Mama zijn is leuk, maar vergeet jezelf niet

Hallo Monique,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik heb het vaak dat ik andere mensen zie en dat ik dan denk dat zij het perfect doen.
Ikzelf heb mijn zoontje nu 2 x weggedaan en ik voelde me daar ook enorm schuldig over. Maar ik had het echt nodig om eens over iets anders te praten en iets anders te doen. Maar ik ben toch bij hem gebleven tot hij sliep en dan 100 x keer bellen zodat mijn moeder echt doodziek van me werd en zei dat ik niet meer moest bellen want dat ik op haar zenuwen werkte.
Jaja …

natacha

natacha

natacha, je noemt het wegdoen, je doet je kind niet weg, als je dat nou voor je zelf al eens anders ging noemen, dan voel je je niet zo schuldig misschien, en daar bij denk eens dat het soms ook goed voor je kind is, ff geen mama, eens zien dat er ook nog andere op de wereld zijn… probeer het zo eens te zien wie weet helpt het
ik heb het zelf ook hoor, ga bijna nooit weg maar als ik het eens doe, ben ik ook de heletijd met mijn gedachten bij hun… komt misschien nog, maar tis best eens goed hoor, ook ouders moeten weer een opgeladen worden hahah

Tries

Liefs Tries

Gewijzigd door - mama van Jordy & Roy op 28 Jul 2003 20:11:53

Ben ik met je eens hoor Tries, het is voor zo’n hummel ook goed om te leren dat er nog andere mensen zijn. Ik vind het ook belangrijk dat ze leren dat niet altijd papa of mama bij ze is, maar dat die er wel voor zorgen dat ze altijd goed verzorgd achterblijven.

En tja, tis dat we de poen gewoon nodig hebben, anders zou ik het waarschijnlijk ook anders doen. Dus ik ben blij dat ik het zo goed naar mijn zin heb bij mijn baas.
Is wel een fijne bijkomstigheid dan!

Groetjes Miriam

Ik denk dat Tries gelijk heeft. Noem het niet:“kind weggedaan”, maar zeg gewoon :“Mijn kind ging een dagje naar oma, gaat een nachtje uit logeren, dagje spelen bij tante huppeldepup”, dat voelt voor je zelf al heel anders. Je kindje merkt het als jij niet lekker in je vel zit, dus als het voor jou tijd is, om je kindje een dagje bij een ander te laten spelen, dan moet je dat doen, als het lukt. Anders krijg je stress, daarvan gaat je kindje ook vervelend worden, ga je je kindje op den duur misschien minder leuk vinden enz enz het cirkeltje is dan weer rond. Gun je zelf gewoon tijd!

groetjes Monique

En vergeet niet dat er ook opa’s en oma’s of ooms en tantes zijn die het wel een keertje leuk vinden als de kleine een nachtje komt logeren!
Dus dat is dan 2 vliegen in een klap! Heb je mooi een beetje tijd voor jezelf en bv opa en oma hebben de kleine een nachtje. En dat is vaak genieten voor beide partijen

Hallo,

Als ik mijn quote zo nalees dan hebben jullie wel gelijk. KLinkt echt als onzin 'mijn kind wegdoen '.
Zal erop letten.
Had gister discussie met mijn man over die tijd . Hij zegt dat ik beter moet leren plannen. Zijn er vrouwen die mij hier wat tips of voorbeelden kunnen van geven. Dan heb ik misschien aan het einde van de dag nog wat tijd over en sta ik niet te strijken tot 22.30 u. Ik heb dan ook geen tijd / zin voor mijn man ( als jullie begrijpen wat ik bedoel) . Daar hebben we vaak woorden over.
Ik hoor het graag,

groetjes Natacha.

PS. bedankt voor al de goede moed.

natacha

Tja als ze zo klein zijn valt er nog niet echt te plannen… gewoon je huishouden doen kleine in de box huppekee, ik begin mijn dag altijd eerst huishouden dan spelen en dat weten ze nu ook… kijk strijken gaat hier overdag niet meer, dat moet ik echt doen als ze slapen, jordy zou de strijkijzer pakken… doe ook veel met jordy samen vind ie prachtig… en de avonden zijn echt voor mij! die zijn me echt heilig hihi

Liefs Tries

Toch strijk ik tegenwoordig waar Lucas bij is. Heb dat eerst niet gedaan maar dat weet ik nu ook.
Ik kan nix doen of meneer moppert. En dat gaat ook niet. Als je maar altijd zorgt dat je het strijkijzer wegzet als je even stopt tussendoor, om wat voor reden dan ook.
Strijk bv in de buurt van het aanrecht ofzo. Zet je strijkijzer dan helemaal achter op het aanrecht weg (zo doet mijn vriendin dat altijd).

