Mama slaan

Het gebeurde vandaag voor het eerst: Eva heeft me geslagen. Ze maakte weleens kwade sla-bewegingen, maar echt slaan deed ze niet. Vanochtend dus wél.

We gingen een kaart kopen en in die boekhandel is zij ALTIJD vervelend. Ze trekt steevast het cadeaupapier van PIP Studio (rollen) uit een bak en komt ALTIJD aan de kaarten. Die man zei al eens dat ze ‘moest kijken met de oogjes, niet met de handjes’, alsof zo’n kind dat snapt. En ook: ‘mooooi afblijven’. Ze bekraste daar een schrift én je ze bleek een keer een hele dure Stabilo-stift gestolen te hebben. Die hebben we uiteraard teruggebracht en dat schrift heb ik betaald. Die man zal wel denken: wat een rotkind! Het is ook alleen in die winkel, bij de bakker en de AH is ze gewoon lief en rukt ze zelden wat uit het rek?

Hoe dan ook, ze trok weer kaarten uit het rek en ik waarschuwde haar al, met het oog op die eigenaar die ik persoonlijk ook een l*l vind. Ze luisterde niet, dus ik pakte haar vast en wilde haar wegzetten. Begint ze als een gek op me in te slaan. Echt slaan he, dus met twee handen zo meppen. Ik schrok me rot! Ik herkende mijn kind helemaal niet! We zijn de winkel uit gegaan en ik heb haar buiten toegesproken en gezegd dat ze ontzettend stout was. Ze zei ‘sorry’ en gaf me een kus, waarna ze weer lief was. Ze mocht van mij geen koekje meer bij de bakkerij…Ik vind het moeilijk wat ik hier mee moet. Ik kan niet terug gaan slaan, al had ik die neiging best een beetje. Maar slaan doen we hier niet, dus ik moest het anders oplossen…Wat zouden jullie doen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ja J, diet dat ook wel eens, gewoon meteen goed aanpakken (zoals je hebt gedaan) Thuis gaat ze meteen in d’r kamer. Als we ergens anders zijn, in een hoek, op een trede, etc. Ik vind het zelf ook wel voor schut hoor! Maar waarom ga jij eigenlijk naar die boekhandel? Klinkt alsof je het hellemaal niet leuk vind, dan zou ik zelf ook naar een ander gaan!

Slaan, knijpen, schoppen: direct op de gang. Als we elders zijn, ook. En in de winkel (komt eigenlijk niet voor) dan streng toespreken en in de hoek.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Mama slaan, of naar mama schreeuwen etc wordt hier streng aangepakt, dat is hoppa zo naar je kamer met een duidelijke boodschap dat er hier wordt niet geslagen.

kijken met de oogjes niet met de handje begrijpen ze heeeeeel erg goed hoor rainbow. Ik hoef hier alleen maar te vragen waar kijken we mee en morgan zegt met de oogjes niet met handjes en ze komt ook nergens meer aan. Maar slaan wordt hier ook niet gepikt ik zeg ook altijd mocht ze de nijging krijgen dat ze in een winkel ook een hoek hebben en dat ze daar ook in kan staan. Doet ze het thuis is het ook meteen in de hoek.

Groetjes,

Michèle

Bij slaan gaat Luka ook gelijk de hoek in, geen discussie!
En iid, in een winkel is er ook hoek.

Maar ik vind dat je het zo ook goed hebt opgelost. Ze zal het niet leuk hebben gevonden dat ze geen koekje mocht bij de bakker…

Lilypie First Birthday tickers

Ja, die winkel zit hier om de hoek, dus dat is wel zo makkelijk! Ik denk dat het voor Eva nu wel duidelijk is dat ik dit gedrag niet tolereer. Ik schaamde me inderdaad best rot joh, alsof we uit een achterbuurt komen ofzo! Echt waardeloos gedrag dat meteen de kop in moet worden gedrukt. Ze heeft vandaag al meerdere keren op de gang gestaan, ze is nogal baldadig op dit moment. Vandaag dan. Hoewel ze nu als een engeltje slaapt! Ik denk dat ik het, als ik jullie reacties lees, goed heb aangepakt, net zoals jullie ook zouden doen. Maar het blijft echt iiritant, ze leek wel zo’n TV-de-Nanny-kind! Bah!

Haha Bakmama, ik pak het precies hetzelfde aan, ik loop dus ook regelmatig met Sarah die aan mijn arm hangt want die trekt ook nog eens gewoon dr benen op als ik haar bij de hand/pols pak.

Ook ik pak het hetzelfde aan als Bakmama, Alleen als Noah mij gaat lopen slaan, krijgt hij een tik over zn billen.
Kan de hele winkel vol staan met mensen, kan me op dat moment geen ene r**t schelen.
Kunnen ze mishandeling vinden of niet, ik laat me niet slaan door mn eigen kind.

Sorry hoor… ben hier super hard in, en ik hoor niet te slaan… dat weet ik, maar als je niet wilt luisteren, krijg jij een tik voor je billen!

