Malawimamajada

Hoi allemaal,

Ik wil me hier ook even voorstellen.

Ik ben Juna, mama van Jada 26 jaar. Mijn man is Code hij komt uit Malawi.
Ik ben verpleegkundige en woon officieel in Malawi sinds 2007. Jada is geboren op 12 maart 2008, in Blantyre Malawi.
Wij wonen hier nu, maar het is toch altijd fijn om in je eigen taal over je kleine te kletsen.

hallo en welkom

ik ben moeder van 3 jongens ( 26 jaar)en ben ook nog niet zo lang op deze site maar het bevalt me prima
veel plezier

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 16 Oct 2009 09:42:41

Wow mama van 3 op je 26ste wat leuk! Dan ben je vast vroeg begonnen!

haha ja behoorlijk ik was net een maandje 18 toen de eerste zich aandiende
maar ik geniet er vol op van ieder dag weer

groetjes

Ik had/ heb zelf ook een jonge moeder, die net 18 was toen ze mij kreeg, vind het eigenlijk super leuk, zou er zelf persoonlijk niet aan gedacht moeten hebben, ik vond bijna 25 al jong! hahahah

Welkom!

Ik ben Liske, moeder van Nora, die nu 13 maanden is.

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dannk je wel, wat een schatje is je dochter met die mooie blauw ogen!

Wow uit Malawi… Hoe is het wonen daar?

Ik ben Lizette de moeder van Jurian sinds juli 2008.

Ja, ik vind het hardstikke leuk. Ik ben bijna 1 jaar thuis geweest met Jada voordat ik weer aan het werk moest, maar ik heb nu een nanny en woon 5 minuten rijden van mijn werk. Ik kan hier dingen doen die ik in NL niet zou kunnen, maar er zijn altijd wat nadelen, oma en opa wonen niet op de hoek en schooling is ook een probleem (zie mijn aangemaakte topic), maar voor nu hebben we het hier met zijn drieen prima naar ons zin!

Zo te zien houd Jurian van zwemmen!

Hi Juna,

Ik ben Michèle, mamma van Morgan. Ik kom uit Den Haag en woon samen met mijn vriend en onze 5 katten.

Wel lekker weer altijd daar in Malawi. Maar hoe ben je je man tegengekomen?? Hier of daar?? Mijn beide tantes zijn met Barbedianen getrouwd geweest, vakantieliefdes

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 16 Oct 2009 13:03:04

Welkom op de site!

Ik ben sinds 16 maanden de mama van Erik en we wonen met de papa van Erik en onze 3 katten in Drenthe. Dan klinkt jouw woonplaats een stuk exotischer…

Veel plezier hier!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ michele

Ik ben mijn man tegengekomen toen ik stage liep voor mijn verpleegkunde opleiding! Wonen je tantes nu op barbados of toch in NL? 5 katten, das heel veel!

@ mriek

Blantyre is niet zo heel exotisch hoor, maar we hebben het ontzettend naar onze zin hier, het is alleen jammer dat opa, oma en Jada’s 5 tantes allemaal in NL wonen en wie die niet zoveel zien
Verder zitten er wel veel voordelen aan verbonden hier te wonen, ik heb een nanny, die heel lief is, en ik werk 5 minuten van mijn huis vandaan, dat zou ik in NL niet kunnen, ook ben ik dus bijna 1 jaar thuis geweest met Jada dat hadden we in NL ook niet financieel rond kunnen krijgen!

groetjes

Beide zijn inmiddels gescheiden. Onoverkomelijke meningsverschillen zeg maar. Maar 1 heeft altijd hier gewoond en zal ook hier blijven, de ander heeft 15 jaar op Barbados gewoond en wil ook weer terug.

enne we hadden er 6 maar 1 is er 5 maanden terug overleden. En ja het is wat veel soms, maar ik had er al 3 en Mervin ook dus ja dan heb je er 6. En de oudste zijn 13 en 16 (degene die overleden is was 14) dus die doe je ook niet zo snel meer weg. En de jongste (7, 6 en 3) ja die doe je ook niet weg. Maar het is niet zo als er een overlijd dat er een nieuwe voor komt. Ooit hopen we het wel bij 3 te kunnen houden.

Groetjes,

Michèle

Oké, dus niet zo exotisch. Maar wel veel voordelen zo te lezen die je inderdaad in Nederland niet zou hebben gehad.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Leuk dat je lid bent geworden. Kan me voorstellen dat je het prettig vind om soms ook weer even nederlands te kunnen spreken.

Ik ben Sandra en woon samen met mijn man en ons zoontje Tim van ruim 15 maanden in Noord Holland.

Veel plezier hier!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hooi,
Ik ben Anne, 20 jaar, en nu 9,5 maand mama van Seth!
Veel plezier hier!!
Liefs, Anne

@ michele

Je hebt wel veel poezen, maar ik ben ook een katten mens, dus dat begrijp ik wel. (we hebben er nu geen, vind het wel jammer voor Jada)

@ mriek
Ja absoluut voordelen en daarom houden we het hier nog wel even vol, als Jada naar school gaat is het misschien een ander verhaal, maar dat zien we dan wel weer.

@ sandra1980
Ja NL praten, maar ook gewoon cultuur verschillen die je hier soms hebt die andere mensen niet zouden begrijpen. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat ik niet met Jada kan gaan fietsen, dat is hier levensgevaarlijk!!!

@ lalala
Bedankt!

Even dom misschien … maar waarom is fietsen daar levensgevaarlijk? De weg niet goed of gewoon voor de omgeving?

Lijkt me hele mooie ervaring om daar eens te kijken. Onze predikant is net terug van 2 weken malawi samen met vrouw en zoon.

@ mini-boy
Weg niet goed, geen fietspaden en auto’s die met 80 tot 120 km/u langs je heen razen, niet de geschikte plek voor een leuk fietstochtje dus!

Ooohh wat leuk, dat die hier zijn geweest, voor een kerkelijk initatief???

We zijn bezig naast het vakantie resort een soort skills center op te bouwen zodat de lokale mensen dingen kunnen leren en een school voor de kleintjes! Niet vanuit een kerkelijk oogpunt, al zijn we wel beide christenen, maar meer uit menslievend oogpunt en dat we onze dochter willen laten zien hoe bevoorrecht ze is en dat je dat met andere moet delen om zelf gelukkig te worden!

Stichting Stefanos zegt je dat wat? Daar zijn ze 2 weken geweest en dan de omliggende dorpen langs gegaan.

Heel ondernemend zijn jullie daar zeg. Leuk … fijn ook voor je dochter!
Wat een lieve foto zo bij je profiel!