Mama slaan

@Melanie_Christiaan: Ik ben het niet met je eens. Merel mag niet eens zo maar wat uit bakjes pakken als we op een verjaardag zijn. Dat moet ze altijd eerst netjes vragen en dat doet ze ook. In een winkel geldt dat net zo. Daar mag ze het niet pakken, want we moeten er eerst voor betalen en op verjaardagen wel. Dan kun je dus niet met je kind de Jamin binnen lopen, want die hele winkel ligt vol snoep voor het grijpen.

En inderdaad “kijken met je oogjes” kennen ze echt wel. Als wij in een winkel zijn en ze wil iets pakken zonder dat ik het vraagt, hoef ik alleen maar kijken te zeggen en zij maakt de zin al voor me af.

Groetjes Natasja

Ik ben het ook niet met Melanie eens. Die bakken staan soms open, omdat anderen die open laten staan. Het is niet van Tim , dus hij moet er gewoon afblijven. Net als wat kringeldingetje ook al zegt, het is niet van ons. Zoveel dingen liggen voor het grijpen, maar fan nog moeten ze daar afblijven.
Tim blijft er altijd vanaf, maar mocht hij het wel gaan doen dan zou ik dit hetzelfde aanpakken als mini-boy!

Groetjes,
Sandra

Morgan hoeft het ook niet in der hoofd halen om een snoepje te pakken. Ze moet thuis ook vragen of ze iets lekkers mag en dat is al van ons dus als het niet van ons is mag ze het al helemaal niet zo pakken.

Groetjes,

Michèle

Ik doe het anders

Aaron heeft een ontzettende helek aan winkelen alleen neem ik hem mee naar de supermarkt in de winkelkar.

Als ik wat moet hebben uit de winkel dan zet ik hem bij ons thuis af…gaat hij bij de kippen spelen en de vogels en tractor rijden en oma tot last zijn en dan ga ik op mijn gemak de spullen kopen die ik nodig heb en kan ik ongestoord winkelen!

Dus geen kopzorgen over kinderhandjes!

Gr, danielle

Op verjaardagen staat het er ook niet voor niks hè… de gastvrouw zet het er niet neer als je er niet aan mag zitten…
En wij pakken dan toch ook een toastje of wat te knabellen zonder het te vragen??? Waarom de kinderen dan niet???

Liefs, Melanie

@MELANIE…ik moet eerlijk zeggen dat jij ook wel gelijk hebt.
Er worden dingen op tafel gezet om het op te eten.

Ik denk alleen dat de mama’s hier bedoelen dat hun kind eerst (net als thuis) aan de mama moet vragen OF ze daar ook iets mogen pakken…omdat ze moeten weten dat ze eerst alstublieft moeten vragen voordat ze wat mogen pakken.

Ennu…Aaron mag pakken wat ie wil of een feestje zolang ie maar niet vies doet in het bakje of wat terug gooit en hij moet opeten wat ie pakt maar als ik vind dat ie genoeg op heeft dan zeg ik :Aaron nog 1 keer pakken en dan ben je klaar.
Hij stopt dan ook…en gaat spelen.

Gr, Danielle

Ik snap hun ook wel… Maar de winkels zijn zelf zo achterlijk om die bakken met snoep daar neer te zetten… ik pak er ook wel een snoepje van hoor…

en ik zeg ook wel tegen Noah wanneer het genoeg is met pakken uit de schaaltjes… hij hoeft niet continue door te gaan natuurlijk…

Liefs, Melanie

Dus de supermarkt moet de appels en peren ed. ook allemaal achter toonbanken zetten, anders mag je er gewoon van pakken?! Ik vind die beredenering een beetje ver gaan. Dat zou dus betekenen dat als iets voor het grijpen ligt, je het gewoon mag pakken…

Groetjes Natasja

quote:
Op verjaardagen staat het er ook niet voor niks hè.. de gastvrouw zet het er niet neer als je er niet aan mag zitten.. En wij pakken dan toch ook een toastje of wat te knabellen zonder het te vragen??? Waarom de kinderen dan niet?????

Liefs, Melanie

Zelf pak je met mate een handje en ken je je grenzen. Kinderen nog niet… dus die bljven eten en zien zoveel dat ze het zelfs niet proeven. Kortom ik ben echt een strenge moeder volgens mij: maar Jurian mag NIET uit die bakjes pakken. Vaak krijgen ze een zakje chips van de jarige of vraag ik om een bakje en doe ik daar paar hapjes in en daar moet hij het mee doen. Dus niet met zijn handjes in de bakjes voor de volwassenen

Grappig hoe mijn topic over Eva, die aan de kaarten zat, nu overgaat op graaien in chipsbakjes!