Liefs, Melanie

Ik vind dat je het top hebt aangepakt hoor.
Maar … als je al weet dat ze in DIE winkel altijd vervelend gaat doen… dan zou ik het proberen voor te zijn. Lekker in de wagen zetten.
Of, als je dat niet zit zitten met Max (je had wel een duowagen toch?)… tja dan toch proberen, maar vóórdat je de winkel ingaat nog even de regeltjes doornemen.
Bij mama blijven, nergens aankomen.
Haar een opdrachtje geven (Zoek jij de kaarten voor mama? Dan kunnen we samen kiezen. Kun je haar bijv. uit 2 of 3 kaarten die jij leuk vind laten kiezen)
Zodat ze afgeleid is, en geen ‘tijd’ heeft om te klieren.

Nou neem ik dochter niet echt vaak los mee, maar áls ze hier rottig doet of slaat gaat ze idd ook gewoon in de hoek hoor, of als dat niet mogelijk is (tja winkels hebben wel hoeken maar vaak staan daar ook spullen waar je mee kunt gooien ) buiten op een bankje/stoeprand.

herkenbaar. niet het op mij in slaan (behalve laatst toen ie aan het ijlen was maar dat duurde een half uur en toen storte ik in) maar wel het uit kwaadheid een keer meppen. dat doet ie namelijk ook bij de hond met speelgoed etc.
wij zetten rico hiervoor apart. en zeggen wat hij fout heeft gedaan, en dat dat niet mag. als hij dan uit de hoek komt vraag ik nogmaals: weet jij waarom mama jou hier neer heeft gezet? knikt hij nee. dan mag hij nogmaals gaan nadenken, knikt hij ja vraag ik wat hij dan gedaan heeft. soms zegt hij niets soms zegt hij wel iets. als hij niets zegt help ik hem herinneren, maar het feit dat hij al ja zei dat hij snapte waarom ie er stond… dat is voldoende voor mij. dit is blijven corrigeren. want nu het eenmaal gedaan is gaan ze hiermee uitproberen denk ik… hoeft niet maar kan dus wel.
enne idd die man klinkt als een zeikerd. jij hoort haar aan te spreken niet hij wat denkt ie wel niet zeg!

Vandaag heeft Marijn mij ook geslagen in de winkel. We waren kleren aan het passen en meneer had geen zin op zijn manier en probeerde mij uit de tent te lokken maar daar trap ik niet in. Je kunt gewoon staan tijdens het passen en blijven staan om te kijken of het goed zit. Na een tijdje was ik er klaar mee en heb tegen hem gezegd hier heb je je kleren mama gaat er vandoor en je ziet maar hoe je ze aan krijgt (dit werkt bij Marijn heel goed omdat hij dan zijn zin niet krijgt in wat hij wil bereiken dan ik naar zijn pijpen ga dansen) maar ik heb hier geen zin meer aan. Marijn sloeg mij 2 keer en ik heb hem gelijk streng toegesproken en als consequentie thuis niet meer fietsen wat zijn lust en leven is.

Slaan wordt en moet je niet tolereren. We laten ons niet slaan door niemand in wat voor situatie dan ook.

ehm ikzelf zou in deze situatie ietsjes harder en korter door de bocht gevlogen zijn… tegen mijn eigen kinderen hé!

en zeggen en doen…jij slaat mij? ik sla harder… letterlijk en figuurlijk
helaas pindakaas
maar ik heb ook een andere manier van aan pakken en heb er 4 mee soms…

dan is het heel kort en krachtig en voor heel veel mensen te harde aanpak.
.maar je kleine meissie word groot haha en vereist ineens een heel andere aanpak en zeer zeker geen fluwelen handschoentjes meer… duidelijk en recht door

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Nou…die man IS een zeikerd. Kom ik netjes die stift terugbrengen, die Eva had gestolen (niet bewust, ze snapt niet eens wat stelen is en stopte 'm gewoon in de wagen en ik had het niet gezien), zegt hij helemaal niets van: oh, netjes ofzo. Ik dacht: l*l, ik had 'm ook kunnen houden. Toch 8,-! Maar Eva zei: ikke gestole he (trots, waaruit al bleek dat ze het niet begreep) en wij wilden niet dat zij denkt dat dat mag. We brachten 'm terug uit principe. Toen zei een klant: kijk, zo hoort het, u geeft het goede voorbeeld. Dat had die knakker ook best kunnen zeggen. Hij stuurde laatst ook drie meisjes weg die te luidruchtig een vaderdagkaart aan het uitzoeken waren. Wees blij dat die meiden zo lief zijn om hun vader daar mee te verrassen en dat ze die kaart bij jou kopen! Het is dat die zaak hier 3 minuten vandaan is, anders zou ik er niet heen gaan. Ik denk dat ik haar voortaan weg hou daar. Voor mezelf, maar ook voor haar. Laatst wilde ze niet eens met papa die zaak binnen, dus blijkbaar vindt ze het er zelf ook niks!

