Mannen en de was doen

Eindelijk heb ik mijn man zo ver dat ie ook meehelpt met de was. Hij wast twee wasjes in de week en ik de andere twee. Prima afspraak vind ik zo, maar heb hem al zo vaak gezegd dat hij het deurtje van de machine niet dicht moet klikken als ie de was er uit heeft gehaald. Heel braaf heeft hij gisteren een wasje gewassen en opgehangen. Ik vanmorgen ander wasje gedraaid en je raadt het al…deze was stinkt want meneer had toch het deurtje dicht geklikt gisteren…Luisteren mannen dan ook nooit? Grrrrrr…ik hoop dat de frisse lentelucht nog wat van die muffe lucht weg haalt.

Gelukkig vond ik nog een oud topic waarin staat dat soda een boel kan verhelpen Dus vanmiddag mag die trommel lekker spoelen in de soda… Maar echt leuk vind ik het niet…

Hihi… mijn man vindt dat hij de was kan! hahahahaha… nou mooi niet… Ik pissed want hij waste de kleertjes van mijn 2 schatjes dat vooral wit,roze lila etc… is… met de donkere was mee… ARRGHH!! dus nu zijn de meeste t-shirtjes en leggings toch wel echt paars/blauw… vooral vlekken! Heb nou maar tegen h’m gezegd dat hij alleen de wassen van ons samen mag doen, en de kleertjes van de kids samen! pfff… fijn dat tie wil helpen, maar laat h’m dan maar de keuken boenen! Kan die ook veel beter… hihi

Hahaha! een kind kan de was doen, maar een man…

Mijn man wast bijna nooit en als hij het doet gaat het wel goed. Meestal zijn het dan alleen zn eigen spullen. Ik was alleen wat er in de wasmand zit en hij verzamelt een hele berg kleding naast zn bed (twee meter naast de wasmand). Soms klaagt hij dan over dat hij geen sokken meer heeft en als ik dan zeg dat ik ze niet ben tegengekomen in de wasmand, gaat hij zelf ineens een was draaien met zn eigen spul! Zo kan het ook…

Ik was met alle liefde, maar ga niet aan alle ruiken of het in de was mag, daar ligt mijn grens! :smiley:

liefs

Dat vergat ik idd nog er bij te melden, hij was vooral zijn eigen kleren! Ja en ik kan de boom in… als ik hem vraag hoeveel wasjes heb je vandaag gedaan, dan zegt hij heel trots 2!! En zit er ook voor mij nog wat schone kleding bij? Dan weet hij dat heeeel toevallig niet meer… hihi…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Mijne wast niet en dat hoeft hij van mij ook niet. Alleen met de keizersnee heeft ie het gedaan op mijn aanwijzingen. Maar hij doet het hele huis al dus de was is voor mij.

Groetjes,

Michèle

Hahaha wat een grapjassen Ben ik nou serieus echt de enige die het hele volledige huishouden in dr uppie doet Mn vriend doet helemaal niks en dat hoeft van mij ook niet. Hij werkt, ik doe het huishouden. Het enige wat hij wel eens doet is koken en de ramen wassen. En toen ik al wat langer zwanger was van Sylvie deed hij natuurlijk ook wel meer en dat gaat hij vast dit keer ook wel doen. Maar voor de rest is het huishouden mijn taak

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@ Goudvisje wat je al zegt hij werkt en jij doet het huis. Bij ons werken we wel beide maar mer is meer thuis dan ik ben.

Mocht ik straks thuis komen te zitten zal ik ook meer doen.

Groetjes,

Michèle

Hahhahahah, mijn man kan het wel, maar doen hooo maar! Ahhh als ie het maar kan. Wij hebben gelukkig de nanny die eigenlijk bijna altijd de was doet. Fijn is dat! Verder hebben we eigenlijk bijna geen electische aparaten, dus daar hoeft hij zich niet in te verdiepen! hahahahah

Mijn man doet bijna altijd de was Het in de wasmachine stoppen en ophangen dan. Opvouwen en evt. strijken doe ik.

Over het algemeen gaat dat goed. Alleen laatst had ie een witte was (en dan echt met hele witte dingen zoals MIJN mooie witte linnen broek) gewassen met een knalroze theedoek!! Even schrikken toen ik dat zag, maar gelukkig had ie niet afgegeven

Mazzelaar, hier is een keer een rode sok de was in gegaan… toen had ex lief roze onderbroeken

Groetjes,

Michèle

@Michele: Oh tuurlijk, nooit bij stil gestaan dat de meesten beide werken Dankjewel voor de verheldering hihi

