Maxicosi

He assie, zou dit gewoon een hele slechte mop zijn? tis bijna 1 april

want dit geloof toch niemand…

gr Tries

Als dit betweterigheid is, dan vraag ik me af, wat jouw definitie daarvan is…?
Het enige wat ik hier lees is sympathie voor je kids, en voor de veiligheid van jouw kids…
Dit zou geeneens een discussie mogen wezen, aangezien het in de wet is vastgelegd, dat je je kinderen in een goedgekeurd stoeltje vervoerd.

Ik schrik me soms wezenloos als ik kijk, hoe mensen met de kinderen omspringen, door ze ook maar gewoon los op schoot te vervoeren.

Besef dat je je kinderen maar 1 keer krijg en ze niet meer terug krijg als er iets gebeurt, je vergeeft het jezelf nooit!!
Tenzij…
Maar daar wil ik niet eens over nadenken!!!

Liefs Wendy

neee wendy want ze is een een hele goede moeder ze geeft ze eten doet ze op tijd naar bed is lief voor ze maar veiligheid wordt schijnbaar op geconsuminderd.

tries

Dit is de eerste keer dat ik dit topic lees, maar ik krijg hier erg de kriebels van en wordt tegelijkertijd onzettend pissed! Hoe durf je je kind zo in gevaar te brengen?! Wij hebben van mijn moeder een maxi-cosi gekregen en van mijn schoonouders een hele goede autostoel. Ook als we die niet hadden gekregen hadden we ze zelf gekocht. We hebben allebei al in huis toen Anna net was geboren (het kon niet voordat ze geboren was imdat ze drie en een halve week te vroeg is geboren).

IK EET LIEVER EEN DAG (WAT ZEG IK, EEN WEEK!!) NIETS, DAN DAT IK MIJN KIND IN GEVAAR BRENG!!! Als je op de centen zit… Ik heb alles over voor mijn kleine meid en kijk altijd drie keer of de gordel goed vast zit en mijn man is precies hetzelfde!!

Een kind is een diamand die je mag slijpen tot een mooie briljant waar je van mag en kan genieten en als je dat in de waagschaal legt… Ik zou het niet kunnen!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Wij moeten soms ook erg ver rijden, maar Anna ligt gewoon in de maxi-cosi en slaapt na een tijdje erg lekker!! Totdat ze te groot is voor de maxi-cosi blijft ze er gewoon in!!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

quote:
En nogmaals Sje, ik heb altijd gevonden dat je vaak een betweter was en soms bot kon reageren.

Ik ben liever geloofwaardig, duidelijk, kort en bondig (wat jij dan bot noemt), dan dat ik in allerlei topics lange wollige lappen tekst schrijf (zoals jij) die na dit topic verre van geloofwaardig overkomen.

En wie kritiek op mij heeft, laat maar komen. Van kritiek leer je. Nee, dat zeg ik verkeerd: ik leer van kritiek, velen hier in dit topic leren van kritiek, jij leert er geen zak van.

Groetekes, Sje

quote:
Ik geef mijn kindjes op tijd te eten en drinken, leg ze op tijd op bed en ben lief voor ze. Nogmaals ik ben een hele goede moeder. Jammer dat jullie zo bot reageren! Ik heb dan ook besloten om hier bij ikkeben nergens meer op te reageren. Dit op aanraden van mijn familie waar ik gisteren was. Mijn zussen zeiden ook dat ik niet gevaarlijk bezig ben geweest. Zij hebben dit destijds nooit gedaan, die hadden de kids wel op tijd in de autostoel gezet.

heleen jij heb echt een bord voor je kop ,wil je niet luisteren of hoe zit dat
als jij zo’n goede mama was geweest had je voor de veiligheid van je kinderen in gestaan kan mij hier zo pist of maken Elke moeder geeft haar kids op tijd te eten enzo maar wat jij doet bewijst alweeer genoeg voor mij.

jou zussen zijn eveneens dom om te durven zeggen dat jij niet gevaarlijk geweest ben.

en even jou reactie op sje zij heeft het beste met jou kinderen voor. hoe durf je haar een betweter en bot te noemen getuigd voor mij al weer van een onvolwassen persoon hou oud benje .

Sje je bent een topper

Dank je Lieke en Heleen van Robin&Justin.

