Mama van Mini boy, ik heb hulp nodig :-)

zeker komt helemaal goed alleen duurt het wat langer maar even doorzetten.
Ik zou ervoor kiezen een slaapzakje aan te doen en rust en regelmaat brengen en blijven! Consuquent zijn en blijven.
Ze moeten er ook even aan wennen om uit de doeken te slapen.

Maar het komt echt goed!

groetjes Gytha

rico slaapt al met slaapzak met lange mouwtjes vooral na de voeding van 7 uur s’avonds, en s’nachts dus een doek en s’ochtends na 7 uur weer slaapzak met mouwtjes en overdag zonder mouwtjes.
en ook strak ingestopt etc etc… hij is er nog niet aantoe in de nacht, en ik ga ook niet teveel achter elkaar doen hij moet ook wennen aan dat hij na 19:00 en 7:00 zonder doek slaapt dus ik hou het effe zo.
en verder ja het is idd regelmaat wat we toepassen.
als hij wakker is is hij wakker ik ga hjem niet dwingen in zn bed te blijven, MAAR, het is wel eten, even met mama knuffelen, verschonen, en dan de box, en als toetje even in zijn cradle swing, gaat ie gapen dan naar bed, enz enz enz

(K)Kuzjes!

Oh meiden dat inbakeren ik ben de uitvinder hiervan mega dankbaar! van een huilbaby in mum van tijd naar een rustig lief vrolijk kereltje die nu elke voeding wakker gemaakt moet worden… als er hier ooit nog een kleine komt … komen die doeken ook klaar te liggen en wacht ik echt niet tot 8 weken… maar neem gelijk stappen (als het nodig is) … Ja had er in het begin ook zelf moeite mee… maar als ze zo moe zijn en ze zich wakker houden dan plaag je je kind veel meer… dan wanneer je ze de geborgenheid geef…

Rainbow echt overhaast niks!! neem de tijd!! hier was papa rustiger dan mama (oh ik was zo gestresst) en deed deze het vaak en dan ging het ook beterder… dus wie weet is papa daar ook rustiger?? en tuurlijk moeten die kleintjes wel even wennen …vergelijk het als met het starten … zo is het ook met afbouwen… wennen / ontwennen… dus huilen hoort er wel weer beetje bij maar bij de symptomen van oververmoeid/afvallen etc gelijk weer doeken erom want dan ben je te vroeg. Merendeel van de inbakerkindjes gaan pas met de 6 maanden uit de doeken…

Hoi,

Hier ook een inbaker fan. Wij hadden een huilkindje en nadat alles was uitgesloten dus Kiss en Reflux zijn we gaan inbakeren ze was gewoon te nieuwsgierig naar de wereld om haar heen. elke keer als ze d’r armpje optilde of de voetjes in de lucht deed dan werd ze wakker of juist wakkerder. En op een gegeven moment was ze zo moe en wij ook dat ze alleen maar kon huilen en mama op een gegeven moment ook. Dus wat was ik blij dat bij de derde slapp het inbakeren al veel meer rust gaf en na drie dagen het wahala. Een vrolijkere baby een uitgeruste mama en rust heerlijk. Hier heeft het inbakeren trouwens met controles en goedkeuring van ha tot de achste maand geduurt. En daarna hebben wij haar een paar maanden ( en ik weet omstreden onderwerp) in de safteysleep gehad. daarin kon ze wel op d’r zij draaien maar niet helemaal rond en door het bed zwerven.

Tijdens het ontbakeren is het wel van belang dat je zelf er aan toe bent ( lees rustig) dat je de tijd hebt en zorg voor stakke schema’s dus heel regelmatig leven en probeer haar in zo weinig andere situatie’s te laten slapen. Dus neem haar niet overal mee naar toe. Zoveel mogelijk in eigen bed en dat van het kdv.

Succes en volhouden eens lukt het het is voor haar ook weer wennnen.

Groetjes,

lon106

Hier ook een megablije mama. Julia had Kiss en huilde daardoor heel erg de eerste weken. We waren doodop en ik heb echt weleens gedacht: ‘Waar zijn we aan begonnen!’ Het was allemaal niet zo leuk, we liepen op onze tenen. En toen kwam de Pacco en de Snug & Tug. Julia veranderde vrijwel direct in een ander meisje! Zo tevreden! Ze begon te lachen, ze sliep goed, wij sliepen goed. Inderdaad het walhalla! En nog steeds bewijst de Pacco ons goede diensten. Nu ligt ze ook weer heerlijk te slapen…Speentje in, Pacco aan…Muis naast zich…helemaal goed!

Ik probeer Julia zo veel mogelijk in haar bedje te laten slapen. Ze gaat weleens naar opa en oma, maar ook dan leggen we haar in een bedje. Ze slaapt ook goed in de box, ook al mag dat eigenlijk niet. Maandag ga ik beginnen met afbouwen, langzaam, langzaam, langzaam. En als het ECHT niet zou lukken, kan ik aan het cb advies vragen of aan een andere deskundige. Het komt wel goed, al heeft het tijd nodig.

Mijn zus heeft twee kinderen die allebei nooit ingebakerd zijn geweest. Ze sliepen de hele nacht door, vanaf de geboorte al en ook nu (ze zijn 4 en 6) slapen ze op zondag minstens tot 09.00 uur. En dat is dan toch familie! Maar dat zegt niks, alle kindjes zijn anders en Julia heeft nu eenmaal maaiende armpjes en dus mag zij lekker in de doeken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Rainbow heb jij julia alleen maar ingebakerd gehad of is ze ook behandeld vboor de kiss?? Want juist door de kiss kon ik morgan niet inbakeren. Ze lag altijd gespannen met haar armen, nek en schouders en als we haar inbakerde (wel geprobeerd op aanraden van het cb) dan had zo zo’n pijn omdat ze haar spieren niet meer aan kon spannen dat ik het niet doorgezet heb, na de behandelingen van de manueel hoefde dat ook niet meer want ze sliep geweldig daarna.

Groetjes,

Michèle

Wij zijn ongeveer 5 weken geleden begonnen met inbakeren van ons zoontje (hij is nu 9 weken). Bij het CB zeiden ze dat je na 6 weken kan beginnen met afbouwen van het inbakeren en dan dus een slaapzakje kan gaan gebruiken. Als ik jullie verhalen lees is dit eigenlijk erg snel. Wat is jullie advies?
Hij heeft begin deze week 2 dagen zonder doek geslapen (ivm zijn prikjes) en hij was toen gelijk erg onrustig. Dit kan ook iets te maken hebben met inentingen natuurlijk en eventueel een sprongetje…

zoals je al in de topicen lees… stoppen met afbouwen als je kindje onrustigheid vertoont!! want als je weer in het oude patroon terug valt ben je verder van huis…

Dus als jij merkt dat ze eruit wil dan kan je een schema wat ik bijv eerder heb getopict gaan handhaven… maar ze mogen er tot de 6 maanden in… dus echt doe het niet te snel vooral niet als ze nog zo jong zijn. Helaas met de prikjes mag het niet anders …( gelijk gemerkt dat ze het dus nog wel nodig heeft) … ook in combinatie met het evt sprongetje toch doorblijven gaan met inbakeren… en pas afbouwen als je weet dat jezelf rustig ben en er een week minimaal de tijd voor hem om met haar/hem thuis te blijven. eigen vertrouwde omgeving… Het komt echt wel goed… bij 4 /5 maanden krijgen de kinderen eigen schema ritme dus dan is het voor hen ook veiliger om af te bouwen…

SUCCES het blijft spannend!