Het gebeurde vandaag voor het eerst: Eva heeft me geslagen. Ze maakte weleens kwade sla-bewegingen, maar echt slaan deed ze niet. Vanochtend dus wél.
We gingen een kaart kopen en in die boekhandel is zij ALTIJD vervelend. Ze trekt steevast het cadeaupapier van PIP Studio (rollen) uit een bak en komt ALTIJD aan de kaarten. Die man zei al eens dat ze ‘moest kijken met de oogjes, niet met de handjes’, alsof zo’n kind dat snapt. En ook: ‘mooooi afblijven’. Ze bekraste daar een schrift én je ze bleek een keer een hele dure Stabilo-stift gestolen te hebben. Die hebben we uiteraard teruggebracht en dat schrift heb ik betaald. Die man zal wel denken: wat een rotkind! Het is ook alleen in die winkel, bij de bakker en de AH is ze gewoon lief en rukt ze zelden wat uit het rek?
Hoe dan ook, ze trok weer kaarten uit het rek en ik waarschuwde haar al, met het oog op die eigenaar die ik persoonlijk ook een l*l vind. Ze luisterde niet, dus ik pakte haar vast en wilde haar wegzetten. Begint ze als een gek op me in te slaan. Echt slaan he, dus met twee handen zo meppen. Ik schrok me rot! Ik herkende mijn kind helemaal niet! We zijn de winkel uit gegaan en ik heb haar buiten toegesproken en gezegd dat ze ontzettend stout was. Ze zei ‘sorry’ en gaf me een kus, waarna ze weer lief was. Ze mocht van mij geen koekje meer bij de bakkerij…Ik vind het moeilijk wat ik hier mee moet. Ik kan niet terug gaan slaan, al had ik die neiging best een beetje. Maar slaan doen we hier niet, dus ik moest het anders oplossen…Wat zouden jullie doen?
Groetjes Rainbow, trotse mama