Ik vind het lief dat jullie het voor me opnemen. Hoewel ik kritiek van iemand die inmiddels door niemand hier meer serieus genomen wordt, volledig langs me heen laat gaan. Het doet me helemaal niks dat Heleen (van Elke/Anne) zo over me denkt. Ik kan er alleen maar medelijden mee hebben.

Inmiddels heb ik wat filmpjes opgesnord waarvan ik hoop dat ze Heleen met beide benen op de grond zetten. Alleen het eerste filmpje is al heel confronterend en daarin zit de baby zelfs gewoon in een MaxiCosi (zonder dat het heupgedeelte van de gordel er overheen zit). Kun je nagaan hoe een losse kinderwagenbak met een losse baby door je auto en je voorruit duikelt bij een noodstop!

http://www.youtube.com/watch?v=-DFkUaz-_rA

Rechts staan nog meer relevante filmpjes. De crashtestfilmpjes zijn allemaal met poppen, maar dan nog kunnen ze als schokkend ervaren worden (mijn ervaring is dat je toch altijd het gezichtje van je eigen kind op zo’n pop denkt namelijk).

Heleen, ik hoop dat na het zien van deze filmpjes het schaamrood levenslang op je kaken getatoeëerd blijft staan en dat je dagelijks vragen erover krijgt.

En wat zou ik het dapper van je vinden als je na de schokkende beelden hier een laatste reactie durft te plaatsen met:

Meiden, ik schaam me diep dat ik zo met het leven van mijn kinderen gespeeld heb, dat ik jullie allemaal voor gek versleten heb. Ik zou geen boete gekregen hebben bij een verkeerscontrole, maar ik had heel de rest van mijn leven boete moeten doen als een van mijn kindjes door mijn ondoordachtheid en onverantwoordelijkheid overleden was.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Mar 2008 12:40:23

Amen…

Groetekes, Sje

Hallo meiden,

Ik ben een nicht van Heleen en ik heet Margreeth de Boer.
Ik ben getrouwd met een yoegoslaaf en woon al 6 jaar in dit land.
Wij zijn vandaag een dagje bij Heleen en haar man en ze vertelde me
hierover en liet me dit lezen.
Sorrie voor jullie maar ik heb de oudste ook in de bak vervoerd.
Helemaal van Nederland naar yoegoslavie.
Wij hadden net als Heleen een band om de kinderwagenbak en de
stoel ver naar achteren. Dus de bak stond vast.
Dit mag inderdaad zoals Heleen zei als je hem maar goed vast zet.
Onze dochter sliep er heerlijk in.
Op www.grootgezin.nl/vervoer kun je zelfs reiswiegen huren met
banden erbij om hem vast te zetten.
Vindt het vreselijk wat ik hier allemaal lees wat jullie over mijn
nicht schrijven.
Dan zou ik ook een onverantwoorde moeder zijn? Ik heb 2 kinderen.
Jullie kunnnen allemaal de boom in!
Ik zal dit niet meer lezen wat na mij wordt geschreven want wij
gaan straks weer weg naar yoegoslavie en zal dit dus niet meer lezen.
Heleen ook niet zei ze me net want ze heeft er genoeg van.

Ik houd het netjes want dat is mij zo geleerd!

Met vriendelijke groet,
Margreeth de Boer.

Fijn om te lezen dat jullie in de familie allemaal zo zuinig zijn op de kinderwagenbak! Stel je voor dat die zou beschadigen bij een ongeluk!

Jullie hebben het steeds alleen maar over het zo goed vastzetten van de bak. Ik lees nergens iets over gordels in de bak voor de baby. Dus ook al zouden er speciale bakken voor zijn, dan nog is een gewone kinderwagenbak volledig ongeschikt.

Ik ga er geen woorden mee aan vuil maken. Blijf me erover verbazen hoeveel mensen in 1 familie niet slim bezig zijn. Maar ja, zoals iemand eerder al schreef: het is blijkbaar erfelijk om onverantwoord met je kinderen bezig te zijn.

(En inderdaad “Jullie kunnen allemaal de boom in” is heel netjes en beleefd om tegen andere mensen te zeggen. Je hebt het inderdaad goed geleerd in je opvoeding om netjes en beleefd te zijn).

