje veilig te vervoeren, dan doe je dat en dat hoeft in deze tijd zeker geen probleem meer te zijn ! En dan kun je wel met het vervoer van een taxi komen, maar dan nog zou ik ze daar dan in een maxi cosie in vervoeren. Nooit hebben wij onze kostbare kindjes vervoerd zonder ook maar iets. Als jij je een eigen auto kunt veroorloven, je je het kunt veroorloven om een langere reis te maken, dan kun je je wat mij betreft zeker ook een veilig autostoeltje veroorloven. En ja, als het om de veiligheid van een kind gaat, ben ik zeker erg fel. En terecht! Nog liever eenmalig langer in een maxi cosi en dan desnoods tussendoor maar stoppen, dan zonder veiligheidsmaatregelen.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
O en als iedereen hier maar braaf ja en amen zou roepen als iemand om advies vroeg, dan had je er weinig aan. Dat zoiets als dit zo`n discussie word betekend voor mij dat we allemaal begaan zijn met elkaar, of dit nu wel of niet leuk voor iemand is. Het betekend dat we allemaal eerst nadenken voordat er een reactie of advies komt, zodat een ander daar ook echt iets aan heeft.
Helemaal mee eens Asje! Het totaal plaatje speelt ook mee wat de reacties van Heleen waren en die waren (in mijn ogen) niet altijd veilig. Ik ga ze heus niet allemaal opnoemen, maar soms waren het reacties die ik erg onveilig bestempelde!!
Veiligheid voor alles en dan maar een keertje meer stoppen! En trouwens een taxi is iets heel anders, dat zou ik ook niet gauw doen want dat is inderdaad veel onveiliger. Maar je eigen kindje in jouw auto vervoeren is geheel op jouw risico!
ben het met de andere meiden eens heeft ze aan zich zelf te danken
veiligheid gaat vooralles
Dan nog vind ik dat geen reden om haar zo verschrikkelijk te kleineren… Af te branden en zelfs weg te pesten van dit forum.
Hoe zouden jullie het vinden als je een topic opent omdat je je van geen kwaad bewust bent en gewoon advies vraagt over iets en vervolgens gaat iedereen zich tegen je keren en conclusies trekken die nergens op gebaseerd zijn! Zij wil ook gewoon het beste voor haar kinderen! Hoe durft iemand dan zelfs te beweren dat ze haar kinderen verwaarloosd! Ik vind dit geen advies meer geven maar gewoon bewust kwetsen! Ik ben benieuwd wat jullie je kinderen straks gaan vertellen als ze gepest worden of misschien zelf gaan pesten… Ik neem aan dat je het goede voorbeeld wil zijn voor je kinderen… Begin dan bij jezelf!
Ookal heb ik misschien ook mijn mening over het een en ander wat moeders hier vertellen, ook over dit onderwerp, dat wil nog niet zeggen dat ik ze gelijk bestempel als slechte moeder of ZO ongenuanceerd even mijn gal ga spuwen…
Ik vind het erg gemeen tegenover Heleen en erg jammer dat ze hierdoor van het forum gestapt is, ik kan me dan ook goed voorstellen dat ze zich niet meer welkom voelt en geen behoefte meer heeft om haar ervaringen te delen als er op deze manier gereageerd wordt… Ze zal misschien in sommige topics betweterig zijn maar dan nog verdiend iemand het niet om op deze manier behandeld te worden!
die andere meiden kennen haar al veel en veel langer en weten het beter jij zit hier net op het forum en nee ze kwetsen haar niet
en keren zich totaal niet tegen haar ik snap niet dat jij pesten erbij haalt en andere dingen erbij haalt
Gewijzigd door - lieke33 op 12 Apr 2008 18:26:19
Het was niet alleen deze MaxiCosi-oorlog, het was in een ander topic ook het afgeknipte-speen-verhaal. En ook een keer het vastleggen van je kindje in bed om te voorkomen dat het zich 's nachts op de buik draait. (Wat overigens heel natuurlijk is dat draaien in bed. Vastleggen is vele malen gevaarlijker).
Dus de reacties hier waren niet een op zichzelf staand iets, het was een opeenstapeling van verschillen van mening over veilig omgaan met je kinderen.
Groetekes, Sje
wat overigens jij zegt betweterig ik vind het levens gevaarlijk zulke dingen die ze zegt en over dat pesten praat mij er niet van ben vroeger zelf gepest dus haal dat er beslist niet bij
ze is niet weggepest zo gaat dat heel anders en wij wilden haar duidelijk maken dat ze echt verkeerd bezig was maar als dat niet door dringt
Hallo meiden,
Leuk om te lezen dat jullie nog steeds aan mij denken.
Af en toe keek ik nog even of er nog gereageerd werd op mijn maxi cosi verhaal.
Ja dus.
Leuk om te zien dat iemand het voor mij opneemt. (Iris)
Ik voel me absoluut niet weggepest.
Ik had er alleen geen zin meer in.
Als je hier iets schrijft wordt het meteen afgekraakt.
Over dat speentje, nou mijn dochter van bijna 3 is toch maar mooit van
haar speen af.
Tuurlijk zou ik dit nooit bij mijn andere dochter die nu 9 mnd is proberen
want die zou hem inderdaad in kunnen slikken ofiets dergelijks.
Verder je kindje in bed vast leggen, dit toppic komt niet van mij.
Sje is heel goed in het verzinnen van allerlei dingen om mij inderdaad van het
forum te houden.
Wij hebben geen problemen met Anne.
Zij kroop alleen steeds omhoog in bed en sliep daardoor weinig.
We hebben haar toen bovenin het bedje gelegd en nu slaapt ze meteen en wel
2 uur achter elkaar.
