Mammografie

Al vanaf september vorig jaar heb ik last van mijn linkerborst. Het is begonnen met brandende pijnscheuten. Dit een paar keer per dag en soms een paar dagen achter elkaar en dan weer 1 of meerdere dagen niet. Omdat ik er niet constant last van had ben ik er niet voor naar de dokter gegaan. Maar het werd steeds erger en op een gegeven moment waren het geen brandende pijnscheuten meer, maar echt pijn. Toch nog even afgewacht, of het vanzelf over ging, maar dat was niet het geval. Uiteindelijk ben ik in januari naar de huisarts gegaan. Die contateerde dat de plek waar ik pijn heb wat stugger aanvoelde en mijn linkerborst groter was (nu komt dat laatste volgens mij wel vaker voor). Uiteindelijk duurde het 3 weken voordat ik terecht kon voor de mammografie. Begin februari ben ik daar geweest, maar inmiddels was ik toen zwanger dus kon deze niet gemaakt worden. Er is toen wel een echo gemaakt en daar was niets op te zien.

De pijn blijft echter constant aanhouden en doordat ik nu niet meer zwanger ben heeft de huisarts met spoed een mammografie geregeld. Moet deze vanmiddag laten maken en deze normaal zo nuchtere mama begint ineens heel zenuwachtig te worden voor de uitslag. Ik hoor wel eens dat pijn een goed teken is, want tumoren bijv. doen geen pijn. Maar goed toch maak ik me zorgen. Heb ook niks op internet gelezen, want dat is alleen maar jezelf gek maken. Maar goed wilde het toch even van me af schrijven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat spannend, logisch dat je nerveus bent. Je krijgt ook niet de kans om even rustig bij te komen hè, van de afgelopen tijd. Ik denk aan je hoor en duim heel hard dat het niets te betekenen heeft!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

ik heb het als 14-jarig meisje ook heel erg gehad en bij mij was het toen een cyste, die gelukkig vanzelf weer weg is gegaan… Als je pijn hebt, is het vaak idd redelijk onschuldig… Heel veel sterkte vanmiddag! Krijg je gelijk de uitslag of moet je een week wachten?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Succes Sandra.

Liefs

Nou meid, het komt wel allemaal tegelijk zeg!
In elk geval fijn dat je zometeen wat meer duidelijkheid hebt over wat het kan zijn.

Sterkte!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Succes sandra enne pijn is niet fijn, maar wel goed in dit geval inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Ik zit op je schouder Sandra, om je te steunen!

Groetekes, Sje

Sterkte hoor, bah wat een vervelende tijd heb jij zeg!
Hoop het beste voor je.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Heel veel sterkte vanmiddag

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Getver Sandra het zit je echt tegen geloof ik de laatste maanden bah, Ik ga in ieder geval voor je duimen vanmiddag.

knuff

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik moet er om kwart over 3 zijn. 2 dagen later krijg ik de uitslag, maar ik hoop stiekem dat ze misschien toch vanmiddag al iets kunnen zeggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Niet om je bang te maken maar bij mijn stiefmoeder gaven ze wel meteen aan dat er iets niet goed was alleen kunnen ze niet meteen zeggen hoe of wat. Zij is inmiddels wel geopereerd aan borstkanker. Ze wachten nooit lang als ze iets vermoeden.

Groetjes,

Michèle

Ik heb de mammografie inmiddels laten maken, maar heb helaas nog geen uitslag. Nadat de foto’s gemaakt waren gaven ze aan dat ze even met de radioloog gingen overleggen of er voldoende foto’s waren. Toen kwamen ze na een paar minuten al terug met de mededeling dat dit voldoende was en dat ik over 2 a 3 dagen de huisarts kon bellen met de uitslag. Ik hoop dat de uitslag vrijdag binnen is, want anders moet ik tot dinsdag wachten ivm pasen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Sterkte met wachten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hee meisie, goed dat het nu toch gebeurd is!
heel veel sterkte met wachten want dat is geen pretje natuurlijk…
ik heb je bericht op hyves gelezen, ik reageer morgen even op je mail oke?
moet nu weg namelijk.
denk aan je he!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Denk dat het wel meevalt dan Sandra anders gaan ze vaak al meteen in conclaaf zodat het balletje snel kan gaan rollen. Maar sterkte met wachten. Alleen ben ik bang dat het dinsdag wordt want ik denk niet dat je ha werkt vrijdag want het is Goede vrijdag dan.

Groetjes,

Michèle

Jeetje Sandra! Het zit ook niet mee.
Wat spannend! Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.
Kan me voorstellen dat je nu wel een beetje nerveus wordt.
Sterkte met wachten!
Liefs, Anne

Normaal gezien komen ze meteen in actie als ze iets vreemds gezien hebben. Hetzij door voor de zekerheid een echo te maken, hetzij door te zeggen dat je meteen je huisarts moet bellen.

Ze kunnen het niet maken om als ze iets verdachts zien, je over 2 dagen pas de uitslag te geven want dan kun je het ziekenhuis aansprakelijk stellen dat je in een ernstig geval niet meteen behandeld bent. Die 2 dagen te laat beginnen met behandelen kan van levensbelang zijn. En in dat soort rechtszaken hebben ze geen trek.

Dus je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat er niks geks gevonden is.

Groetekes, Sje

Hoi sandra, ik geloof dat je voor vanmiddag zenuwachtig was, ga zeker voor je duimen dat de uitslag goed is. Denk inderdaad net als de andere meiden dat als ze iets verdacht zien je niet nog eens 2dgn laten wachten, maar er meteen actie word genomen. Duim, duim, duim…

Gr Patries

So Sandra, je krijgt het wel te verduren de laatste tijd! Bah. Nu dit weer. Ik duim voor je dat de mammografie verder goed is en dat je ook snel de uitslag krijgt. Toch weer spannend, kan me voorstellen dat je zenuwachtig was. Ik hoop echt dat ze snel de uitslag hebben, zodat je een beetje een rustige pasen zult hebben. We gaan er van uit dat er niks ernstigs is. Duim, duim.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker