Mama van Mini boy, ik heb hulp nodig :-)

Hoi mama van Mini boy,

Ik heb net al een goed advies gehad van de mama van Rico over het ontbakeren. Bij haar is het goed gelukt, maar bij ons is het nog niet zo’n succes. Jij, bakerexpert, zei dat ik altijd raad mocht vragen, dus…bij deze! Ik wil graag ook van jou weten hoe je mini boy (ben de naam van je ventje even kwijt, sorry) getraind heb om zonder doeken te slapen…Oh, ik weet het weer: Jurrian! Toch?

Julia ligt nu een paar dagen met één armpje uit de Pacco. Ze ligt in bed onder een laken en een deken, strak getrokken. Maar dat losse armpje floept meteen onder de deken vandaan en dan maait ze gewoon met één armpje. Ze ademt dan heel snel. Ze is zeer onrustig en wil dan haar speen. Na een uur wordt ze alweer wakker. Deze keren altijd huilend, terwijl ze met de Pacco aan veel rustiger wakker werd. 's Nachts ligt ze nog helemaal ingebakerd. Op het kdv zeiden ze gisteren ook al dat het slapen moeizaam ging. Ze sliep soms maar een half uur!

Ik weet, ook van Rico’s mama, dat ik GEDULD moet hebben en moet VOLHOUDEN en Julia’s onrust even voor lief moet nemen, maar toch…Ik vind het allemaal maar eng. Dadelijk lukt het niet! Hoe heb jij het precies aangepakt? En hoe lang heb je bv Jurrian met één armpje eruit gelaten en wat was dan het vervolg?

HELP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Rainbow, ik heb geen verstand an dat bakeren, maar is het geen idee om haar kindival te geven zolang jullie hier mee bezig zijn?? Ze versuft er niet van, maar ze is wel wat rustiger en minder gevoellig voor prikkels en zo.

Groetjes,

Michèle

Bij Nanik is het afbouwen eigenlijk vanzelf gegaan omdat ze zich zelf op een gegeven moment losmaakte. (haar armpjes dan) dus ik kan je niet echt een advies geven maar kijk anders eens op www.inbakeren.nl

groetjes
Bianca

dank u dank u
en meerdere tips zijn altijd makkelijk, heb je wat meer om uit te proberen

(K)Kuzjes!

Hmmm…misschien vanmiddag toch eens langs de drogist…ik kan altijd even kijken, want Julia is echt wild. Hoewel ze vannacht diep sliep tot half 5. Toen werd ze wakker, maar toen ik de fles gaf, sliep madam alweer op de arm met de speen los in haar mondje. Ik ga even speuren op internet, moet goedkomen. Zo, staat mijn post ook meteen weer bovenaan voor de mama van mini-boy!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

En kindje kan heel druk zijn maar ze worden vanzelf weer rustig
Ik vind je moet kids niet zomaar wat geven
Overleg eerst met je huisarts
Die zou je ook een advies kunnen geven Maar geen dingen gebruiken om haar rustig te krijgen ook al is het homeopatische

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

nee ik ben er ook geen voorstander van om zelf maar wat te gaan uit proberen!
Nooit doen eerst advies van huisarts of cb vragen!
En elk kind heeft drukkere periodes die hebben we hier ook maar ik ga niet met medicijnen (ook al is het homeopatisch) experimenteren want zo zie ik het als het zonder overleg met huisarts is.
En er zijn misschien nog wel andere manieren ipv medicijnen!

groetjes GYtha

Oh meis toch… had een mail gestuurd naar me prive… ik lees nl niet altijd alle reacties op het forum… vandaar deze late reactie.

Persoonlijk zou ik het ook niet met kindival gaan proberen, want dan ben je met 2 dingen bezig die je moet afbouwen en dat durf je nooit! Als ik uit ervaring spreek tenminste… afbouwen (wat dan ook) blijf een gok en eng… want je weet nooit of je goed gok!?

Maar luister eens Rainbow… jij dochtertje is toch nog geen 6 maanden? Je ben volgens mij nu al paar keer begonnen met uitbakeren… maar als ik het goed lees is het nog zeker niet gelukt?! Weet je wat jij moet doen? Een week of miscchien wel 2 weken je dochtertje weer helemaal inbakeren zodat ze weer rustig kan worden… rust en regelmaat toepassen. Gaat dit weer helemaal naar wens zorg dan dat dit ook 3 dagen lang naar wens gaat (wil zeggen dat ze niet zo erg wild is met die arme / goed slaapt etc). Daarna zou ik heel rustig aan beginnen met afbouwen … én… ook daar de rust en regelmaat toepassen. Dus eerst nu minimaal 1 liever 2 weken helemaal inbakeren!! echt doen hoor… want anders val je in het oude patroon terug…

Vanavond mail ik je het schema over afbouwen inbakeren moet nu snel naar vergadering…

Meid het komt echt goed… die onrust die jij nu heb voelt de kleine heel goed aan. Dus praat jezelf in… het komt goed ik kan het … blijf praten tegen je dochter zowel met inbakeren als uitbakeren en focus je niet op de handelingen en of het wel goed zal gaan … HET GAAT GOED!! …

Oh wat streng he…

Even iets rechtzetten. Kindival is niet om rustig te houden dat ze niet druk maar zijn. Ze zijn minder gevoelig voor prikkels, het is net als valeriaan maar dan voor baby’s. Zelfs als morgan druk is blijft ze druk hiermee want die periodes hebben ze, alleen de extra prikkels erbij is ze minder gevoelig voor. En je hoeft niks af te bouwen met kindival je kan stoppen wanneer je wilt. ik ben na de kerst ook gewoon gestopt. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je kan stoppen wanneer je wilt. Ik ben ook geen voorstander van kinderen drogeren om ze kalm te houden, maar je kan ze wel een handje helpen door dingen te temperen.

Groetjes,

Michèle

sorry michele,

maar medicijnen vindt ik medicijnen.
Zou dit dus ook altijd aan ha of cb vragen. Ook al kun je er meteen mee stoppen.
En wat je zei onrust te temperen, zou ik niet meteen aan medicijnen denken.
Morgan is nog jong en je kunt nog veel drukke periodes verwachten hoor en die gaan ook vanzelf over is mijn ervaring, gebruik ik geen medicijnen voor!

groetjes Gytha

Oh maar ik vrees niet voor drukke periodes hoor Gytha, alleen als ik haar kan helpen met de prikkels te beperken zoals met verjaardagen en kerst en meer van dat soort dingen dan doe ik dat wel, niet voor mij maar voor haar, Want te veel trekt ze niet en op deze manier kan de op haar manier genieten. Ze huilt nog steeds prikkels weg want wat ik zeg ze gaat niet verdoofd door het leven, maar ze zijn minder. En ik vind dat er wel een verschil is tussen medicijnen van de ha en regulier verkrijgbare hulpmiddelen. We geven per slot toch ook abc of cinababy zonder overleg met de ha.

Groetjes,

Michèle

meningen zijn hier over verdeeld zo te zien.
lieke was en is ook een prikkelbaar kind en moest ook erg huilen als ze bv ergens mee naar toe was geweest. Is ook ingebakerd geweest. Dus ik weet als geen ander hoe dat is! Ze moeten die prikkels toch op hun manier verwerken! En dat hebben we haar ook laten doen. Maar zonder kandival.
En wat betreft kandival of cinababy kun je niet vergelijken vindt ik.
Maar goed het zij zo maar goed dat we niet hetzelfde zijn

groetjes Gytha

Ha ha ha ja dat is waar, dan zou de wereld en er heel saai uitzien.

enne ik ben niet iemand die om alles iets toedient maar deze dingen hielpen dus promoot ik ze als ik de kans krijgt. Wat iemand er verder mee wil doen is aan hun inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Allemaal bedankt weer voor jullie reacties! Ik ben even langs de ETOS geweest en besloot, voordat ik de reacties zag, dat ik de tabletjes ook niet wilde kopen. Ik had er geen goed gevoel over en dacht: ‘Als ik dit ga doen, is het einde zoek en kun je overal wel iets voor geven’. Ze moet er toch doorheen. Maar ik denk op zich niet dat het kwaad kan hoor, VSM is een goed merk, maar bij mij was het meer van ‘laat haar maar gewoon door de onrust heen gaan, zonder pilletjes’.

We hebben Julia inmiddels alweer een week helemaal ingebakerd en meteen keerde de rust weer terug. Ze werd weer een heel ander kindje. Nu dus met 1 arm los en dat geeft al meteen meer onrust. Het is duidelijk dat wij heeeeel rustig aan moeten doen, omdat ze anders weer wild wordt en gaat maaien. Ik was achteraf veel te snel met afbouwen, ik dacht dat ze wel oud genoeg zou zijn om nu in een slaapzakje te kunnen. Niet dus. Ze is nu 4,5 maand en ze mag dus nog wel een tijd geholpen worden. Ze rolt ook nog niet om. We gaan dus stapje voor stapje voor stapje aan de gang…maar het blijft spannend! Ik zou GRAAG het schema willen, fijn!

Volgens mij is papa de bakerdoek vergeten in de tas te doen voor het kdv. Ik doe dat altijd, want papa is een beetje een zeef wat dat betreft. Maar in de auto bedacht ik me dat de doek er nog niet in zat en ik vrees dus dat ze weer in een slaapzakje heeft moeten liggen…Dat is nu niet zo fijn…Voordeel is dan wel dat ze waarschijnlijk moe is en vanavond en vannacht lekker bij kan slapen in haar coconnetje (= de Pacco).

Inbakeren is fijn, maar ontbakeren is niks vind ik. Veel te spannend!

wat een eer trouwens Mini-boy in de titel… maar zie wel dat er meerdere mini-boys zijn (superrrrrr alle info altijd welkom)

Ik sluit me geheel aan bij je eerste stukje over die VSM dingen… ! Kan denk geen kwaad maar zou het niet in combinatie met afbouwen inbakeren doen.

Schema: (is heel vanzelfsprekend)
1 armpje eruit tijdens het middagslaapje dit 3 dagen
2 armpjes eruit tijdens het middagslaapje én 1 armpje tijdens het avondslaapje, ook 3 dagen.
'smiddags in een slaapzak zonder doeken, 's avonds 2 armpjes eruit. én weer 3 dagen. Zo doorgaan tot je alle slaapjes heb gehad. De slaapjes waarbij ze onrustig zijn als laatste afbouwen. Pas bij 3 dagen de volgende stap doen MITS ze het goed doen op die 3 dagen is dit niet dan niet verder maar eerder stap terug. Altijd hetzelfde ritueel blijven volgen als met inbakeren. Blijven praten, lichaamscontact houden etc.

Wij leggen voor de avond een kruik in bedje, lekker warm. Jurian slaapt in een romper met pyama, in een slaapzak zonder mouwen, 2 dekentjes (is winterdekentje die je aan elkaar klik) en een dekbedhoes om die dekens. goed strak instoppen.

Hopelijk kan je hier iets mee… en begin gerust pas bij de 5 maanden hiermee hoor…!!

Wat heerlijk, gewoon een schema waar we ons aan kunnen houden! We gaan het zo doen. Hartstikke bedankt! Er zijn inderdaad meer Mini Boys, maar dat was alleen maar fijn!

Julia ligt op dit moment helemaal ingebakerd. We hadden 1 armpje los, maar ze wil een speen en ze was zo wild dat ze die constant uitsloeg. Resultaat: een hoop gbrul! We zagen het nie zitten om om de 10 seconden naar boven te lopen om de speen in te doen, dus we hebben haar weer ingesnoerd! Dat is dan weer een nadeel, dat ze opeens altijd een speen MOET hebben en dat ze die dan weer uitmaait met haar molenkwiekende ongecontroleerde handjes!

Geen kritiek hoor meides, maar wat ben ik blij dat ik met morgan nooit aan het inbakeren begonnen ben ondanks dat het cb het wel wilde doen. Ik snap heel goed dat jullie het gedaan hebben, maar wat een gedoe om er weer vanaf te komen. En ik zou het zeker lekker rustig aan doen als ik jou zo hoor Rainbow. Ze is er nog niet aan toe dus. Enne de kindival was maar een suggestie

Groetjes,

Michèle

ooh maar daar heb jeook een punt. ik wouw dat ik ook nooit had HOEVEN inbakeren, dan zat ik nou niet zo te klungelen. maar aan de andere kant vraag ik me sterk af of rico dan al wel doorsliep s’nachts, en dat is zooo heerlijk!
maar hij trok in die tijd letterlijk zn lippen kapot hij greep ernaar trok eraan en liet dan los als ie ECHT NIET verder meer kon trekken en dan klapte dat zo terug, en 1 sec later bloedde hij onwijs erg. en dan kon ik wel janken! echt zielig ik mocht zijn nagels nog niet knippen toen, hij was 4 weken en toen was dat gedoe al aan de gang. echt sneu voor die kleine smurf

(K)Kuzjes!

nou ik ben super blij geweest met inbakeren.
En ook geen problemen gehad bij het stoopen daarvan. Ze is in een slaapzakje gegaan en klaar.
Dus zo kan het ook! En heb een heerlijke slaper terug gekregen die zich niet meer wakker sloeg!
Wil niet zeggen dat dit altijd problemen op levert.
Mijn Ha adviseerde het zelf om bij alle pasgeboren te doen. Het is niet niks voor die ukkies na 9 maanden krappe baarmoeder naar een groot ledikant!
Ik weet wel dat als ons tweede wondertje er is en als die zich ook wakker slaat ik wederom ga inbakeren!

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat het ook goed kan gaan!

groetjes Gytha

i know maar ook bij julia en rico gaat dat goedkomen, alleen duurt het misschien iets langer, en dat geeft ook helemaal niet, je kunt idd niet het ene met het andere kind vergelijken, dan krijg je hetzelfde effect als met appels en peren denk ik

(K)Kuzjes!