Dus Sje geen dingen verzinnen die ik niet heb geschreven.
Ik wilde dit nog even schrijven.
Ik vind het helemaal niet erg om niet meer te hoeven ikkebennen.
Ik heb inmiddels een ander forum gevonden, en daar laten moeders je wel
in je waarde.
Daar was ook een toppic en dat ging over je kindje op de achterbank
vervoeren in de kinderwagenbak die vast zit met een band, en er waren
dus meerdere moeders die dit net als ik deden. Bijv. als ze met vakantie
een lange reis moesten maken.
Die band zit trouwens bij de kiinderwagen die ik destijds heb gekocht en
is bedoeld om vast te maken als je een lange reis moet maken.
Ik snap niet waarom ik me nu nog verdedig.
Ik hoop in ieder geval dat jullie nog veel plezier hebben, en nog maar
veel andere moeders mogen kleineren.
Groeten Heleen.
Ja ik ben misschien niet zo lang lid of heb in ieder geval niet zoveel gepost als vele anderen hier maar ik lees wel veel op het forum en toe nu toe heb ik alleen maar veel adviezen van Heleen gelezen. De topics waar jullie het over hebben wist ik het bestaan niet van, dus ook niet dat dit al geschiedenis heeft. Zoals ik in dit topic lees komt het gewoon erg vijandelijk naar haar toe over en voel ik me geroepen om het voor haar op te nemen, ookal vind ik natuurlijk ook dat de veiligheid van je kind boven alles gaat. Het is verder ook niet mijn bedoeling om ruzie te maken oid. maar zij is toch ook maar een mens denk ik dan… Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Ik hoop dat jullie ook mijn reactie na het lezen van dit topic een beetje kunnen begrijpen. Nobody’s perfect…
Mijn dochter is ook van de speen af, zei ineens uit zichzelf “mama ik hoef geen speen meer”, dus voila het kan ook zonder gevaarlijke toeren. Ik hou er zeker ook niet van om een ander zo concreet terecht te wijzen ( als je dat dan zo moet noemen) maar zoals ik maar blijf zeggen, “als de veiligheid in gevaar komt van een kind dan ben ik scherp”. Het gaat me er ook niet om dat ze dit ooit gedaan heeft, maar dat Heleen ( elke/anne) het alsnog overweegt na onze inspanningen om haar ervan te overtuigen dat dit ZEER gevaarlijk is, het nog overweegt dit te doen. Dit terwijl we toch zeker in een tijd leven waarin een kinderstoeltje in de auto zeer normaal is. Sommige mensen willen niet luisteren en ja daar erger ik me dan op. Een discussie is prima, maar steek er dan ook iets van op ipv je vast te houden aan domweg gevaarlijke ideen!
Misschien een idee om dit topic te sluiten???
Er is al een heleboel gezegd en ik moet zeggen dat het niet echt representatief voor dit forum is.
Op den duur is het een keer klaar, toch?
Hallo allemaal,
ik heb dit nu allemaal gelezen… (nee ik heb niet veel te doen vandaag )
ik begrijp best dat elke/anne die kinderwagenbak gebruikt omdat iedereen in haar directe omgeving zegt dat het geen kwaad kan.
maar aan de andere kant ben ik het wel met jullie eens, de kinderwagenbak ligt hartstikke vast, maar het kindje daarin niet.
ik hoop wel dat elke/anna begrijpt dat jullie zo reageren omdat jullie het beste met haar en haar kindje voor hebben, 't zou natuurlijk echt heel erg zijn als er onverhoopt toch een ongeluk zou gebeuren, zo’n kleintje kan zich niet vastklampen aan iets. ook al zouden dergelijke instanties ze verhuren of vertellen dat ze wel gebruikt mogen worden, ikzelf zou het nooit doen. Toen de kinderwagenbak met spulletjes erin achterin de auto lag schoven die spullen ook alle kanten op! moet niet denken aan wat er met mijn dochtertje zou gebeuren als zij ook alle kanten op zou schuiven…
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier! Ik heb een dochtertje van vier maanden (vandaag precies vier maanden!)
Toen mijn dochtertje 5 weken was zou mijn schoonvader haar een keertje op komen halen. Hij zei ‘ze kan voor dat kleine stukje toch wel gewoon even in de reiswieg? dat deden wij vroeger ook!’ Ik ben toen ongelooflijk uit mijn stekker gegaan! Vond het zo dom! Ik heb uitgebreid voorgedaan hoe de maxi-cosi werkte, en gezegd dat hij haar nooit en te nimmer mee zou krijgen als hij zich niet aan de regels hield. ;t Is een ongelooflijk eigenwijze man, en ik krijg er nu nog de rillingen van. Hij heeft haar netjes in de maxi- cosi gedaan, en als hij dat niet had gedaan zou ik echt vreselijk pissig zijn geweest. Ik heb best wel moeite om hem te vertrouwen met mijn dochtertje, want hij geeft steeds van die mallotige adviezen. Dat ik haar moet laten huilen wanneer ze verdrietig is, en dat ze in de reiswieg in de auto mag enzo. Blech… Ik zit me nu nog op te winden. Anyway; echt belachelijk dat er mensen zijn die, na al deze reacties, nog niet snappen hoe gevaarlijk het is!
Nu ik heb gelezen dat alleen een rondvliegend boek al 10 keer zo zwaar wordt wanneer je remt, kijk ik wel uit om losse spullen naast mijn dochtertje te vervoeren. Laat staan mijn dochertje los in een reiswieg…huil!
Beetje lange reactie, maar mijn frustratie komt er even uit
Groetjes,
Anja