Geen dank

Groetjes,

Michèle

Hihi nou boterhammen smeren doe ik niet hoor, dat mag ie zelf doen Meestal moet hij er eerder af dan ik… Maar de laatste weken helaas Sylvie steeds tegelijk met papa’s wekker wakker, elke dag precies kwart voor 7.
Maar ja dan kan ik alsnog zn brood niet smeren, want ik moet dan Sylvie aankleden en eten geven
En bij ons is nog niet zo heel veel af te ruimen Al begin ik de vaat wel steeds erger te vinden Tijd voor een vaatwasser

Hier sorteert mijn vriend juist vaak de was. De rest doe ik dan meestal, want hij doet altijd dingen in de droger die er niet in mogen enzo

Liefs, Anne

Mijn man kan prima een was in de wasmachine doen, maar ik draai bijna altijd de wassen. Vind ik ook niet erg en als ik vraag of hij even wil strijken of opvouwen doet hij dat ook zonder problemen.

Groetjes,
Sandra

Ik prijs mezelf echt gelukkig met mijn man, want die is heel handig in het huishouden. De was kan ik gerust aan hem overlaten. Maar 9 van de 10 keer doe ik het wel zelf.
Mijn man werkt 40 uur en ik 16 dus ik doe wel het grootste gedeelte van het huishouden. Soppen heeft hij echt een megahekel aan dus dat doe ik hem niet aan als het niet hard nodig is.
Maar 's avonds even de vaat opruimen of stofzuigen als Rens weer eens de halve zandbak mee naar binnen heeft genomen doet hij net zo goed als ik.
Ik ben dan wel de meeste dagen thuis maar mijn werkdag eindigt dan ook niet om 5 uur. Dus wat er eventueel 's avonds nog moet gebeuren doen we samen. Dat vind mijn man ook gezelliger als een vrouw die tot laat in de avond bezig is. Hij helpt dan liever even mee zodat we samen nog wat aan onze avond hebben.
En mijn man lapt de ramen omdat ik dat dus echt niet kan, ze gaan er alleen maar beroerder uitzien als ik het doe. En het onderhoud van de tuin is ook voor hem. Als ik het zo lees doet hij best veel. Zeker nu ik zwanger ben.
Toen Rens er net was was ik ook de hele dag aan het poetsen ed.
Nu doe ik 's ochtends het huishouden en als Rens 's middags uit bed komt ga ik lekker met hem wandelen/spelen/fietsen/naar de speeltuin oid. Tot ik moet gaan koken.
Ik geniet daar erg van en ik vind het ook belangrijk. Maar als ik altijd alles alleen zou moeten doen zou ik echt geen gelukkige huisvrouw zijn.

groetjes ramona

Hoi,

idd doet je man dan wel veel in verhouding tot wat hij werkt.
Mijn vriend werkt ook 40 uur en ik werk er zelf 24, maar ik doe
toch eigenlijk vrijwel alles in huis.
Wassen strijken opvouwen, soms helpt hij wel mee wassen en strijken.
Maar in huis verder, ramen lappen, stofzuigen, alles schoonmaken,
komt eigenlijk allemaal op mij terecht.
Net als het boodschappen doen , doe ik ook allemaal.

De tuin is voor hem (we hebben ook nog stukje gras)
daar doe ik dus helemaal niks aan.

Ik ben 's avonds altijd nog wel ff bezig met de was enzo, om het weg te krijgen,
er ligt altijd nog wel iets om te doen.
Wil dit ook bijhouden. liever iedere avond wat dan alles opsparen en alles in 1.

word je ook niet vrolijker van

Groeten

@Liske: die was naast het bed herken ik ja! En dan nog doodleuk na een week vragen:“Heb je niet gewassen?” Ik ruim het niet meer achter hem op. Geen schone onderbroeken meer? Pech gehad!

Maar mijn man mag absoluut niet de was doen! Hij is namelijk kleurenblind…
Hij kan dus niet de kleuren onderscheiden en dat is erg lastig.

Dus wij hebben het het huishouden verdeeld:

Mijn man kookt, doet de badkamer en toilet, de tuin, de boodschappen en alle klussen in huis.
Ik doe de afwas, de was ( ook opvouwen), afstoffen, stofzuigen, dweilen en alle andere dingen in huis.
Maar als ik, of hij, iets niet gedaan heeft dan doet de ander dat ook gewoon. Maar zo werkt het het beste.

Mar Mama,
mag ik zeggen dat ik vind dat je man /vriend ook behoorlijk veel doet??
Werken jullie ook allebei dan?
Gr. mama van 2 kids

@mamavan2kids: mijn man werkt 40 uur, ik werk 32 uur. Ik heb onregelmatige diensten.
Maar man vind dat hij ook in het huishouden mee moet helpen, ook al werkt hij een dag meer. Als ik vrij ben doordeweeks kan ik daardoor ook met Luka en Jenthe iets gaan doen, en dat vind hij ook erg belangrijk.