Ten eerste vond ik de reactie van Bakmama een beetje bot. Zo van: je moet je kinderen maar bij je houden. Het kwam een beetje belerend op me over, alsof mijn kind daar zowat ergens de boel verbouwde of in de gordijnen hing. En alsof ik gewoon niet goed oplette en haar haar gang liet gaan. Ik vond de reactie niet zo tof.

Van mij mag Eva gewoon altijd vrij lopen, maar ze moet IN PRINCIPE wel bij mij blijven. Dat doet ze soms wel en soms niet. Maakt me ook niet uit, zolang ze niet aan spullen van anderen zit. Want dat mag ze van mij ook niet. Daarom kreeg ze ook op haar kop van mij, omdat ze aan kaarten zat. Met dat gesla van haar als gevolg…

Ten tweede: Eva mag van mij echt NIET in bakken met snoep zitten. Bij de ETOS staat altijd een beer met een snoepschaal en daar wilde ze altijd gaan graaien. Dat staat er voor, maar dat betekent niet dat ze alle snoepjes mag aanpakken en dan weer terug mag leggen. Dat doet zij dus he? Zo van: die lust ik niet. Dat vind ik vies en niet horen. Ik drukte dat gauw de kop in en nu mag ze er pas 1 snoepje van pakken als we afgerekend hebben, ter afscheid zeg maar. Niet eerder. Ze rent er nog weleens meteen heen, maar dan hoef ik maar te kijken en ze snapt me. Die Kruidvatbakken staan inderdaad altijd open en dat is verleidelijk voor die kleintjes, maar toch mag ze er van mij niet iets uit pakken. Dat doe ik zelf ook niet. Maar Eva mag wel gewoon iets pakken uit schaaltjes op verjaardagen, zolang ze het netjes houdt en ook eet wat ze pakt. Dus niet: pakken en weer terugleggen en ook gewoon normale hoeveelheden. Op mijn verjaardag at een kind ooit een hele brie (serieus!). Hij prikte 'm met zijn vork vast en nam eerst de ene helft en later de andere! Ik vond dat echt niet kunnen! Maar het was geen familie van mij en ik wist niet hoe het zou vallen als ik er iets van zou zeggen…Terwijl het MIJN brie was, haha.

Ik zeg altijd maar zo: leer je kinderen dingen zoals je ze zelf doet. Dat doe ik zelf wel en ik heb wel het idee dat Eva weet wat mama goed vindt en wat niet en dat dat strookt met de fatsoensnormen…En nee…slaan hoort daar zeker niet bij!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Bakmama: nou ik denk niet dat het zo is dat ze Eva niet bijhoudt hoor, maar ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat kinderen gewoon HEEL snel iets kunnen pakken. Rico heeft dat soms ook dat hij wat lastiger is en ik even iets moet pakken en ook al staat ie langs me maar dat hij net op dat moment OOK wat pakt. en je moet toch je ding doen en dat doen kinderen ook op dat moment en je kunt geen 10 paar handen hebben.
en niet elk kind is altijd rustig elk kind is anders je kunt ze niet met elkaar vergelijken.
ik ben zovaak bij de kassa van de supermarkt belandt dat die mevrouw achter de kassa zei: ehm… je zoontje heeft nog een komkommer vast. UH? denk ik dan, hoe KOMT ie erbi hij zat notabene in de kinderwagen, dat heeft ie dan wel heeeel snel gedaan." en dat is meer mijn punt

@Inge, wij moeten duidelijk nooit samen de stad in met Eef en Rico, want dan zijn we ze zo kwijt! Of we hebben 4000 artikelen die zij hebben gepakt en die wij niet willen hebben. Haha. Eva had laatst bij de kassa ook ‘opeens’ een pak kipkluifjes vast! En ik was haar gisteren bij de kassa ook kwijt. Ik keek in drie gangen en opeens zei iemand: ‘Daar loopt ze!’ en toen kwam ze voorbij rennen met een klein rolkarretje waar winkelmandjes op moeten! Iedereen vond het eigenlijk wel grappig. Eerst rukte ze van alles uit het rek, maar dat mag ze niet en dat weet ze. Ze ruimde het overigens dan keurig zelf op, ze zette het pak dan keurig recht in het schap, precies op de goede plek! Wat je zegt, elk kind is anders en Eef zou er echt niet tegen kunnen als ze altijd in een wagen moet. Die moet lekker los en 8 van de 10x lukt dat ook heel goed. Maar naar die boekenwinkel neem ik haar maar niet meer mee.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

haha zullen we het er toch ooit op wagen?
nou weet je, rico heeft dan momenten dat hij CONSTANT letterlijk!!! aan de rekken zit, zo heb ik dus GEEN kans om zelf wat te pakken. en doe ik dat toch tja dan krijg je dit soort situaties overigens is dit niet altijd zo hij heeft zn momentjes gewoon. zeker als ie moe is of teveel suiker heeft gehad

@Kringeldingetje: Ik vindt idd dat de winkels al het fruit best achter een toonbankje mag doen… Net als het broodjes achter zo`n bakje staan met een klepje, zo mag het fruit er ook wel achter… want oudere mensen en buitenlandse mensen zitten altijd aan t fruit te friemelen.
En Ja Noah pakt ook wel eens een appel of iets… (die betaal ik natuurlijk wel), maar dat is iets anders dan wanneer ik bij de kruidvat ben en Noah pakt daar een snoepje van.

