Grappig hoe mijn topic over Eva, die aan de kaarten zat, nu overgaat op graaien in chipsbakjes! ![]()
Ten eerste vond ik de reactie van Bakmama een beetje bot. Zo van: je moet je kinderen maar bij je houden. Het kwam een beetje belerend op me over, alsof mijn kind daar zowat ergens de boel verbouwde of in de gordijnen hing. En alsof ik gewoon niet goed oplette en haar haar gang liet gaan. Ik vond de reactie niet zo tof.
Van mij mag Eva gewoon altijd vrij lopen, maar ze moet IN PRINCIPE wel bij mij blijven. Dat doet ze soms wel en soms niet. Maakt me ook niet uit, zolang ze niet aan spullen van anderen zit. Want dat mag ze van mij ook niet. Daarom kreeg ze ook op haar kop van mij, omdat ze aan kaarten zat. Met dat gesla van haar als gevolg…
Ten tweede: Eva mag van mij echt NIET in bakken met snoep zitten. Bij de ETOS staat altijd een beer met een snoepschaal en daar wilde ze altijd gaan graaien. Dat staat er voor, maar dat betekent niet dat ze alle snoepjes mag aanpakken en dan weer terug mag leggen. Dat doet zij dus he? Zo van: die lust ik niet. Dat vind ik vies en niet horen. Ik drukte dat gauw de kop in en nu mag ze er pas 1 snoepje van pakken als we afgerekend hebben, ter afscheid zeg maar. Niet eerder. Ze rent er nog weleens meteen heen, maar dan hoef ik maar te kijken en ze snapt me. Die Kruidvatbakken staan inderdaad altijd open en dat is verleidelijk voor die kleintjes, maar toch mag ze er van mij niet iets uit pakken. Dat doe ik zelf ook niet. Maar Eva mag wel gewoon iets pakken uit schaaltjes op verjaardagen, zolang ze het netjes houdt en ook eet wat ze pakt. Dus niet: pakken en weer terugleggen en ook gewoon normale hoeveelheden. Op mijn verjaardag at een kind ooit een hele brie (serieus!). Hij prikte 'm met zijn vork vast en nam eerst de ene helft en later de andere! Ik vond dat echt niet kunnen! Maar het was geen familie van mij en ik wist niet hoe het zou vallen als ik er iets van zou zeggen…Terwijl het MIJN brie was, haha.
Ik zeg altijd maar zo: leer je kinderen dingen zoals je ze zelf doet. Dat doe ik zelf wel en ik heb wel het idee dat Eva weet wat mama goed vindt en wat niet en dat dat strookt met de fatsoensnormen…En nee…slaan hoort daar zeker niet bij!
Groetjes Rainbow, trotse mama