Mama zijn is leuk, maar vergeet jezelf niet

Hallo,

Ik ben nu 5.5 maand moeder van een schat van een kind Jesse. Ik vind het geweldig maar soms wou ik wat meer tijd voor mezelf.
Ben ik dan een eogoist of zijn er nog moeders die dit meemaken.
Ik wil graag horen hoe anderen hier over denken.

natacha capelle

Hoi,

Sorry, maar ik had daar na 5,5 maand nog geen last van eerlijk gezegd.
Was nog te veel “in de wolken” over zo’n prachtkind dat al zoveel ontdekt dan etc. etc.
Ik had heus wel wat meer nachtrust bijv. willen hebben hoor, en Stephan spuugde zich wezenloos (ruim 25x per dag) wat ook niet echt leuk was,maar ik had niet het gevoel dat ik wat meer tijd voor mezelf wilde.
Ik kan bij wijze van spreken mijn dag “vullen” met het kijken naar Stephan, zien hoe hij alles ontdekt, wat hij al kan etc. Ook na twee jaar.
Wat niet wil zeggen dat ik verder geen sociaal leven heb, hoor!!!

Groetjes, Bianca

P.S. ik vind je trouwens geen egoist. Iedereen is nou eenmaal anders.
De één heeft meer tijd voor zichzelf nodig dan de ander.

Gewijzigd door - Bieb op 23 Jul 2003 20:27:38

Hallo Bieb,

Ik denk dat je me niet goed hebt befgrepen.
Ik bedoelde niet dat ik perse vrije tijd nodig heb maar, mijn man die werkt ganse dagentot laat en moet ook nachten weg . Ik woon heel ver van familie en vrienden en zit soms 36 uur op een appartement met mijn zoontje.Ik vind het ook super om naar hem te kijken en spelen etc. maar ik bedoelde met tijd voor mezelf om eens naaar de kapper te gaan of een zonnebankje te nemen.Ik hoef hem geen uren achter te laten.
maar nu heb ik geen tijd voor mezelf want hij slaapt ook weinig 1.5 uur per dag en gaat pas om half elf op zijn bed liggen.Maar ik ben nog jong en geduld komt met het ouder worden misschien dat mensen die op latere leeftijd kinderen krijgen iets meer geduld hebben .
Maar goed ik ben gelukkig en binnen een paar jaar ben ik het al weer vergeten.

groetjes

natacha capelle

Hoi Taske.
Nou ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.Gewoon eens een middagje de stad in of lekker eens een boek lezen op de bank.Ik had het er met mijn eerste ook soms heel moeilijk mee.Dat was ook een echte huilbaby die de hele tijd bij mij wou zijn anders begon hij te krijsen.En als ze dan eens een uurtje slapen heb je nog zoveel troep in huis dat je nog niet aan jezelf toekomt.Ik kan je geen gouden tip geven maar ik kan je wel zeggen dat het er misschien voorlopig nog niet inzit maar ik kreeg weer een beetje tijd voor mezelf toen Niels kon lopen.Ongeveer als ze een jaar zijn dus.En het ligt ook aan je kind hoor! Mijn tweede is nu 7,5 maand en die is veeeeeeeeel makkelijker.Ik heb er nu dus ook geen last van.
Groetjes Eljada.

Hoi Eljada,

Ik heb dan nog 6 maand te gaan.
Soms voel ik me zo schuldig dat ik zo denk.
Ik kan hem ook nog niet wegbrengen voor lang omdat hij nog borstvoeding heeft.
Maar ja alles wordt beter maar toch hou ik zielsveel van hem.

groetjes

natacha

Hoi Natascha,

Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde het niet als verwijt hoor!
Daarom had ik er ook nog extra bijgezet dat ik het niet egoïstisch van je vindt.
Sorry als het eventueel verkeerd overgekomen is.

