Ik kan wel een foto maken van t kaartje??
Liefs, Melanie
ja het adres wil ik prive even hebben, kan ik ze een kaartje sturen maar daar vraag ik rainbow zelf even naar.
Ik heb ook nog geen fotoos gezien en kan iemand mij aan het adres van Rainbow helpen dan stuur ik een kaartje!
Gr, Danielle
ja ik heb het adres ook niet aaron, maar ik vraag het haar zelf want misschien wil ze niet dat iedereen het heeft dus daarom dacht ik, ik mail haar eventjes.
ik ben dus ook nog in afwachting.
ik weet ook niet hoe het met haar gaat, en of ze al uit het ziekenhuis is
Dat is ook zo bakmama… Ik heb al wel fotos gemaakt van
t kaartje, maar nu je het zegt… Laat ik het ook inderdaad zelf aan Rainbow over…
Liefs, Melanie
Ja daar heb je gelijk in…fotoos van iemand anders zijn kinderen daar moet je eerst toestemming voor vragen ja.
Ik heb al wel Rainbow gefeliciteerd dus als ik hetadres niet heb is het ook geen ramp…ze zal het zo al wel goed vinden!
Gr, Danielle
EINDELIJK EEN TEKEN VAN RAINBOW! En van Max!
Allereerst: allemaal superbedankt voor al jullie lieve woorden en felicitaties! Echt helemaal geweldig! Ik ga ze printen en ze in het boek van Max doen, zodat hij het later allemaal terug kan zien! Want wat hebben jullie allemaal meegeleefd zeg! Dat had ik niet verwacht. Ik wist natuurlijk wel hoe we toch allemaal betrokken zijn met elkaar en met elkaars kindjes(s), maar dit deed me wel heel erg veel! Gisteren las ik alle reacties en ik zat echt met tranen in mijn ogen! Echt zo lief allemaal! Jullie zijn allemaal schatten!
Voordat ik mijn bevallingsverhaal vertel - en natuurlijk een foto plaats van ons boefje - even over de kaart. Tja, helaas kan ik niet aan al mijn digi vriendinnen een kaart sturen, het zijn er nogal veel hihi…En wij hebben ook in het echte leven nog vrienden die graag een kaart willen… Dus…en ik heb gewoon lang niet van iedereen een adres!
Maar natuurlijk is het prima als Bakmama zo lief wil zijn om een gefotoshopt kaartje (zonder privégegevens) te plaatsen. En je mag me altijd mailen, gezellig! Wij sturen als het kan altijd een kaart terug, al zijn de extra bestelde kaartjes er al bijna doorheen…
Wel geweldig al die belangstelling! Ik word er verlegen van!
En dan nu HET verhaal!
Woensdag had ik hier rond 20.30 uur nog gepost dat ik echt wel pijn had. Toch nog even niet de vk gebeld, want ik dacht dat het zo’n vaart niet zou lopen. Maar ik keek SOS Sonja en zat toch best te creperen. De weeën kwamen snel achter elkaar, maar duurden heel kort (20-30 sec). Dus ik wilde nog even wachten tot ze langer zou duren. Toen Sonja om 22.30 uur was afgelopen, had ik echt veel pijn en ging ik naar boven om over het bed te kunnen hangen. Ik wachtte op de vk die inmiddels gebeld was, maar die nog bij een andere vrouw was. Ze zou snel komen. Toen kreeg ik opeens enorme pijnscheuten en ik ging op de wc zitten omdat ze zittend iets minder pijnlijk waren. Mijn vriend kwam eraan en ik riep: ‘Ik heb zo’n pijn, ik weet niet wat er gebeurt!’ Ik voelde een plens vruchtwater eruit komen. En toen voelde ik opeens een hoofdje! Ik MOEST gewoon duwen, heel zachtjes maar, maar wel met een soort oerkracht! En toen ik dat nog een keer deed, gleed Max eruit en viel zo achter me in de wc-pot! De navelstreng hing over de wc en overal zat bloed. Max werd door papa gauw uit de wc gehaald en was een blauw hoopje mens. Hij hing slap en maakte geen enkel geluid. We schrokken enorm, we dachten dat hij niet leefde. Papa belde in paniek de vk, die ons door de telefoon zei dat we Max in een doek moesten wikkelen en op zijn buik moesten draaien. Dat deden we en langzaam kwam er wat schor geluid. Binnen no-time stond de vk binnen, die de ambulance gebeld had. Toen hebben ze Max opgelapt en kwam hij snel bij. Papa en Max zijn naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek hij niets overgehouden te hebben aan zijn veel te snelle geboorte. Al had hij wel een wat minder goede start gemaakt. Hij kwam snel bij en liet zich goed horen! Ik was door deze stortbevalling echt fiks gehavend zeg maar en moest dus ook naar het ziekenhuis voor tal van zéér pijnlijke hechtingen.