Groetekes, Sje

sje

duidelijker had ik het niet kunnen zeggen zo zie je maar weer hoe mensen hun verantwoording hebben over hun kinderen.

zulke mensen hadden ze niet mogen krijgen is mijn mening als je zo met je kinderen omgaaat .

heb het hier is nog effe nagevraagd bij de politie en die hebbe gezegd dat het helemaal niet mag een kind vervoeren in de kinderwagenbak hoe die kennis er bij komt is mij ook een raadsel je kind ligt niet vast dus levens gevarlijk

Ik neem geeneen kind zonder goedgekeurd zitje mee in de auto. Ook de buurkindjes niet. Ik snap die wetgeving ook niet dat je kinderen van anderen wel zonder zitjes en dan gewoon in de gordels mag vervoeren.

Ik ga er niet in mee. Geen kinderen in mijn auto zonder goedgekeurde zitjes.

Groetekes, Sje

BACK TO THE WORLD!!

het ging hier over de maxicosi!!! En een moeder die het kindje in kinderwagen bak legt in auto.
Niet over medicatie (drugs voor kinderen)??

Groetjes Gytha

doe jij eens effe een pas op de plaats Armanda en kijk iets beter om je heen op het forum

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja Margreeth, je bedoelt vast zoiets http://www.babyrent.nl/producten.php?groep=autostoelen&id=1. Je link klopte niet maar met wat gepuzzel heb ik hem. Hier heb je het over een ligbakje met riempjes, voor op de achterbank in een driepuntsgordel. NIET over een los bakkie achter je stoel zonder een riempje what so ever. Daar zit voor mij toch wel een wereld van verschil ! En je kan dan wel beweren dat men dit 30 jaar geleden ook zo deed( niet dat jij dat zei), maar toen was de wegsituatie en het gedrag van de mens op de weg, totaal anders dan nu. Maar goed, ik snap dat jullie het opnemen voor mekaar, dat hoort ook zo bij familie, maar niet als het ten koste ging van de veiligheid van kinderen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
En je kan dan wel beweren dat men dit 30 jaar geleden ook zo deed, maar toen was de wegsituatie en het gedrag van de mens op de weg, totaal anders dan nu.

En toen was het sterftecijfer van kleine kinderen bij ongelukken in het verkeer vele malen hoger dan nu. Goedgekeurde stoeltjes voor kinderen zijn niet voor niks ontworpen. En gordels op de achterbank zijn er ook niet voor niks bij gekomen in de laatste decennia.

Mijn ouders hebben mijn broertje, zusje en mij in 1979 los op de achterbank naar Zuid-Frankrijk vervoerd. Toen was dat niet meer dan normaal op die manier, nu is het ondenkbaar. Ik krijg achteraf zelf de kriebels bij het idee dat we toen zo vervoerd zijn. En mijn ouders zelf waarschijnlijk ook als ze eraan terugdenken.

Mijn broertje stond vroeger altijd tussen de voorstoelen in tijdens ritjes. Levensgevaarlijk, maar niemand die er toen bij nadacht dat het levensgevaarlijk was.

Met andere woorden, terugkijkend in de tijd: ik ben wat dat betreft heeeeeeeeeeeeeel blij dat ik in deze generatie moeder ben en niet een generatie geleden.

Groetekes, Sje

heb het gister eens met mijn moeder overgehad vroeger deden ze het inderdaad ook zo kinderen vervoren in de knderwagen bak maar ze zei als ze het nu doen is het echt onverantwoord je heb speciale stoeltjes en zitjes voor in de auto kan me hjet wel voorstellen zei ze

Jeee, dit topic roept heel wat emoties op! Ik lees het nu pas.
Ik snap jullie bezorgdheid over een baby los in een kinderwagenbak vervoeren. Maar er zijn ook nu (tenminste 4 jaar geleden) nog wel kinderwagenbakken waarbij het wettelijk mag en ook verantwoord is.
Ik had er zelf 1 (van Bebe-comfort) en vond het wel makkelijk. De baby zat vast in een speciaal gordeltje wat onder de bodem van de kinderwagenbak vastgemaakt kon worden. Er zat een extra stoot randje bij en attributen om de kinderwagenbak middels de gordel vast te zetten. Omdat baby’s niet zolang in een maxicosi mogen zitten vond ik het af en toe wel handig.

Ik snap dat jullie het over een andere situatie hebben, maar het is dus niet zo dat een kinderwagen op de achterbank per definitie niet kan, als je het maar veilig doet, met de juiste materialen.

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker