Ja grote tip:de boel ff de boel laten. Als Jesse tussen de middag slaapt, kun je natuurlijk de was ff doen. Krijg je het niet af, is er morgen weer een dag. Soms ontkom je er niet aan, om ook s avonds druk te zijn. Ik ben beslist makkelijker geworden, sinds ik voor de 2e x moeder ben geworden. Speelgoed enzo heb ik een hoop in de schuur gezet en alléén daar waar mee gespeeld wordt, staat nog in huis. Is dan ook weer makkelijk op te ruimen. Mijn kinderen gaan niet dagelijks in bad (of ze moeten echt goor zijn, maar op Jesse’s leeftijd lijkt me dat nog wel mee te vallen), op dokters aanraden, omdat ze snel huidproblemen hebben. Verder mag een kindje zich best ff in zijn eentje vermaken. Mijn kinderen vonden het heerlijk om een half uurtje, soms zelfs een uur in de box te liggen. Beetje met de tenen spelen enzo hahah. In die tijd, kun jij mooi wat doen (bijv die strijk, of afwas ofzo). Wij hebben een droger, weet niet of jij dat ook hebt, maar dat is dus ideaal. Verder vind ik dat mannen vooral niet moeten zeuren (zo snel) over het “bedleven”, ervan uit gaande dat je dat bedoeld, want dat vind ik echt onwijs bot!! Het is wennen voor jou allemaal, volgens mij voor een vrouw 1000 maal meer, dan voor een man, die toch redelijk zijn eigen leventje aan kan houden (zo is het nu eenmaal in de meeste gezinnen verdeeld). Hij kan best een beetje helpen hoor, dan ben jij 's avonds niet zo moe en wie weet…wil jij dan ook weer. Bij mij heeft het toch echt ruim anderhalf jaar geduurd hoor, voor die zin er weer echt was. 1e jaar ging zelfs niet zo goed hoor, tussen ons. Ik was vooral moeder, zag niet meer zo goed, wat de juiste weg was, tot ik dus makkelijker werd.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
groetjes Monique