Uiteindelijk moesten we tot gistermiddag blijven. Ook omdat Max het steeds koud had. Maar daarna mochten we lekker naar huis en nu ligt hij heerlijk roze in papa’s armen in een deken. Hij doet het heel goed. Drinkt goed, poept, plast en huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft. Eva vindt hem tot nu toe helemaal leuk en geeft hem vaak kusjes. Ze was alleen jaloers toen ze moe was en papa wel bij Max zat en niet bij haar. Ze werd ook wakker toen hij vannacht huilde en wilde niet meer slapen. Dat was meteen een brakke nacht dus! Maar dat hoort er nu even bij…Oh ja, hij woog trouwens 3615 gram en heeft echt een jongenskopje!
Wat een verhaal he? Dat het zo snel zou gaan had ik nooit verwacht! De bevalling deed geen pijn, het ging daar te snel voor, maar de manier waarop Max is geboren hakt er toch wel in. Het is best eng om helemaal alleen te bevallen, zonder medische hulp. Gelukkig is alles goed afgelopen en kan ik vooral van Max genieten zonder aan de akelige momenten te denken. Ik had het me wel iets anders voorgesteld allemaal, ook zonder die ziekenhuisopname, maar eind goed al goed! Max zal waarschijnlijk op de vk-praktijk bekend blijven als ‘het jongetje dat in de wc werd geboren’! Uiteindelijk kunnen we daar ook wel om lachen, zoiets verzin je niet!
Ik zal even een foto opzoeken van hem. En het is nu even razenddruk allemaal, dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk als ik bv niet zo snel als normaal op een mail reageer…We worden nu een beetje geleefd nog en moeten even een nieuw ritme zoeken met z’n viertjes, maar dat komt vanzelf! Nogmaals bedankt voor alle hartverwarmende reacties, die hebben me erg goed gedaan! Een knuffel voor jullie allemaal en nu mag ik mijn ticker ook meteen lekker aanpassen. MAX IS GEBOREN!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Hmmm, mijn foto’s trokken het topic uit z’n verband. Morgen even de foto’s kleiner maken…Max staat ook op mijn Hyves!
Groetjes Rainbow, trotse mama
WoW meis dat meen je niet! Ik heb met open mond je verhaal zitten lezen… Tjee wat hebben jullie meegemaakt zeg!? Wat schrikken zeg, dat het zo snel kan gaan ineens! Pfffff maar gelukkig is alles goed gekomen en genieten jullie nu van een prachtig kereltje! Ik zag net al wat foto’s op hyves, en wat een dropje zeg, heerlijk!
Doe maar lekker rustig aan, en geniet lekker van je gezinnetje!
Groetjes Anouk
Oh lieve rainbow, wat een verhaal meid!!!
Heb nog aan je gedachr die avond en als je dat dan zo leest hoe heet is gegaan (met sos sonja, heb ik toen ook gekeken) jeetje mina.
Gelukkig is alles goed met Max al kan ik me voorstellen dat het er in hakt zoiets.
En papa dan, ach jee die man zal ook de schrik van zijn leven hebben gehad zeg.
Ben super blij voor je dat alles goed is nu, Kom lekker bij, geniet van je mannetje, laat je lekker vertroetelen enz…
Dikke knuf van hier, enne klasse gedaan meid, je bent ervan af nu.
Gr Patries
Oh meid wat een verhaal! Zoiets verzin je inderdaad niet. En als je erover hoort, gebeurt het altijd bij anderen maar zeker niet bij jezelf. Bijzondere start voor die kleine man! Tjonge!
Geniet maar lekker met z’n viertjes.
En je weet het hè, geen kaartje, dan ook geen spiegeltje cadeau van Tante Esther…
Groetekes, Sje
Jeetje meid wat een verhaal…pff…zo zie je maar weer. Elke bevalling is echt anders. Dat je dan ineens het hoofdje ziet, dat lijkt me zo gek. En ook heel angstig dat hij dan niet huilt.
Gelukkig gaat het dus allemaal goed met jullie, maar kan me voorstellen dat deze bevalling ook af en toe nog wel even door je hoofd schiet en dat het allemaal ook even verwerkt moet worden.
Lekker genieten van je kids meid, ook al zal het wel weer even wennen zijn in het begin.
Dikke knuffel van mij en Dani
Oh meid wat een wolk van een lieve boy… (hyves) … krijg gewoon de kriebels weer …
Ik kan je ook niet voldoende zeggen dat je ondanks dat het soms even wat minder kan zijn (stuwing/kraamtranen etc) je moet genieten van deze momenten. Ze zijn zo voorbij en voor je het weet loopt deze boef je omver hihi…
Hoop dat je geen last ga krijgen van je onderkantje … anders helpt die smeerolie (weleda) ook goed zegt men… maar hopen dat die dicht kan blijven.
Geef Max een dikke knuffel van Jurian & Levi en hun moeder… en vergeet Eva ook niet een dikke pakkerd te geven van ons!
pst: leuk idee om het uit te printen. Ga ik ook nog even snel doen voor onze Levi!
Zo, wat een verhaal zeg! Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe jullie geschrokken zijn. Te denken dat je kindje misschien niet leeft en dat je het helemaal zelf op moet lossen… Gelukkig hebben jullie snel en goed gehandeld en is het allemaal goed afgelopen! Want wat een mooie vent is het geworden zeg!
Fijn dat jullie weer thuis zijn en neem lekker de tijd om te genieten van deze mooie momenten! Toen ik de foto’s op hyves zag gisteravond, drong het ineens tot me door dat ik over een half jaar ook twee kindjes heb… Je weet het natuurlijk wel, maar om zo’n familieportretje te zien… mooi hoor!
Het lijkt mij heel logisch dat je niet iedereen een kaartje stuurt! Hoeveel leden heeft ikkeben wel niet? Dat kost je een fortuin!
Nou genieten en fijn uitrusten met zn viertjes!
Liefs!
Jeetje meid wat een bevalling. Kan me voorstellen dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten, maar fijn dat alles verder helemaal goed is nu. Ik ga zo even op je hyves kijken. Enne je kaartje terug komt eraan maar Max zijn kadootje moet nog even binnenkomen hier
Dikke Kus van ons allemaal
Groetjes,
Michèle
Wat een bevalling!!! Ik weet niet zo goed wat te zeggen! Lijkt me behoorlijk schrikken als je kind zo snel ter wereld komt! Al moet ik zeggen dat Lisa ook ter wereld “schoot”, maar dan wel met een aanloop van 6 uur en in het ziekenhuis! Gelukkig is nu alles goed met jullie en wat een mooie baby is Max!!! Snel even de foto’s op hyves bekeken net hihi! Eef ziet er ook heel gelukkig uit met d’r kleine broertje! Vergeet niet een manier te zoeken om deze bevalling goed te verwerken, want dit gaat je idd niet in de koude kleren zitten!!! Geniet van je kraamtijd!!
Grtz Von
ooh lieve schat toch wat een heftig verhaal!!
jeeeetje wat heb ik ONWIJS VEEL!!! respect voor jou!!
ik ben echt zooooo trots! jij hebt het super gedaan meisie!
wat naar dat je er zo’n gevoel aan over hield achteraf maar wel fijn dat je er nu een beetje om kan lachen
Max kan later wel vertellen hoe stoer hij te wereld is gekomen! echt super meisie! goed gedaan!
maar jeetje wat snel zeg!
enne geeft niet hoor dat je niet iedereen een kaartje hebt gestuurd, ik heb je via hyves nog een mailtje gestuurd!
geniet lekker van je gezinnetje meis! en geef max en eef een kus en knuffel van ons! ook voor jou meis en nogmaals! TOP gedaan! stoer wijf!
Och Rainbow, ik lees net je bevallings-verhaal, Jeetje zeg.
Dat zal zeker heel erg schrikken zijn.
En zoals al eens eerder in een topic gezegt is dat je hem er uit bonjourd, is dat dus ook zeker gebeurt.
Meid, je hebt een super mooie vent op de wereld gezet, en super gehandeld.
Als ik een meisje had gekregen, had ik ze gekoppeld hahaha!!
Goh, net wat Liske zegt, dat zij over een half jaartje er ook zo bij zit… kan ik nu niet meer wachten om er ook zo bij te zitten hahaha…Maar vindt het wel eng worden nu hoor… ook de bevalling… Noah was er intotaal in 4.5 uur, dus ben bang dat deze ook heel snel geboren gaat worden.
Meid… Lekker genieten van je kraamtijd en van je kinderen en man.
Doe ze allemaal een dikke knuffel van ons!
PS: Heb je ons kaartje ontvangen?
Liefs, Melanie