En ja, met zo’n kleintje valt er niet te plannen, heb je gelijk in Tries.
Heb ik trouwens nooit gedaan.
Wij doen hier alles gewoon wanneer het nodig is. Cas helpt trouwens ook mee. Das ook wel fijn. Heeft hij trouwens altijd gedaan, wat dat betreft heb ik de ideale man

Groetjes Miriam

Ja grote tip:de boel ff de boel laten. Als Jesse tussen de middag slaapt, kun je natuurlijk de was ff doen. Krijg je het niet af, is er morgen weer een dag. Soms ontkom je er niet aan, om ook s avonds druk te zijn. Ik ben beslist makkelijker geworden, sinds ik voor de 2e x moeder ben geworden. Speelgoed enzo heb ik een hoop in de schuur gezet en alléén daar waar mee gespeeld wordt, staat nog in huis. Is dan ook weer makkelijk op te ruimen. Mijn kinderen gaan niet dagelijks in bad (of ze moeten echt goor zijn, maar op Jesse’s leeftijd lijkt me dat nog wel mee te vallen), op dokters aanraden, omdat ze snel huidproblemen hebben. Verder mag een kindje zich best ff in zijn eentje vermaken. Mijn kinderen vonden het heerlijk om een half uurtje, soms zelfs een uur in de box te liggen. Beetje met de tenen spelen enzo hahah. In die tijd, kun jij mooi wat doen (bijv die strijk, of afwas ofzo). Wij hebben een droger, weet niet of jij dat ook hebt, maar dat is dus ideaal. Verder vind ik dat mannen vooral niet moeten zeuren (zo snel) over het “bedleven”, ervan uit gaande dat je dat bedoeld, want dat vind ik echt onwijs bot!! Het is wennen voor jou allemaal, volgens mij voor een vrouw 1000 maal meer, dan voor een man, die toch redelijk zijn eigen leventje aan kan houden (zo is het nu eenmaal in de meeste gezinnen verdeeld). Hij kan best een beetje helpen hoor, dan ben jij 's avonds niet zo moe en wie weet…wil jij dan ook weer. Bij mij heeft het toch echt ruim anderhalf jaar geduurd hoor, voor die zin er weer echt was. 1e jaar ging zelfs niet zo goed hoor, tussen ons. Ik was vooral moeder, zag niet meer zo goed, wat de juiste weg was, tot ik dus makkelijker werd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

groetjes Monique

Ha Mo, dat duurde hier idd ook ongeveer zo lang! Och ik denk dat het bijna overal wel zo’n beetje hetzelfde gaat. Schrale troost, maar ik hoor dit wel vaker

Groetjes Miriam

Gewijzigd door - mimpie op 29 Jul 2003 19:31:20

Hoi Taske.
Nou dat geen zin tijd voor je man dat ken ik ook hoor!hahaha.Nu even niet.Ik geef nog borstvoeding(en jij toch ook),en daarbij schijnt het heel normaal te zijn dat je daar geen zin in hebt.Het is de natuur he!
Je hebt er nog een aan de borst dus nog geen tijd voor een volgend kind.(de natuur weet niet dat er zoiets bestaat als voorbehoedsmiddelen).En dames nu niet allemaal over me heen vallen.Ok uitzonderingen bevestigen de regel maar sex en borstvoeding gaan slecht samen.
Groetjes Eljada.

oh sorry.
Ik had de tweede pagina nog niet gelezen.De meeste van jullie hebben dit dus ook gehad.Ja het eerste anderhalf jaar blijft een slechte tijd voor je huwelijk.Gelukkig is mijn man erg geduldig anders zouden wij er vast ook wel ruzie om hebben gehad.

Nou, na twee bladzijdes dacht ik: laat ik ook weer eens wat van mij horen!
Nee hoor, ik had het nogal druk met logee’s enzo. Dus nu pas tijd gehad om het helemaal te lezen.
Maar over dat plannen: dat vind ik echt een ramp!
Toe Stephan nog kleiner was, legde ik hem inderdaad bijv. even in de box. Daar lag hij ook veilig en hij vermaakte zich prima in zijn eentje. Dus voor een uurtje was dat helemaal geen probleem.
Nu vermaakt hij zich ook prima in zijn eentje. Er is alleen één ding veranderd: hij wil tegenwoordig altijd “mamma helpen” en zien wat er gebeurd. En uiteraard hebben we de box al lang niet meer!!
Dus strijken terwijl hij wakker is lukt gewoon niet om maar een voorbeeld te noemen.
Meestal probeer ik zoveel mogelijk te doen als hij slaapt.
Maar ja, het nadeel is dat ik dan 's avonds inderdaad best moe ben omdat ik overdag geen moment op mijn kont gezeten heb.
Peuters van net twee jaar zijn namelijk best vermoeiend, hahaha!! Overal aanzitten, lekker dwars doen, wegrennen etc.
Nou ja, jullie herkennen het wel denk ik!
Maar…het is wel een “opvretertje” hoor, dat moet ik erbij zeggen. Lekker vrolijk ventje!
Maar goed, 's avonds moe zijn en ff “rust” willen is niet altijd handig.
Snap dus wat jullie bedoelen!