Groetjes, Bianca

Ik snap heeeel erg goed wat je bedoelt, ik ben heeel erg blij met mijn kinderen kan ze ook niet meer weg denken, maar er zijn momenten dat ik denk waar ben ik? denk dat we dat opzich zelf doen maar voel me alleen nog maar mama, ik heb geen rijbewijs dus kan niet zo makelijk weg ook verder geen familie op mijn schoonouders na… dus ja als peet werkt zit ik thuis en ja zou soms ook wel eens ff weg willen, ff geen luiers of kinderpraat gewoon ff iets voor je zelf…

dit is zeker geen beklaag maar snap het gevoel heel goed…

Tries

Liefs Tries

En dat is nou de reden waarom ik blij ben dat ik een paar uur per week kan gaan werken. Tuurlijk doe ik het voor het geld, maar een paar dagen per week ben ik gewoon Miriam. En dat vind ik toch wel heel erg lekker!
En een groot voordeel, op de dagen dat ik werk (of avonden) is Cas gewoon thuis. Die heeft dus ook zo zijn eigen ritueel met Lucas als hij hem op bed legt enz.
Voor ons werkt het prima!

Groetjes Miriam

Ik ook miriam, ik ben ook blij dat ik ook nog werk, zo ben ik naast mama en vrouw ook nog gewoon mezelf.

Ook ga ik af en toe met mijn vriendinnen een dagje shoppen of ´s avonds als het mooi weer is een terrasje pakken.
Ik moet er af en toe gewoon even uit, anders wordt ik gek.

Christa

nou ik ben benieuwd.
Ik ga morgen en zondag weer voor het eerst weer aan het werk maar ik heb toch wel gemengde gevoelens.Maar ik weet in ieder geval wel dat ik morgen als ik thuiskom weer heeeeeeeeeel blij zal zijn.Dus dat is alweer mooi meegenomen.
Groetjes Eljada.

Ja, mama zijn is ook leuk, maar tijd voor jezelf ook! Broodnodig zelfs. Ik werk dus niet, althans, niet betaald hahaha. Dat komt wel weer, zodra Lucas naar de basisschool gaat. Af en toe, spreek ik gewoon af met een vriendin ofzo en dan is het MO tijd ipv MA tijd. Echt een oplading hoor. Hoewel…dag er na ben ik meestal geradbraakt hihi.

Hoewel ik het nog niet had, toen Veronica 5 maanden was. Ging nog zo ontzettend in dr op. Pas toen ik weer zwanger was, van Lucas, wilde ik wat meer tijd voor mezelf. Maar ja, de ene is er iets sneller mee, dan de ander. Helemaal niet erg, zolang je er ook maar iets mee probeert te doen. Dus zórg voor je zelf, anders word je misschien wel een boze mama! Haha.

groetjes Monique

Hallo,

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die soms met dat gevoel zit. Ik heb dan ook zoiets als ik hem effe wegbreng dat ik me schuldig voel en wel 100 x bel. mijn moeder wordt dan ook doodziek van mij.
Ik werk ook , maar dan thuis voor het bedrijf van mijn man maar weer is dat met de kleine bij me wat op de ene kant heel leuk is maar aan de andere kant soms ook moeilijk want ik ben dan druk met klanten aan de lijn terwijl hij ligt te huilen en dan voel ik me een slechte moeder omdat ik dat laat doen.
Ik vind mama zijn een van de tofste dingen die er bestaan maat tergelijkertijd ook een van de moeilijkste,

Groetjes Natacha

natacha

Hoi Taske,
Nouje hebt helemaal gelijk hoor.
Werken thuis met je kind in de buurt dat is dubbelop erg.Als je weg gaat dan hoef je alleen maar aan je werk te denken(en aan hoelaat je pauze hebt hihi),en dan kun je inderdaad wat miriam ook zegt even geen mama maar gewoon jezelf zijn.Je bent dus helemaal geen slechte moeder,je moet niet zo op jezelf neerkijken hoor!Je bent een toppertje dat je al die dingen zo goed mogelijk probeert te doen.Misschien moet je juist proberen om eens niet zon perfecte moeder te willen zijn en eens wat minder hooi op je vork te nemen(ik hoop dat dit ook een belgische uitdrukking is).Je kunt tenslotte niet meer doen dan je best.
Ik heb dit weekend weer voor het eerst weer gewerkt,na 10 maanden!, en ik voel me als herboren!Echt ik heb weer energie voor 10.Ondanks dat ik in de verpleging werk en dus best wel zwaar werk heb,voel ik me uitgeruster dan ooit.Lekker lachen,een bakkie koffie drinken,samen met anderen met iets bezig zijn,gewoon heerlijk.Dus ik kan het iedereen aanraden.
Groetjes Eljada

nou dames, dat heb ik dus helemaal niet… hahahhahahahaha doeeei

oke geintje, ben nu nog in mijn kraamtijd natuurlijk… maar idd af entoe tijd voor jezelf is lekker maar of dat nou in de baas zijn tijd moet dat weet ik nou ook weer niet, maar ach ieder zijn eigen heug en meug, ikke blijf lekker thuis en als oma tijd heeft na 40 uur gewerkt te hebben dan geniet ik lekker ervan en zeg oma hier je kleinkinderen!!!nee ik heb geen tijd nodig voor mezelf

Kussies

hallo

Ik vind het tof E dat je weer hebt gewerkt. En natuurlijk is verpleging zwaar maar je bent er toch eens uit. Ben vrijdag naar de genste feesten geweest> Heb Jesse voor 5 uurtjes bij mijn ma gedropt en effe lekker doorgezakt. Mijn man is van nederland en vond het wel eens fijn eens iets anders…
Ik kan er weer tegen aan , alleen is het alsof ik er niet meer tegen kan. Ik was gisteren heel de dag van de kaart en vandaag nog een beetje… Twas vroeder anders haha
Neen heb echt genoten maar was toch weer blij dat ik mijn ukkie in mijn armen had.
En Kim als je je kinderen aan de oma geeft dan heb je toch tijd voor jezelf of heb ik je verkeerd begrepen?

natacha

je hebt daar ook geen werk voor nodig wil ik niet eens wil bij mijn kinderen zijn maar een sport of gewoon ff weg ff geen luierpraat

Liefs Tries

ze bedoelt door te werken… dat heeft ze niet nodig… geloof ik hoor dat ze dat bedoelt

Liefs Tries

de formulering was weer lekker inderdaad, ik bedoel dus dat ik geen tijd van de baas nodig heb, als ik tijd voor mezelf nodig heb moet oma toevallig tijd hebben(oma werkt wel fulltime) en tja anders niet, dan genieten we gewoon lekker samen de kids en ik

Kussies

Ik ga wel weer werken, als de kids beide op school zitten, ben al aan het rond vragen zelfs (al duurt het nog ruim 2 jaar). En ik weet al aardig wat opties, aangezien ik wél thuis wil zijn, als zij thuis zijn. Verder hebben wij dat geld best wel nodig, gaat het allemaal gewoon een stuk makkelijker. Dus de reden is niet, dat ik dan tijd voor mezelf heb hoor, want als ik dan werk, heb ik het juist drukker met vliegen en rennen, tussen werk, school en thuis. Als ik tijd wil hebben voor mij, dan spreek ik met iemand gezellig af, kan net zo goed thuis zijn hoor, als de kids slapen. Marcel draait natuurlijk die 3 ploegen diensten, dus vaak kan ik niet weg in de avond, maar daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik breng ze ook niet snel naar een ander, dan ga ik namelijk de hele dag aan ze denken en weet absoluut zeker, dat ze mij vreselijk missen, heel erg huilen en dat niemand (behalve ik) daar mee om kan gaan, op een lieve manier. De waarheid blijkt altijd anders te zijn gelukkig, maar toch doe ik dat niet snel. Het 1e jaar dat ik moeder was, joh, dat was echt zo anders. Alles moest een nieuwe plek krijgen (niet letterlijk qua meubels hoor hahaha) en dan word je overal tussen geslingerd. Misschien moet je je zelf iets meer tijd gunnen. Moederschap is niet niks! Eerst heb je alles voor jezelf, dan ga je alles delen, voel je overal schuldig om (ook als het ten onrechte is), je doet je best, kijkt om je heen en ziet dat IEDEREEN perfect is, behalve jij zelf… En gelukkig bestaat er internet, blijkt dat het allemaal anders is hahaha.

groetjes Monique