Ik ga wel weer werken, als de kids beide op school zitten, ben al aan het rond vragen zelfs (al duurt het nog ruim 2 jaar). En ik weet al aardig wat opties, aangezien ik wél thuis wil zijn, als zij thuis zijn. Verder hebben wij dat geld best wel nodig, gaat het allemaal gewoon een stuk makkelijker. Dus de reden is niet, dat ik dan tijd voor mezelf heb hoor, want als ik dan werk, heb ik het juist drukker met vliegen en rennen, tussen werk, school en thuis. Als ik tijd wil hebben voor mij, dan spreek ik met iemand gezellig af, kan net zo goed thuis zijn hoor, als de kids slapen. Marcel draait natuurlijk die 3 ploegen diensten, dus vaak kan ik niet weg in de avond, maar daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik breng ze ook niet snel naar een ander, dan ga ik namelijk de hele dag aan ze denken en weet absoluut zeker, dat ze mij vreselijk missen, heel erg huilen en dat niemand (behalve ik) daar mee om kan gaan, op een lieve manier. De waarheid blijkt altijd anders te zijn gelukkig, maar toch doe ik dat niet snel. Het 1e jaar dat ik moeder was, joh, dat was echt zo anders. Alles moest een nieuwe plek krijgen (niet letterlijk qua meubels hoor hahaha) en dan word je overal tussen geslingerd. Misschien moet je je zelf iets meer tijd gunnen. Moederschap is niet niks! Eerst heb je alles voor jezelf, dan ga je alles delen, voel je overal schuldig om (ook als het ten onrechte is), je doet je best, kijkt om je heen en ziet dat IEDEREEN perfect is, behalve jij zelf… En gelukkig bestaat er internet, blijkt dat het allemaal anders is hahaha.
groetjes Monique