Maar goed… ieder zo zn eigen normen en waarden.
en zn eigen regels qua opvoeding.

@Mini-boy: Van mij hoeft Noah niet te vragen of hij wat chipjes mag op een verjaardag. En als hij een toastje wil dan vraagt ie zelf wel.

Liefs, Melanie

@Miniboy: ik ben het grotendeels met jou eens, en dan bedoel ik dat kinderen geen grenzen kennen, dat bleek wel toen wij op een kinderfeest waren (waar eigenlijk alleen volwassenen waren op rico en het jarige kindje na)
rico pakte niets uit de bakjes op tafel want hij weet dat hij dat niet mag pakken van nmij zonder te vragen (omdat er ook dingen op tafel staan die hij niet mag hebben zoals chocolade rommel)
enfin… toen zei de “gastvrouw” zelf : hier heb je een bakje nibbits. en ik heb met rico duidelijka fgesproken dat hij alleen da tmocht hebben.
maar die bak zat wel behoorlijk vol en hij moest die dan delen met het andere kindje. rico “voerde” dat andere kindje een halve bak (serieus haha zonder zelf te eten) maar toen ik zei van: rico je mag wel een shipje pakken hoor! bleef hij “spaaien” dat ik zei: nou is het wel genoeg dadelijk wordt je ziek.
ik vind dus wel dat kinderen op een feestje iets meer lekkers mogen dan normaal. het staat niet voor niks op tafel… maar ik vind wel dat rico aan MIJ (niet aan de gastvrouw) moet vragen of hij het uberhouddt wel mag hebben. ik heb geen zin om s’avonds laat een stuiterend kind te hebbe die niet gaat slapen omdat hij teveel chocolade heeft gegeten

@mellanie, wat is dan het verschil tussen de appel die Noah pakt in de winkel die je wel betaald. En het snoepje dat Noah pakt dat je niet betaald? Ik vind het juist klantvriendelijk dat de bakken snoep wat lager staan. Zo kunnen kindjes ook aanwijzen welke snoepjes ze willen hebben als ze van mama mogen kiezen. Ik zou het erg triest vinden als de bakken hoger moeten staan, alleen omdat kindjes of ouders er snoepjes uit pikken. Je hoort er gewoon voor te betalen ongeacht welke hoogte die dingen staan. Dat mag toch helemaal niet uitmaken, je weet toch dat je er voor moet betalen.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: hier staan de bakken ook laag maar rico pakt er nooit wat uit, terwijl de komkommers hoog staan en die heeft ie vreemdgenoeg 3 van de 10 keer meegenomen zonder dat ik het weet naar de kassa
niet dat ik niet wil betalen haha ik betaal graag zelfs. rico niet maar die kijkt teveel naar dora (lees: zwieber de vos)

ach wat kan een snoepje nou voor kwaad…

ik heb helemaal geen zin om hier in in discussie te gaan.
Van mij mag Noah best een snoepje pakken… klaar!

Liefs, Melanie

Ohw maar ik doel niet op een discussie! of had je het niet over mij? ik gaf alleen mijn mening hoe dat bij ons gaat… de reden dat ik rico geen snoep geef legde ik ook uit, hij is al druk genoeg van zichzelf, hij krijgt van mij dus geen gesuikerde troep. chipjes daarentegen… die krijgt hij wel. en soms in de primera krijgt hij zo’n schuimpje (banaantjes weet je wel?) en als ik er niet bij ben stoppen sommige mensen m ook snoep toe zoals gesuikerde spek. maar ik heb dan die avond wel een gigantisch druk kind die niet kan slapen.

Het is toch prima dat we een andere mening hebben?? En daar mag je toch best over discussiëren (volgens mij schrijf ik dit niet goed)?? Ik vind een snoepje voor de verkoop en een appel voor de verkoop geen verschil. Als het op een schaaltje ligt om te pakken, dan pak ik wel eens een stukje en dan krijgt Merel ook. Maar dan ligt het ervoor en niet voor de verkoop. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in de supermarkt ook wel aan het fruit zit te friemelen. Maar dan om te kijken of het nog wel goed is. Bij ons in de supermarkt ligt nl. regelmatig fruit wat al overrijp is en dat zie je niet altijd, dus vandaar.

Groetjes Natasja