Vanmiddag rende Eva ook weer weg van me. Ze rende na 3 waarschuwingen tóch de speeltuin in, terwijl ik haar met Max niet achterna kon. Die zat trouwens geamuseerd te lachen! Rotventje. Hihi. Ik heb haar in de houdgreep genomen en haar zo naar huis gesleept. Niet luisteren? Hup, over de schouder! Thuis was ze zo mak als een lam, ze had niet verwacht dat ik haar de hele weg met één arm kon houden! Dus wel! Ze wilde me kusjes geven daarna, wat mocht. Het is hier inderdaad geen zalvende actie, maar gewoon…hoppa…meeslepen. Met alles 3x vragen kom ik er bij haar niet. Als ze in zo’n bui is dan he? Vandaag in het ziekenhuis luisterde ze perfect. Ze stal de show daar in de wachtkamer en ging kletsen met een vrouw met tatoos. Iedereen vond het zo’n lief meisje. Dat IS ze ook, maar als ze de bokkenpruik op heeft, werkt lief en aardig zijn bij haar ook niet meer. Dan maar even botsen (en letterlijk even aanpakken), we houden toch wel zielsveel van elkaar!

@Rainbow, ik zie helemaal voor me hoe kleine Max z’n grote zus bewonderend nakijkt als ze tóch de speeltuin inrent. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Bakmama: nee ddat is onzin die man gaf Rainbow niet eens de kans om er zelf wat van te zeggen. stel ze zou dat helemaal niet doen DAN is het een ander verhaal. maar geef de ouder ALTIJD de kans om zelf in te grijpen voordat je er met je grote waffel tussen gaat staan. (niet jij he maar hij) en dan NOG had die man in mijn ogen tegen rainbow moeten zeggen ALS ze al niets zei tegen Eef van: mevrouw je kindje zit daar en daaraan.
ipv meteen tegen Eef zo tekeer te gaan. ik zou dat dus niet gepikt hebben.

@Bakmama: ik denk nu weer even na over mijn reactie maar eigenlijk snap ik je toch wel meer dan ik in eerste instantie dacht. toch vind ik dat die man het tegen de ouder zou moeten zeggen maar als je verder nadenkt; misschien heeft het wel meer effect ddat een vreemde het zegt dan als rainbow het zelf zou zeggen. ik denk dat mijn reactie ook al meespeelde omdat Rainbow zegt dat de man een hork is. en als je al hoort dat zij die man niet mag dan is het gewoon niet tof als juist zo’n persoon zich met jouw kind bemoeid (ongevraagd) ooke het zijn zijn spullen dat snap ik ook wel… anderzijds: het zijn kinderen die zijn met die leeftijd nou eenmaal niet altijd engeltjes. Mijn mening is dus wat bijgedraait, ik snap dus jouw reactie wel maar toch begrijp ik Rainbow haar gevoel hierin (vanwege het feit dat ze de man opzich al niet echt tof vind)

Herkenbaar…Aaron heeft er de laatste weken ook een handje van om te slaan als ie na 2-3 x zijn zin nog niet krijgt.
Dan zet ik hem in de hoek maar wil hij wel eens weglopen en blijf ik hem terug in de hoek zetten tot hij tranen met tuiten zielig huilt en blijft staan.
Na 1 minuutje ga ik naar hem toe en zeg: waarom heeft mama jou in de hoek gezet?

Hij zegt dan meteen waarom dat is…en dan zeg ik: wat zeg je dan?
Zegt hij “sorry mama” en een knuffel en kus en dan zeg ik nou…ga maar weer lekker spelen en dan is het ook meteen weer goed.

Op een ander heeft hij het gelukkig (klop-klop) nog nooit gedaan.

Oh ook al een diefje
Jurian hier bij de kruidvat … die snoepbakken zitten irritant laag voor grijpgrage handjes. Dus in mum van tijd had hij er een snoepje uitgehaald en belande het in zijn mond. Ik denk oh wat nu? Ik kan net alsof doen maar dan is het de volgende keer weer en weer en weer… Dus ik hem flink toegeproken en gezegd dat dit absoluut niet mag. Dat hij zelf tegen de juf van de kassa moest gaan vertellen wat hij gedaan heeft… Nou dat vind hij niks hoor… Dus (toch maar samen is nl al straf genoeg voor hem) naar die juf toe en het verhaal gedaan… Die vond het niet erg en goed dat hij het kwam zeggen. Maar zeiden de juf en ik … de volgende keer als je het doet moet je daar een centje voor betalen … Hij durft er nu nog maar amper naar te kijken als we in de kruidvat komen

Psst ; toch smelt je hart wel een beetje als je kleine knul daar zijn schuld staat te belijden …

Bij de kruidvat een snoepje pakken… tja dan moeten ze die bakken daar niet open en bloot neer zetten… Noah pakt ook wel eens een snoepje daaruit…
Jammer dan… ( niet dat ie mag stelen ofzo hoor), maar dan moeten ze die bakken met al dat lekkers niet open zetten waar kindjes hun handen in kunnen stoppen!

Liefs, Melanie