Groetjes, Bianca

Hallo,

mijn grootste euvel is dat Jesse wegens gebrek aan plaats bij ons op de kamer ligt. Je kan dan toch van mij ook niet verwachten dat ik aan de lampen loop te zwven in een mini string als mijn zoon onder mij ligt>>>> haha…
neen we hebben hier vaak woorden over en ik geef inderdaad nog borstvoeding, maar eljada ik was na 2 maand alweer ongesteld. Balen dus en ik kan nu ook geen pil nemen en hij wil geen condoom dus… ben ik iedere keer bang dat het weer bingo zal zijn en nu zie ik dat echt nog niet zitten .
Ik ben wel blij dat ik dit forum heb ontdekt nu weet ik tenminste dat ik geen freak ben.
Groetjes

natacha

Ik kan het niet helpen hoor Natacha, maar iedere x als ik dan iets over jouw man lees (hij wilt geen condoom bijv), dan krijg ik spontane braakneigingen. Klinkt misschien hard zoals ik het nu zeg, maar ik meen er ieder woord van! Hij mag er toch ook wel wat voor doen? IK zou daar geen trek van krijgen hoor! Ik snap dat jij geen zin hebt, om te gaan vrijen met je kind er bij hoor. Tuurlijk kan het dan ook op andere plekken, zeker, maar je moet het wél willen. En volgens mij (zo schrijf je het immers) ben je zelfs wel bang, om wéér zwanger te raken. Kan me dat voorstellen, het gebeurt immers vaker, dan je zou denken. Maar dat je man, dan zo slap is, om te zeggen, geen condoom… Tsssss, ik ken hem verder helemaal niet, maar bij mij maakt ie helemáál geen goede beurt! Misschien moest je eens een kalender onder zijn neus duwen, ziet hij ook eens, dat we al in het jaar 2003 zitten!

Natacha er is NIETS mis met jou!

groetjes Monique

Goh Taske,je moet wel heel erg gek zijn op die vent van je want ik had hem allang ingeruild!Wil hij soms nog veeeeeeeeeeel meer kinderen dat hij geen condoom wil gebruiken?Het is toch ook zijn verantwoordelijkheid!En nee als je kind bij je op de kamer slaapt dan zou ik het ook absoluut niet kunnen.Ik kan echt moederschap en minnares(om het maar zo te noemen)niet combineren.Ik doe ook altijd de slaapkamerdeur op slot!(voor 5 minuutjes hahaha).Maar goed,je had al eens eerder gezegd dat je vriend ook al zei dat je beter moest plannen he!Toen dacht ik ook al wat een z*kkewasser!Maar het is jouw vriend en hij zal ook vast zijn goede kanten hebben.Maar meid laat niet over je heen lopen hoor!
Groetjes Eljada

Zou toch maar eens goed met hem praten, jij kan geen pil slikken en hij wil geen condoom dat heeft ie pech gehad dan gebruikt hij zijn handen maar sorry maar zo denk ik er over, en ik denk dat bijna alle moders dat hebben dat ze het eerste jaar zeker gewoon veel minder zin hebben er is nou eenmaal een hoop in je leven veranderd…

praat met je man hoor, is heel erg belangrijk

Liefs Tries

Hallo meiden,

Mijn man is eigenlijk een lieve man… hij zorgt goed voor ons en is heel lief.
Enkel denk ik dat hij het niet snapt. Voor ik een kind had hadden wij een onstuimig bedleven en dat ik nu allemaal een beetje veel verandert. Hij maakt zich daar gewoon wat zorgen over en denkt dat ik minder van hem hou. wat die condoom betreft, hij wil inderdaad nog veel kinderen want hij is er gek op… maar ik zie dat nu niet zo zitten.
Ik kan me voorstellen als je je vrouw elke avond naakt het bed inziet kruipen dat je opgewonden geraakt en dan ook gefrustreerd als ik dan na 3 minuten in slaap val. Ik weet alleen niet hoe hem dat uit te leggen dat er echt niets aan de hand is en dat ik alleen moe en lusteloos ben ( trouwens het doet nog pijn ook , had een flinke knip). Het is gewoon een moeilijke onderwerp voor mij om over te praten of om het uit te leggen…
Zijn grote angst is dat ik niet meer van hem hou of minder.
snappie!!!

Natacha

natacha

Oke, dat staat al heel anders, maar dan nog vind ik het erg vreemd, dat ie geen condoom wilt. Je kunt hem natuurlijk ook je vraag en alle antwoorden laten lezen! Is wel eens vaker gebeurt hoor! En toen snapte de mannen het wel, bevestiging enzo weet je wel. Ziet ie, dat jullie niet de enige zijn!

groetjes Monique

Hallo Mon,

Dat doe ikbewust niet. Hij zou het niet leuk vinden dat ik mijn vuile was buiten hang. PS. Ik zou normaal moeten werken en ik zit op forums… zou door de mand vallen en hij is de baas dus… HAHAHa

natacha